• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טבעת אירוסין

בהאי הנאה דמתקדשא
תמליל הקלטה מפוברקת:
– האם תנשאי לי?
– כן.
– כמה את מוכנה לשלם?
– תמחור סעיף 1 בכתובה... השוואה לאלטנרטיבה...
תמחור נספחי הכתובה...
הפסד שתי משכורות ממוצעות במשק...
סה"ך X (יותר מפרוטה).​
– מצויין. אתן לך את X בחזרה, והרי את מקודשת בהם כדת משה וישראל.
 
תגידי לו שיש אתר של חברה מסורבים שמוכרים את הטבעות בכלום כסף.
 
לטעמי לשאלה שלך 2 צדדים
1. האם טבעת יהלום היא הכרחית עבורך - רק את יכולה לענות על כך
2. בהנחה שהיא הכרחית, או אפילו רצויה, איך זה שבן זוגך חושב שהיא ממש לא הכרחית.

מבחינתי כל עניין החתונה וכל מה שנלווה אליה, היה סיפור מיותר, חשבתי ככה לפני החתונה וגם לאחריה.
בכדי בכל זאת להסתכל על חצי הכוס המלאה, התייחסתי לאירוע בתור ניסוי/מבחן לזוגיות, יש המון החלטות על הפרק, יש מקום לדעות של שני בני הזוג,
וזה הזמן לבדוק בזמן לחץ את הזוגיות. עד כמה יש גמישות, עד כמה הבנה והכלה.
רב הזוגות מתנהלים בבועה/חממה עד האירוע הזה, פתאום יש כמה עשרות אלפי שקלים על הפרק, ההורים מעורבים, חברים, חברים של ההורים, התחיבויות ועוד.
זה הזמן לבחון עם מי יש לנו עסק...
 
הוא חושב לרכוש טבעת ב-100$ אונליין, אותה אוכל גם להחליף מדי כמה שנים לפי טעמי.
יש אחלה טבעות יהלומים ב400-700 שח באיביי . תעשי חיפוש עם סינון של בהירות VS1-2 וצבע I-J
אם הוא היה קונה לך אחת בלי לדבר היית משוכנעת שהוא הוציא 1500-2000.
 
גם לנו היו טבעות נישואין פשוטות מזהב, בעיקר לצורך החופה. שנינו לא אנשים של תכשיטים אז שמנו אותן אחר כך בארון, יום אחד בא פורץ וגנב אותן (המטלטל היחיד בעל ערך שאפשר היה לגנוב בדירתנו הצנועה :) ) . מאז אין לנו טבעות נישואין, ואנו נשואים גם כן קרוב ל 30 שנה...

אם אתם אוהבים תכשיטים, אז תקנו תכשיטים שאתם אוהבים. אל תחכו לאף אחד שיקנה לכם (כולל בן הזוג). כמו שכתבו קודם, הכסף משותף וכל מתנה שבן\בת זוג קונה היא בעצם גם על חשבונכם, אבל לא לפי הטעם המדויק שלכם, אז למה לתת לבן הזוג לקנות משהו לא אופטימלי? תקנו לעצמכם ...

אני יצאתי קצת מאוכזבת בהיבט הרגשי אבל בהיבט הרציונלי מנסה לגבש את דעתי. חשבתי לעצמי שאם כבר קונים משהו, אולי כדאי להשקיע מעט יותר מ-100$ כי לא הייתי רוצה להתעסק בהחלפה כל כמה שנים. זה לא תכשיט "עונתי" מבחינתי.

תכשיט זה לא השקעה (הערך לא עולה עם השנים). בכל מקרה זה זריקת כסף לפח. מה עדיף לך לזרוק לפח, 100$ או 1000$ ?


