• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

משחק החבילה עוברת ממשיך: הפניקס מעבירה את הקופות בניהול אישי לחברת גלובל נט ניהול קופות גמל בע"מ - מי אלו?

השתתפתי היום בוובינר של גלובל נט
הם אמרו שהם בוחנים לעבוד עם ברוקרים מחו"ל - השתמע שהכוונה לIB
וגם בוחנים הלוואות על הניהול אישי (לא כל כך ברור, כי זה תקנה של הרגולטור)
 
איליה מה שמעצבן פה זה שרק היה מעבר לאקסלנס וכמה חודשים אחרי זה עוד מעבר.
לי עדיין חסרה הפקדה מהמעבר הקודם ועברו כבר 8 חודשים, אחרי פינג פונג עם המעסיק ושירות הלקוחות של אקסלנס זה עדיין לא הסתדר.
עכשיו לא רק שההפקדה הזאת כנראה אבודה, גם ההפקדות החדשות עדיין לא מגיעות.

אני מדבר על הפקדות קופת הגמל, בקרן השתלמות משום מה הכול עובד כמו שעון.
עדכון,

גם בקרן ההשתלמות בחודש מסוים לא בוצעה הפקדה.
המשכתי לנדנד עוד מספר פעמים על 2 ההפקדות החסרות, אך למרות רצון טוב של שירות הלקוחות הבעיה לא נפתרה.
בפניה האחרונה שביצעתי לפני כשבוע כתבתי גם את צירוף המילים "המפקח על הביטוח" והיום 2 ההפקדות החסרות נכנסו בשעה טובה לקופת הגמל ולקרן ההשתלמות.

מקווה שמהיום הכול ילך חלק ואם אפשר בלי עוד מעברים.
 
במקרה שלי ביצעתי לאחרונה החלפת מעסיק וההפקדות בגמל ובהשתלמות נמשכו כסדרם.
לא היו איזשהם שינויים בתנאים עם גמל נט.
גם המענה של שירות הלקוחות היה טוב בטלפון ובמייל וגם ההתקשרות בין גמל נט עם המעסיק החדש והקודם היו יעילים.
 
במקרה שלי ביצעתי לאחרונה החלפת מעסיק וההפקדות בגמל ובהשתלמות נמשכו כסדרם.
לא היו איזשהם שינויים בתנאים עם גמל נט.
גם המענה של שירות הלקוחות היה טוב בטלפון ובמייל וגם ההתקשרות בין גמל נט עם המעסיק החדש והקודם היו יעילים.
יבגני כתבת "גמל נט" - אתה מתכוון לגלובל נט?
 
עדכון,

גם בקרן ההשתלמות בחודש מסוים לא בוצעה הפקדה.
המשכתי לנדנד עוד מספר פעמים על 2 ההפקדות החסרות, אך למרות רצון טוב של שירות הלקוחות הבעיה לא נפתרה.
בפניה האחרונה שביצעתי לפני כשבוע כתבתי גם את צירוף המילים "המפקח על הביטוח" והיום 2 ההפקדות החסרות נכנסו בשעה טובה לקופת הגמל ולקרן ההשתלמות.

מקווה שמהיום הכול ילך חלק ואם אפשר בלי עוד מעברים.
לי יש מקרה דומה עם חברת סלייס, הפקדות מגיעות באיחור ואני ממתין כבר למעלה מחודש להפקדה שתיכנס - אחרי הכל מדובר כאן בשחיקה של הכסף שלנו, גם אם מדובר רק בסכום של אלפי שקלים.
אולי יש כאן עילה לייצוגית ?
 
שלום לחברי הפורום,
שמי טדי לין ואני מנכ"ל גלובל נט קופות גמל
שלום
בעקבות מה שקורה בסלייס, עלו חששות רבים בקרב חברי הפורום הנכבד.

לחברתכם כמובן אין שום קשר ישיר לסלייס, אבל הקשר העקיף הוא שבשני המקרים מדובר בחברה קטנה ופחות מוכרת, והחשש הוא שתרחיש דומה עלול לקרות גם אצלכם בסבירות גבוהה יותר מאשר למשל בחברת ביטוח גדולה ומוכרת.

