איך קונים זהב בשוויץ בלי לצאת מהבית

א

זהב, בעיני, הוא תעודת הביטוח האולטימטיבית מפני תרחיש של קריסת המערכת הכלכלית העולמית.  זהו נכס פיזי, המסוגל לאצור ערך ולספק הגנה מפני תרחישים של היפר-אינפלציה ו/או קריסה של ערך כסף הפיאט.

קניית זהב להשקעה מעולם לא הייתה משימה קלה עבור המשקיע הישראלי, קל וחומר עבור אלה מאיתנו שמשקיעים לפי המודל של הארי בראון. המסחר בזהב בישראל אינו מוסדר, הבנקים אינם מציעים מטבעות או מטילי זהב למכירה, סוחרים אמינים וזולים כמעט שאינם בנמצא ועל ייבוא זהב ארצה מוטל מע"מ בשיעור רצחני.  

הכל אבוד? לא בדיוק. ישנה אפשרות נוספת, אלגנטית למדי, להשקיע בזהב, שרבים אינם מכירים.

עד לפני עשור הגישה לכספות-על ענקיות, מאובטחות ומבוטחות,  הייתה נחלתם של לקוחות מוסדיים בלבד כגון בנקים, קרנות וסוחרי זהב גדולים. בשנים האחרונות צמחו מספר שירותים אשר העמידו את האפשרות הזו גם לרשותם של משקיעים פרטיים.

מעשית,השירותים הללו מאפשרים לכל משקיע לקנות בעלות חלקית או מלאה על מטילי זהב המאוחסנים בכספות ענק בחו"ל, והכל דרך האינטרנט.

קניית זהב באינטרנט?!

בתמצית, כשאתם קונים זהב דרך השירותים הללו, אתם נרשמים כבעליו המשותפים של מטיל זהב במשקל 400 אונקיות (או 12.5 ק"ג, כ-520,000$), המאוחסן בכספות העל ששכרה החברה.

מדובר במטיל תקני מאיכות גבוהה ביותר (99.5% זהב טהור) המוגדר על ידי אגודת סוחרי הבוליון של לונדון, ה-LMBA, כזהב למסירה תקנית (Good Delivery).

מטיל זהב במשקל 12.5 ק"ג

כשאתם מוכרים את הזהב, החברה מסירה אתכם מרשימת הבעלים של המטיל ומעבירה את התמורה הכספית ישירות לחשבון הבנק שלכם, בניכוי עמלות.

כך מתאפשרת חשיפה ישירה לזהב פיזי ללא הסרבול הכרוך בסוגיות של אבטחה וביטוח.

תצורת הבעלות על המטיל היא במתכונת של הפקדה בנאמנות (Bailment). המשמעות היא שהזהב שאתם רוכשים אינו נכלל במאזן התשלומים של החברות, אלא רשום על שמכם. כך שגם במקרה שהחברה ספקית השירות פושטת רגל, נושיה אינם יכולים לתבוע בעלות על הזהב שלכם מפני שהחברה היא נאמן לכל היותר.

מי נגד מי בשוק הזהב המקוון?

שני השחקנים הדומיננטיים ביותר בשוק הם בוליון וולט (BullionVault) ו-גולדמאני (GoldMoney). עדכנית ל-2013, שתי החברות מחזיקות כל אחת בכספותיהן זהב בשווי של כ-2 מיליארד דולר (למעלה מ-30 טון מטילי זהב לכל חברה). 

החברות הללו נשענות על האינטרנט כערוץ פעולה בלעדי. מכיוון שהחברות מתבססות על תהליכים אוטומטיים ומיעוט כוח אדם, העמלות שהן גובות זולות משמעותית בהשוואה לקניית מטילי זהב מסוחרים רגילים בישראל או בחו"ל.

