• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שאלה בנוגע לתוכניות חיסכון בבנקים בהקשר למשבר הנדל"ן

תודה. מהו אחוז משמעותי של סטייה בתיק? והאם הוא יהיה תקף לאדם שמשקיע 10K ולאדם שמשקיע 800K?
לא נראה לי שיש תשובה מספרית חד משמעית. הייתי אומר כ-10% אבל זה סתם מספר שהמצאתי, וגם יתכן שאתה צודק לגבי השפעת גודל התיק.
תשובה לא מספרית אני דווקא כן יכול להציע: סטיה שמסכנת את המטרה עבורה הוקצה הפלח הרלוונטי מהתיק (בהנחה שהוקדשה מחשבה לבחירת פלחי ההשקעה ומשקלם).
יתכן ואני מפספס פה משהו? אתה רומז לזה שאם אני מפזר את ההשקעה שלי עד-כדי-כך, התיק שלי צפוי מאוד לצאת מאיזון באופן דרמטי בכל פעם?
יתכן ויש לכך קשר כלשהו לכל הקונספט של השקעה במדינות עם מדיניות כלכלית בעייתית/שווקים מתפתחים וכן הלאה?
אז למעשה האיזון כולל שני אלמנטים?
1. איזון בין צורת המוצר (מניות/זהב/אג"ח/מט"ח).
2. איזון בין מכשירי המוצרים השונים?
היכן ניתן להתעדכן במקומה של כל מדינה או של כל תחום (חברות משחקי המחשב, חברות היהלומים, תאגידים מתחומים מסוימים וכו') בשוק?
ואיך זה מתחבר למדדים כמו s&p500 לדוגמה? האם מדד זה למעשה ייצג בתיק שלי את ארה"ב או מה?
בהקשר זה אני מעט מבולבל לגבי השאלה היכן למעשה מתבצע האיזון כל עוד אני משקיע לפי מיקום המדד או המדינה בשוק:
* האם האיזון הזה מתבטא בכמות הכסף של כל מדד? (למשל, אם רוסיה כבשה את ארה"ב, כמות הכסף במדד של רוסיה יגדל).
* האם האיזון מתבטא בכמות הקרנות/מדדים בהם אני מחזיק?
אם הנקודה הראשונה נכונה, זה אומר שבסונריו הדמיוני של רוסיה הכובשת, יהיו לי יותר הפסדים בתיק מאשר רווחים כי עד לאותו הרגע ארה"ב תפסה נפח גדול יותר בשוק ורוב התיק שלי הושקע בה. לא?
אוקי, אז לא הצלחתי להבין כיצד אני דואג לשמור על משקל השוק באופן שוטף.
נעשה סדר:
נניח שבחרת לחלק את התיק ל-50% מניות, 30% אג"ח ו-20% זהב. תיכף ניכנס פנימה, אבל לגבי האיזון בין הפלחים אני מקווה שכבר ברור - כשיש סטיה משמעותית אתה מחזיר את הפלחים למשקל האמור.
עכשיו בוא נצלול לתוך המניות (וזה נכון גם לפלחים אחרים, אם כי לא מאוד רלוונטי לזהב). נגדיר באופן גס 2 אפשרויות (שאינן לחלוטין mutually exclusive):
1) אתה רואה את כל פלח המניות כסוג יחסית אחיד של נכס, כך שאתה לא רואה לנכון להקדיש לתת-סוג ספציפי תת-פלח משלו. במקרה כזה, משקיע יכול לבחור שהמניות שלו יפוזרו לפי משקל השוק. כך, יהיו לו בתיק מניות small cap לפי משקל השוק שלהן, יהיו לו מניות טכנולוגיה לפי משקל השוק שלהן, ויהיו לו מניות אמריקאיות ורוסיות לפי משקל השוק שלהן. דרך קלה מאוד לעשות זאת היא לבחור בקרן שמחקה (כמעט לחלוטין) את כל שוק המניות, כמו VT, או לקנות קומבינציה של קרנות לפי המשקל הזה - לדוגמה כיום, 55:45 VTI:VXUS, או 91:9 MSCI World:MSCI Emerging markets (כדי לבחור משקלים מתאימים ניתן לבדוק את ההרכב המעודכן של VT או של המדד אחריו היא עוקבת, או של מדד מקביל כמו MSCI ACWI). באפשרות הזו, כל השינויים שהשוק יעשה בתוך פלח המניות יהיו שקופים לך: התחלת את התיק כשארה"ב מהווה 55% מפלח המניות ואילו רוסיה 0.4%. בעקבות הכיבוש הרוסי, המניות האמריקאיות ירדו והמניות הרוסיות עלו. מכיוון שאתה החזקת משתיהן, אז גם האמריקאיות שלך ירדו בהתאם והרוסיות שלך עלו בהתאם. לכן כתבתי קודם שבתוך פלח עם פיזור שוק אין צורך לבצע איזון, כי זה קורה מעצמו. שים לב גם שבתרחיש הזה, התנודתיות של התיק היתה נמוכה יותר מאשר אם היית מחזיק רק ארה"ב או רק רוסיה.
2) אתה מחלק את המניות לתתי-סוגים מובחנים (כלומר, להבנתי, כאלו שאתה מצפה שיגיבו לתנאים שונים באופן שונה מהותית), ולכן בוחר לתת לכל תת-סוג הקצאה משלו (לדוגמה, פלח המניות יחולק ל-3 חלקים שווים של large/medium/small cap, או דוגמה אחרת - 90:10 למניות "רגילות" ולריט. דוגמה שלישת - יש שיאמרו שמניות אמריקאיות שונות באופן מהותי ממניות שאר העולם, ולכן יקדישו לארה"ב אחוז מסויים מהפלח, שאינו תלוי משקל שוק. אגב, עבור אלו מתוכם שיבחרו להקצות את כל פלח המניות למניות האמריקאיות, התהליך יהיה דומה לאפשרות הראשונה רק בתוך ארה"ב בלבד). במקרה כזה יש צורך לבצע איזון גם בתוך הפלח המנייתי (בגלל שיש הקצאות מוגדרות בתוכו, ולא רק משקל שוק). לדוגמה, אם ה-small cap עלו יותר מהאחרות, יהיה צורך להקטין את פלח ה-small ולהגדיל את large/medium cap. ניקח דוגמה חריגה, בה בחרת להשקיע ב-2 סוגי מניות (שאתה מבחין ביניהם כסוגים שונים מהותית) - 50:50 מניות ארה"ב:רוסיה. אם פתאום רוסיה פיתחה חקלאות מתקדמת ומניותיה עלו יותר מהאמריקאיות, וכעת היחס הוא 65:35, תצטרך לבצע איזון - למכור רוסיה/לקנות ארה"ב, כיוון שהמטרה שלך היא לשמור על יחס 50:50 ביניהן.
שים לב שבתרחיש הכיבוש הרוסי, באפשרות (2) אתה באופן שוטף תמכור רוסיה (כי הפלח שלה ילך ויגדל) ותקנה ארה"ב (כי הפלח שלה ילך ויקטן) מה שיצטבר להפסד שיטתי (תפסיד עם האמריקאים, בלי להנות ממלוא העליה הרוסית בגלל איזונים שוטפים), בעיה שלא היתה קורית בהצמדות למשקל שוק. לכן, ההחלטה אודות פלחי ההשקעה שלך, אופן הפיזור וההקצאה, זו החלטה קריטית לתיק ההשקעות שלך. לטעמי, מכיוון שאין לי ידע עודף על השוק לגבי ההקצאה לתתי-סוגים של מניות, אני נצמד למשקל השוק.
תזכור שגם פלח האג"ח פתוח לשאלות דומות, והרכבו יכול להיות מאוד מגוון, כתלות בשאלה למה אתה מחזיק אותו (דוגמאות כאן כאן כאן וכאן).
אני חושב שדי עניתי על השאלות לגבי פיזור ואיזון. נקודות ספציפיות - S&P500 מקובל לייצוג שוק של הכלכלה האמריקאית (באופן ספציפי large cap. זה קירוב טוב לכלל השוק, אבל אם תרצה פיזור על כל השוק כולל מניות קטנות יותר יש מדדים מפוזרים יותר, כמו זה שאחריו עוקבת קרן הסל VTI). "משקל" של פלח/מניה מתייחס כמובן למשקל הכלכלי שלה (כלומר כמה כסף). השאלה כמה ניירות/קרנות היא די חסרת משמעות (כלומר, היא שאלה טכנית של איך נוח/כדאי לך לקנות).
לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין מס בהפסד או מס ברווח?
הבהרה: אתה משלם מס רווחי הון רק על רווחי הון (לא מפתיע). אתה לא משלם אותו על קניה, ואתה לא משלם אותו על מכירה בהפסד. אתה משלם אותו רק על מימוש רווחים (כלומר מכירה ברווח). אפילו במקרה של מכירה ברווח - אם במקביל היו לך גם הפסדים כך שבמשוקלל לא הרווחת - אתה עדיין לא צריך לשלם מס רווחי הון. האפשרות האחרונה (רווחים ובמקביל הפסדים) נקראת קיזוז, וזה משהו אחר לגמרי מאיזון. תוכל לקרוא על זה בפוסט קיזוז הפסדים בבורסה: כך תשלמו פחות מס רווח הון. עכשיו תחזור למה שכתבתי בהודעות הקודמות בהקשר זה, ולדעתי זה יהיה ברור.
אפשר לבקש דוגמה?
אם תיק ההשקעות שלך פוגע באיכות החיים שלך בצורה שעולה על התועלת המופקת ממנו (לדוגמה חרדות, סכסוכים משפחתיים), אז כנראה כדאי למכור בהפסד ולהשאר בחוץ, גם אם תפסיד מזה כסף. כאמור - שיקולים חוץ-כלכליים, בעיקר פסיכולוגיים.
מהי האלטרנטיבה השנייה בהתחשב בכך שציינת "יכולה להיות גם.."?
המטרות שלך יכולות להיות הגדלה של הכסף (פשוט שיהיה לך יותר) או שימור ערך הכסף (לא צריך יותר, רק שמה שיש לך לא ישחק). אלו מטרות שונות (ויכולות להיות גם אחרות), אבל יכולות כמובן להשתלב באופטימום שמתאים לך.
אגש להמשיך
בהצלחה.
 
