• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מרצדס

אנא-אל

משתמש בכיר
הצטרף ב
20/2/15
הודעות
2,171
דירוג
2,522
לפני כמה ימים הייתה כתבה בטלויזיה על אייל גולן.
במהלכה סופר על בן טיפוחו, ילד שגדל בעוני בשכונת מצוקה ונהיה כוכב.
היה שם קטע שאמר "החלום שלו לנהוג במרצדס, תן לו לנהוג"

עכשיו אני ישבתי והתחלתי לדמיין איך היה לשבת בתוך מרצדס, ותכלס לא הרגשתי כלום.
לא בגלל שזה שטחי, אלא פשוט חלול.
זה גרם לי לתהות כמה קל לבלבל בין ריגוש/היי ואופוריה. עד כמה באמת אדם אשר שמח בחלקו זו לא סתם קלישאה.
הרדיפה הזו אחרי עוד ועוד כשכבר יש הכל, היא מתישה. אני לא מדברת על עלובה כי זה נטו חוסר מודעות לתחושת הריקנות העצמית.
 
דווקא הייתי חושב שלנהוג במרצדס בשביל הילד זה סימן לכך שהוא הצליח, ועצם זה שהוא אכן נהג זו ההצלחה.
הרדיפה אחרי עוד ועוד היא מה שמקדמת אותנו בסופו של דבר.
האם לרדוף אחרי חומר זה גרוע יותר מלעמוד במקום ולא לעשות כלום ? אני לא בטוח.

אגב, גם אני הייתי שמח לנהוג בכמה בנציות ספציפיות, רכב זה תחביב עבורי וכמו שאנשים מתרגשים מציורים או אופרה או תאטרון אני מתרגש מלנהוג.
*כמובן שלא מדובר על נהיגה יומ-יומית ממנה אני נמנע כמה שאני יכול, מדבר על מסלול.
 
דווקא הייתי חושב שלנהוג במרצדס בשביל הילד זה סימן לכך שהוא הצליח
לדעתי הסימן שהצליח אמור להיות שיש קהל לשירה שלו.
הרדיפה אחרי עוד ועוד היא מה שמקדמת אותנו בסופו של דבר.
מקדמת לאן?
אני מניחה שזה לא נאמר כתחביב או אספנות אלא כפסגת החלומות או השיא של החיים.
 
הרדיפה אחרי עוד ועוד היא מה שמקדמת אותנו בסופו של דבר.
היא כבר קידמה.... החל 2009, אחרי שה"קידמה" נמחקה ועד מרץ השנה ששוב פעם ה"קידמה" נמחקה.
 
דווקא הייתי חושב שלנהוג במרצדס בשביל הילד זה סימן לכך שהוא הצליח, ועצם זה שהוא אכן נהג זו ההצלחה.

או שאולי יש פה משהו חברתי, שחשוב להראות לסביבה שהוא הצליח. הצלחה כלכלית אישית אפשר לראות בחשבון הבנק /נכסים, אבל רכב בולט עושה עבודה טובה יותר בלהרשים את הסביבה.
 
לדעתי הסימן שהצליח אמור להיות שיש קהל לשירה שלו.
גם לדעתי, אבל יש קהל לשירה שלו זה משהו מאוד מופשט, אי אפשר להצביע על הנקודה שבה לא היה קהל, או שלא היה מספיק לבין הנקודה שהוא מפורסם ויש קהל לשירה שלו.
לעומת זאת, חומר זה משהו מוחשי וזה מאפשר לו לחלק את החיים שלו ללפני שהוא נהג במרצדס או אחרי שהוא נהג במרצדס.
כששואלים אותו איך זה היה לפני שהוא הצליח,התקופה ברור לו מאוד - התקופה בה לא נהג במרצדס.

כלומר, אני חושב שבתקופה שהילד רצה להתפרסם ולהצליח, הרצון לנהוג במרצדס לא היה בשביל שכולם יראו שהוא הצליח - הרצון היה לנהוג במרצדס כי זה מה שסימן את ההצלחה בשבילו. בעצם "אני רוצה לנהוג במרצדס" = ההגדרה שלי ל"להצליח".
אולי אם לא היה לו חלום לנהוג במרצדס היה נשאר בשכונת העוני..

מקדמת לאן?
כל אחד לפי המטרות שהוא מציב לעצמו.

אני מניחה שזה לא נאמר כתחביב או אספנות אלא כפסגת החלומות או השיא של החיים.
הוא זמר, לא הייתי חושב שחלום-חייו הוא מכונית כזאת או אחרת, המכונית באה או כסימן להצלחה, או מה שדלוור אמר.

היא כבר קידמה.... החל 2009, אחרי שה"קידמה" נמחקה ועד מרץ השנה ששוב פעם ה"קידמה" נמחקה.
התקדמות של אדם היא אישית, אם אדם רוצה להיות גיטריסט, משבר כלכלי לא מחזיר אחורה את המוח והאצבעות שלו.