בהרבה מאוד מובנים, החברות מספקות שירות הדומה לבנקאות מקוונת, בהבדל אחד מרכזי.  הבנק (כל בנק, כולל בנקים מסורתיים) הוא במובן מסוים "קופסה שחורה": כלקוחות הבנק, אינכם יודעים איזה שיעור מכלל החסכונות המופקדים בבנק ניתן כהלוואה ללקוחות אחרים (ראו בנקאות ברזרבה חלקית), כמה מהכסף הזה לא יחזור לעולם, וכמה ספקולטיבית ההתנהלות של מחלקת ההשקעות בבנק.

לעומת הבנקים, חברות הזהב המקוון עוסקות בדבר אחד בלבד: מכירת הזהב שלכם ואחסונו. הן מרוויחות כסף באמצעות גביית עמלות קנייה ומכירה וכן באמצעות גביית דמי טיפול קבועים. הן לא עוסקות בהשקעות או במתן הלוואות וכל הזהב נשאר בכספת ומבוטח במלואו על ידי סוכנויות ביטוח בינלאומיות.  

בוליון וולט (BullionVault)

בוליון וולט הוקמה בלונדון בשנת 2005 והנה חברה באגודת סוחרי הבוליון של לונדון (LMBA), שוק הזהב הותיק בעולם. החברה מאחסנת את מטילי הזהב שלה בכספות הבאות:

  • ציריך, שוויצריה (מתופעלת על ידי חברת VIA-MAT)
  • לונדון, אנגליה (מתופעלת על ידי חברת VIA-MAT)
  • ניו יורק, ארה"ב (מתופעלת על ידי חברת VIA-MAT)
  • סינגפור, סינגפור (מתופעלת על ידי חברת ברינק'ס)
  • טורונטו, קנדה (מתופעלת על ידי חברת ברינק'ס)

בכספות החברה מאוחסנים כיום למעלה מ-32 טון זהב (ו-421 טון כסף) בבעלות קרוב ל-42,000 לקוחות ברחבי העולם. לשם השוואה, מדובר בכמות זהב גדולה ממה שיש לבנקים המרכזיים של מקסיקו וקנדה גם יחד. לפירוט כל האחזקות העדכניות ראו כאן.

בוליון וולט מאפשרת ללקוחותיה גמישות רבה: החברה מוכרת לכם זהב, מאחסנת אותו עבורכם, וקונה אותו מכם חזרה בכל שלב שבו תרצו למכור.

מדי יום בוליון וולט רוכשת כמה עשרות מטילי זהב במשקל של 12.5 ק"ג. עלות העסקה הכוללת מתחלקת בין הקונים, ולכן המחיר נמוך משמעותית בהשוואה לקניית מטבעות זהב בודדים.

החברה מעמידה לרשות לקוחותיה זירת מסחר מקוונת. כאשר ברצונכם לקנות זהב, לקוחות אחרים מתחרים זה בזה על מתן ההצעה הנמוכה ביותר. כאשר ברצונכם למכור זהב, לקוחות אחרים מתחרים זה בזה על מתן ההצעה הגבוהה ביותר.

המסחר מתבצע מיידית, ברגע שפקודת קנייה "פוגשת" פקודת מכירה. בנוסף, המערכת מאפשרת שליחת פקודה מסוג לימיט (כלומר, העסקה תתבצע רק אם וכאשר מחיר הזהב יגיע לשער שתגדירו).

בוליון וולט עצמה מתפקדת כעושה שוק. לכל עסקה מתווספת עמלת קנייה/מחירה בגובה 0.5% מהעסקה (העמלה יכולה לרדת עד 0.05% כתלות בהיקף הרכישה).

העסקאות מתבצעות בזמן אמת והחשבון (זהב ומזומן) מתעדכן באופן מידי. המערכת פתוחה למסחר 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, גם בימים שבהם השווקים החיצוניים סגורים.

בוליון וולט מפעילה למעשה מערכת מסחר סגורה בכל כספותיה. המשמעות היא שהדרך היחידה שלכם למכור את הזהב היא  באמצעות האתר.  לא ניתן למשוך זהב פיזי מהכספת כדי להשוויץ בו מול החברים שלכם, שכן הדבר יפתח את המערכת ויגרור עלייה ניכרת בהוצאות התפעול.