אני חושב שזה יהיה זמן ומקום מצויינים להבהיר מה אתם עושים אחרת ואיזה באמצעי בקרה נוספים אתם נוקטים על מנת שאנחנו החוסכים נוכל לישון בשקט.

תודה
 
שלום
בעקבות מה שקורה בסלייס, עלו חששות רבים בקרב חברי הפורום הנכבד.

לחברתכם כמובן אין שום קשר ישיר לסלייס, אבל הקשר העקיף הוא שבשני המקרים מדובר בחברה קטנה ופחות מוכרת, והחשש הוא שתרחיש דומה עלול לקרות גם אצלכם בסבירות גבוהה יותר מאשר למשל בחברת ביטוח גדולה ומוכרת.

אני חושב שזה יהיה זמן ומקום מצויינים להבהיר מה אתם עושים אחרת ואיזה באמצעי בקרה נוספים אתם נוקטים על מנת שאנחנו החוסכים נוכל לישון בשקט.

תודה
אני גם בחשש, התלוננתי גם למפקח על הביטוח ולא ענו לגופו של עניין. התלוננתי שאין מענה במייל, ענו בתלונה שיש מענה טוב בטלפון (מה שלא היה נכון).
האם טדי ענה?
 
הי, כאן טדי לין, מנכ"ל קופות הגמל של גלובל נט.
גלובל נט מציעה רק קופות גמל בניהול אישי כך שהפוקוס הניהולי שלנו כולו בניהול ותפעול מוצר זה, וזוהי המומחיות שלנו. בעברי הייתי מנהל במפקח על שוק ההון במשרד האוצר ומנכ"ל פעילות הגמל והפנסיה של מיטב דש. מציין זאת כי ניהול קופות גמל זה תחום מומחיות ולי באופן אישי ולנו כחברה יש ניסיון עשיר בזאת. אנו מכירים לעומק כל תהליכי הרגולציה ומקפידים עליהם יום יום.
בעת הקמת החברה בניתי צוות רחב ומנוסה עם מנהלים בוגרי גופים מוסדיים.
נכון שגלובל נט הינו גוף מוסדי חדש וקטן יותר מהמתחרים בשוק אולם גודל הפעילות של הניהול האישי לא נופלת בגודל ובעומק משל חברות ביטוח או בתי השקעות הגדולים. לכן יכולת הגדילה ושמירת על רמת התפעול והשירות קיימת לאורך הדרך.
לראיה בשנה האחרונה הגדלנו את היקף הנכסים המנוהל ב- 70% וקלטנו מעל 1,500 לקוחות חדשים.

קצרה היריעה להתייחס לכל מה שפורסם לגבי סלייס, יחד עם זאת אגדיש כמה דברים שלדעתי הינם קריטיים: אחת ההוראות לניהול קופות גמל בניהול אישי היא פתיחת חשבון נפרד ואישי לכל לקוח. זהו המצב אצלינו, בניגוד למה שהתרחש לפי הפרסומים בסלייס, בה חלק גדול מהכספים נוהלו בחשבון מרכז אחד. כמו כן, אנו מקפידים על השקעה בהתאם לכללים ועורכים בקרות שוטפות לוודא עמידה בתקנות השקעה. בנוסף, אנו לא עובדים עם הקרנות חוץ שפורסמו בתקשורת שישנן איתם בעיות כאלו ואחרות.

אנו פועלים למתן רמת השירות והתפעול הגבוהה ביותר בשוק, ומסקרים שאנו עורכים וממעקב אחר הנאמר ברשות החברתיות אנו גאים ברמת השירות בפעילויות הקיימת.
אנו לרשותכם ונמשיך לשרת אותכם בצורה הטובה ביותר.
טדי
 
בנוסף, אנו לא עובדים עם הקרנות חוץ שפורסמו בתקשורת שישנן איתם בעיות כאלו ואחרות.