או שאולי יש פה משהו חברתי, שחשוב להראות לסביבה שהוא הצליח. הצלחה כלכלית אישית אפשר לראות בחשבון הבנק /נכסים, אבל רכב בולט עושה עבודה טובה יותר בלהרשים את הסביבה.
כנראה שזה חלק מזה, אבל עכשיו.
כלומר אולי אותו ילד לא ראה במכונית סמל להצלחה שלו בעיניים של אחרים, אלה סמל להצלחה שלו בעיניי עצמו.
 
התקדמות של אדם היא אישית, אם אדם רוצה להיות גיטריסט, משבר כלכלי לא מחזיר אחורה את המוח והאצבעות שלו.
אדם גם יכול לחוות משברים כלכליים אישיים (פיטורין, תאונת דרכים וכו')
ובדומה למשברים גלובליים, הם מהווים בסופו של דבר את הטריגר להתפתחות והתקדמות האישית ולא הרדיפה אחרי עוד ועוד מוצרי צריכה, זה בדיוק ההפך מהתקדמות.

"אם אדם רוצה להיות גיטריסט, משבר כלכלי לא מחזיר אחורה את המוח והאצבעות שלו" - כן, רק שאם הצלחה כגיטריסט בעיניי מותנית בכך שיהיה לי את הציוד הכי יקר בשוק ודיפלומה של קורס גיטרה הכי פופולארי בשוק, במקרה הזה סיכוי סביר שמשבר כלכלי יזרוק אותי החוצה מהתחום.
 
גם לדעתי, אבל יש קהל לשירה שלו זה משהו מאוד מופשט, אי אפשר להצביע על הנקודה שבה לא היה קהל, או שלא היה מספיק לבין הנקודה שהוא מפורסם ויש קהל לשירה שלו.
לעומת זאת, חומר זה משהו מוחשי וזה מאפשר לו לחלק את החיים שלו ללפני שהוא נהג במרצדס או אחרי שהוא נהג במרצדס.
כששואלים אותו איך זה היה לפני שהוא הצליח,התקופה ברור לו מאוד - התקופה בה לא נהג במרצדס.
זה נקרא להתמסחר..הצלחה זה ערך מופשט ולא מוחשי.
בן אדם שנוהג במרצדס לא יותר מוצלח מבן אדם בלי רכב בכלל מבחירה.
זו היתה הפואנטה של ההודעה שלי, אבל כמובן שלא חייב להסכים.
 
מה שכן אם זה נאמר ממקום של ילד שגדל במחסור אז זה כן קצת שונה והישג כלשהו. אבל זה לא סממן הצלחה של אמן/אדם.
 
פעם חשבתי כמוך. אבל יצא לי לנסוע במרצדס לא מזמן. ה' ישמור, איזה עונג. כל התפיסה שלי השתנתה.
 
אני משתדל לכבד כל העדפה של בן אדם, אבל *אישית* דברים כאלה משגעים אותי.
מכוניות יוקרה, שעונים בעשרות אלפי דולרים וכל צריכה אחרת שהיא מופרזת.

עכשיו, הכל באמת תלוי בשימוש (נגיד בן אדם שהפרנסה שלו היא מהאוטו (נהג מונית?) יכול להפיק תועלת אמיתית מאוטו יקר יותר).
אבל ביצוע אותה פעולה בסיסית ותשלום עליה מחיר מופרז, זה משהו שקשה לי איתו.

את האקסטרא כסף הזה אפשר:
* להשקיע ולהפיק ממנו רווחים
* לתרום את הכסף לאנשים שבאמת זקוקים לו (האפשרות האהובה עלי, לא חסרים אנשים שצריכים עזרה)
* להשאיר אותו בבנק לעת צרה (סביר להניח שפחות רלוונטי למי שיש את הכסף)

לזרוק כ"כ הרבה כסף על משהו שאפילו לא נותן לך יותר תועלת נראה לי שילוב של החלטה שהיא גם לא כחמה וגם אנוכית.
אבל זה רק אני :)

זה נקרא להתמסחר..הצלחה זה ערך מופשט ולא מוחשי.
בן אדם שנוהג במרצדס לא יותר מוצלח מבן אדם בלי רכב בכלל מבחירה.
זו היתה הפואנטה של ההודעה שלי, אבל כמובן שלא חייב להסכים.
כן, וורן באפט יכול להוכיח יפה את הנקודה הזאת (נוהג באוטו מאוד פשוט)
 
אני משתדל לכבד כל העדפה של בן אדם, אבל *אישית* דברים כאלה משגעים אותי.
מכוניות יוקרה, שעונים בעשרות אלפי דולרים וכל צריכה אחרת שהיא מופרזת.

עכשיו, הכל באמת תלוי בשימוש (נגיד בן אדם שהפרנסה שלו היא מהאוטו (נהג מונית?) יכול להפיק תועלת אמיתית מאוטו יקר יותר).
אבל ביצוע אותה פעולה בסיסית ותשלום עליה מחיר מופרז, זה משהו שקשה לי איתו.