כפיצוי על אילוץ זה, הלקוחות מקבלים מרווח (הפרש בין מחיר הקנייה למחיר המכירה) נמוך מאוד – בממוצע רק 4$-2$ מעל מחיר הזהב (השוו זאת לפרמיה על קניית מטבעות זהב מסוחרים, לרבות סוחרים מוכרים, שיכולה להיות עד 10% ממחיר הזהב).

בכספות החברה מתבצעת ביקורת מלאי בתדירות יומית על ידי חברת VIA-MAT, שתוצאותיה מפורסמות באתר. בנוסף מתבצעת ביקורת שנתית חיצונית על ידי משרד רו"ח הבריטי Albert Goodman. ממצאי הביקורות מפורסמים לציבור באתר החברה.  בנוסף,  החברה מפרסמת את רשימת כל מטילי הזהב שברשותה לפי משקל, מספר סידורי והיצרן.

החברה מאפשרת להעביר את הזהב שלכם בין כספותיה (לדוגמה, מאנגליה לשוויץ) בלחיצת כפתור . הדבר מאפשר למשקיע להעביר את קרן הזהב שלכם מתחום שיפוט לאומי אחד לאחר בקלות. רוב הלקוחות בוחרים לאחסן את הזהב שלהם בכספת השוויצרית.

פתיחת החשבון קלה יחסית. חשבונות חדשים מזוכים אוטומטית ב-4 גרם זהב, דולר אחד, פאונד אחד ואירו אחד, לטובת מסחר מיידי.  עקרונית, ניתן להעביר כספים לחשבון ולהתחיל לקנות זהב אפילו לפני שהסתיים תהליך אימות החשבון. יחד עם זאת, לא ניתן למשוך כספים מהחשבון עד שהושלם תהליך האימות. האימות מתבצע באמצעות שליחת עותק סרוק של תעודת הזהות ופרטי חשבון בנק. אין צורך בעותק קשיח או באישור נוטוריון.

ניתן להעביר כספים לחשבון מחשבון בנק אחד בלבד (החשבון המממן). אין צורך לעדכן את בוליון וולט בכך שהעברתם כספים, כל עוד הכספים הגיעו מאותו מקור מממן. מטעמי אבטחה, משיכת הכספים יכולה להתבצע אך ורק לאותו חשבון מממן ולא לשום מקום אחר מלבדו.

גולדמאני (GoldMoney)

גולדמאני הוקמה בשנת 2001 באי ג'רזי שבתעלה הבריטית, סמוך לחופה של נורמנדי, צרפת. עדכנית לאוגוסט 2013 לחברה קרוב ל-23,000 לקוחות. שווי כל אחזקותיה (לרבות מתכות יקרות ומזומנים) מסתכם בכ-1.7 מיליארד דולר.

החברה מבוססת על אותו עיקרון כמו בוליון וולט: היא מוכרת לכם זהב, מאחסנת אותו עבורכם וגם קונה אותו מחדש. בסיכום הדברים תהנו מבעלות חלקית על מטילי זהב למסירה תקנית השמורים תחת שמכם בנאמנות.

התהליך כולו מתנהל דרך אתר האינטרנט של גולדמאני. החברה מפעילה כספות במקומות הבאים (בסוגריים – שם החברה המתפעלת):

  • בריטניה (VIA MAT)
  • שוויץ (VIA MAT), שדה התעופה הבינלאומי ציריך (RHENUS)
  • הונג קונג (G4S), שדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג (VIA MAT)
  • קנדה (ברינקס)
  • סינגפור (ברינקס)

שלא כמו בוליון וולט, גולדמאני מאפשרת ללקוחותיה למשוך את הזהב באופן פיזי ו/או להעבירו לכספת אחרת לבחירתכם, אם כי לקוחות ישראלים רשאיים למשוך רק מטילי זהב הרשומים על שמם באופן מלא. במילים אחרות, כדי למשוך את הזהב תצטרכו להשקיע לפחות 520,000$ (יש להדגיש בהקשר זה כי תושב ישראל שייבחר לשלח את הזהב למדינת ישראל יידרש לשלם גם מע"מ ומיסי יבוא נוספים).

