• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

חומר לניתוח בסיסי של מניות?

klayhamn

משתמש בכיר
הצטרף ב
2/4/19
הודעות
1,626
דירוג
2,333
שלום לכולם,

סוף סוף באיחור של 10 שנים נכנסתי לפוזיציה על שוק המניות (אולי בתזמון הגרוע ביותר שיכול להיות, אבל - עדיף מאוחר מאשר לעולם לא, כי זו השקעה לטווח ארוך) - ספציפית, רכשתי VOO בכ-200 אש"ח
ההשקעה היא לטווח של עשור ומעלה (במינימום), וכבר נושאת תשואה נחמדה (וזמנית, כמובן) של 3.5% :)

אני מתכנן בהמשך לפתח חשיפה אולי גם לזהב (IAU) ומתלבט אם יש טעם להיחשף גם לאג"ח ממשלתי אמריקאי ארוך טווח (VGLT) ו/או יתר העולם (VXUS)

אבל מה שאני יודע בוודאות שהייתי רוצה, זה בחלק קטן מאוד מהתיק (5% או פחות) להשקיע ישירות במניות ספציפיות שאני מאמין שיצמחו (שוב, כאמור, לטווח הארוך ובלי לנסות לתזמן אותן). לדוגמא, אחד התחומים שחשבתי עליו הוא תחום תחליפי הבשר הצמחוניים והסינטטיים (דוגמת BEYOND, IMPOSSIBLE, Supermeat וכו').
בניגוד לטרנדים ירוקים אחרים (מכוניות אוטונומיות וכיו"ב) - הטכנולוגיה היא כבר כאן ומתחילה לקצור פירות ולתפוס נתח שוק, וזה (לדעתי הצנועה) רק עניין של זמן עד ששוק הבשר ה-"מסורתי" יתחיל להצטמצם (קשה לי להאמין שתימצא טכנולוגיה להאכיל את אוכלוסיית העולם הגדלה במהירות בבשרן של פרות סטנדרטיות שוגדלו בחוות/שדות וכיו"ב מבלי להתחיל לגדל פרות בחלל או בגורדי שחקים ושאר תרחישי מד"ב).

כדי לעשות את זה רציתי ללמוד יותר על ניתוח בסיסי כדי שאוכל לבחור את המניות הספציפיות ולגבש דעה מושכלת יותר מזו של ההדיוט המצוי אם חברה מתומחרת ביתר או בחסר.

האם יש למישהו מקורות טובים ומהימנים לעניין? נראה שהרשת מוצפת במידע על "ניתוח טכני" ושאר להטוטים, אבל לא מצאתי חומר טוב ועדכני על ניתוח בסיסי
 
ולגבש דעה מושכלת יותר מזו של ההדיוט המצוי
הבעיה היא שאתה לא מתחרה בהדיוט המצוי. רוב המסחר נעשה ע"י מוסדיים שיש להם אנליסטים, בסיסי נתונים וכוח חישוב שאתה רק יכול לחלום עליו.
אם בכל זאת אתה מתעקש להיכנס להימור הזה, אז "המשקיע הנבון" נחשב לקלאסיקה של הניתוח הבסיסי.
 
הבעיה היא שאתה לא מתחרה בהדיוט המצוי. רוב המסחר נעשה ע"י מוסדיים שיש להם אנליסטים, בסיסי נתונים וכוח חישוב שאתה רק יכול לחלום עליו. אם בכל זאת אתה מתעקש להיכנס להימור הזה, אז "המשקיע הנבון" נחשב לקלאסיקה של הניתוח הבסיסי.

אתה צודק, אבל המוסדיים משקיעים לפי כל מיני פרמטרים שהם לאו דווקא תשואה של 10 או 20 שנה, אלא לפעמים משקיעים לפי אינטרסים זרים (לדוגמא, קשרים כאלה או אחרים בין המוסד הפיננסי ובין המושקע, תשואות בטווח קצר או בינוני כדי למשוך משקיעים, וכו'. סתם לדוגמא, כמעט כל הקרנות השונות בארץ מוטות באופן כבד לעבר שוק המניות המקומי (הישראלי) עד כדי מצב שבו רוב הכסף מושקע בארץ ולא בחו"ל. האם זו באמת ההחלטה הנבונה ביותר מבחינת השקעת הכסף? האם זה הפיזור ה-"נכון"? או שזו הכנסה של שיקול זר לתוך המשוואה?