שנית, הפריע לי שיהיה לי קשה להסביר להורים ולחברים איפה הטבעת(?!?!) ואיך "הסכמתי" לא לקבל אחת,

תגידי להם: הוא אדם הגון, ישר, מתחשב, חרוץ, נחמד וחכם, וכיף לי להיות איתו וכיף לו להיות איתי. אם זה לא מספיק לכם, בעיה שלכם. אני מבינה שאתם הייתם צריכים להתפשר וקבלתם טבעת יהלום כפיצוי. אני לא הייתי צריכה את הפיצוי הזה :) (אישית אני ממש שונא שנכנסים לי לחיים ברמה כזו..., וכדאי לך גם ללמוד להציב גבולות, היחסים בינך ובין בן זוגך הם עניין פרטי שלכם)
 
זה הזמן לבחון עם מי יש לנו עסק...
לא רצוי שזה יעשה לפני שמחליטים בכלל להתחתן?
חוץ מזה שזה ממש לא אינדיקציה לכלום, כי רב החיים המשותפים הם לא ארגון לחןץ של אירוע גדול.
 
ממש לא, אם כבר להיפך, אני די מציאותי
לא כתבתי שהן לא מסוגלות להתחתן בלי, הצעות הנישואים כמעט (99.9) לא מתקיימות בלי
ברור שיש זוגות שזה ממש לא מעניין אותם, ההערכה שלי היא 1 לאלף, אבל גם אם זה יהיה 50 נשים לאלף, לא תזקוף את זה לרעתי, נכון? :)

אני לא קבלתי טבעת ארוסין, וזה לגמרי לא היה issue.
לא חושבת שזה הזיז לי בכלל.
מה שכן, הכרחתי אותו לכרוע ברך :)
 
תמליל הקלטה מפוברקת:
– האם תנשאי לי?
– כן.
– כמה את מוכנה לשלם?
– תמחור סעיף 1 בכתובה... השוואה לאלטנרטיבה...
תמחור נספחי הכתובה...
הפסד שתי משכורות ממוצעות במשק...
סה"ך X (יותר מפרוטה).​
– מצויין. אתן לך את X בחזרה, והרי את מקודשת בהם כדת משה וישראל.
אני מתפלא שבכלל הייתה צריך לדבר איתה על הנישואין. במקרה שלך הייתי אומר שזכין לאדם שלא בפניו והרי הקידושין תופסין גם שלא בידיעתה.
 
אני מתפלא שבכלל הייתה צריך לדבר איתה על הנישואין. במקרה שלך הייתי אומר שזכין לאדם שלא בפניו והרי הקידושין תופסין גם שלא בידיעתה.
  1. המטרה היא להתחתן, לא לממש פורמליזם.
  2. תסביך הגדלות שלי לא מגיע עד כדי כך.
 
לא קראתי את התגובות הקודמות.
קודם כל - מזל טוב! גם בלי להכיר, אותי מאוד מרגש שאנשים מוצאים אהבה, וגם את האומץ הרגשי להתחייב וליצור מערכת יחסים ארוכת טווח. שאפו.
לענייננו - זו שאלה שאת צריכה לבדוק עם עצמך.. אצלנו זה היה מאוד קל כי אני מעולם לא אהבתי תכשיטים, בטח לא טבעות, ועצם המחשבה שיהיה לי על האצבע רכוש בעלות גבוהה נראתה לי הזויה. כשהחלטנו להתחתן (אני הצעתי, דרך אגב) החלטנו לרכוש טבעות נישואין בלבד, ואם אני זוכרת נכון, התחלנו ללכת איתן עוד לפני החתונה, כך שבפועל הן שימשו כטבעות אירוסין. נקנו בירושלים, כל אחת ב-510 ש"ח אם אני לא טועה. כל אחד מאיתנו בחר את שלו \ שלה (אני רציתי שנבחר טבעות זהות, כסמל לאיזה משהו, והוא רצה עיצוב אחר משלי, ואמר שזה יסמל את זה שגם בתוך הנישואין כל אחד מאיתנו הוא אינדיבידואל והחיבור שלנו מכבד את זה. וזה עבד בשבילי. ואולי הסוגריים האלו הם החלק הכי חשוב, כי מה שמפעיל אותנו אלו הסיפורים. שהוא יגיד לך ואת תאמרי לעצמך ולאחרים שמרוב שהוא אוהב אותך ומעריך אותך, הוא רוצה לשמור על הכסף שלכם בשביל דברים אפילו יותר טובים מיהלומים, נגיד זמן משותף ביחד)
אז בגלל שבעצם כבר הייתה לנו טבעת על האצבע, בחתונה שלנו (שלא כללה רב) שמנו זרי פרחים זה על ראשה של זו. בתמונה כאן מימין את יכולה לראות איך זה נראה. וזה היה בחינם, מאמא שלו המוכשרת
 