בגולדמאני פקודות הקנייה והמכירה מתבססות על מחיר הספוט, ללא מרווח. עמלות הקנייה של גולדמאני (בשיעור של 2.5%) מתווספות למחיר הספוט, ושער הקנייה המחושב יוצג בפניכם. לאחר מכן יהיו לכם  5 דקות כדי לבצע את הקנייה בשער הזה. לאחר האישור, הזהב יתווסף לחשבונכם רק אחרי השעה 15:00 זמן לונדון ביום העבודה שלמחרת.

שלא כמו בוליון וולט, כל העסקאות מתבצעות למול גולדמאני בלבד, ואין אפשרות לסחור למול לקוחות אחרים של החברה.

תהליך פתיחת החשבון בגולדמאני מורכב יותר לעומת בוליון וולט, ואורך בין שבועיים ל-3 שבועות (בבוליון וולט בין שבוע לשבועיים). גולדמאני מקבלת לקוחות ישראלים, אם כי בטרם תתאפשר העברת כספים וקניית זהב יש לשלוח לחברה עותקים קשיחים ומאושרים ע"י נוטוריון של פירוט חשבון הבנק ותעודה מזהה.

ניתן להעביר כספים לחשבון באמצעות העברה בנקאית מכל בנק, כל עוד שם הבנק מופיע בחשבונכם בגולדמאני. לפני ביצוע ההעברה יש לפתוח בקשת הפקדה באתר. המערכת תקצה לכם מספר הפקדה שאותו יש לציין בכל העברה בנקאית. אפשר להוסיף עד 5 חשבונות בנק כדי להעביר כספים מגודלמאני. אין חובה שאלה יהיו אותם חשבונות שמהם העברתם כספים לחשבונכם.

החברה כפופה לביקורת פנימית רבעונית שמתבצעת בכספותיה על ידי חברת Deloitte & Touche. בנוסף החברה מעמידה לעיון הציבור דו"ח ביקורת מצאי כספות רבעוני, תעודות ביקורת פנימיות, ביקורות בקרה רבעוניות, דו"חות שווי כולל חודשיים, ועדויות להימצאות תעודות ביטוח בתוקף.

שלא כמו בוליון וולט, המאפשרת השקעה בזהב ובכסף (סילבר) בלבד, גולדמאני מאפשרת בנוסף להשקיע במתכות יקרות נוספות כמו פלטינה ופלדיום. 

מי עדיפה?

המחירונים של שתי החברות שונים זה מזה. גולדמאני גובה עמלה על קניית זהב בלבד. בוליון וולט גובה עמלה הן על קנייה והן על מכירה. ועדיין, בוליון וולט עדיין זולה יותר. באשר לדמי הניהול והאחסון, בוליון וולט גובה 0.12% בשנה ואילו גולדמאני גובה 0.18% בשנה. אמנם בגולדמאני לא תשלמו מרווח (2-4 דולר לאונקייה), אבל העמלות הגבוהות יחסית יקזזו את היתרון.

כמובן שבסכומים קטנים ההבדלים בין שתי החברות זניחים. לדוגמה, עבור רכישה של זהב בשווי 10,000$ תשלמו עמלה של 172$ בבוליון וולט ו-237$ בגולדמאני. ההבדלים משמעותיים יותר בסכומים גדולים מכך. בשני המקרים מדובר במחיר זול משמעותית בהשוואה לפרמיה המשולמת על קניית מטבעות זהב מסוחר.

גולדמאני יקרה ומעט מסורבלת יותר מבוליון וולט. בעבר היו לה כספות רבות יותר במקומות שונים בעולם, אך מאז בוליון וולט הדביקה אותה ופתחה כספות חדשות בסינגפור ובקנדה.  עם זאת, בגולדמאני יש אפשרות לסחור במגוון מטבעות זרים, מה שנותן לכם את האפשרות הטכנית לנצל שערי מט"ח. בעוד שבבוליון וולט ניתן לסחור רק בדולרים, ליש"ט ואירו, גולדמאני מאפשרת לסחור גם בדולר קנדי, דולר אוסטרלי, דולר ניו זילנדי, דולר הונג קונג ו-ין יפני.