תודה רבה לטדי על ההתייחסות. למרות דברים אלו, ברצוני להעלות מספר נקודות:

1. בנוגע לטענה: "אנו לא עובדים עם הקרנות חוץ שפורסמו בתקשורת שישנן איתם בעיות כאלו ואחרות". זה לא לגמרי מדויק. להלן, קטע מכתבה שפורסמה בכלכילסט ב-06.02.24 ע"י אלמוג עזר, בנוגע לקרן FHL שמשקיעה בתחום הדיור הסיעודי בבריטניה וחווה בעיות נזילות:

קרן השקעות נוספת ניצבת בפני קשיי נזילות ומתקשה להיענות לבקשות פדיון של משקיעים. מדובר בקרן FHL שמשקיעה בתחום הדיור הסיעודי בבריטניה ומנהלת כ־150 מיליון פאונד (כ־700 מיליון שקל). עם משקיעיה נמנים ישראלים רבים שהקרן שווקה להם באמצעות סוכנויות ביטוח ופמילי אופיס'ס…לטענת המשקיעים הובטחה להם תשואה שנתית של כ־5% בממוצע אולם מדו"חות הקרן עולה כי היא הניבה תשואה של 8.3% בלבד בשלוש שנים, מאוגוסט 2020 עד יוני 2023…בשנים האחרונות הקרן שווקה באמצעות כמה אנשי פיננסים ובהם אודי אביטל, לשעבר בכיר בלשכת סוכני הביטוח, ודן דוברי שהיה יו"ר איגוד המתכננים הפיננסיים ומחזיק ב־35% מגלובל נט. לקוחות שביקשו להשקיע בקרן התבקשו לפתוח קופות גמל בניהול אישי (IRA) בגלובל נט או סלייס, או להעביר אליהן כספים מקופות גמל קיימות…".
אני לא בטוח כיצד לפרש את הדברים, אבל זה מעורר מעט אי נוחות (אני לא מתייחס לנזילות, אלא לשווק הקרן באמצעות דן דוברי ושכנוע לקוחות לעבור לגלובל נט בכדי להשקיע בקרן).

2. מענה טלפוני - עושה רושם שבמענה הטלפוני אין צוות, אלא אישה אחת בלבד. יתרה מזאת, לצערי, בכל נושא שתבחר, אין לה ידע כלשהו, המענה לא מקצועי (בלשון המעטה) ונדמה שהיא לא עברה הכשרה מקצועית מינימלית. בפועל, המענה הטלפוני נועד אך ורק בכדי להעביר את ההודעה/שאלה/בקשה לגורם או למחלקה הרלוונטית. זה בניגוד לכל מענה שקיבלתי אי פעם בבתי השקעות, חברות פנסיה או ביטוח. בוודאי שזה לא משאיר רושם טוב.

3. מענה במייל - מניסיוני, גם פה שירות הלקוחות לא מקצועי. מלבד זמן המענה הארוך (מאוד), פעמים רבות לא טורחים כלל להשיב/להגיב למייל. פעמים רבות מדי, מגיבים בתשובות לא רציניות/לא מקצועיות.

אני נוטה להאמין שגלובל נט היא חברה טובה ואיכותית ומנוהלת ע"י אנשי מקצוע רציניים.
עם זאת, יש מקום רב לשיפור (דרמטי) בתחום שירות הלקוחות והמענה המקצועי.
 
נערך לאחרונה ב:
מהניסיון שלי גלובל נט היו ממש בסדר, החזירו טלפון וטיפלו בבעיות שהיו לי בהפקדות (כנראה באשמת המעסיק).
ההתרשמות שלי היא שמדובר בחברה קטנה כך שישר מגיעים לדבר עם מישהו שגם אם לא מטפל בעצמו יכול לרשום הודעה למי שכן (בניגוד למערכות האוטומטיות בחברות הגדולות שבהן מפנים את השיחה שלך שוב ושוב עד שאתה מתייאש).
 
מהניסיון שלי גלובל נט היו ממש בסדר, החזירו טלפון וטיפלו בבעיות שהיו לי בהפקדות (כנראה באשמת המעסיק).
ההתרשמות שלי היא שמדובר בחברה קטנה כך שישר מגיעים לדבר עם מישהו שגם אם לא מטפל בעצמו יכול לרשום הודעה למי שכן (בניגוד למערכות האוטומטיות בחברות הגדולות שבהן מפנים את השיחה שלך שוב ושוב עד שאתה מתייאש).
טוב לשמוע שהיה לך ניסיון חיובי. אני חוויתי את ההיפך הגמור (בטלפון, במייל ובתקשורת מול אנשים ספציפיים). יכול להיות שהשתפרו מאז.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
היא פתיחת חשבון נפרד ואישי לכל לקוח.
במידה וקיים חשבון מסחר (X2) בבנק לאומי אשר משוייך לקל-גמל (סלייס)
האם פתיחת תיק בגלובל-נט תיאלץ לפתוח 2 חשבונות נוספים באותו הבנק או איך זה עובד?
 
