10 הפוסטים הטובים לשנת 2014

1

2014 הייתה שנה טובה עבור "הסולידית". הבלוג צמח למימדים שלא העזתי לדמיין: כ-40,000 משתמשים יחודיים גולשים הנה מדי חודש. 180 הפוסטים שכתבתי (כ-200,000 מילים, כמו ספר בן 800 עמודים) נקראו כמעט 2 מיליון פעמים, והניבו קרוב ל-10,000 תגובות.

סטטיסטיקה

(לחצו כאן לסיכום סטטיסטי מלא).

התכלית המרכזית של "הסולידית" היא לעודד אחריות אישית של הפרט לגורלו, הישענות עצמית ואינדיבידואליזם — שלושה רעיונות שהפכו למילות גנאי בשיח החברתי-כלכלי-קורבני בישראל בשנים האחרונות.

על רקע זה, הפופולריות של הבלוג כמעט בלתי-נתפסת.

בשנה החולפת קיבלתי מאות רבות של פניות אישיות מקוראים חדשים וותיקים של הבלוג, מגיל 14 עד 88, יהודים וערבים, פושטי-רגל ומולטי-מיליונרים, תושבי הארץ וישראלים בחו"ל.

לא השבתי לכולן, אך קראתי כל אחת מהן.

הצרכניסטים כתבו לי שהבלוג הזה משול לסטירה מצלצלת. החסכנים מטבעם סיפרו לי שהתחילו לנהל את הכסף שלהם בעצמם, ושביום בהיר הם מסוגלים להבחין באורו הבוהק של החופש הכלכלי בקצה המנהרה.

אני לא מספרת את זה כדי לטפוח לעצמי על השכם. אני לא רצה לכנסת ולא מנסה למכור פה שום דבר. לא עשיתי שום דבר חוץ מלהקליד כמה מילים בוורדפרס פעמיים-שלוש בשבוע.

כל אחד מכם מוביל את השינוי בכוחות עצמו.

בלי לצאת לרחובות, בלי להתמסכן, בלי להתקרבן, בלי להאשים אחרים, בלי לקנא באחרים, בלי "לשנות את השיטה" ובלי לבלוע את הגלולה הכחולה.

ברמה האישית, הבלוג הזה מאפשר לי לעשות את מה שרציתי לעשות כפנסיונרית — לקום בבוקר (או בצהריים), לעשות מה שמתחשק לי, ועל הדרך לייצר ערך עבור אחרים כפי שאני רואה לנכון.

העצמאות הכלכלית שלי מתבטאת ביכולת להשקיע את זמני בכתיבת בלוג העוסק בעצמאות כלכלית. או משהו בסגנון. 🙂

מה שאני מנסה לומר הוא שללא הפידבאק מכם, הבלוג הזה היה נסגר מזמן. זוהי הזדמנות מבחינתי לשוב ולהודות לכולכם — על שהפכתם אותי לבלוגרית בת-מזל!

חכם סיני זקן נהג לומר: "אין חגיגה — עד שהגיקית הפיננסית אמרה את דברה".

אז רגע לפני שאתם יוצאים לחגוג את שנת 2015 (או קצת אחרי שאתם מתאוששים מהחמרמורת, אם אתם קוראים את זה בבוקר), חשבתי שיהיה נחמד לסכם עם 10 הפוסטים הטובים ביותר (בעיני) שכתבתי כאן בשנה החולפת.

אז הנה הם, לעיונכם:

10. 121 החפצים שלי — איך השלתי מעצמי את המשקולות הפיזיות של תרבות הצריכה ולמדתי לחיות כמינימליסטית עם מעט חפצים.

9. למה קשה כל כך לפרוש מוקדם בישראל — על הגורם הייחודי שמקשה על פרישה מוקדמת במחוזותינו. ולא, הוא לא כלכלי.

8. 5 אובססיות של אנשים נורמליים — על מכשולי הנורמליות הניצבים בדרכו של כל אדם החותר לחופש כלכלי.

7. זו לא המשכורת, טיפש: איך באמת למדוד עושר? — מדוע המשכורת שלכם היא לא הפרמטר החשוב ביותר להערכת מצבכם הכלכלי.

6. האם הילד שלך הוא מכשול בפני עצמאות כלכלית? — נסיון להשיב לאלה שטוענים שהבלוג הזה מתאים רק למי שבחרו להימנע מלהביא ילדים לעולם.

