• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

חלחלה אמיתית

ילדים,
הדיון הולך ומתדרדר וכל אחד חושב שלו מגיעה המילה האחרונה על שטויות במיץ עגבניות.
בבקשה לעלות כיתה או שתיים ולחזור לנושא.
תודה,
יוסי
 
@yossik למה הדיון מתדרדר? מישהו משתמש בשפה לא נאותה, או שהוא סתם התחיל לשעמם אותך?
 
אבל אז באותה מידה אתה יכול להגיד שיש לך את האפשרות לזכות בלוטו, אם רק תמלא את המספרים הנכונים. אבל ברור שאין לך אפשרות אמיתית לזכות בלוטו כי אין לך מושג מה המספרים האלה
אז לפי טענתך כל מי שזכה בלוטו אי פעם לא באמת זכה בלוטו כי אין לאף אחד אפשרות לזכות בלוטו?

כל מי שלא מילא לוטו לא זכה לעולם ולא יזכה כל עוד הוא ממשיך לא למלא אבל אם הוא יתחיל למלא אז יש סיכוי שהוא גם יזכה ויהיה מאותם הזוכים.
בלי הפעולה של המילוי אין לו סיכוי בכלל - בעקבות פעולה שהוא ביצע פתאום יש לו סיכוי - כלומר: יש לו השפעה על מה שיכול לקרות לו.

זה לא ההוא שרצח את חברתו באמצע הלילה?
אין לי מושג אבל לפי @regen אין לו שום שליטה על כלום אז גם אם כן חברתו "נרצחה" באמצע הלילה בגלל פעולה שהגוף שלו ביצע אז לא הוא רצח אותה כי אין לו שום יכולת להשפיע על שום דבר שקורה בעולם...
 
ין לו שום שליטה על כלום אז גם אם כן חברתו "נרצחה" באמצע הלילה בגלל פעולה שהגוף שלו ביצע אז לא הוא רצח אותה כי אין לו שום יכולת להשפיע על שום דבר שקורה בעולם...
אוקי, בשלב הזה אני הולכת לאיבוד.
 
כל מי שלא מילא לוטו לא זכה לעולם ולא יזכה כל עוד הוא ממשיך לא למלא אבל אם הוא יתחיל למלא אז יש סיכוי שהוא גם יזכה ויהיה מאותם הזוכים.
בלי הפעולה של המילוי אין לו סיכוי בכלל - בעקבות פעולה שהוא ביצע פתאום יש לו סיכוי - כלומר: יש לו השפעה על מה שיכול לקרות לו.
אני חושב שלא הבנת אותי נכון. הטיעון המקורי שלי היה שקיים אירוע שאין לך שליטה עליו (ולא שאין לך שליטה על אף אירוע), והבאתי בתור דוגמה רעידת אדמה. ואז אתה טענת שיש לך שליטה על הנזק שיגרם למוח שלך בעקבות רעידת אדמה כי אתה יכול לשבת במדבר. הבאתי את הלוטו בתור המחשה לכך שאם אין לך מושג מתי תהיה רעידת אדמה, אין לך יכולת להתגונן בפניה על ידי ישיבה במדבר.
את @regen שטוען שלאף אחד על פני כדור הארץ אין שליטה על שום דבר שקורה בעולם.
לא טענתי את זה מעולם
 
אז מה זה?

;) לא אמרתי שהם לא מסוגלים לעשות משהו בנדון, אמרתי שאם הם יכולים לעשות משהו בנדון זה בגלל שהיה להם מזל. רגע, זה בעצם אומר שהם לא יכולים לעשות כלום לגבי האם הם יכולים לעשות משהו בנדון, אז במובן החמור הם אינם יכולים לעשות דבר בנדון. נו טוב;)
 
  • אהבתי
Reactions: ogi
לא הבנתי היכן הסתירה בציטוט שהבאת. נכון, אם אדם יכול לעשות משהו זה בגלל שיש לו מזל. תינוק שנפטר חו"ח בגיל שנה לא יכול לעשות כלום בחיים, כי לא היה לו המזל להגיע לגיל בגרות
אנסח את זה כך: כדי שאדם יוכל לעשות משהו הוא צריך שהמציאות תאפשר לו בכלל לעשות משהו. על זה אין לו שליטה (שוב, אם אדם נדרס בגיל 5 אז הוא לא יכול לעשות כלום אחר"כ ואין לו שליטה על זה). על בסיס זה יש לאדם אוטונומיה לעשות מה שיחפוץ.
 
על בסיס זה יש לאדם אוטונומיה לעשות מה שיחפוץ.
יופי. כולנו מסכימים שלמציאות האובייקטיבית יש חלק חשוב מאד למה שיקרה לנו (פשוט טריוויאלי מדי אז נראה לי שפירשו אותך אחרת).
ואחרי שהדבר הכה מובן מאליו נאמר, תסכים שיש פעולות שאם לא נעשה אותם- לא נקדם את הסיכוי שלנו בתוך אותה מציאות?
אם אתה שואף לסיפוק, עניין ואושר בחייך- תצטרך לגלות מה הדרכים שיובילו אותך אליהם. רוצה כבוד ויקר כחוקר פיזיקה? הדרך מתחילה בתואר ראשון.
רוצה שאישה כלבבך תאהב אותך? תיהפך להיות האיש בעל התכונות האהובות עליה או ההיפך- תשנה את העדפותיך לנשים על פי תכונותיך
רוצה להיות עצמאי כלכלית? יש לך לא מעט דרכים ואפשרויות אבל אם לא תבחר באף דרך שמובילה לשם- יהיה לך אפס סיכוי. אם תבחר- כבר הגדלת אותו.
 

נושאים דומים

Back
למעלה