אני לא בטוח כיצד לפרש את הדברים, אבל זה מעורר מעט אי נוחות (אני לא מתייחס לנזילות, אלא לשווק הקרן באמצעות דן דוברי ושכנוע לקוחות לעבור לגלובל נט בכדי להשקיע בקרן).
אם אינך משקיע בקרנות לא סחירות, מדוע זה מעורר בך אי נוחות? בתי השקעות וגופים פיננסים מוכרים הרבה ג׳אנק למי שמוכן לרכוש, שיבושם להם.
האם העובדה שבלקרוק מציעה קרנות עם ניהול אקטיבי בדמי ניהול גבוהים גורם לך להימנע מלרכוש קרנות מחקות שלהם בדמי ניהול אפסיים?
 
במידה וקיים חשבון מסחר (X2) בבנק לאומי אשר משוייך לקל-גמל (סלייס)
האם פתיחת תיק בגלובל-נט תיאלץ לפתוח 2 חשבונות נוספים באותו הבנק או איך זה עובד?
כן, כל בית השקעות מקושר לחשבון בנק נפרד (או 2 חשבונות, אם זה גם גמל וגם השתלמות).
 
2. מענה טלפוני - עושה רושם שבמענה הטלפוני אין צוות, אלא אישה אחת בלבד. יתרה מזאת, לצערי, בכל נושא שתבחר, אין לה ידע כלשהו, המענה לא מקצועי (בלשון המעטה) ונדמה שהיא לא עברה הכשרה מקצועית מינימלית. בפועל, המענה הטלפוני נועד אך ורק בכדי להעביר את ההודעה/שאלה/בקשה לגורם או למחלקה הרלוונטית. זה בניגוד לכל מענה שקיבלתי אי פעם בבתי השקעות, חברות פנסיה או ביטוח. בוודאי שזה לא משאיר רושם טוב.
נכון, יש לי התרשמות זהה.
היא נחמדה אבל כל מה שהיא עושה זה להעביר את ההודעה לצוות *הכנראה* רלוונטי, ואני אומרת כנראה כי מעולם לא חזרו אליי, למרות שהיא העבירה להם את הבקשה יותר מפעם אחת.
 
פתיחת חשבון נפרד ואישי לכל לקוח
שם החשבון שלי הוא "הלמן - אלדובי קופות גמל ופנסיה בע"מ", האם זה חשבון נפרד ואישי והשם הוא רק "ירושה" מהמעבר שהיה מאלמן אלדובי בעבר?
 
שם החשבון שלי הוא "הלמן - אלדובי קופות גמל ופנסיה בע"מ", האם זה חשבון נפרד ואישי והשם הוא רק "ירושה" מהמעבר שהיה מאלמן אלדובי בעבר?
אתה רואה בחשבון כספים שהם לא שלך?
אם לא, אז זה חשבון אישי שלך :)
 
אתה רואה בחשבון כספים שהם לא שלך?
אם לא, אז זה חשבון אישי שלך :)
כמובן שלא, אבל אני לא מבין את הטענה שהניהול בגלובל נט הוא לא כמו בסלייס:
זהו המצב אצלינו, בניגוד למה שהתרחש לפי הפרסומים בסלייס, בה חלק גדול מהכספים נוהלו בחשבון מרכז אחד
כלומר לפי התגובה של @roneng משתמע שבסלייס אנשים ראו כספים לא שלהם שנכנסים לחשבון IRA שלהם בבנק?

אם בתאוריה מחר אני רוצה למשוך כספים מהקה"ש IRA שלי שמנוהלת ע"י גלובל נט, תוך כמה זמן אני נפגש עם הכסף?
 

נושאים דומים

Back
למעלה