5. כך תשקיעו בזול — כשמו כן הוא, פוסט מתעדכן העוקב אחר מוצרי ההשקעה הזולים ביותר בישראל

4. רוצים להתעשר? ערבלו בטון — כסף הוא לא חומר בערה. כסף הוא חומר בניין. הבנה של הקונספט הזה היא תנאי הכרחי לחירות כלכלית.

3. שיעור בחופש כלכלי — איך חיסכון אגרסיבי והשקעה נבונה יכולים להניב חירות כלכלית בפרק זמן קצר. בלי ממבו ג'מבו פילוסופיננסי. פשוט אריתמטיקה טהורה.

2. אז מה מביא אתכם לדוג'ו שלי? — פוסט אישי, העוסק בתהיות שלי לגבי המוטיבציות השונות שמביא אנשים לקרוא את הבלוג הזה.

1. כמה שבירים החיים שלך? — פוסט בו חשפתי לראשונה את מטרתו האמיתית של האתר.

זהו זה ל-2014.

אם אתם נמנים על קוראיו החדשים (הרבים) של הבלוג הזה, אני מקווה שהלקט הזה יתן לכם מושג כללי על סוג המנות שאני מגישה כאן 🙂

יש לי המון תכניות ורעיונות לקראת 2015. לא אמנה את כולם, כדי להשאיר את זה מעניין, אבל אני בהחלט מתכוונת לכתוב כאן לעתים קרובות יותר (השנה כתבתי 93 פוסטים, או פוסט אחד מדי 4 ימים), לגעת בתחומים שטרם עסקתי בהם, להשיב לכמה שיותר מהפניות האישיות שאני מקבלת, וכן — לדאוג גם לחיזוק הפן הקהילייתי של "הסולידית".

אם טרם עשיתם זאת, אני מזמינה אתכם לקבל את הפוסטים שלי ישירות למייל, ולהמשיך לעקוב אחרי בפייסבוק ובטוויטר.

לחיי עצמאותכם הכלכלית ב-2015,

הסולידית

הירשם
הודע על
guest

46 Comments
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
מגוס פרדה

תודה לך. אני אשתף באנקדוטה קטנה, משהו שלקחתי מהבלוג בדרך בה אני מסביר את קמצנותי לאנשים מסביבי. אני מנסה לתת להם ראיה אלטרנטיבית על 300שח. זהו סכום צנוע שכל צרכניסט יכול לחסוך מהוצאותיו ללא מאמץ. זהו גם סכום הקסם שיבטיח לאותו צרכניסט שקל אחד חינם בכל חודש לתמיד, לו ולזרעו. וכל 300 שח נוספים יבטיחו עוד שקל בחודש לעולם ועד. וכך שלוש מאות חסכונות קטנים של 300שח כבר ייצרו בעצמם כל חודש מכונת קסם שמייצרת בעצמה שקל לכל החיים. כך כל חודש לתמיד נקום יום אחד בבוקר והופ- יש לנו קופסת קסם חדשה שמולידה שקל בחודש לתמיד. עכשיו תסבירו לי… קרא עוד »

איתי

רעיון יפה

How Marvelous

1. תודה על הכל. 2. ידוע שזה לא בלוג כבקשתך אבל אי אפשר שלא לתהות איפה פוסט X ש"ח בחודש וחיה כמו מלכה 2014?…

Shirli

אין מילה שתבטא את גודל הערכתי אלייך, אז אסתפק במילה הצנועה תודה!

עמית א.

ביקורת קטנה שנוגעת לגישה הכללית שלך: אני מאוד אוהב את הדגש שאת שמה על אינדיביודאליזם וחושב שזאת גישה נכונה, אבל את טוענת שאין זה דבר "אינסטינקטים עדריים" אצל בני האדם, וזה כבר עומד בניגוד להרבה מאוד מידע ומחקרים שהצטברו. באופן טבעי אנשים כן פועלים כעדר ואין להאשים אותם על כך. לא טוב להכחיש את זה: טוב מאוד להצביע על זה ולהביא את קוראי הבלוג שלך להעריך מחדש את מעשיהם ולגרום להם להתנתק מההתנהגות המזיקה (אך שוב, מה לעשות, הטבעית) הזאת.