שוב שלום :)

ברשותכם, מספר שאלות נוספות על מנת לסגור את חוסר הבהירות שלי:

קנה כדור בדולח, או המצא תרמית פירמידה מחוכמת.
התכוונתי לשאול כיצד אוכל לוודא או לתכנן מראש שמס רווחי הון לא יוכלו לי לגמרי את התיק עד לרמה של חוסר כדאיות בלפתוח חשבון או ספציפית במוצר מסוים?
כיצד הולך כל תהליך התכנון/חישוב הזה?

אין קשר. רווחים, הפסדים ומסים הם יחסיים לגודל התיק. אם הסכום קטן כל כך שהתשואה המצופה ממנו נמוכה מעלויות ההשקעה, אז כדאי להמתין.
הייתכן שסתרת את טענתך במשפט זה?
מהו סכום "קטן" העונה להגדרה "תשואה נמוכה מעלויות ההשקעה"?

מניות ואג"ח: בבנק לרוב כן (דמי משמורת). בבתי השקעות מסתפקים בתשלום החודשי.
זהב וכסף (silver): אם אתה מאכסן אותם אצלך, מן הסתם לא. אם אתה רוצה שמישהו אחר ישמור עליהם, כנראה שהוא ירצה תשלום.
מט"ח וכסף (money): אם אתה מאכסן אותם אצלך, מן הסתם לא. אם אתה מפקיד/מלווה אותם, יתכן שישלמו לך.
אם כך, מהן הפונקציות לאורך כל תהליך ושנות ההשקעה עבורן אני משלם דמי ניהול?

לאחר שנה, ראית שהמניות שלך שוות 580 ש"ח, האג"ח שלך שווה 420 ש"ח, האג"ח והמזומן לא השתנו. על מנת לאזן את התיק בלי להכניס כסף נוסף, אתה מוכר מניות ב80 ש"ח וקונה אג"ח ב80 ש"ח וחוזר לפרופורציות המקוריות.
כיצד בדיוק מבצעים את הפעולה הספציפית של למשל מכירה של 0.44 ש"ח מניה ורכישה של 94593495.99 אג"ח?

האם מדובר בפונקציה פשוטה בתוכנה שאני מקבל מבית ההשקעות?

מעבר לכך, לכל מוצר יש שווי מינימלי מסוים, זה לא יוצר בעייתיות לעתים באיזון התיק אם למשל בדוגמה שציינת בשביל לקנות אג"ח לשם איזון התיק אזדקק ל-500 ₪ ואילו הרווח במניות לא הגיע לסכום זה? או שפשוט בחרתי שלא להשקיע עוד סכום בסדר גודל כזה באותו מועד איזון?

אחרי שנה אתה שוב בודק מה מצב התיק. גילית שהמניות שוות 1,000 ש"ח, האג"ח 800, המזומן 500 והזהב 450. סך כל התיק שלך עכשיו: 2,750₪. 25% מזה - 687.5 ש"ח. אתה תמכור מניות ב312.5, תמכור אג"ח ב112.5, תקנה זהב ב237.5 ותשאיר עוד 137.5 במזומן. ככה חזרת לפרופורציות המקוריות של 25% לכל פלח השקעה.
זה בהחלט ייצר בי תחושה של סדר אבל יחד איתה גם תחושה עזה של פחד. הפעם האחרונה בה חישבתי אחוזים הייתה שנה א' בתואר הראשון, בסטטיסטיקה א'.