ותודה, אבדוק את זה
 
אבל מה שאני יודע בוודאות שהייתי רוצה, זה בחלק קטן מאוד מהתיק (5% או פחות) להשקיע ישירות במניות ספציפיות שאני מאמין שיצמחו
רק להזכירך שהשקעה במניות ספציפיות נועדה לתקופה קצרה יחסית ולהימכר ברווח כדי לקנות את המניה "המבטיחה" הבאה. כלומר, מעבר לכך שאתה צריך לדעת לקרוא ולנתח מאזנים, ידיעות בתקשורת, רכילות, מאמרים ומידע פנימי שהוגנב אליך.
מעטות החברות הבורסאיות שיש להן תוחלת צמיחת ערך מניות גבוהה לאורך עשרות שנים. הן אמנם מושכות את הקטר אבל איך אתה תדע מראש? ואיך תדע שהחברה לקראת פיתוח חדש/שינוי כיוון/כל דבר אחר? תצטרך להיות עם האצבע על הדופק באופן מידי.
חוץ מזה, אם תשקיע 10K במניות ערך אז גם בתשואה מטורפת מדובר על מספרים מוחלטים לא גבוהים במיוחד.
 
הייתי קורא את מכתבי באפט למשקיעים, מן הסתם הספר שלו, וכל מידע אחר שתוכל למצוא באינטרנט לגבי השיטת עבודה שלו ולמה הוא מביא איזה משקל בהחלטות.
 
המשקיע הנבון מדבר יותר אידיאולוגיה.
לקרוא את המכתבים של באפט, זה רעיון טוב.
יש סדרת סרטונים ביוטיוב של preston pysh,
שווה להתחיל ממנה.
אם אתה מאוד חרוץ בשלב הבא, את security analysis של גרהם ודוד.
 
ממש לא נכון
וביתר פירוט?
קראתי את מה שכתבת ואיך אתה מלקט מידע. לדעתי, האישית בלבד, התשלום לא מונע לשמוע שטויות, דעות אישיות, הטיות לב וכיוצא בזה.
כדי להשקיע במניות ערך אתה צריך לדעת לקרוא דוחות ולנפות את המוץ מהתבן. זה לפחות נותן אינדיקציה על מה שהיה עד עכשיו.
אם יש לך גם מידע מה הולך להיות (בעיקר מידע פנימי מתוך החברה) זה עוזר לגבי החיזוי.
אבל בעיניי הכי חשוב זה להבין למה בכלל אתה בוחר להשקיע בהם. אם זה כדי לתבל באדרנלין- תפאדל.
 
לא ברור לי איזה מין ניתוח פונדמנטלי אפשר לעשות לחברה שאין לה מכירות ולחלקן עוד אין מוצר אלא רק פיתוח. כל הערכת שווי שתנסה לעשות תהיה מבוססת על כל כך הרבה ניחושים שזה לא רלוונטי.
 
לא ברור לי איזה מין ניתוח פונדמנטלי אפשר לעשות לחברה שאין לה מכירות ולחלקן עוד אין מוצר אלא רק פיתוח. כל הערכת שווי שתנסה לעשות תהיה מבוססת על כל כך הרבה ניחושים שזה לא רלוונטי.

אבל יש, כמו שאמרתי, זה תחום שכבר התחיל לתפוס נתח שוק, זה לא איזה רעיון תיאורטי שהוצג באיזה כנס.

BEYOND כבר מוכרים בורגרים בסופרמרקט, ו-IMPOSSIBLE מוכרים אותם דרך BURGER KING.

אני לא אומר שזה לכשלעצמו מספק את כל האינפורמציה הדרושה, אבל זה כן יכול לומר משהו --- וזה לא סתם יריה באפילה מוחלטת.

נניח, לגבי מכוניות אוטונומיות - בגלל שמדובר בשינוי פרדיגמה ובגלל הקשר ההדוק לרגולציות, חוקים, ממשלות, עיריות, וכו' - באמת סימני השאלה מאוד גדולים.