סוגיה שיש להביא בחשבון היא העובדה שגולדמאני נמצאת בג'רזי. הדבר עלול לעורר בעיות משפטיות סבוכות ולחייב שכירת עו"ד המתמחה בדיני השיפוט שם במקרה הצורך.

השיטה האידיאלית להשקעה בזהב?

האם קניית זהב דרך שירותים מקוונים היא השיטה האידיאלית לקנות ולהחזיק זהב?

לא בדיוק.

אני עדיין טוענת, כפי שטען הארי בראון בשעתו, שאין תחליף למטבעות זהב קרים ונוצצים אצלכם ביד ומיד. עבור המשקיע הישראלי, הדרך האופטימלית והיעילה ביותר (בהיבטי עלות/תועלת) לקנות זהב, בעיני, היא לטוס למדינה יציבה (אוסטרליה, ניו זילנד, שוויצריה, סינגפור, הונג קונג, אוסטריה, לוכסמבורג, ליכטנשטיין), לרכוש מטבעות זהב בוליון או מטילי זהב מבנק או ממטבעה מוכרת ולאחסן אותם בכספת מבוטחת הרשומה על שמכם.

אבל כמובן שלא תמיד אפשר לנהוג לפי האופטימום.

בהרבה מאוד מובנים, בוליון וולט וגולדמאני הן מעין קרנות סגורות למסחר בזהב, שאינן נבדלות באופן משמעותי מקרנות נאמנות או קרנות סל המתכסות בזהב פיזי ונסחרות בבורסה.

היתרון המרכזי של החברות הללו הוא בנוחות ובנגישות שלהן, המאפשרות חשיפה לזהב גם בסכומים קטנים מאד (גרמים בודדים). החיסרון המרכזי הוא בכך שנוצרת שכבה של אנשים/מסמכים שמפרידה ביניכם לבין הזהב שלכם.

סוגיה נוספת שיש להביא בחשבון היא עלות מול תועלת. שיטות חלופיות להשקעה בזהב, כמו לדוגמה תעודות סל או קרנות זהב זרות (GLD, IAU, ZGLD, PHYS, SGOL וכן הלאה) – מהירות הרבה יותר לתפעול, במובן זה שדרושות לא יותר מ-20 שניות כדי לקנות או למכור קרנות כאלה.

לבסוף, יש להדגיש את היבטי המס. אם מחיר הזהב עלה אחרי שקניתם ומכרתם ברווח, לכל הדעות תידרשו לדווח על כך לרשויות המס באופן עצמאי ולשלם מס רווחי הון בשיעור של 25%. מומלץ להיוועץ לשם כך ביועץ מס מוסמך.

עדיין, עבור המשקיע הישראלי, שסובל ממיעוט חמור באפשרויות לקניית זהב ומעוניין להשקיע בסכומים קטנים – זו עשויה להיות חלופה ראויה. בנוסף, הגמישות של המערכת מועילה מאוד לצורכי איזון תיק ההשקעות, במקרה של קריסה או זינוק במחיר הזהב. 

לתשומת לבכם: מטרת הפוסט הנה לידע את הקורא העברי בדבר קיומו של אפיק נוסף להשקעה בזהב. אין באמור לעיל משום המלצה לפתוח חשבון באתרים הללו. מומלץ להיוועץ ביועץ מס וביועץ השקעות.  הזהב הנו נכס תנודתי ביותר וכספכם עלול להיות בסיכון. "הסולידית" איננה קשורה עסקית לחברות הנ"ל ולא קיבלה תשלום או טובות הנאה תמורת הסקירה. יחד עם זאת, אם תלחצו על הקישורים בפוסט ותפתחו חשבון באתריהן, "הסולידית" תקבל עמלת הפנייה צנועה, שתשולם כולה מכיסן של החברות ולא מכיסכם. 