האם תוכל להסביר לאדם שלא מאמין שאלוקים הוא מתמטיקאי כיצד מבצעים את התחשיב שהצגת?

# האלמנט המפחיד כאן זה שמדובר במספרים דינמיים שעולים ויורדים בכל פעם שאתה ניגש לאזן, ולא בנתון קבוע שהמורה למתמטיקה או המרצה באקדמיה קבעו אותם ורק ביקשו שתפתור את התרגיל. האם יש כללי אצבע מרגיעים לגבי העניין הזה?

מה שכן, ברגע שמאזנים בעזרת מכירה וקניה במסגרת התיק שווה לבדוק מתי משתלם לאזן כי לפעמים העמלות ואירועי המס יעלו יותר מהתשואה הצפויה. זה דבר שכדאי לחשב (פחות או יותר כי כמובן שאי אפשר לצפות מה יהיה) ואז להחליט לאזן רק כשהחריגה היא מעל אחוז מסויים.
1. תודה על הסבת תשומת הלב :)
2. כיצד מתכננים או מחשבים מראש את ה-"אחוז המסוים" שברגע שהתיק חורג ממנו עלי לבצע איזון?
3. כיצד בודקים מתי משתלם לאזן?

מנהל הקרן מתחזק אותה באופן שוטף, כך שאם נכס מסויים יצא מהמדד אחריו הקרן עוקבת ואחר נכנס, המנהל ימכור ויקנה מה שצריך.
אבל שים לב שזה לא נעשה בין נכסים שלא כלולים במדד (אם נניח יש לך קרן עוקבת S&P500, והכלכלה האמריקאית כולה צנחה ואילו הכלכלה הרוסית עלתה, מנהל הקרן הזו לא יקנה מניות רוסיות. אם אתה חושש מתרחיש כזה, בחר מראש קרן רחבה יותר, לדוגמה כזו שעוקבת אחרי מניות מכל העולם). אם אתה מחזיק קרן נפרדת לארה"ב ולרוסיה, תראה באיזון התקופתי שלך שאתה שומר על היחס הרצוי לך. אותו דבר לגבי איזון בין מניות ואג"ח (בעצם, בתוך נכסי הקרן אם יש צורך, מנהל הקרן יאזן עבורך, ואילו בין קרנות אתה מאזן).
אבל נקודה חשובה נוספת: בעוד בין סוגי נכסים (לדוגמה אג"ח מול מניות) כדאי לקבוע מראש יחס הקצאה, הרי שבתוך פלח מסויים אפשר פשוט להיצמד למשקל שוק. כלומר, במקום לבחור ש-70% מהמניות יהיו בארה"ב ו-30% מרוסיה, אתה יכול לבחור שהאחוז לארה"ב יהיה לפי משקלה בשוק המניות (כיום בין 50-60%) ולרוסיה לפי חלקה (ולמדינות אחרות לפי חלקן). עכשיו ראה קסם: נניח שיש לך קרן עוקבת ארה"ב וקרן עוקבת רוסיה (או קרן אחת שעוקבת אחרי שתיהן). כשרוסיה תכבוש את ארה"ב, יתכן מאוד שמחירי המניות האמריקאיות ירדו, ומחירי הרוסיות יעלו. בהנחה שהיעד שלך (ההקצאה שבחרת) היא לשמור על משקל שוק, אז כתוצאה מהעליות והירידות האלו אין בכלל צורך לבצע איזון, כי בתיק שלך עכשיו יש חלק גדול יותר שמושקע ברוסיה (כי החלק הזה עלה) וקטן יותר מושקע בארה"ב, שזה בדיוק תואם למשקל השוק.
לכן הרבה פעמים תראה בפורום שמישהו שואל "מה דעתכם על התיק שלי" ועונים לו בשאלה כמו "למה יש לך חשיפת יתר ליפן" - כי אתה צריך סיבה טובה לחשוב שכדאי להקדיש ליפן חלק שהוא יותר ממשקל השוק שלה (לא פוסל את האפשרות שיכולה להיות לך סיבה כזו).
1. כיצד ניתן לרכוש מוצרים הצמודים למשקל השוק?
2. אילו מוצרים נועדו לשמירה על משקל השוק?
3. מי מבטיח שמוצרים מסוימים יהיו צמודים למשקל השוק גם בעתיד?


עבור השקעה שמטרתה (כאמור בהתחלה) מקסום התועלת מהכסף, יהיה מטופש לשים כסף באפיק בעל תועלת פחותה יותר רק בגלל שיש לך יותר כסף. כמובן, שהתועלת המיטבית יכולה להיות גם שימור ערך הכסף, ובכזה מקרה הייתי בונה מראש תכנית שמשקללת את זה (לדוגמה, יעד ליבה של 50K שכדי להגיע אליו ההשקעה תהיה באפיקים מניבים ומסוכנים יותר, כגון יותר מניות, וברגע שהתיק ישיג את היעד - שימור מיטבי של ה-50K שנצברו ואולי גם כסף חדש, וזאת לדוגמה באמצעות אפיק השקעה בעל תנודתיות נמוכה או צמוד מדד. זו לא המלצה לכאן או לכאן, רק דוגמה להקצאה דינמית. זה גם הבסיס של הפחתת אחוז מניות עם ההתקרבות לפרישה, למי שבוחר בכך).
לא נראה לי שזה יתאים לי באופן אישי מכיוון שבמצב כזה אהיה הרבה יותר תלוי בכוחות השוק מאשר באסטרטגית "אזן והחזק".

כזה, כמובן שאין חבות מס (כי אין רווח),
לא הבנתי כיצד נקבע תשלום המס על קנייה/מכירה?
אני יודע כיצד מוכרים "רווח", אבל כיצד אני קונה "רווח"?
לא הבנתי מה נחשב ל-"רווח"? או שפשוט איבדתי את זה ;)

חג חירות שמח לכולם :]
 
נערך לאחרונה ב:
1. תודה על הסבת תשומת הלב
בשמחה :)

2. כיצד מתכננים או מחשבים מראש את ה-"אחוז המסוים" שברגע שהתיק חורג ממנו עלי לבצע איזון?
זה מאוד תלוי בפרופיל ההשקעה שלך (טווח, אופן האיזון, סיבולת סיכון וכו׳) וגם בשאלה הבאה שלך:
3. כיצד בודקים מתי משתלם לאזן?
אפשר לעשות איזשהו חישוב שמתבסס על תשואות עבר. למשל - אם עשית תיק 50% מניות ו50% אג״ח, תבדוק על פי נתוני עבר האם היה רווחי לאזן כשהתיק יצא מאיזון ב1%, ב5%, ב10% ב30% וכו׳. עמלות הקניה/מכירה ואירועי המס צריכים להיות נמוכים מהתשואה שהרווחת בעקבות האיזון (בהתבסס על נתוני העבר כמובן).