משה

עמית, חרף כל המחקרים,המידע שהצטבר והתיאוריות הפסיכולוגיות – הגישה כלפי התנהגות האדם עדיין לא הכריעה בסוגיית Nature vs. Nurture קרי האם התנהגות האדם בסביבתו החברתית (ומאפיינים מתערבים נוספים כמו אישיות וכיוצ"ב) היא תוצר גנטי\ניורוביולוגי או השפעות סביבתיות (ובמידה חריפה יותר – התניות קלאסיות ואופרנטיות). אין ספק שאבולוציונית (ומחקרים בפסיכולוגיה חברתית בקופי אדם ודודנים רחוקים יותר בעץ האבולוציוני שלנו כגון פרימטים קיימים) הומו ספיאנס מעוצב גנטית וביולוגית כחיה חברתית – דוג' ידועה המוזכרת רבות היא הגילוי המרעיש-ישן של נוירוני מראה והחיבור הפופלארי שלהם לאמפתיה. אך יש לזכור כי האבולוציה עיצבה את האדם כחיה חברתית החיה בקבוצות קטנות וסגורות. הקפיצה הגדולה ביכולות… קרא עוד »

יאיר

הי דורין
מעטים הם הרגעים שאתה פוגש במשהו משנה חיים. הבלוג שלך הוא הרגע הזה מבחינתי. הוא פתח דלת של השראה לחשיבה אחרת, התמודדות עם דוגמות ובעיקר רצון עז להתרומם מהקרשים של ההתקרבנות. אז תודה שאת פה ועל הנכונות לחלוק את הידע. את תתוגמלי על הקארמה הזו ריבית דריבית 😉

סם

אכן שינית את חיי לפני שבוע בו נחשפתי אליך.
ישר כוח מחכה לפוסט מסכם של תיק שוקולד מריר

גבי

סולידית יקרה,

ברכות על העלייה בתעבורה באתר שלך השנה, ואין לי ספק שתמשיך להיות עלייה גם בשנה הבאה, לדעתי את כוכבת בהתהוות ובטוח שתגיעי למדיומים חדשים(עיתונות כלכלית, טלוויזיה כלכלית).
מכיוון שהבלוג שלך הוא מקור ידע חשוב וכמעט בלעדי בעברית, כתוב בצורה ברורה ומובנת על ניהול השקעות פסיביות, מכשירים פיננסים וכדומה, אני מקווה מאד לקבל עוד הרבה אנפורמציה חשובה כמו שנתת בבלוג המעולה "קרנות נאמנות מבינים איך זה עובד?" המעקב הרבעוני אחרי תיק "שוקולד מריר".
דרך אגב האם ידוע לך לגבי המוצר "קרנות סל", אם יש כבר כאלה בארץ או מתי יהיו?

שתהיה לך שנה טובה ומוצלחת.

שירה

איזה כיף לדעת שאת מתכננת לכתוב כאן לעיתים קרובות יותר!
מקווה שבעתיד יוקם כאן פורום כלשהו של קהילת הסולידיים 🙂

תודה על הכל!

א. א.

שנה טובה!

שי

לעיתים רחוקות בלבד עולה וקורא בהיר וצלול שמשמש אור ומצפן לרבים.
הסולידית מתקיימת בה הזכות, בין אם התכוונה לכך או לא, להיות בבחינת מקיימת את המשפט

"הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

העבודה של הסולידית לחינוך אנשים היא בבחינת תיקון עולם. חינוך אנשים ואנושות הוא תיקון עולם.

*"וּשְׁאֶלְתֶּם-לוֹ בִשְׁמִי לְשָׁלוֹם. וַאֲמַרְתֶּם: כֹּה לֶחָי"

כה לחי לסולידית!

ישראל

ראשית כל תודה,
בעצם הבלוג הזה בעיניי, הוא הפיכת הסולידי והבלתי שביר למצב קיום אפשרי וזמין של אנשים רבים,
כך שהחסכון האמיתי שאת מבצעת הוא מעבר לחשבון הבנק האישי שלך, ומגיע לשינויי מהותי בחייהם של אנשים רבים ובתאים משפחתיים/יחידאים רבים.
תודה מקרב לב.