הירשם
הודע על
guest
33 Comments
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
מולי

פוסט מצוין.
אני מרוצה מהשירות של BullionVault ויכול להמליץ עליהם.

niv

היי שאלה טכנית כיצד מבצעים העברה לחשבון בחול מהחשבון שלי בארץ?
אני צריך להפקיד לחשבון בBullionVault

אלי

את באמת סבורה ששוויץ היא מקום בטוח כל כך?
החודש צבא שוויץ תירגל מלחמה עם צרפת שפולשת אליה – ראי ידיעה ברוטר.
http://rotter.net/forum/scoops1/51885.shtml
האם מדינה פושטת רגל כמו צרפת, שלה צבא חזק ואף נשק גרעיני, לא תפלוש לדעתך לשוויץ ותיקח את כל הזהב ממנה?

שקד

את יכולה לכתוב פוסט על ההתמודדות עם הקשיים בשינוי הרגלי הצריכה (או רמת חיים)?
השינוי גם שאת מטיפה לו וגם ההכרחי, לאלא שהחליטו לעשות אותו ולו במקצת.. טומן בתוכו התודדויות רגשיות שלוקח כמה חודשים כדי להתחסן מהם עד שהשמחה מההתנהלות הזו קורית.

אלי

האם כל האישורים הממוחשבים, ובדיקות המלאי, נותנים לך שקט נפשי?
גם אנרון פרסמה דוחות שאושרו על ידי מיטב רואי החשבון…
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A0%D7%A8%D7%95%D7%9F

misha

יש לי שאלה…

האם ביצעת סימולציות על נתונים היסטוריים לפי שיטתו של בראון לפני שהשקעת את הכסף בשיטה זו ?, האם יתיחסת לנושא המיסוי ?

תודה על המידע, פוסט מאוד מעניין

eli

סתם לידע כללי יש דיבורים חזקים עכשיו על ייבוא זהב ומתכות חדשות מכוכבים להסובבים את כד"א אז אני מניח שזה כבר לא יהיה רלוונטי לסחור בזהב …

גבי

היי דורין תודה רבה על הפוסט המפורט, קראתי בזמנו, את הכתבה שלך על להפקיד את הזהב באוסטרליה או בניו זילנד, מה לפי דעתך יותר בטוח שוק הזהב המקוון או המטבעה האוסטרלית ולמה?

יעל

גבי –
שום דבר היום לא בטוח – אתה מקבל דוחות יפים באימייל או עם שם משתמש וסיסמא – אבל אף אחד מן המשקיעים אינו יכול
להגיע כל יום מחו"ל ולבדוק אם הזהב שלו קיים עדיין

גבי

זה ברור ששום דבר לא בטוח, גם אם תקני רובה צייד 1000 קופסאות שימורים ותחביאי זהב מתחת לבלטות.
אין לך דרך למנוע שלא יגנבו לך את הרכוש. אבל לפי דעתי יש רמות של ביטחון. וניהול סיכונים נכון יכול לחסוך עוגמת נפש בעתיד.

"גרם אחד של מניעה שווה אלף פאונד של תרופה"-בנג'מין פרנקלין.

גולי

היי,
לא הבנתי מה ההבדל בין שתי החברות הנ"ל ובין ETF על זהב למשל של GLD. לפי מה שהבנתי גם GLD מאפסנת זהב אז לא ברור ההבדל.

גבי

לפי דעתי הבדל מרכזי אחד הוא, שאתה מחזיק את הזהב במסגרת נפרדת מחשבון הברוקרים שלך. מה שנותן
לך נגישות לכסף במקרה של הפסקה זמנית של הסחר בבורסה או בעיה אם החברה שאתה משתמש בה לצורך סחר כזה, אבל אני לא בדקתי ויכול להיות שאני טועה.