ממליץ לך מאוד לקרוא את זה
 
הקדמה - הסבר קצר על מס רווחי הון (לפחות בהקשרים הרלוונטיים לדיון):
מס רווחי הון הוא מס שאתה משלם על רווחים שהרווחת כתוצאה מהחזקה שלך בניירות ערך. אתה לא משלם אותו על זה שקנית ולא על זה שמכרת, אלא על זה שהרווחת. בהסתייגות אחת: המדידה האם הרווחת או הפסדת נעשית בזמן שמכרת. כלומר, אם מכרת נייר ערך מסויים במחיר גבוה יותר מהמחיר שבו קנית אותו, אז הרווחת, ותשלם מס על הרווח.
בהתאם, אתה משלם מס רק על רווחים, ולכן המס אף פעם לא יגרום לכך שתפסיד מההשקעה, אלא רק שתרוויח ממנה פחות.

***
הערה חשובה: כל עוד אתה משקיע דרך ברוקר ישראלי, אם בשנה מסויימת גם הרווחת (כלומר, מכרת נייר ערך מסויים במחיר גבוה יותר מזה שבו קנית אותו) וגם הפסדת (כלומר, מכרת נייר ערך מסויים במחיר נמוך יותר מזה שבו קנית אותו), הברוקר יקזז עבורך את הרווחים וההפסדים, כך שתשלם מס רק על סך הרווח שלך (בקיזוז ההפסד). אבל, אם בשנה מסויימת הפסדת כסף (וכמובן, לא שילמת מס) ובשנה אחרת הרווחת כסף, הברוקר כן יגבה ממך מס, שלא יתקזז אוטומטית מול ההפסד משנה קודמת, מה שעלול להוביל להפסד.
לדוגמה: פתחת תיק בשווי 50 אש"ח. השקעת 50% (25,000) במניות, ו-50% באג"ח.
בשנה הראשונה המניות הפסידו 40%. ולכן התיק הגיע למצב שיש בו 15,000 ש"ח במניות, ו25,000 ש"ח באג"ח. כלומר, סך התיק כעת הוא 40,000 ש"ח, מתוכם 37.5% במניות, ו-62.5% באג"ח.
נניח שהחלטת לאזן חזרה ל-50:50 - תמכור אג"ח בשווי 5,000 שח, ותקנה במקומו מניות. עכשיו התיק הוא עדיין 40 אש"ח, אבל מחולק שוב 50:50 בין מניות ואג"ח.
בתחילת השנה הבאה, התיק שווה כאמור 40 אש"ח. במהלך השנה הבאה, המניות עלו ב-40% ולכן שוות כעת 28,000. בנוסף, האג"ח עלו ב-10% ושווים כעת 22,000. בסך הכל התיק חזר לנקודת ההתחלה - 50 אש"ח, שמחולקים כעת 56% במניות ו-44% באג"ח.
נניח ותרצה לאזן שוב: אתה מוכר מניות ב-3,000 ש"ח וקונה במקומם אג"ח, אבל יש בעיה: מכיוון שהמניות עלו השנה 40%, אז מתוך ה-3,000 ש"ח שמכרת, בערך 860 ש"ח הם רווחים, ואתה צריך לשלם עליהם מס של כ-215 ש"ח. זה אומר שתקנה אג"ח רק בכ-2785 ש"ח, ובסך הכל ישארו לך בתיק בסוף השנה 49,785 ש"ח. החלוקה בין מניות ואג"ח היא קרובה מספיק ל-50:50 (הפער זניח), אבל השורה התחתונה שבגלל תשלום המס הגעת להפסד.

עריכה: הדוגמה שגויה כי הרווח נמדד ביחס למחיר הקניה, וכאן ביחס למחיר הקניה של המניות, גם בשנה השניה לא היה רווח. לכן, בדוגמה הזו לא תהיה חבות מס. יש מקרים מורכבים יותר בהם כן עלול להיות ניכוי מס שיוביל להפסד מהקרן, אבל זה יהיה מסובך עוד יותר ונראה לי לא כדאי להיכנס לזה כאן. השורות התחתונות (במקרה, הבאות) עדיין נכונות אז אשאיר את זה כך.
הפתרון האפשרי לזה הוא כך: מכיוון שבשנה הראשונה הפסדת, הרי שהרווחים מהשנה השניה בסך הכל מקזזים את ההפסד, ובשורה התחתונה לא היה לך רווח אמיתי, ולכן על פניו אתה צריך להיות פטור מתשלום מס. מכיוון שזה קרה בשנים נפרדות, הברוקר שלך לא יכול לקזז את זה בעצמו, ולכן כדי לקזז תצטרך להגיש דו"ח למס הכנסה, שמראה שבשנה א' היה לך הפסד מולו ניתן לקזז את הרווחים של שנה ב'. אם אתה יודע למלא דו"חות מס בעצמך אז יופי. אם לא, תצטרך לשלם לרואה חשבון על השירות. לכן, עבור 215 ש"ח זה לא יהיה כדאי, ואולי תעדיף לספוג את ההפסד. לעומת זאת, אם ראית שבשנה מסויימת היו לך הפסדים משמעותיים יותר, או שבשנה אחרת יהיו לך רווחים משמעותיים יותר שתרצה לקזז מול ההפסדים, אז תרצה כן להיעזר ברו"ח ולהגיש דו"ח.
עבור השנה הזו בה תעדיף לא להגיש, ולכן כאמור תיאלץ "לספוג" הפסד של 215 ש"ח: פה (בין היתר) נכנס העניין ש-@cypriano de rore הזכיר שאת האיזון כדאי לעשות תוך התחשבות בכך שזה יהיה כדאי אחרי הוצאות. לדוגמה, במקרה הנ"ל, אולי תרצה לדחות את האיזון לינואר של השנה שאחרי, וכך אולי תוכל לחבר לאותה שנה רווחים והפסדים ולא לשלם מס.
***