איילה

דורין ,האמת, אני אכולת קינאה על מסגרת החיים הבורגניים שאירגנת לעצמך . מאמינה ובטוחה שאת חיה כמו מלכה.לפחות בהשוואה אלי שמעבירה את מרבית היום/החודש /השנה במסגרת פרולטרית לעילא ולעילא משרתת אנשים אפורים שאלופים בפוליטיקה אירגונית ,מומחים בבירוקרטיה במרפקנות וכו וכו …מיותר לציין שלא המציאו דבר , לא פיתחו דבר ולא חוללו כל מהפכה.
בעיני את מחוללת מהפכה מחשבתית , רעיונית ,אידאולוגית ומעשית . לנו הקוראים יש הזכות ליהנות מזה חינם אין כסף .
תודה רבה לך !

אבי

אבל מה בעצם יוצא לך מהבלוג הזה? זה לא בזבוז זמן לכתוב פוסטים ארוכים שאחרי שבוע או שבועיים אף אחד לא מגיע אליהם ולא קורא אותם?

ציפי

למי שמגיע לבלוג רק עכשיו, אני ממליצה לקרוא את הבלוג מראשיתו כולל התגובות של הקוראים. אני מתייחסת לבלוג כלקורס הכי משמעותי בחיי. אני מנהלת את נכסי בעצמי. בלי פחד וללא מורא. אני מדפדפת בפוסטים הקודמים ובודקת בקישורים המוצעים. אני לא מבינה הכל כי אין לי את ההשכלה הרלבנטית,אבל אני מתקדמת לאיטי. את ממש מחוללת מהפכה מחשבתית לפלח אוכלוסיה משכיל וחושב. אני אפילו מפחדת לחשוב על הפחד שאת מעוררת בקהיליה הפיננסית שרגילה לעשוק אותנו ועל התוכניות לחיסול המסר שאת מעבירה. אני מאחלת לך ולנו שנת 2015 שתהא שנה טובה מהקודמת, שתשתפי אותנו במחשבותייך להתנהלות טובה יותר בחיינו. אשרינו כי זכינו בך.… קרא עוד »

אנא-אל

יש עוד משהו שלמדתי ממך, ההתמודדות שלך עם ביקורת. היום הותקפתי באיזשהו עניין ביקורת נמוכה ונוקבת ונשבעת לך שהייתי מתחילה לבכות אם לא הייתי נזכרת בך כדוגמא איך להתייחס (או לא) לאנשים קטנים.

גולש

זמן, כמו שידוע לך בוודאי, שווה כסף.
מאחר שאינך מלכ"ר או עמותה ללא כוונת רווח, ממליץ לך לגבות תשלום סמלי על תכני הבלוג.
20 ש"ח לחודש דמי מנוי.
מניח שיהיו מעל 100 מנויים.
אנשים שבאמת רוצים להמשיך לקרוא את המידע פה, יעמדו בזה.

yoraplife

תודה רבה על כל ההשקעה וההעצמה שאת נותנת לנו (הקוראים שמעוניינים בידע ובשינוי). בהחלט הבלוג המעצים ביותר שקראתי + הראשון שנתתי את המייל כדי לקבל התראות שיש חדש. בפעם הראשונה בחיים שגיליתי שלחסכונות בבנק יש תשואה מסוימת הבנתי שיש פה פוטנציאל אדיר, פשוט כסף שנוצר מ"כלום" ובלי לעשות שום דבר כדי שיופיע בחשבון! עם סכומי התשואה האפסיים של הפיקדונות הבנקאיים לא הייתה לי שום תקווה לפרוש לעולם וכל הזמן הרגשתי שאני מפספס משהו, שבטוח יש דרך לממש את הפוטנציאל הזה… כשהגעתי לבלוג הזה הבנתי מה פספסתי כל הזמן הזה ואיך לממש את אותו פוטנציאל. למדתי (ועדיין לומד) המון גם בשוק… קרא עוד »

דימה

נייס. תודה רבה על ההשקעה שלך.
קראתי את הבלוג מההתחלה ועד הסוף ואני לא זוכר מתי משהו השפיע על אופן החשיבה וקבלת ההחלטות שלי בצורה כ"כ חדה.
את עושה עבודה מבורכת. =]

