• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מרצדס

אתה מבין כמה המותג של ג'נסיס גרוע? המרצדסים הכי זולים עדיין יקרים פי 2 מהמותג הכי יוקרתי של יונדאי
ומסטיק בזוקה יותר זול מfive, זה אומר שבזוקה זה מותג גרוע ?

אתה מבין כמה המותג של ג'נסיס גרוע? המרצדסים הכי זולים עדיין יקרים פי 2 מהמותג הכי יוקרתי של יונדאי - זה אגב אומר שהשוק מוכן לשלם את המחירים היקרים האלו עבור מרצדס A Class שאתה ורבים כמוך טוענים שהיא דאצ'יה.
השוק גם מוכן לשלם על נאד בצנצנת:
https://www.nodcallu.com/

אגב אף אחד פה לא דיבר על דגמי הכניסה של מרדצדס. זה לא סתם נקרא דגם כניסה, זה דגם כדי להכניס אותך לעולם המותג כדי שאחר כך תקנה דגמים יותר יקרים.
אם הם רוצים להכניס אותך לעולם, המינימום (לדעתי) זה לשים מנוע של מרצדס ולא של רנו-דאצ'יה.
הA קלאס (לא הA45 ושאר הקיצוניות) נועדה לאנשים שצריכים סמל יוקרה בלבד.
מי שלא צריך סמל יוקרה- מוטב שיקח גולף.
https://www.autoexpress.co.uk/mercedes/a-class/103911/mercedes-a-class-vs-volkswagen-golf-vs-audi-a3
https://www.carsguide.com.au/mercedes-benz/a-class/vs/volkswagen-golf
 
יצא לי לעבוד כמאבטח ובמהלך העבודה לסוע הרבה על מרצדס, קודם כל אחלה רכב ונעים מאוד לנסיעה, אני לא התלהבתי כמו שהוא מתלהב כי הרכב לא היה שלי, מבחינתו הרכב הוא אישור לעצמו שהוא הצליח בחיים, קודם כל כי בעולם הקפיטליסטי זה עובד ככה, אני מוצלח = אנשים מוכנים לשלם הרבה כסף תמורת העבודה שלי, דבר שני הצלחה היא לא דבר מוחשי אלא הרגשה ואנשים רוצים להמחיש לעצמם(ולחברים) שהם הצליחו, ולכן רכב יוקרה ווילה בשכונת יוקרה זה הדברים שהם עושים כי זה מה שעשו שאר המוצלחים לפניהם וגם כי זה הגיוני, כי להיות מיליונר שנוסע בדאצ'יה וגר בדירת 3 חדרים ברמת גן זה חתיכת בזבוז.

בנוסף לדעתי אנשים עשירים שלא קונים רכב ספורט/יוקרה הם בעיניי 1 מה 3
1) טרחנים
2)מעדיפים להתפס בעיניי הסביבה(ובעיניי עצמם) כ"צנועים"
3) צרי אופקים שלא מסוגלים להנות מאומנות.
כן רכב טוב זה לגמרי אומנות ולא להנות מזה זה כמו לא להנות ממוזיקה או מיין טוב, ובעיניי זו צרות אופקים.
 
) צרי אופקים שלא מסוגלים להנות מאומנות.
כן רכב טוב זה לגמרי אומנות ולא להנות מזה זה כמו לא להנות ממוזיקה או מיין טוב, ובעיניי זו צרות אופקים.

לבני אדם שונים - מחשבות שונות.
איך בחירה של אדם ברכב מסוימת ממחישה לך עד כמה אותו אדם יודע להעריך אומנות?

נניח ופלוני מהנדס רכב בכיר, מבין ומעריך מנועים, עשיר שיכול לקנות ולהחזיק פורשה... אבל חשוב לו סביבה, והוא לא מוצא סיבה ראויה להפעיל מנוע 4L V8 כדי לשנע את עצמו ממקום למקום בימי חול... מה גם, הוא אדם סולידי שאוהב לחסוך. יותר הגיוני לו לקנות רכב יעיל יותר אנרגטית והוא בוחר ברכב חשמלי פשוט.
אחת לכמה זמן הוא באמת אוהב להרגיש את העונג שבחווית נהיגה והוא (כעשיר) שוכר רכב יוקרה ליום-יומיים ועולה על מסלול.

לדעתי הבחירה של פלוני הינה מושכלת בהחלט - ההפך הגמור מצר אופקים.
 
לבני אדם שונים - מחשבות שונות.
איך בחירה של אדם ברכב מסוימת ממחישה לך עד כמה אותו אדם יודע להעריך אומנות?