בלי קשר הדוק לנושא השרשור, אני די אלרגית למשפט הזה. כאילו שבני אדם באמת מנתקים את רצונם "האמיתי" מהסביבה.
רוב הרצונות והתשוקות שלנו קשורים היטב למה שהחברה סביבנו כיוונה אותנו לרצות דרך פרסומות, סרטים, קובעי טרנדים ועוד שפע גניבות דעת.

וואו, האלרגיה שלך מה זה לא קשורה למה שכתבתי.. הרצונות שלנו מושפעים מהסביבה, אני מסכימה. ועדיין יש מרחק רב בין הרצון (המושפע שלה) בטבעת לבין לקנות טבעת "כי יגידו..".
 
הרצונות שלנו מושפעים מהסביבה, אני מסכימה.
את כתבת שם: אם זה מה שאת רוצה באמת.
על חוסר האמת הפנימית ברצון שלנו ובנטייתו אחרי אופנות מתחלפות- לזה כיוונתי.
אגב, אני ממש משתדלת לזהות (ולרצות LERATSOTׂׂׂ) את הרצון האישי שלי והמאמץ רב השנים שלי להפרידו מהאופנות- הפך אותי לדי מוזרה בסביבה.
 
בעקבות הדיון הזה הגעתי לכמה מסקנות: 1) הטבעת לא הכרחית עבורי במסגרת הצעת נישואין, זה לא חשוב לי באופן אישי (אם אני מבודדת את עצמי מהחברה). החשש שלי היה כלפי חוץ, כלפי הפייסבוק, המשפחה והחברות. ובכלל טבעת נישואין זהב לבדה ממש מספיקה שלי. אז או שלא תהיה טבעת אירוסין או ש: 2) אם תהיה טבעת, היא לעולם לא תהיה יקרה או ראוותנית. החשש לא היה מעצם העלות הנמוכה אלא רק מעניין האיכות. אני עדיין בדעה שלא ארצה להחליף אותה מדי כמה שנים, ובזכותכם הבנתי שקיימות בשוק אפשרויות מעולות וצנועות, כמו ציפוי זהב או זרקונים או דמוי יהלום או ללא אבן בכלל (בעלות של 1000 ש"ח ומטה). זה כבר הולם יותר את הערכים המשותפים שלנו. 3) אני מאוהבת ובטוחה בבן זוג שלי. ביחס להחלטה המהותית של להמשיך את חיינו יחד, ענייני טבעות ומתכות מרגישים לי כמו החלטות לא חשובות.
אעדכן אם הסטטוס המשפחתי שלי ישתנה בקרוב ;)
 
נערך לאחרונה ב:
אז בגלל שבעצם כבר הייתה לנו טבעת על האצבע, בחתונה שלנו (שלא כללה רב) שמנו זרי פרחים זה על ראשה של זו. בתמונה כאן מימין את יכולה לראות איך זה נראה. וזה היה בחינם, מאמא שלו המוכשרת
כל מה שסיפרת בתגובה שלך נשמע לי מהמם ומרגש, וכבר יותר מתקרב לסגנון האישי שלי.
 
החשש שלי היה כלפי חוץ, כלפי הפייסבוק, המשפחה והחברות
אם את לא רוצה אחר כך גם לעשות ילד(ים) כשמתאים לפייסבוק או למשפחה, ולהוציא על ברית/בר מצווה/יום הולדת מה שמתאים להם ולא לך, אני ממליצה לך לקחת את המקרה הזה כאימון על יבש לא לחשוש מאיך דברים נראים כלפי חוץ. תמיד יהיה לאנשים מה להגיד.
 
