הסיטואציה הזאת מאוד נפוצה ומשתקת. מבחינה קוגנטיבית קשה להכיל את כל הנתונים.מבין שכרגע הדבר הכי חשוב שעליי לעשות זה לחסוך אבל לא מצליח לנהל את הכסף בצורה נכונה ברמה שאדע בדיוק לאן כל שקל הולך ואשמח לעזרתכם
אפשר לפשט את התהליך ע"י חלוקה שלו לשני תתי תהליכים - חיסכון והוצאות:
חיסכון
אפשר לפתוח חשבון בנק נפרד. להחליט על אחוז חיסכון רצוי (30,40,50%). וכל חודש מייד עם קבלת המשכורות, להעביר לחשבון החדש את האחוז שהחלטת עליו. ואז תראו אם אתם מצליחים לא להיכנס למינוס בחשבון השוטף. אם לא נכנסים למינוס - יופי. תמשיכו כך. אם יש יתרה גדולה שנשארת בסוף החודש, תנסו להגדיל את אחוזי ההפרשה. אם נכנסים למינוס, תעביר חזרה את הסכום החסר ותוך כדי תעשה התאמה לאחוזי החיסכון. המטרה היא כפולה - גם לראות בנפרד את הכספים שחסכתם וגם להבין איזה אחוז מההכנסה אתם מצליחים לחסוך (לא מעט פעמים מופתעים לגלות שזה בעצם רק שליש או אפילו חצי ממה שחשבנו).
הוצאות
למרות הביקורת (המוצדקת בחלקה) שקיימת, להפסיק לשלם במזומן בכלל ולעבור לכרטיס אשראי אחד או שניים גג (כמובן לא לחרוג ממסגרת אשראי). כך יהיה לכם תיעוד על כל שקל שיוצא. אחרי שנה תהיה לכם תמונה ברורה של ההוצאות. תוכלו פשוט לשבת ולמיין את ההוצאות. הכי מומלץ, לפחות בהתחלה, לבקש מאדם אחר לעשות זאת עבורכם. אין לו סנטמנטים להוצאות והוא לא צריך להצדיק לעצמו את ההוצאות והסכומים (כפי שאתם תעשו לעצמכם, בין אם תרצו או לא).