נניח ופלוני מהנדס רכב בכיר, מבין ומעריך מנועים, עשיר שיכול לקנות ולהחזיק פורשה... אבל חשוב לו סביבה, והוא לא מוצא סיבה ראויה להפעיל מנוע 4L V8 כדי לשנע את עצמו ממקום למקום בימי חול... מה גם, הוא אדם סולידי שאוהב לחסוך. יותר הגיוני לו לקנות רכב יעיל יותר אנרגטית והוא בוחר ברכב חשמלי פשוט.
אחת לכמה זמן הוא באמת אוהב להרגיש את העונג שבחווית נהיגה והוא (כעשיר) שוכר רכב יוקרה ליום-יומיים ועולה על מסלול.

לדעתי הבחירה של פלוני הינה מושכלת בהחלט - ההפך הגמור מצר אופקים.
נניח ואת פלוני מעניינת הסביבה, אז למה שלא יקנה רכב יוקרה/ספורט חשמלי?
הכוונה שלי היא לבן אדם באמת עשיר, שהכסף לא מהווה לו שיקול, אז למה לסוע על איזה יונדאי במקום על איזה רכב שיגרום לו להנאה?
תשמע עיקר הפואנטה שלי הוא זה שהטיעון של "למה לסוע על פורשה כשאפשר להסתפק בגטס" זה טיעון שבעיניי מעיד על צרות אופקים.
 
אז למה שלא יקנה רכב יוקרה/ספורט חשמלי?
הוספתי שהוא סולידי...

אבל זה לא משנה. זה שלאדם יש אופציה והוא בוחר שלא זה עדיין בסדר.
אז לפי שיטתך אותו אדם עשיר לא יכול להנות מקופסת סרדינים, כי זה "אוכל פשוט מידי", והוא חייב כל יום לאכול במסעדת שף קובה ביף?
הוא יצטרך לקנות מחשב ב-15 א' שקל רק כדי לערוך כמה מסמכים באופיס ולגלוש באינטרנט?
הוא יהיה חייב לקחת מונית/להשכיר רכב יוקרה כשהוא מבקר סופ"ש בפריז במקום לקחת מטרו?

בעייני בחירות בדרך הפשוטה והזולה מוערכות לא פחות.
העניין הוא שאפשר להעריך אומנות גם מבלי לעשות בה שימוש יומיומי.
וכל ההפרדה הזאת בין מוצרים ודרך חיים של עניים לעשירים היא מגוכחת בעיניי.

יש חברות ביפן שמנהיגות משמרות נקיון לעובדים -
כן, גם אם אתה מהנדס או בכיר, אין סיבה שפעם בשבועיים לא תעביר ניגוב במקום בו אתה מבלה שליש מזמנך.
האם זה מוריד בעיניך את ערכם כבני אדם?
 
מי שלא צריך סמל יוקרה- מוטב שיקח גולף
נכון

השוק גם מוכן לשלם על נאד בצנצנת
השוואה נהדרת

ומסטיק בזוקה יותר זול מfive, זה אומר שבזוקה זה מותג גרוע ?
גרוע במובן היוקרתיות שלו. ג'נסיס היתה רוצה לגנוב את נתח השוק של מרצדס, המותג לא מגיע לקרסוליים אפילו
 
הוספתי שהוא סולידי...

אבל זה לא משנה. זה שלאדם יש אופציה והוא בוחר שלא זה עדיין בסדר.
אז לפי שיטתך אותו אדם עשיר לא יכול להנות מקופסת סרדינים, כי זה "אוכל פשוט מידי", והוא חייב כל יום לאכול במסעדת שף קובה ביף?
הוא יצטרך לקנות מחשב ב-15 א' שקל רק כדי לערוך כמה מסמכים באופיס ולגלוש באינטרנט?
הוא יהיה חייב לקחת מונית/להשכיר רכב יוקרה כשהוא מבקר סופ"ש בפריז במקום לקחת מטרו?

בעייני בחירות בדרך הפשוטה והזולה מוערכות לא פחות.
העניין הוא שאפשר להעריך אומנות גם מבלי לעשות בה שימוש יומיומי.
וכל ההפרדה הזאת בין מוצרים ודרך חיים של עניים לעשירים היא מגוכחת בעיניי.

יש חברות ביפן שמנהיגות משמרות נקיון לעובדים -
כן, גם אם אתה מהנדס או בכיר, אין סיבה שפעם בשבועיים לא תעביר ניגוב במקום בו אתה מבלה שליש מזמנך.
האם זה מוריד בעיניך את ערכם כבני אדם?
זו ההגדרה של פתיחות מחשבתית(וויקיפדיה)
פתיחות מחשבתית או פתיחות לחוויה ולהתנסויות מייצגת יצירתיות ונכונות לחקור כיוונים אינטלקטואליים חדשים ולהתעניין בשלל תחומים, דמיון, וחיבה לאמנות, הן תכונות המאפיינות אדם בעל דירוג פתיחות מחשבתית גבוה. צר האופקים, לעומת זאת, מוגבל בתחומי העניין שלו.