באופן אישי קיבלתי טבעת יהלום שחשבתי שהיא לא ממש לטעמי ושהיא קטנה מידי וכל הדברים שהחברה גורמת לנו לחשוב במשחק ה למי יש יותר גדול.
ככל העברו השעות (לא ימים, שעות ) שהדבר הזה היה על האצבע שלי (וזו הפעם הראשונה בחיי שיש לי איזשהו סוג של טבעת ) אהבתי אותה יותר וחשבתי שהיא מיוחדת ומושלמת בדיוק כמו הבן זוג שלי וכל מחשבה על להחליף אותה מעוררת בי גיחוך. כמו כן אני עכשיו מסתכלת על טבעות אחרות בעיקר הגדולות וזה נראה לי כל כך מכוער ולא אטרקטיבי ! פשוט יהלום ענקי חסר כל פרופורציה.
מה אני מנסה להגיד. אין שום צורך להחליף את הטבעת סביר להניח שאת תיקשרי אליה נפשית יחסית מהר. דבר שני אם את יכולה לבחור או לרמוז תבחרי משהו שאת אוהבת ! לא חייב להיות יהלום רק שאת תאהבי אותו במסגרת התקציב.
דבר שלילי - לדעתי האישית בלבד התקציב הוא לא רלוונטי בנושא הזה ואפשר לקנות משהו שאוהבים אפילו שקצת יקר (לא הייתי מוציאה 10000 שקלים אבל בטוח שיותר מאלף (מאוד לא סולידי אני יודעת).
מצד רביעי התכונני נפשית להיות סופר חזקה כי אחרי ההצעה / החלטה מגיע החתונה וצריך להיות מאוד מאוד מאוד חזקים על מנת להתמודד עם הלחץ החברתי / משפחתי / סביבתי נגד אירוע רגיל. מודה שאני נכשלת באופן אקטיבי בחלק הזה והחתונה באולם תתרחש :(
 
לדעתי האישית בלבד התקציב הוא לא רלוונטי בנושא הזה ואפשר לקנות משהו שאוהבים אפילו שקצת יקר (לא הייתי מוציאה 10000 שקלים אבל בטוח שיותר מאלף (מאוד לא סולידי אני יודעת).
אם התקציב הוא לא רלוונטי אז גם 10000 זה סביר להוציא. מה שאת אומרת בפועל זה שהתקציב כן רלוונטי, רק שאת שמה את הרף על התקציב הזה יותר גבוה מאלף ש"ח.
 
אם התקציב הוא לא רלוונטי אז גם 10000 זה סביר להוציא. מה שאת אומרת בפועל זה שהתקציב כן רלוונטי, רק שאת שמה את הרף על התקציב הזה יותר גבוה מאלף ש"ח.
התכוונתי שמה שחשוב זה העיצוב והאהבה לתכשיט אם זה עולה עוד 500 שקל יותר מה״תקציב״ (האימה) אז זה שווה את זה (לדעתי), עם זאת לא הייתי משתגעת וקונה טבעת באלפי שקלים כי חייבים ומה אחרים יגידו.
 
מהדיון הנ"ל עלו שני נימוקים שחזרו על עצמם מספר פעמים בווריאציות שונות, שניסו לשכנע(חלקם נשמעו יותר כשכנוע עצמי) מתי הגיוני לקנות טבעת בעלות כלכלית רבה, כלומר יקרה. הנימוקים היו ווריאציות של "זה אירוע חד פעמי" והשני הוא "אם זה מה שאת באמת רוצה". חלק אפילו דיברו ממש על צורך, אבל ממנו בחרתי להתעלם, מאחר שלדעתי, אדם שהגיע למצב שעבורו טבעת יקרה היא צורך(הגדרת "צורך" לצורך העניין :"צורך הוא כל דבר שאדם או בעל חיים זקוק (או חש שהוא זקוק) לו עבור המשך קיומו הפיזי ורווחתו הנפשית") רצוי שיחפש פתרונות(אם ירצה) לכך אצל הפסיכ(יאטר/ולוג) ובוודאי שטיעונים ושכנועים אינם נחוצים לו.