ואחרי שסיימתי להפחיד אותך, חזרה לעניינים.
התכוונתי לשאול כיצד אוכל לוודא או לתכנן מראש שמס רווחי הון לא יוכלו לי לגמרי את התיק עד לרמה של חוסר כדאיות בלפתוח חשבון או ספציפית במוצר מסוים?
כיצד הולך כל תהליך התכנון/חישוב הזה?
כמו שכתבתי עכשיו, מס הוא רק על רווחים ולכן הוא בהכרח לא יאכל לך את התיק (אבל כאמור יתכן שתצטרך להגיש דו"חות כדי להבטיח את זה).
אין קשר. רווחים, הפסדים ומסים הם יחסיים לגודל התיק. אם הסכום קטן כל כך שהתשואה המצופה ממנו נמוכה מעלויות ההשקעה, אז כדאי להמתין.
הייתכן שסתרת את טענתך במשפט זה?
מהו סכום "קטן" העונה להגדרה "תשואה נמוכה מעלויות ההשקעה"?
לא סותר. רווחים, הפסדים ומיסים הם יחסיים. עלויות השקעה כוללות גם עמלות, ולעמלות יש לרוב מינימום. אם פעולה עולה לך 20 ש"ח, אז לא כדאי לעשות אותה על מנת להרוויח 15 ש"ח.
מהן הפונקציות לאורך כל תהליך ושנות ההשקעה עבורן אני משלם דמי ניהול?
עבור החזקה של קרנות נאמנות וקרנות סל, ישנם דמי ניהול של הקרנות עצמן (בפרטי הקרן יופיעו דמי הניהול). בנוסף, עבור כל נייר ערך (קרנות כאמור, מניות, אג"ח וכדומה) יהיו עמלות שונות על ידי הברוקר: עמלות קניה ומכירה, ודמי ניהול. דמי הניהול בבתי השקעות ישראליים יהיו לרוב סכום קבוע, לרוב בין 10 ל-40 ש"ח לחודש. בבנק, הסכום יהיה בדרך כלל באחוזים מהתיק (זה נקרא דמי משמורת) ולכן עבור תיק שאינו קטן מאוד זה עלול לצאת יקר. עבור השקעות שאינן ניירות ערך (מזומן, זהב, דירות וכן הלאה) ההוצאות תלויות כמובן בהחזקה הספציפית.
כיצד בדיוק מבצעים את הפעולה הספציפית של למשל מכירה של 0.44 ש"ח מניה ורכישה של 94593495.99 אג"ח?
זו פעולה מיותרת. אין שום צורך לבצע פעולה על סכום של שקל אחד, וגם לא 100 ש"ח. עבור סכומים גבוהים יותר החישוב מן הסתם פשוט יותר (לדוגמה, אם את רוצה למכור קרן סל על מניות ב-2000 ש"ח, וכל יחידה עולה 70 ש"ח, אז 2000/70 יוצא בערך 28 יחידות.
האם מדובר בפונקציה פשוטה בתוכנה שאני מקבל מבית ההשקעות?
מהנסיון שלי, בתוכנות של הבנקים יש סיכוי ניכר שתוכל לרשום 2000 ש"ח והתוכנה תחשב לבד שזה 28 יחידות, ואילו בתוכנות של בתי השקעות תצטרך לעשות לבד את החישוב המורכב של 2000/70 ולהזין בעצמך 28 יחידות. בכל מקרה, אף תוכנה לא תגיד לך כמה אתה רוצה למכור, ואת זה אתה חייב לחשב/להחליט בעצמך.
זה בהחלט ייצר בי תחושה של סדר אבל יחד איתה גם תחושה עזה של פחד. הפעם האחרונה בה חישבתי אחוזים הייתה שנה א' בתואר הראשון, בסטטיסטיקה א'.

האם תוכל להסביר לאדם שלא מאמין שאלוקים הוא מתמטיקאי כיצד מבצעים את התחשיב שהצגת?

# האלמנט המפחיד כאן זה שמדובר במספרים דינמיים שעולים ויורדים בכל פעם שאתה ניגש לאזן, ולא בנתון קבוע שהמורה למתמטיקה או המרצה באקדמיה קבעו אותם ורק ביקשו שתפתור את התרגיל. האם יש כללי אצבע מרגיעים לגבי העניין הזה?
אין פה שום דבר שדורש קורס אקדמי בסטטיסטיקה. העובדה שהסכומים דינמיים לא משנה. אני בטוח שאתה יודע לחשב 25% מכל סכום שהוא, ולכן בכל פעם שאתה ניגש לאזן תראה מה השווי הכולל של התיק, ותחשב ממנו 25%, וכך תדע כמה כסף צריך להיות בכל פלח (אני כמובן מתייחס לדוגמה אליה הגבת, שמחולקת ל-25% לכל פלח. החישוב זהה לכל הקצאה שתבחר).
אם אתה לא יודע לחשב אחוזים, אז כנראה ניהול תיק השקעות הוא לא משימה שאתה יכול לבצע, וכדאי לשלם לאיש מקצוע שיעשה זאת. זה כמובן יעלה כסף, אבל גם לרפא את עצמך זול יותר מלשלם לרופא, ובכל זאת אתה לפעמים משלם לרופא ולא מטפל בעצמך, כי אתה לא יודע לרפא.
כמובן, חישוב אחוזים זו משימה קלה משמעותית מרפואה.
1. כיצד ניתן לרכוש מוצרים הצמודים למשקל השוק?
2. אילו מוצרים נועדו לשמירה על משקל השוק?
רוב הקרנות המחקות/קרנות הסל הסטנדרטיות, עוקבות אחרי מדדים של שווי שוק. הקרנות האקטיביות כמובן לא. קרנות שמכילות בשמן מושגים כמו סמארט בטא, מומנטום, משקל שווה וכן הלאה גם הן לא עוקבות אחרי משקל שוק. אם זה השלב שבו תיתקע, תשאל (או תחפש, כמובן) בפורום ותיענה.
3. מי מבטיח שמוצרים מסוימים יהיו צמודים למשקל השוק גם בעתיד?
אף אחד. קרנות עלולות להיסגר, או לשנות מדיניות השקעה ולהתחיל להשקיע בדברים אחרים. טיפים: (1) להסתכל מדי פעם (נניח, אחת לשנה) שהקרנות בהן אתה מושקע עדיין קיימות ועדיין משקיעות באותם דברים. (2) ככל שקרן היא גדולה יותר, יש סיכוי קטן יותר שזה יקרה לה, ולכן יש מי שמעדיפים לבחור מראש בקרנות גדולות יחסית (לכל קרן מדווח מה שווי הנכסים שלה).
לא הבנתי כיצד נקבע תשלום המס על קנייה/מכירה?
אני יודע כיצד מוכרים "רווח", אבל כיצד אני קונה "רווח"?
לא הבנתי מה נחשב ל-"רווח"? או שפשוט איבדתי את זה ;)
נדמה לי שההסבר בהתחלה ענה על זה.
 
נערך לאחרונה ב:
מכיוון שזה קרה בשנים נפרדות, הברוקר שלך לא יכול לקזז את זה בעצמו, ולכן כדי לקזז תצטרך להגיש דו"ח למס הכנסה, שמראה שבשנה א' היה לך הפסד מולו ניתן לקזז את הרווחים של שנה ב'. אם אתה יודע למלא דו"חות מס בעצמך אז יופי. אם לא, תצטרך לשלם לרואה חשבון על השירות. לכן, עבור 215 ש"ח זה לא יהיה כדאי, ואולי תעדיף לספוג את ההפסד. לעומת זאת, אם ראית שבשנה מסויימת היו לך הפסדים משמעותיים יותר, או שבשנה אחרת יהיו לך רווחים משמעותיים יותר שתרצה לקזז מול ההפסדים, אז תרצה כן להיעזר ברו"ח ולהגיש דו"ח.
אם כל הפעולות נעשו בבית השקעות ישראלי, ניתן גם לגשת לפקידים של מס הכנסה לשעות קבלה שלהם בעונות הדוחות (אפריל-יוני), ולקבל הדרכה איך למלא. לעתים צריך לחפש את הפקיד הספציפי שמבין ברווחי והפסדי הון, אבל זה עדיין זול משמעותית מללכת לרואה חשבון.
 