אדם צר אופקים זה לאו דווקא תכונה שלילית, הסברתי לך הכוונה שלי היא שמי שאומר אני מסתפק ביונדאי גטס מאשר ברכב יוקרה(בלי להתחשב בשיקול הכלכלי כמובן), אני פשוט חושב שלא מעניין אותו באיזה רכב הוא נוסע וזו צרות אופקים, לא טענתי שזה שלילי.

אני לא מבין איך זה מונע מאותו אדם להנות מקופסת סרדינים וכיצד הסקת שאני חושב שעובדים שמנקים אחריהם ביפן מוריד מערכם כבני אדם.
 
אז לפי שיטתך אותו אדם עשיר לא יכול להנות מקופסת סרדינים, כי זה "אוכל פשוט מידי", והוא חייב כל יום לאכול במסעדת שף קובה ביף?
הוא יצטרך לקנות מחשב ב-15 א' שקל רק כדי לערוך כמה מסמכים באופיס ולגלוש באינטרנט?
הוא יהיה חייב לקחת מונית/להשכיר רכב יוקרה כשהוא מבקר סופ"ש בפריז במקום לקחת מטרו?
לאדם עשיר הכסף הוא לא חלק מהמשואה. הוא יאכל סרדינים מקופסא או במסעדת שף לפי בחירתו ללא קשר למחיר. הוא יסע במונית או ברכב שכור או במטרו לפי מה שהכי נוח לו באותו רגע כשהמחיר אינו פקטור. ואם הוא ירצה הוא יקנה מחשב ב 15 אלף שקל.
 
חבר טוב של המשפחה מנתח פלסטי , יש לו רכב יוקרה והוא כל הזמן מתלונן על הרכב , בעיקר על זה שקשה למצוא חנייה עם רכב בגדול הזה ושהטיפולים מאוד יקרים.
באחת ההזדמנויות שנסעתי איתו ברכב עצר לידנו יונדאי i10 , הוא הצביע על הרכב ואמר שהחלום שלו זה ליסוע באחת כזאת מאשר ברכב שלו , אמרתי לו בתמימות "אז תקנה ותסע , מה הבעיה?" הוא אמר "אתה בתור לקוח שבא למרפאה , היית מעדייף להיכנס לחדר ניתוח אצל רופא שנוסע בi10 או רופא שנוסע ברכב יוקרה?"
וכמה שאני סולד מהדבר הזה , הסכמתי איתו.
כמו שנאמר בשרשור, רכב וסמלי סטטוס זה משהו יותר עמוק מסתם מותג , אנחנו חיים בתרבות צרכנית ויש לנו נטייה לעשות עסקים עם אנשים שמשדרים הצלחה.
 
נערך לאחרונה ב:
חבר טוב של המשפחה מנתח פלסטי , יש לו רכב יוקרה והוא כל הזמן מתלונן על הרכב , בעיקר על זה שקשה למצוא חנייה עם רכב בגדול הזה ושהטיפולים מאוד יקרים.
באחת ההזדמנויות שנסעתי איתו ברכב עצר לידנו יונדאי i10 , הוא הצביע על הרכב ואמר שהחלום שלו זה ליסוע באחת כזאת מאשר ברכב שלו , אמרתי לו בתמימות "אז תקנה ותסע , מה הבעיה?" הוא אמר "אתה בתור לקוח שבא למרפאה , היית מעדייף להיכנס לחדר ניתוח אצל רופא שנוסע בi10 או רופא שנוסע ברכב יוקרה?"
וכמה שאני סולד מהדבר הזה , הסכמתי איתו.
כמו שנאמר בשרשור, רכב וסמלי סטטוס זה משהו יותר עמוק מסתם מותג , אנחנו חיים בתרבות צרכנית ויש לנו נטייה לעשות עסקים עם אנשים שמשדרים הצלחה.

מדובר בחרטוט נפוץ. מבטיח לך של99% מהאנשים שעוברים ניתוח בארץ אין ולו שמץ של מושג באיזה רכב המנתח שלהם נוסע.
מבטיח לך גם שאף אחד (אוקי, כמעט אף אחד) לא הולך ומחפש איזה רכב יש למנתח שלו.
באופן כללי כל סיפורי ה"חייב את הרכב בשביל המעמד\עבודה" די מונפצים, למעט מקרים ייחודיים.
 
