• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

כביש 6 צפון

katon

משתמש רגיל
הצטרף ב
4/12/16
הודעות
312
דירוג
73
כביש 6 יגיע עד מחלף סומך בשנים הקרובות. בונים עכשיו.
האם לדעתכם נסיעה מאזור צומת נהלל לכרמיאל יושפע לטובה ? ייתכן שיפור בזמן הנסיעה בכבישים אחרים באזור בגלל שחלק מהתנועה תעבור לכביש 6 ?

תודה
 
אני לא הייתי בונה תוכניות על ירידת עומס בצירים הקטנים באזור.
כמות הרכבים באזור הזה גדלה בקצב גבוה ולא נראה שיש תוכניות להרחיב צירים קיימים או לסלול חדשים(חוץ מכביש 6)
 
הגדלת צירים לא עובדת בשום מקום, היא מקסימום מקלה על הלחץ באופן זמני, עד שגל המכוניות הבא מציף גם אותם.

הפיתרון האמיתי הוא שיפור ועידוד התחבורה הציבורית, אבל בעידן שבו אנחנו חיים בארץ אוהבת מיסיה(במיוחד ברכב) , ואוהבת דוסיותיה(שאוהבים שאחרים תקועים בבית בשבת) , זה לא הולך לקרות בקרוב.
 
מה התיאוריה מאחורי זה? אפשר לפרט ?
מי שבא מצפון פוקק היום את צומת ישי, השומרים, התשבי.
כל זה לא יהיה כאשר יוכלו לבוא מסומך ישירות לעין תות.
 
האם לדעתכם נסיעה מאזור צומת נהלל לכרמיאל יושפע לטובה ?
לא בטוח. המסלול המדובר בכלל לא קשור לצומת סומך. אני נוסעת אותו מנהלל דרך בית זרזיר לצומת המוביל ומשם חותכת דרך כפר מנדא וגוש שגב לכרמיאל.
 
לא בטוח. המסלול המדובר בכלל לא קשור לצומת סומך. אני נוסעת אותו מנהלל דרך בית זרזיר לצומת המוביל ומשם חותכת דרך כפר מנדא וגוש שגב לכרמיאל.
גם אני :)
 
האם לדעתכם נסיעה מאזור צומת נהלל לכרמיאל יושפע לטובה ?
כן.
רכבת מכפר ברוך לחיפה מרכז השמונה ומשם לכרמיאל בקו החדש :lol:
בכל מקרה עשו את צומת המוביל ועשו את צומת גולני שאליה אתה לא אמור להגיע.
אז מנהלל, הופה זרזירה (אל תשכח כל בוקר את הפיתה-פיצה ב- 5 ש"ח מהמאפיה, אני מת על הזיתים שלהם! הכי טעימים בכל האיזור), במוביל שמאלה ואז תבחר איך להגיע לכיוון כרמיאל, או דרך שפרעם או דרך עארבה...
לדעתי, אחרי שהתנועה מהמרכז לכיוון כל האיזור של קריית חרא תנותב לכביש 6, אני מאמין שחלק מהעומסים ישתחררו מעט, אבל לא בהגזמה. יהיו דברים שגם אחרי ניתוב התנועה יתקעו עדיין ויהיו עומסים כי הכבישים מוצפים במכוניות לרוב.
 
כן.
רכבת מכפר ברוך לחיפה מרכז השמונה ומשם לכרמיאל בקו החדש :lol:
בכל מקרה עשו את צומת המוביל ועשו את צומת גולני שאליה אתה לא אמור להגיע.
אז מנהלל, הופה זרזירה (אל תשכח כל בוקר את הפיתה-פיצה ב- 5 ש"ח מהמאפיה, אני מת על הזיתים שלהם! הכי טעימים בכל האיזור), במוביל שמאלה ואז תבחר איך להגיע לכיוון כרמיאל, או דרך שפרעם או דרך עארבה...
לדעתי, אחרי שהתנועה מהמרכז לכיוון כל האיזור של קריית חרא תנותב לכביש 6, אני מאמין שחלק מהעומסים ישתחררו מעט, אבל לא בהגזמה. יהיו דברים שגם אחרי ניתוב התנועה יתקעו עדיין ויהיו עומסים כי הכבישים מוצפים במכוניות לרוב.
תודה על הטיפים @ביולוג ירושלמי
 