זה מאוד תלוי בפרופיל ההשקעה שלך (טווח, אופן האיזון, סיבולת סיכון וכו׳) וגם בשאלה הבאה שלך:
טווח: 25 שנים.
אופן איזון: עדיין לא ידוע, דש על זה כאן בפוסט.
סיבולת סיכון: אין לי מושג כיצד מודדים אך רוב המשתנים מצויים בידיי:
* לא מוכן להפקיד מעל 10% מהוני השנתי, לא מעוניין לגעת בכסף לפני סיום הטווח שהגדרתי.
* משער שלא אזדקק להזרקת כמות כסף גדולה ומיידית בשנים הקרובות.
* משכורת קטנה וגם לא מובטחת עקב תהיות מקצועיות בשנים אלו והשכלה לא מניבה.
* לגבי "כימות רגשות" כפי שהסולידית ציינה - אין לי מושג, למעט ההכרה בכעס שאני נאלץ לחוות בכניסתי למשחק מכור מראש.
* מניח שלחץ מצד הסובבים ישפיע עלי מאוד לנקוט בפעולות לא הגיוניות במצבי משבר של השוק.

אלו הגורמים, כיצד מכניסים אותם לנוסחה ומחשבים את התוצאה? :)

כלומר, אם מכרת נייר ערך מסויים במחיר גבוה יותר מהמחיר שבו קנית אותו, אז הרווחת, ותשלם מס על הרווח.
הערה חשובה: כל עוד אתה משקיע דרך ברוקר ישראלי, אם בשנה מסויימת גם הרווחת (כלומר, מכרת נייר ערך מסויים במחיר גבוה יותר מזה שבו קנית אותו) וגם הפסדת (כלומר, מכרת נייר ערך מסויים במחיר נמוך יותר מזה שבו קנית אותו), הברוקר יקזז עבורך את הרווחים וההפסדים, כך שתשלם מס רק על סך הרווח שלך (בקיזוז ההפסד).
כלומר, שאני יכול לשלם מס על מכירה של מוצר מסוים, בזמן שהתיק שלי עשוי להיות בהפסד עמוק. חוצפה.
(הרי סיכוי לא גדול שאמכור מוצר המצוי בהפסד, אלא אקנה עוד ממנו).

אם אתה יודע למלא דו"חות מס בעצמך אז יופי. אם לא, תצטרך לשלם לרואה חשבון על השירות. לכן, עבור 215 ש"ח זה לא יהיה כדאי, ואולי תעדיף לספוג את ההפסד. לעומת זאת, אם ראית שבשנה מסויימת היו לך הפסדים משמעותיים יותר, או שבשנה אחרת יהיו לך רווחים משמעותיים יותר שתרצה לקזז מול ההפסדים, אז תרצה כן להיעזר ברו"ח ולהגיש דו"ח.
מדבריך אני מניח, שלא מדובר באיזשהו טופס הכתוב בשפה העברית, שעשוי להיות מסובך למילוי בפעם הראשונה, אבל אחרי שאצלח זאת אז הפעמים הבאות יהיו פשוטות?

לא סותר. רווחים, הפסדים ומיסים הם יחסיים. עלויות השקעה כוללות גם עמלות, ולעמלות יש לרוב מינימום. אם פעולה עולה לך 20 ש"ח, אז לא כדאי לעשות אותה על מנת להרוויח 15 ש"ח.
אז מהליקוט שהצלחתי איכשהו לבצע כאן בפוסט בזכותכם, אני מבין שעלי לקחת בחשבון:
- דמי ניהול של בית ההשקעות.
- דמי ניהול של כל מוצר שאני רוכש ומחזיק.
- עמלות על כל פעולה שאני מבצע.
- מס על רווח.

שכחתי משהו?

# מהו גובה העמלה שאצטרך לשלם עבור העברת כספים מחשבון הבנק לבית ההשקעות?
# ועל זה שאני נושם?

בנוסף, עבור כל נייר ערך (קרנות כאמור, מניות, אג"ח וכדומה) יהיו עמלות שונות על ידי הברוקר: עמלות קניה ומכירה, ודמי ניהול. דמי הניהול בבתי השקעות ישראליים יהיו לרוב סכום קבוע, לרוב בין 10 ל-40 ש"ח לחודש.
לא הצלחתי להבין, האם עבור מוצר מסוים אני צפוי לשלם דמי ניהול גם לקרן וגם לבית ההשקעות? ללא קשר לדמי הניהול הכלליים שאני משלם לאותו בית השקעות על עצם קיום התיק שלי?

העובדה שהסכומים דינמיים לא משנה. אני בטוח שאתה יודע לחשב 25% מכל סכום שהוא, ולכן בכל פעם שאתה ניגש לאזן תראה מה השווי הכולל של התיק, ותחשב ממנו 25%, וכך תדע כמה כסף צריך להיות בכל פלח (אני כמובן מתייחס לדוגמה אליה הגבת, שמחולקת ל-25% לכל פלח. החישוב זהה לכל הקצאה שתבחר).
אני סקפטי ביותר לגבי האגדה שתיארת עכשיו. בטוח שזה יסתבך כאשר הלכה למעשה אצטרך לבצע את התחשיבים הללו ולנתב את הכסף בתיק שלי, במצבים משתנים.

אם אתה לא יודע לחשב אחוזים, אז כנראה ניהול תיק השקעות הוא לא משימה שאתה יכול לבצע, וכדאי לשלם לאיש מקצוע שיעשה זאת.
יודע ולא יודע. במבחנים אני יודע, לשלם טיפ' למלצר אין לי מושג.
מניח ששוק ההון עוד יותר יבלבל אותי.

רוב הקרנות המחקות/קרנות הסל הסטנדרטיות, עוקבות אחרי מדדים של שווי שוק. הקרנות האקטיביות כמובן לא.
רשמתי לעצמי - לשאול כיצד ניתן לדעת שמוצר מסוים עוקב/שומר אחר משקל השוק.

להסתכל מדי פעם (נניח, אחת לשנה) שהקרנות בהן אתה מושקע עדיין קיימות ועדיין משקיעות באותם דברים.
בתשקיף? היכן?