מדובר בחרטוט נפוץ. מבטיח לך של99% מהאנשים שעוברים ניתוח בארץ אין ולו שמץ של מושג באיזה רכב המנתח שלהם נוסע.
מבטיח לך גם שאף אחד (אוקי, כמעט אף אחד) לא הולך ומחפש איזה רכב יש למנתח שלו.
באופן כללי כל סיפורי ה"חייב את הרכב בשביל המעמד\עבודה" די מונפצים, למעט מקרים ייחודיים.

כנראה שאתה צודק ,בחלק מהמקרים, במקרה הזה מדובר על מנתח פלסטי עם מרפאה פרטית , ככה שהרכב יושב כל שעות הפעילות בחנייה המקורה בכניסה למרפאה.
אני לא אדבר כאן על סוג הלקוחות במרפאה, אבל יש לקוחות שנותנים משקל יחסית גדול למה מושדר כלפי חוץ.
 
וכמה שאני סולד מהדבר הזה , הסכמתי איתו.
כמו שנאמר בשרשור, רכב וסמלי סטטוס זה משהו יותר עמוק מסתם מותג

לא מבין איך סמל סטטוס יכול להיות עמוק...

זה הכל שטויות. אם מדינת ישראל היתה מקדמת ומתעדפת תחבורה ציבורית ואם אכן היה פה תחבורה ציבורית יעילה ומתפקדת - הינו כנראה רואים הרבה בכירים מכל התחומים זונחים את הרכב ביום-יום.
 
לא מבין איך סמל סטטוס יכול להיות עמוק...

זה הכל שטויות. אם מדינת ישראל היתה מקדמת ומתעדפת תחבורה ציבורית ואם אכן היה פה תחבורה ציבורית יעילה ומתפקדת - הינו כנראה רואים הרבה בכירים מכל התחומים זונחים את הרכב ביום-יום.
גם באופניים יש רמות "קלאס"
 
מפליאה אותי רמת ההתנשאות הגבוהה פה לגבי כמה אתם אנשים רוחניים טובי לב שהבינו את האושר ואת המהות בחיים ואדם במרצדס הוא רק טינופת שמעניין אותו השופוני.
נ.ב כנראה שלא נהגתם על מרצדס בחייכם And it shows..
 
סתם הרהור, בימים האחרונים מת אגדת הכדורגל דייגו ארמנדו מראדונה. הוא באמת באמת אגדה (לפחות בעיני בני גילי שלא גדלו על מסי ושות'). הבחור הגיע מאשפתות והצליח בענק אבל כגודל ההצלחה כגודל ההתרסקות וההסתבכות שהסתיימה במוות מסבות לבביות בגיל 60. אז לבן-אדם יש כסף ומעמד (בעיני אחרים) אבל להגיד שהיו לו חיים מאושרים? כנראה שלא. זה נכון גם להרבה מאד "סיפורי סינדרלה" של היום. אנשים מרקע עני (או אפילו לא, אלא רגיל) שהצליחו בגיל צעיר וחיו את החלום כמו שהוא נראה בעיניים של אחרים. שומעים המון על ההתרסקויות החיים המסוכסכים וההתמכרויות הכרוכות בתחזוק אורח החיים הזה.
 
סתם הרהור, בימים האחרונים מת אגדת הכדורגל דייגו ארמנדו מראדונה. הוא באמת באמת אגדה (לפחות בעיני בני גילי שלא גדלו על מסי ושות'). הבחור הגיע מאשפתות והצליח בענק אבל כגודל ההצלחה כגודל ההתרסקות וההסתבכות שהסתיימה במוות מסבות לבביות בגיל 60. אז לבן-אדם יש כסף ומעמד (בעיני אחרים) אבל להגיד שהיו לו חיים מאושרים? כנראה שלא. זה נכון גם להרבה מאד "סיפורי סינדרלה" של היום. אנשים מרקע עני (או אפילו לא, אלא רגיל) שהצליחו בגיל צעיר וחיו את החלום כמו שהוא נראה בעיניים של אחרים. שומעים המון על ההתרסקויות החיים המסוכסכים וההתמכרויות הכרוכות בתחזוק אורח החיים הזה.
כלומר עדיף להישאר עני?
 
להגיד שהיו לו חיים מאושרים? כנראה שלא
אי אפשר לדעת.

שומעים המון על ההתרסקויות החיים המסוכסכים וההתמכרויות הכרוכות בתחזוק אורח החיים הזה

כי משום מה, כתבה של "כוכב הרוק/הכדורגלן חזר מאימון וישן בלילה 8 שעות" פחות מעניינת מ"צפו בכוכב מסניף קוק".
 
Back
למעלה