בכיף.
ייתכן שכתבה כזו תסדר לך קצת את המחשבה לגבי למה עוד ועוד ועוד ועוד כבישים ועוד מחלפים ועוד כבישים זה לא בדיוק משהו שממש עוזר... סוג של כיבוי שריפות והרגלת הציבור השבוי לתחבורה פרטית. אין לזה סוף, אבל תשתיות זה מאוד רווחי כמובן ו"חייב" וכמובן שהמדינה רק מרוויחה מכמה שיותר מכוניות וכמה שיותר פקקים וכמה שיותר עיכובים לא משנה איך יסובבו את זה... גלגל קסם.
אני מתעקש שפקקים זה מאוד רווחי למדינה. מאוד. כולם חושבים שזה רע למשק ורע לפריון העבודה ורע ורע ורע. פקקים זה רע. אני אומר שחוץ מביזבוז הזמן, שזה בקטנה כי למדינה לא באמת אכפת מהזמן הפרטי שלך, אני בטוח שלמדינה יש אפילו אינטרס ברור (לא רק כספי-כלכלי!) שאנשים יעמדו בפקקים.
ברצינות. למדינה יש אינטרס ברור שתעמוד בפקקים, וההסבר של לשלם יותר דלק על זמן הריצה של המנוע לא מסבר את האוזן וההגיון.
אולי עצבנות. אולי שישמעו רדיו ויאזינו לזבל שמשבש להם את התודעה ומפחיד ומלחיץ אותם. כמובן שזו מפלצת ממשלתית שמאכילה את עצמה כמו כל מפלצת ממשלתית אחרת (יש פקקים, בואו נבנה עוד כבישים! עוד תקציבים! יש עדיין לא מעט פקקים, עוד כבישים עוד תכנון עוד משרות עוד עבודה!)... אולי הרבה דברים, אבל זו באמת אינטואיציה מאוד חזקה אצלי שאני מקווה שאבין יום אחד מדוע...
 
נערך לאחרונה ב:
אגב, עכשיו העלו את שכר המינימום - אז אולי תהיה התייקרות רוחבית והמדד יחל לעלות. מה שיוריד את ההכנסה הפנויה של אנשים, ואז הם לא יוכלו לשלם על הקיה ספורטאז' פרימיום שהם קנו עם הלוואה ובטח לא על דלק, אז הם לא ייסעו כל כך הרבה = פחות עומס בכבישים.
 
בכיף.
ייתכן שכתבה כזו תסדר לך קצת את המחשבה לגבי למה עוד ועוד ועוד ועוד כבישים ועוד מחלפים ועוד כבישים זה לא בדיוק משהו שממש עוזר... סוג של כיבוי שריפות והרגלת הציבור השבוי לתחבורה פרטית. אין לזה סוף, אבל תשתיות זה מאוד רווחי כמובן ו"חייב" וכמובן שהמדינה רק מרוויחה מכמה שיותר מכוניות וכמה שיותר פקקים וכמה שיותר עיכובים לא משנה איך יסובבו את זה... גלגל קסם.
אני מתעקש שפקקים זה מאוד רווחי למדינה. מאוד. כולם חושבים שזה רע למשק ורע לפריון העבודה ורע ורע ורע. פקקים זה רע. אני אומר שחוץ מביזבוז הזמן, שזה בקטנה כי למדינה לא באמת אכפת מהזמן הפרטי שלך, אני בטוח שלמדינה יש אפילו אינטרס ברור (לא רק כספי-כלכלי!) שאנשים יעמדו בפקקים.
ברצינות. למדינה יש אינטרס ברור שתעמוד בפקקים, וההסבר של לשלם יותר דלק על זמן הריצה של המנוע לא מסבר את האוזן וההגיון.
אולי עצבנות. אולי שישמעו רדיו ויאזינו לזבל שמשבש להם את התודעה ומפחיד ומלחיץ אותם. כמובן שזו מפלצת ממשלתית שמאכילה את עצמה כמו כל מפלצת ממשלתית אחרת (יש פקקים, בואו נבנה עוד כבישים! עוד תקציבים! יש עדיין לא מעט פקקים, עוד כבישים עוד תכנון עוד משרות עוד עבודה!)... אולי הרבה דברים, אבל זו באמת אינטואיציה מאוד חזקה אצלי שאני מקווה שאבין יום אחד מדוע...