תודה רבה! הצעד הבא זה לפתוח פוסט לגבי בניית התיק :)
 
נערך לאחרונה ב:
כלומר, שאני יכול לשלם מס על מכירה של מוצר מסוים, בזמן שהתיק שלי עשוי להיות בהפסד עמוק. חוצפה.
(הרי סיכוי לא גדול שאמכור מוצר המצוי בהפסד, אלא אקנה עוד ממנו).
"התיק" זה מושג תיאורטי. תשלם מס על מכירה ברווח של נכס מסויים.
למתקדמים- אם אתה מוכר נכס ברווח בזמן שהתיק בהפסד, אתה יכול במקביל למכור נכס בהפסד (כך שלא תהיה חייב במס). מיד אחר כך תוכל לקנות שוב מהנכס שבהפסד (וכדי לא להסתבך, תוכל לקנות נכס אחר אבל דומה, לדוגמה קרן אחרת שעוקבת אחרי מדד דומה. אני לא רו"ח, עו"ד או יועץ מס ולא מתחייב שפעולה כזו כדאית, חוקית, אפשרית או מוסרית).
מדבריך אני מניח, שלא מדובר באיזשהו טופס הכתוב בשפה העברית, שעשוי להיות מסובך למילוי בפעם הראשונה, אבל אחרי שאצלח זאת אז הפעמים הבאות יהיו פשוטות?
בגדול כן, חוץ מזה שהוא כמובן בעברית.
מהו גובה העמלה שאצטרך לשלם עבור העברת כספים מחשבון הבנק לבית ההשקעות?
תלוי בבנק שלך. לרוב שקלים בודדים. כדאי גם לבדוק עם בית ההשקעות את העלות בכיוון ההפוך (כשתרצה למשוך).
עבור מוצר מסוים אני צפוי לשלם דמי ניהול גם לקרן וגם לבית ההשקעות? ללא קשר לדמי הניהול הכלליים שאני משלם לאותו בית השקעות
לא.
כן. זה מקום מצויין לבדוק.
 
אלו הגורמים, כיצד מכניסים אותם לנוסחה ומחשבים את התוצאה?
שאלת מיליון הדולר :)
בהתחשב בחששות שלך מתגובות אימפולסיביות אני חושב שזה יכול להיות רעיון טוב לבדוק את עצמך בסכומים נמוכים יותר בשלב הראשון.
זו לא עצה אלא פשוט תחושתי בעקבות דבריך.
 
שבת שלום חברים,

ממשיך עם השאלות במסע שלי לעבר האינסוף, עם הפעם כאלו שהן טכניות יותר. נתחיל בראשונה - מה זה?

maxresdefault.jpg


ולגופו של עניין:
- מה כל מלבן מציג לי?
- היכן אני מאתר את המוצרים השונים? גם כאלו של ארצנו הקטנטונת?
- מהם הפרמטרים החשובים אחריהם עלי לעקוב ולהסיק מהם מסקנות?
- היכן נמצאות פעולות המכירה והקנייה?
- מדוע התוכנה בצבע שחור? לא מספיק כל הקשקושים המיותרים, גם רוצים לשדר לנו פחד קודר ועצב?
 
מסך עם המון מידע, שאתה יכול להתעלם מרובו (או אפילו מכולו).
- מה כל מלבן מציג לי?
אני מניח שיש מנגנון עזרה מובנה. אולי ריחוף מעל כל מלבן כזה יתן לך קצת רמז בקשר לתוכן שלו. אם לא אז תחפש תפריט עזרה. בטוח יש כזה.
- היכן אני מאתר את המוצרים השונים? גם כאלו של ארצנו הקטנטונת?
אם אני מזהה נכון, זאת מערכת של IB.
ישראלים לא יכולים לסחור דרכה במוצרים של ארצינו הקטנטונת.
- מדוע התוכנה בצבע שחור? לא מספיק כל הקשקושים המיותרים, גם רוצים לשדר לנו פחד קודר ועצב?
אני די בטוח שאפשר לשנות ערכת צבע.
 
מסך עם המון מידע, שאתה יכול להתעלם מרובו (או אפילו מכולו).
WTF? מודה שקצת הפתעת.. אז עם מה אתה עובד בדיוק כאשר אתה פותח חשבון בבית השקעות? חשבונייה?

אם אני מזהה נכון, זאת מערכת של IB.
ישראלים לא יכולים לסחור דרכה במוצרים של ארצינו הקטנטונת.

ETF? אז כיצד אוכל לרכוש מוצרים כחול-לבן-(אדום)?
 
WTF? מודה שקצת הפתעת.. אז עם מה אתה עובד בדיוק כאשר אתה פותח חשבון בבית השקעות? חשבונייה?
אתה יכול להשתמש בתוכנה שנותנת לך המון מידע מיותר ופשוט להתעלם מ99% מהמידע הזה.
אישית אני משתמש באפליקציה שלהם, היא פחות מוצפת במידע מיותר.
ETF? אז כיצד אוכל לרכוש מוצרים כחול-לבן-(אדום)?
כחול לבן אדום אין בעיה. כחול לבן אתה לא יכול לקנות דרכם (למעט כאלה שנסחרים גם בחול, כמו טבע למשל).
 
אתה יכול להשתמש בתוכנה שנותנת לך המון מידע מיותר ופשוט להתעלם מ99% מהמידע הזה.
אוקי, כיצד באפשרותי ללמוד לקרוא ולעבוד עם אפליקציה...?

(למעט כאלה שנסחרים גם בחול, כמו טבע למשל
מזור ביותר! מכל הצירופים שניסיתי להכניס לתוכנה הגרועה הזאת, רק את המניה של טבע הצלחתי למצוא... ואין לי מושג כיצד קונים או מוכרים אותה.
 
מסך עם המון מידע, שאתה יכול להתעלם מרובו (או אפילו מכולו)
דווקא אין שם כל כך הרבה מידע לא רלוונטי. במסך הזה, בעל הממשק הגרמני, כל החלק הימני מוקדש לאחזקות של היוזר הזה. יש שם פורטפוליו רחב של נכסים, רבים מהם אופציות שפקעו ב-2015. זה כמובן מידע רלוונטי ליוזר שהפורטפוליו הזה שלו. צד שמאל למעלה מוקדש לקניה או מכירה, כרגע מכוון לSPY, ולכן הגרף שמתחת. הגרף אכן לא ממש חשוב, וכנראה גם החדשות שלמטה, אם כי קשה לי לשפוט כי הן בגרמנית...
 
כל החלק הימני מוקדש לאחזקות של היוזר הזה. יש שם פורטפוליו רחב של נכסים
משמע כל דברי הימים של הסולידית בדבר כיצד אמור להיראות התיק, הקצאות הנכסים, האיזונים ובלמים וכל התורה מסיני מתגלמת לי ברשימה זו ממש?!
זה קצת מרגש אם זה אכן כך.. :$

רבים מהם אופציות שפקעו ב-2015.
וואוו ווואווו!! חכה שנייה! מה זאת אומרת "פקעו"?
אני יודע שיש טווח חיים לאג"ח אבל ממתי מניות פוקעות?

אפשר לבקש הסבר או הפניות בבקשה?

זה כמובן מידע רלוונטי ליוזר שהפורטפוליו הזה שלו.
מדוע?