אתחיל
עם "אם זה מה שאת באמת רוצה" - ואם את באמת רוצה, אז?! ואם מה שאת רוצה הוא גם לא רציונלי וגם צורך משאבים רבים, אז?! ואם מה שאת רוצה בנוסף לכך מתנגש עם הרצונות של בן הזוג שלך, אז?! מי צריך לוותר על הרצונות שלו? היכולת שלנו "לוותר" על הרצונות חסרי המחשבה שלנו היא חלק מתהליך ההתבגרות. הרצון האגוצנטרי נטול הלוגיקה הוא בעצם מה שנקרא ילדותיות ,ואם אדם עדיין לא הגיע לבגרות מלאה אולי כדאי ורצוי שלא יקבל החלטות גורליות כגון חתונה או עשיית ילדים. אפילו ילדתי בת החמש יודעת שיש פער בין הרצונות שלה ובין מה שהיא מקבלת והיא לא עושה זאת תוך כדי מרמור או צייתנות אלה מתוך הבנה שיש דברים חשובים יותר מרצונות רגעיים. כך שקצת קשה לי להבין, למה נשים בוגרות צריכות לממש את ה"רצון" שלהן כאילו הן ילדות בת חמש וזה אפילו נראה להן איזה טיעון לגיטימי. וכמו שכבר ציינו ה"אמת" לא באמת שייכת לדיון הנ"ל מאחר והיא גם ככה מושפעת סביבה ומכאן סובייקטיבית ומכאן לא אמת.
כהערת ביניים, רק אציין שכל עוד זה לא מתנגש אם רצונותיו של בן הזוג אני לא חושב שיש משהו רע בזה, כלומר אני עדיין חושב שזה אינפנטילי (מצב פסיכולוגי), אבל אני חושב שלאנשים יש זכות לפגוע בעצמם (עד גבול מסויים) , אך אני חושב שהורות של אנשים שנמצאים עדיין במצב האינפנטילי של חייהם היא אחת מהרעות החולות של ימינו.

ולגבי "זה אירוע חד פעמי" או הפואמה לחד פעמיות - הצעת נישואין היא חד פעמית?! או קי ~ ואז חתונה גם חד פעמית?! ברוווור ~ היריון ראשון, חד פעמי לגמרי, לא נזרוק קצת כסף למדורה ~ הלידה של הילד הראשון, חד פעמית ~ יפה אז קדימה בואו נכנס לקצב ~ ברית/ה ילד ראשון, ח ח חד פעמי ~ יום הולדת שנה לילד ראשון , גם ~ הריון שני, גם חד פעמי, כמה פעמים תהיו בהריון של ילד שני ~ ולידה של ילד שני ,גגגגגם ~ ויום הולדת ראשון של ילד שני, כמה פעמים יחזור, אה חד פעמי, גם אנחנו לא נקפח ילד שני חד פעמית ~ ויום השנה לנישואים, חד פעמי. ועשור לנישואים? חוזר רק פעם בעשור, חד פעמי ~ובר/ת מצווה ילד ראשון, שני שלישי ....חד פעמי ~ ואם חס וחלילה התגרשתם ושפר מזלכם ומצאתם בן זוג חדש, הצעת נישואים ראשונה של נישואים שניים, לא חד פעמי , הכי חד פעמי ~ וחתונה ראשונה של נישואים שניים, לא מגיע לעשות איזה שופוני יא נאס ~ וילד ראשון של נישואים שניים הוא חד חד פעמי ~ ונישואים ראשונים של ילד ... ועכשיו נתחיל מהתחלה בריקוד החד פעמי ~ וגם היום הזה ממש עכשיו כן כן הדקות שעוברות עכשיו חד פעמיות לא תוכלו לחזור עליהן ~ אז זה זה הזמן לצאת ולבזבז את הזמן החד פעמי שלכם והכסף הרב פעמי שלכם בחיפוש אחרי קניה של דברים חסרי תוחלת.
מוגש בחסות הנהלת הקניון וחנויות H סטרן, בואו לחגוג אצלנו את החד פעמיות של חייכם, עד שהמוות יפריד בינינו.
 
נערך לאחרונה ב:

נושאים דומים

Back
למעלה