ה"מדינה" ממש לא חכמה ומתוכננת כמו שאתה חושב. הרבה דברים קורים מכח האינרציה, שיקולים לטווח קצר (בחירות), או מכח העובדה שקבוצות לחץ קטנות אך נחושות יכולות להשיג הרבה יותר מאשר ציבור רחב אך לא מגובש.
עובדתית, קבוצה קטנה שכואב לה הרבה על נושא מסויים , למשל עובדי הנמלים או תעשיה אוירית, תתגבש ותפעל ותצליח להשיג הרבה יותר מאשר קבוצה ענקית של אוכלוסיה שלכל אחד כואב קצת (ולכן לא יטרח לפעול), וכך כולנו סובלים מיוקר המחיה בגלל לובי החקלאים או עובדי הנמלים או רשות שדות התעופה, אבל זה לא כואב לנו מספיק כדי שנעשה משהו, והם משיגים את שלהם.

דוגמא יפה זאת תחנת הרכבת החדשה שנבנית מתחת לצומת כביש 4 וכביש 531 , התחנה קרובה פיזית ברגל גם לשכונות הדרום-מזרחיות של רעננה וגם לאזור התעשיה בצומת (אמדוקס), אבל תהיה כניסה רק מאמדוקס, למה? כי כמה עשרות בעלי קוטג'ים בצד המזרחי של רעננה לא רוצים שתהיה כניסה מהצד שלהם. נותנים להם מה שהם רוצים (כדי שלא ילכו לבית משפט או יעשו הפגנות), וכך דופקים את שאר 70K תושבי רעננה, שלא ממש מעורים בנושא (כל עוד אין תחנה בנויה מול העיניים). כולם יודעים מה נכון ומה לא נכון, אבל שיקולים פוליטים לטווח קצר מנחים המערכת.

כך גם קורה עם נתיב התחבורה הציבורית שאמור לעבור בכפר סבא , רעננה, והרצליה. אף ראש עיר לא רוצה ללכת לבחירות עם עבודות תשתית שתוקעות את הרחוב הראשי של עירו, כי מי שידפק זה ראש העיר הנוכחי, ומי שיהנה מזה זה ראש העיר הבא (שיתכן שיזכה בגלל המרמור על העבודות...)

כך קורה עם עידוד רכב פרטי ע"י תשלומי רכב לעובדי המדינה. נראה את המדינה מבטלת את זה מול ההסתדרות.

מי אמר שדמוקרטיה זה תמיד דבר טוב ? :)
 
רק בהקשר לדיון הקודם על מגורים במרכז...

אורבניזציה זה המפתח לתחבורה ציבורית יעילה.
 
מי אמר שדמוקרטיה זה תמיד דבר טוב ?
אף אחד לא אומר את זה. רק שאין לנו פתרון טוב יותר. או כדברי צ'רצ'יל:
דמוקרטיה היא שיטת הממשל הגרועה ביותר, פרט לכל האחרות.
 