צד שמאל למעלה מוקדש לקניה או מכירה
מניח שמדובר בשני הלחצנים השימושיים ביותר במשך עשרות השנים בהם אעשה שימוש בפלטפורמות הללו?
לכן חשוב לי לשאול לגבי אפשרות זו מספר שאלות:

- היכן אני מדביק שם את הצירופים המבוקשים בשביל לאתר לדוגמה את וואן גארד?
- האם אוכל לאתר שם גם קרנות סל מחקות? גם מניות? אגרות חוב? כל דבר?
- כיצד מתנהלת פקודת הקנייה? הבנתי שהרבה פעמים הקנייה אינה מיידית אלא אני שולח פקודה וממתין?
- כיצד מתנהלת פקודת המכירה?
- כיצד אני מגדיר את כמות המוצרים שאני מוכר או קונה? (ברח לי השם של הכמות של מניה מסוימת).
- האם ישנן נקודות חשובות נוספות שאני אמור לדעת על הפונקציה של קנייה ומכירה?

הגרף אכן לא ממש חשוב, וכנראה גם החדשות שלמטה, אם כי קשה לי לשפוט כי הן בגרמנית...
לדעתי החדשות והגרף חשובים בקטע לא טוב. כיצד אוכל להימנע מהם בבואי ליישם בנאמנות את חוזה אודיסאוס הפרטי שלי?


ומעבר לכך, כיצד אוכל להסתדר בכל פעם שאעבור בין השקעות ואצטרך לתמרן בין אפליקציות לתוכנות מסחר לא מובנות?
האם יש איזשהו ממשק בסיסי המשותף לכולם?

@roneng , האם תמיד עשית שימוש אך ורק באפליקציה? אם שגם היית צריך ללמוד מידי כמה זמן ממשק חדש לניהול התיק שלך? אם האפשרות השנייה נכונה, כיצד הסתדרת?

שאלה נוספת ברשותכם, כיצד אתם רוכשים מורצים כחול-לבן אם בממשק שקיבלתם מבית ההשקעות לא ניתן לאתר אותן?
קצת נוצר לי סלט בעניין זה.

תודה רבה אנשים, אני מרגיש שאני מתחיל להתקדם ברמה המעשית (אם כי בצעדי צב).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
E שאלה בנוגע לזכויות עובדים אוף טופיק 8
N שאלה בנוגע למיסוי של אופציות ו RSU מיסים 3
נ שאלה בנוגע להחזר מס רווח הון מיסים 3
נ שאלה בנוגע לבעלות בקרן סל ולמקרה בו מדינת ישראל מושמדת פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 119
נ שאלה בנוגע למחקר טריניטי וכלל ה4% פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 30
G שאלה בנוגע לכדאיות בהשקעה בנדלן נדל"ן 5
ש שאלה בנוגע ל RSU מיסים 18
T שאלה פרקטית בנוגע להיחלשות השקל שוק ההון 164
deussex שאלה בנוגע לסעיף בפוליסת דירה של חברת ביטוח על שיבוב/תחלוף (אחריות צולבת) נדל"ן 6
S שאלה בנוגע ל 2 etf שאני מתעניין שוק ההון 1
ב שאלה בנוגע לקיזוז מס כנגד דיבידנד שהתקבל בדולרים מיסים 3
E עסק פטור - שאלה בנוגע לדיווחים מיסים 1
deussex שאלה בנוגע לרלוקיישן דרך עבודה אוף טופיק 3
L שאלה בנוגע להעברת מניות מבנק לבית השקעות שוק ההון 8
L שאלה בנוגע להעברת תיק מהבנק לאקסלנס שוק ההון 1
D שאלה בנוגע לצבירה מקרן אירית שוק ההון 2
O שאלה בנוגע לתשלום שומת מס על שנת 2020. מיסים 18
T שאלה כללית בנוגע לרכש ETF-ים בתור סוחר עצמאי שוק ההון 3
D שאלה בנוגע לקופת גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Aslan שאלה בנוגע לביטוח בריאות - למי שמבין צרכנות פיננסית 2
Y שאלה בנוגע להחזר עמלות שוק ההון 15
I שאלה בנוגע לספטמבר בשוק ההון שוק ההון 13
G שאלה בנוגע לביטוח סיעודי מקופת החולים אוף טופיק 6
D שאלה בנוגע לאשראי שוק ההון 1
עייף ומותש סעמק שאלה בנוגע לעקיבה אחרי מדד ה s&p פוסטים מאיכות נמוכה 8
N שאלה בנוגע לאופן הגביה של העמלות בבית השקעות שוק ההון 7
yehonatanlavian שאלה בנוגע לקרנות סל שוק ההון 1
R דעה בנוגע לבניית תיק השקעות + שאלה בנוגע לרכישת ETF שוק ההון 1
I שאלה בנוגע לרכישת קרן SSAC בדולר או שקל שוק ההון 4
לאונל שאלה טכנית בנוגע להעברת קרן מנוהלת ל-IRA שוק ההון 1
D רווחים ב - TD Ameritrade - שאלה בנוגע למס הכנסה מיסים 9
ס שאלה בנוגע למשכנתא נדל"ן 8
G שאלה בנוגע לקרן S&P500 לא זזה מיום 4/6/20 שוק ההון 3
T שאלה בנוגע להגשת דו"ח למס הכנסה צרכנות פיננסית 7
Dinoman שאלה בנוגע לדיבידנדים שוק ההון 13
Wolfman שאלה בנוגע האופן בו מתעדכן שווי התיק שוק ההון 4
OiNK שאלה בנוגע לקביעת שער הפתיחה בקרנות מחקות שוק ההון 3
W שאלה בנוגע להתחמקות מסעיף אי תחרות ביציאה לחלת אוף טופיק 2
D שאלה בנוגע להבנת מסחר ב ETF שוק ההון 2
W רוצה להתחיל להשקיע במניות, שאלה בנוגע לברוקר שוק ההון 8
S שאלה בנוגע לתיקון 190 בניהול אישי צרכנות פיננסית 1
S שאלה בנוגע לקביעת היחס של EIMI+IWRD שוק ההון 39
tpr שאלה בנוגע לתיק השקעות (עדיין לומד את התחום) שוק ההון 0
לא חשוב שמות שאלה בנוגע למילוי טופס 161א' אוף טופיק 9
G שאלה בנוגע לקרנות פנסיה והשתלמות מחקות S&P500 צרכנות פיננסית 29
G שאלה קטנה בנוגע לאקסולידית. אוף טופיק 2
G שאלה בנוגע לפפר. צרכנות פיננסית 60
D שאלה בנוגע לשינוי הפקדות לכספי פיצויים עבור קופת גמל צרכנות פיננסית 7
S שאלה בנוגע לבחירת בית השקעות (מתלבט בין שניים) שוק ההון 10
I שאלה בנוגע לקרנות נאמנות ובתי ההשקעות שוק ההון 3

נושאים דומים

Back
למעלה