ביולוג ירושלמי

מצטרף לדברי המגיבים. בעבורי הבלוג שלך מעורר מחשבה, דיון פנימי, התבוננות אל תוך עצמי, חרדה כלכלית בריאה ומעצימה ומה לא. אך ורק מילים טובות, והכל בחינם. כל כך מודה לך. עברו עליי לא מעט חצאי-לילות ללא שינה אחרי שנגררתי לקרוא פוסט אחרי פוסט שלך, ולא הצלחתי לישון מרוב מחשבות (וגם קצת דאגות). ואחרי כל לילה שכזה הייתי מוכן לנשק אותך על המצח. אני יותר מחושב מבעבר, יותר חסכן, פחות צרכניסט. חושב על אפשרות ההשקעה של כספי (מעולם לא חשבתי על זה)… חושב על האפשרות שלא צריך לעבוד עד הפנסיה (מעולם לא חשבתי על זה!)… חושב על האפשרות שלא צריך לצרוך… קרא עוד »

טל

ביולוג, לפחות בינתיים שמור את המזומן בקרן כספית, שהיא החלופה המומלצת על ידי משרד האוצר לפקדון ונותנת ריבית גבוהה יותר. גגל וחפש גם בבלוג.
בהצלחה!

טל

פשוט תודה!

יובל

דורין, שנים רבות אני חושב כמוך, לא מתרגש ממוצרים ומותגים, אך מתרגש מלייצר לעצמי הון עובד נוסף, הכנסות נוספות (אני מסביר לאחיי וחברי ששואלים למה כל השנה לא קניתי בגדים חדשים ש"להוציא כסף כל אחד יכול….אני לא רואה בכך הישג"), חושב אולי מגיל25 על פרישה….ולפני שנה וחצי נכנסת לחיי ומצאתי מישהי "בראש שלי", שעשתה מעשה והצליחה וגם יודעת להסביר זאת בצורה סופר רהוטה וקצת מושכת אש (שאני אוהב). בפוסט היום אני מגלה שאת יכולה להיות גם נחמדה

שחורי

סולידית יקרה! מה היית מייעצת לאדם שמחזיק סכום של כ- 100-200 אלף ש"ח ושוקל להשקיע לטווח בינוני- ארוך. יש לי תחושה שהשוק כיום מאד יקר ואולי עדיף לשבת על הגדר, לפחות באופן חלקי, לתקופה מסויימת. האם באמת אנו לפני עוד משבר מחזורי? האם העובדה שאנו לקראת משבר היא למעשה הזדמנות והאם כבר הגיעה העת?

אסף

תודה לך!
ושתהיה שנה טובה!

איליה

ברצוני להודות לך מקרב לב, העשייה שלך שבאה לידי ביטוי בבלוג זה בלתי ניתנת לתאור, עשייה משמעותית מאוד בעיניי. תודה רבה!

trackback

[…] שכותבת על היחסים בין פשטות, כסף וחירות פרסמה את רשימת 10 הפוסטים הטובים ל-2014 בעיניה בבלוג […]

עמוס מהמרכז

תודה רבה דורין, בלוג חשוב מאוד במציאות של היום, אם היו מכניסים את הידע שמועבר בבלוג למוסדות החינוך במקום סיפרות ותנך זה היה מצויין.

מיכל

סולידית יקרה,

אני מהעוקבים השקטים שקוראים, לומדים, מלקטים את ההמלצות שמתאימות לנו ומיישמים.
את מסייעת לי ולאחרים לשנות את חיינו ומהווה השראה.

תודה

אני

סולידית יקרה, אכן פתחת לי את הראש ועל כך תודה. דבר אחד מטריד אותי (בחיי שמחוץ לרשת וכאן) והייתי שמח אם היה לך רעיון לגבי דרכי פעולה – מה עושה מי שלא שפר עליו מזלו ולא מצליח להגיע למשכורת גבוהה או סבירה? אני משתכר כ-6000 ש"ח בחודש ודואג לחסוך (כמה שיכול), אבל חלומות על פרישה או אפילו יציבות כלכלית ביום מן הימים נראים לי כמו משהו שלא אשיג בגלגול הזה. אני מאמין שרוב קוראיי הבלוג משתכרים יותר ומנסה להבין האם בכלל קיים סיכוי לבעל משכורת נמוכה להגיע לאנשהו, כי בכל זאת בסופו של יום כל אחד צריך להוציא על דירה… קרא עוד »

יניב

תודה לך!

Shuli

דורין תודה! אין די מילים להביע את גודל ההערכה אליך. שוב תודה!!!!