ה"מדינה" ממש לא חכמה ומתוכננת כמו שאתה חושב. הרבה דברים קורים מכח האינרציה,
קודם כל - אינרציה, אחלה. מוכן לקבל. הרבה דברים קורים רק כי הם קורים. צירופי מקרים ועל הדרך.
שנית, תתפלא עד כמה היא כן מתוכננת. כל כך מתוכננת שאתה בכלל לא מצליח לתפוס את זה... יודע למה?
כי המוח הקטן, האופטימיות לגבי נכונות השלטון שלא להזיק לנו, האמון הבסיסי שאנו רוחשים לבני אדם, לעולם ולמערכות גדולות מאיתנו רואה רק את האנשים שבחזית (Front mens). אותם 120 בובות שמתחלפות בכיסאות ביניהם לבין עוד כמה עשרות אחרים שמחכים להתיישב, ואותו המוח הקטן נותן האמון ומסנן המידע חושב שזו הפוליטיקה האמיתית שקובעת את סדר היום במדינה ומחליטה את ההחלטות הגדולות... הו כמה שקורה פה מאחורי הקלעים.
אותם אלו שמתכננים ועוד איך מתכננים לטווח ארוך, הרבה מאוד פעמים הם בכלל לא אותם האנשים שמתחלפים לנו מול העיניים כל הזמן... ואני רושם זאת בעדינות מבלי הצורך העז והכמעט אוטומאטי להיכנס לקונספירציות אידיוטיות שהן לפעמים בכלל לא אידיוטיות...
מבחינתי זה לא בולשיט וזה באמת מה שקורה. האנשים שב- Front הם רק 50% מכל העסק, ולא שאני מזלזל בהשפעה שלהם. לא רק שההחלטות של האנשים שב- Front חשובות, הן גם לא חשובות באותה מידה כי תמיד רואים כמה מהן כלל לא מתממש וכלל לא מתבצע, כמה מההחלטות שלהן מתבצעות "לא לפי התכנון המקורי" (כמובן שבלי כוונה וכמובן שהסטיה מה"תכנון המקורי" היא טעות שלא במתכוון, כמובן... איזו שאלה...), כמה "רפורמות" הן בכלל לא באמת רפורמות רק טלאים על גבי טלאים, כמה ה- Front men שלאחריהם מבטל אותן או מחליש את כוחם אחר כך (נניח יאיר לפיד ומע"מ אפס כדוגמא אחרונה ומוכרת וכו').
אני שם לב לזה כל הזמן. עוקב במחשבות אחרי זה כל הזמן. קולט את מה שאני מנסה להבין (גם אם מדובר בהטיות קוגנטיביות שבהן אני מוצא את מה שאני בהכרח מחפש)... לא יודע להסביר יותר מדי.
סדר היום האמיתי במדינה הזו (מי יהיה הגבר שיבוא ויקבע מה זה אמיתי?...) לא נקבע בהחלטות גדולות שמתפרסמות בעיתונות ה- Fake Blues שמחולקת בחינם בתחנות הרכבת. אלא בכל אותם המקומות שבהם האנשים לא מתחלפים פעם ב- 4 שנים, מחזיקים במשרות אמון ומשרות לא אמון שמלוות אותם שנים וצוחקים על כולנו כשהם רוקמים עיסקאות וחוככים מזימות מתחת לראדר העיתונאי/שילטוני. ואני לא מדבר אך ורק על משרות ציבוריות.
דוגמא הכי פשוטה - מחיר הגז. רשיונות קידוחים. פרשת הצוללות. דלתות מסתובבות של עובדי ציבור אצל הטייקונים ושאר חדי העין שמרחרחים מסביב לאנשי השלטון.
אני בטוח שיש יד מכוונת לכך שהפקקים לא מטופלים ברמה המערכתית הנדרשת, שהתחבורה הציבורית מסובבת לאחור ואינה כמו במדינות מפותחות, לא רק בשל שיתוק שלטוני וקוצר ראי של המכהן עכשיו כלפי אותן שנות עתיד בהן הוא לא יכהן ולא יהנה מהקרדיט... הרבה הרבה מעבר. אני אקרא לזה "אוטיזם תחבורתי מתוכנן". כמו שהרבה פעמים כשאתה כבר בהריון, ואומרים לך שלילד יש בעיה אבל אתה לא מפיל אותו. כנ"ל הרכבת הקלה בירושלים, תחנות הרכבת מחוץ לערים בקו העמק (ממש הרבה מחוץ לערים) וכו' וכו' וכו' וכו'.
 
נערך לאחרונה ב:

נושאים דומים

Back
למעלה