גולי

גם החברה שמאפסנת את הזהב יכולה לפשוט את הרגל.
היא לא חסינה. גם היא צריכה כסף ואולי מ שלמת לצדדים שלישיים שמאפסנים לה את הזהב (השטח בבעלותה? העובדים? וכ'ו).
מה שאני טוען זה שבהחלט רצוי נתח מסויים להשקיע בזהב (או בנכס ממשי אחר – לדעתי נדל"ן למשל) ואולי גם בחברה שממש הנייר מגובה בזהב אמיתי אבל בהחלט אי אפשר בעולם הפיננסי של היום לחשוב שחברה X שומרת לך על הזהב מפני קטסטרופה עולמית (ולא של נפילות עצבניות בבורסה).
הדבר בטיחותי זה לשמור בעצמך על הזהב אבל אז יכולים לשדוד אותך

גבי

בנוגע לאפשרות של פשיטת רגל, זה באמת שאלה. יש ביטוח? אין ביטוח? מהו מכסה? צריך לבדוק את כל אלה, להחזיק זהב בבית זה טיפשי ומסוכן, אולי רק סכום קטן אם אתה ממש פרנואיד וחושש מקריסה כוללת של כל מערכת החליפין.

בנוגע לנדל"ן אני לא בטוח שזה אופציה כל כך טובה אם כי כל מקרה לגופו.. הסיבה היא שיכולה להיות אינפלציה כללית גבוהה בעוד כמה שנים בארה"ב בגלל הדפסת הכסף אבל מצד שני קריסה במחירי הנכסים[נדל"ן ושוק ההון] שיבואו כתוצאה מהתפרצויות דפלציוניות חמורות, שיביאו כמובן להדפסה של עוד כסף.

סתם אחד

ביטוח טוב למקרה שעסק אחד קורה. במקרה של קריסה כלל עולמית שאליה מתכוונים פה חברות הביטוח לא יוכלו להחזיר את השווי לכולם ויקרסו גם הן. ראה למשל AIG שאיכשהו הממשל האמריקאי הציל אותה. חברת ביטוח זה טוב אם אתה קורס ולא אם כולם קורסים. אני חושב שנדל"ן זה ערך טוב כי לעניות דעתי תמיד לא כולם יוכלו לרכוש דירות ויהיה ביקוש לשכירות גם אם המחירים מחר יפלו ב-70%. אם אני רוכש נדל"ן במזומן וללא משכנתא מה אכפת לי אם הנדל"ן קורס או לא. גם אם בנקים יקרסו נדל"ן ישאר. אני מאמין שבקריסות כל מי שמושקע דרך מכשירים פיננסים יקרוס גם… קרא עוד »

יואב
עומרי

כמה חארטות כמה.
שומר נפשו ירחק מנכס שלא מניב שום ערך למחזיק בו והוא כולו בועה פיננסית פר-אקסלנס, פרט לחלק קטן אשר באמת נעשה בו שימוש בתעשיית התכשיטים והטכנולוגיה.

עומרי

בתרחיש כזה גם מה ששלך לא יהיה שלך.
כל תרחיש קיצוני הנמצא בתוך כללי המשחק המוכרים לנו יעדיף החזקה בנכסים שמייצרים ערך אמיתי ולא רגשי.

מה ההפסד הריאלי על החזקת 25% מכספך בזהב לאורך 5 שנים? 10?
ההפסד הוא אדיר. הון שנמחק.
יתכן שיש בועות פיננסיות בגלל קורות השנים האחרונות בארה"ב, יפן ואירופה אבל הזהב הוא בוודאי מהבכירות שבהן. גם המחיר שלו יקרוס.

גבי

עומרי בנוגע למחיקת הון כדאי שתראה את הסרטון הבא.. לפי דעתי באופן כללי, בלי להיכנס למקרים ספציפיים שמין הסתם יכולים להוכיח אחרת, אין הבדל גדול בין להחזיק אג"ח למתכת יקרה שניהם מפצים אותך על אובדן ערך הכסף.. פשוט בסביבות כלכליות שונות…

http://www.youtube.com/watch?v=bYsYMsB29yw&list=PLAC607AF992A840A8&index=21

גבי
shimon

שלום דורין,

אשמח להבין למה צריך לקנות זהב פיזי ולא תעודת סל שעוקבת אחר הזהב.