סמדר

תודה לך!
בעלי ואני לומדים הרבה מהבלוג, והשנה התחלנו לנהל רישום הוצאות, עברנו לדירה קטנה וזולה יותר ואני שיניתי מאוד את דפוסי הצריכה שלי – לאו דווקא מוציאה פחות, אבל מוציאה על הדברים שבאמת חשובים לי.
אם כבר קהילתיות – אולי שרשור פייסבוק או בבלוג את מה הקוראים עשו בעקבות ההכרות על הבלוג? יכול להיות מעניין בתור סיכום שנה

ido

דורין תודה רבה לך, באמת על כל הידע והשיתוף שאת מחלקת כאן.
ראיתי כמה שביקרו אותך בתגובות לפוסטים קודמים, והדבר היחדי שיש לי לומר להם.
אני חושב שגם עשר שנים של קריאת עיתונים כלכליים בישראל, לא הועילו לי כמו שהועיל לי לקרוא את הבלוג שלך מידי שבוע.
תודה 🙂

HK

היי,
אני מצטרפת לתודות..
לפני שנה בדיוק הייתי במינוס של 11 אלף שח. שיקולי הדעת שלי היו ממש מושפעים מהבכיינות יתר ומהצריכת יתר ומהפרסומות יתר. אחרי שנחשפתי לבלוג שלך. לקח לי כמה חודשים אבל מכרתי את הרכב, הצלחתי קצת לחסוך ואני בפלוס בחשבון סוף סוף. אני עוד לא בשלב ההשקעות, אבל לפחות בדרך הנכונה.
ועל כך שוב תודה, שתהיה לך שנה מופלאה 3>

נועם

דורין היקרה, שמחתי להצטרף לרשימת הקוראים הנאמנים שלך. המידע שלך שווה זהב וחבל מאוד שלא מלמדים אותו כחלק מלימודי החובה בבתי הספר. את בהחלט יוצרת שינוי חברתי/כלכלי גדול! ראיתי את זה מספר פעמים כשהפנתי חברים לקרוא בבלוג שלך – והתגובה הראשונית שלהם היתה בלבול ומחשבות עמוקות. כאילו חשבו/אמרו ….איך זה יכול להיות שכל החיים חיינו בשקר ולפי תכתיבי החברה (להלן: "העדר")….ולאן הגענו. ועם זאת בעקבות הקריאה הם קיבלו זריקת עידוד שהשינוי אכן אפשרי ובהישג ידם ! בקיצור: את מהווה את תחילת השינוי עבור מספר הולך וגדל של "מעריצים"…שלא לדבר על התייחסותך השלווה למתנגדי השיטה. כל הכבוד! והמשיכי בדרכך המופלאה גם… קרא עוד »

יואב

אחלה בלוג, אני נהנה מאוד לקרוא בו.
אמנם אני בגישה אחרת, נהנה מאו מהעבודה שלי ומאיך שהיא מאפשרת לי לחיות אבל עדיין מוצא עניין רב ושימוש בבלוג שלך.
כמו כן, מודה שאני בעיקר משתמש בו כדי לנגח בכייני "אכלו לי שתו לי" , "לא סוגר את החודש" ו – "אין לי איך לחסוך".
מקווה שתמשיכי להאיר את עינינו.

pizza

היי
בלוג מצוין!
אני אוהבת את הכתיבה שלך:]
לגבי חיזוק הפן הקהילתי.. אשמח שתעשי או תציעי רעיון שיעזור לכולנו לחסוך בעזרת הקהילה,כלומר משהו חינמי..שנדווח בו אחד לשני על החיסכון,או משהו שיתמרץ אותנו!

אנה

תודה רבה על הבלוג המעולה, העמוק, מעניק מידע וידע ומעורר ההשראה שלך. בזכותו גם אני עשיתי סדר בתוכניות ובחלומות שלי. את היא קריאת הפנאי המועדפת שלי מאז שגיליתי את הבלוג. מנסה ללמוד ולהפנים. מנסה לדמיין ישוב או קהילה של אנשים ומשפחות המארגנים את סביבת חייהם עפ עקרונות של אנטי צרכניזם ופשטות מרצון ומטמיעים אותם לילדיהם…

דור

תזה מעניינת. את כותבת מעולה ומצליחה להעביר את המסר בצורה מדויקת 🙂

.

עקבו אחרי

תגובות אחרונות בבלוג

RSS מהפורום

דילוג לתוכן