את האקסטרא כסף הזה אפשר:
* להשקיע ולהפיק ממנו רווחים
* לתרום את הכסף לאנשים שבאמת זקוקים לו (האפשרות האהובה עלי, לא חסרים אנשים שצריכים עזרה)
* להשאיר אותו בבנק לעת צרה (סביר להניח שפחות רלוונטי למי שיש את הכסף)

לזרוק כ"כ הרבה כסף על משהו שאפילו לא נותן לך יותר תועלת נראה לי שילוב של החלטה שהיא גם לא כחמה וגם אנוכית.
אבל זה רק אני :)


כן, וורן באפט יכול להוכיח יפה את הנקודה הזאת (נוהג באוטו מאוד פשוט)

מה? כשהשווי של אדם הוא 8-9 ספרות נראה לך שהוצאה על מרצדס או שעון יקר היא משהו שתשנה את החיים שלו?
עוד חצי מיליון בשוק ההון זה מה שיעשה או ישבור אותו?

מי אמר שאוטו יוקרה לא נותן יותר תועלת? איכות נסיעה? בטיחות? פעם נסעת באחד כזה לעומת אוטו פשוט?
 
אני חושב שאנחנו צריכים להיות שמחים שמרצדס או כל פרס חומרי אחר גורם לאנשים להתמקצע, להשקיע ולהתאמץ כדי לייצר, להמציא ולעבוד.
זה חלק מהקפיטליזם בעצם. זה מה שמניע את גלגלי הכלכלה, ללוא הפרס החומרי (הכסף ומה שהוא מסוגל לקנות), אנשים לא היו מתאמצים כל כך וההתקדמות היתה איטית יותר או לא היתה בכלל. שוב פעם, אפשר להתווכח כמה ביל גייטס או סטיב ג'ובס עשו מה שעשו נטו בשביל פרס חומרי (אני אישית מאמין שלא) אבל אין ספק שחיים טובים יותר ונוחים יותר זו מוטיבציה של הרבה אנשים.

אישית לא חושב שהפרסים החומריים מעל רף מסוים שווים את המאמץ וההקרבה האדירים בסופו של דבר. גם למרצדס מתרגלים, וגם לאחוזה עם 30 חדרים. אבל כמו שאמרתי, שמח שיש כאלו שזה כן מדרבן אותם על מנת שיספקו לחברה שירותים ומוצרים מצויינים.
 
נתחיל בגילוי נאות:

אני נוהג ברכב שלקחתי מהחברה במחיר של מעל לחצי מיליון שקל
מחירו היום סביב ה200-250,000
יודע ש"הפסדתי" ירידת ערך
יודע שהרווחתי שנים של חיוכים בכל פעם שאני נוהג עליו
יודע שכעמדתי ברמזור אדום ונכנס בי אוטו מאחור ב80 קמ"ש
לא קרה לי כלום!
נמצא הרבה שעות ברכב והרבה קילומטרים
רוצה ויכול לאפשר לעצמי רכב נוח בטוח ומפנק
ולא ,לא נוסע במרצדס שחורה...
אגב
יש מקצועות שאם אתה לא מגיע לפגישה עם האוטו הנכון לא תקבל את העבודה
לא אני ולא קשור אליי רק לידיעה..
 
יש מקצועות שאם אתה לא מגיע לפגישה עם האוטו הנכון לא תקבל את העבודה
לא אני ולא קשור אליי רק לידיעה..
בוא נגיד שאייל גולן ואביו לא היו מקבלים מבט שני מבנות 14, אם לא היו סלבריטאים (הצלחה של אייל)
 
זה לא שמרצדס זה לא אותו כיף נוח או מפואר, פשוט זו לא פסגת השאיפות או תנאי להצלחה או מיצוי של החיים. כנל וילה (או וילות) עם בריכה פרטית וכו, עדיף בית קטן וחמים עם משפחה..
 
שמעתי הרצאה של פרופ'יורם יובל שהוא אומר שזה יותר נפוץ אצל מצליחנים מזרחים לקנות רכבים יקרים, בגדים ממותגים, וכל זה מאחר והם מרגישים צורך יותר להראות לעולם "הנה הצלחתי" (למרות שיש גזענות, למרות שבאתי ממקום עני אולי וכו').

על אף שלא הייתי נוסע במרצדס - ישנם רכבים באותה רמה ואותה חוויית נסיעה כך שמי שזה עושה לו את זה יוכל להנות באותה מידה, אך הרבה פחות מנקרי עיניים (לדעתי).

כך או כך, אינני רואה כיצד ניתן להתווכח עם טיעונים אמוציונליים. מי שיגיד לך שזה גורם לו להרגיש יותר טוב כל בוקר ולהתחיל את היום עם חיוך - אין לזה טענת נגד. עבורו התחושה הזו היא תמורה טובה למחיר.
 
Back
למעלה