תודה,
שמעון

שלום

תתרשמו
http://igasc.com/

אילן

דורין שלום

האם את משקיעה בזהב דרך החברות האלה?
נראה לי מאוד מפתה והשאלה שאני שואל את עצמי היא האם "ביום פקודה" בו מתמוטטת הכלכלה העולמית הזהב שאמור להיות שם עבורי אכן ימצא בכספות ? האם אוכל להשיג אותו?
אשמח לשמוע את דעתך
תודה
אילן

איציק

הייתי מצפה מהסולידית למען השקיפות, שתצהיר על כך, שהיא תמורת הקישור לאתר של הגורמים המוזכרים בכתבה מקבלת עמלה על כל ביצוע של עסקה דרך הבלוג שלה

משתפר תמידית

הי דורין שאלה טכנית קטנה בנושא הזהב, על פי אחד הפוסטים הראשונים שלך מטרתו של הזהב הוא לשמור על תיק ההשקעות מקריסה במצבים מסויימים, על כן השאלה היא כזאת: בהנחה וקניתי זהב בצורה שאותה תיארת בפוסט זה, בזמן משבר כאשר ארצה למכור את הזהב מחירו במדינה בה הוא מאוחסן לא יהיה גבוה כמו במדינה שלנו מאחר והמשבר הוא במדינה שלנו ולא במדינה שבה הוא מאוחסן, כלומר יכול להיות מצב שבמדינה שלנו מחיר הזהב יהיה גבוה יותר ממחיר הספוט (במשבר פיננסי כזה או אחר) ואז אני מאבד את כל יתרון הזהב בתיק ההשקעות שלי אני צודק? או שיש לי כשל יסודי… קרא עוד »

אורי

מאוד מאוד חשוב – לא לעשות את מה שממומלץ פה וזה לאחסן בבנק בחו"ל בכספת את הזהב שקניתם כי במשבר הבנק לא יאפשר לכם גישה לכספת! שני הגופים האלה נבנו על מנת לתת מענה למסחר אמיתי בזהב פיזי בניגוד לתעודות סל, תעודות סל יהיו שוות ערך לנייר טואלט בעת משבר כי הם לא באמת מגובות בזהב פיזי. GOLDMONEY כבר הרבה יותר גדולה וזולה היום ומיקומה המיוחד הוא יתרון ולא חיסרון. מיקומה נובע מהתייעצות ארוכה ויקרה של המייסדים עם עורכי דין ומשפטנים על מנת לבחור את האזור בעולם שיהייה כמה שיותר עצמאי ולא תלוי מבחינה משפטית כדאי שלדוגמה במקרה של החרמת… קרא עוד »

אורי

מעבר לזה – GOLDMONEY עקפה לפני הרבה הרבה זמן את BULLION VAULT, יש לה יותר ממיליון ו300 אלף לקוחות לעומת 60000 אצל המתחרה והיא מנהלת נכסים במתכות מעל 5 מילארד לעומת 2 מילארד בבוליאן וואלט.

יוקטנה

תודה על המידע החשוב. האם תוכלי להוסיף מידע לגבי מיסוי הרווחים על רכישת זהב דרך החברות הללו? האם לאחר המכירה עלי לשלם מס על הרווח? או שהרווחים עלולים להחתך רק בהמרה של הדולרים חזרה לשקלים? שוב תודה 🙂

niv

מה הדרך היעילה ביותר לחבר חשבון בנק לחברות הנ"ל?

Tim

Goldmoney לא רלוונטית יותר עד כמה שאני מבין

מימי

האם יש עדכון נכון לשנת 2020 לגבי הרלוונטיוּת של שתי החברות שהוזכרו? בתגובות כאן בשנים האחרונות יש קצת קולות מבלבלים.

.

עקבו אחרי

תגובות אחרונות בבלוג

RSS מהפורום

דילוג לתוכן