אבל בהמבורגר? אנחנו יודעים כמה עולה המבורגר היום - די ברור שאנשים לא יהיו מוכנים להמבורגרים שעולים פי 2 - ולא נראה סביר [על פניו] שאפשר יהיה לייצר תחליפים בעשירית המחיר.
אפשר לנסות ולחקור את מצב שוק הבשר (המסורתי),
ולנסות להבין את מצב תחליפי הבשר (הישנים והחדשים) - ולהגיע לאיזשהו "טווח סביר" של שיערוך.
כנ"ל לגבי עלויות היצור - אפשר לנסות להבין מה הן והאם זה יותר משתלם או פחות משתלם מלגדל פרות (בטווח הארוך) והאם יש כרגע מחקר שצפוי להוריד עוד יותר את עלויות היצור.
העובדה ש-BEYOND כבר ציבורית אומר שהדו"חות שלה חשופים ולכן אפשר להסיק מזה (על טווחים) גם על חברות שעדיין פרטיות (כמו IMPOSSIBLE)

מפה, כל אינפורמציה נוספת יכולה לשפר את הדיוק של ההערכה.

כאמור, אני גם לא אומר "להמר" על חברה ספציפית אלא לפזר את ההשקעה על פני כמה שנראות הכי מבטיחות מבחינת הנתונים (הזמינים) שלהן - נניח, אין לי מושג אם בשר סינטטי יצליח יותר מתחליפים מבוססי צמחים או לא. אפשר להעניק משקל שווה לשתי הטכנולוגיות בהתחלה, ולשנות את המשקל כשנראה שפתרון אחד תופס יותר מהשני.
 
נערך לאחרונה ב:
סתם הערה לגבי חברות תחליפי ההמבורגר. זאת אופנה צלווה בהרבה מאד הייפ. משהו כמו וויוורק. הם לא המציאו משהו חדיש. זה אותו המבורגר מתחליפים צמחיים כמו שיש הרבה זמן אבל עם מרקם קצת שונה, ממש לא משהו שיגרום לאוכלי בשר להחליף צד. מעבר לזה קראתי מאמר שהם לא מי יודע מה בריאים עם המרכיבים שנכנסים בהם.
דבר נוסף הוא המחיר, ראיתי מארזים של ביונד מיט בסופר. זה עולה בערך פי 3-4 ממחיר של המבורגר מבשר רגיל, ממש לא הלהיט שעושים ממנו.
תפריד הייפ מפוטנציאל אמיתי, זה עדיין יישאר מוצר לצמחונים וטיבעונים
 
סתם הערה לגבי חברות תחליפי ההמבורגר. זאת אופנה צלווה בהרבה מאד הייפ. משהו כמו וויוורק. הם לא המציאו משהו חדיש. זה אותו המבורגר מתחליפים צמחיים כמו שיש הרבה זמן אבל עם מרקם קצת שונה, ממש לא משהו שיגרום לאוכלי בשר להחליף צד. מעבר לזה קראתי מאמר שהם לא מי יודע מה בריאים עם המרכיבים שנכנסים בהם.
דבר נוסף הוא המחיר, ראיתי מארזים של ביונד מיט בסופר. זה עולה בערך פי 3-4 ממחיר של המבורגר מבשר רגיל, ממש לא הלהיט שעושים ממנו.
תפריד הייפ מפוטנציאל אמיתי, זה עדיין יישאר מוצר לצמחונים וטיבעונים

זה פשוט לא נכון.
IMPOSSIBLE הצליחו להגיע להפקה (יעילה) של מולקולת HEME משורש סויה ע"י הנדסה גנטית של שמרים (אם הבנתי נכון). המולקולה הזו זהה (או דומה מספיק) למקבילתה מן החי - והיא אחראית לחלק לא מבוטל (אולי רוב) הטעם של בשר, כמו גם לאפקט ה-"דימום" שלו.

BEYOND לדעתי הוא באמת סתם עוד מאותו דבר, ו-IMPOSSIBLE (ודברים דומים בכיוון) הם הדבר האמיתי, כי הם באמת מנסים להגיע ע"י מחקר חומרים וכו' לחיקוי כמה שיותר קרוב של בשר.

עוד מידע על זה כאן: https://www.youtube.com/watch?v=63FHZy_7-qs

ואתה טועה, יש הרבה אוכלי בשר (לא כולם) שיעברו בשמחה לתחליף אם הוא יחקה בטעם, במרקם, בארומה, במראה, וכו' -- המבורגר אמיתי - ואני ביניהם.
כרגע - לא נתקלתי עוד בתחליף שהרשים אותי, ולכן אני סקרן מאוד להתנסות מ-IMPOSSIBLE.

חוץ מזה שהמחקר והפיתוח עוד לא הסתיימו, הם כרגע רק במה שהם כינו "גרסה 2", ומי יודע עוד איזה חידושים יבואו בהמשך

אני משוכנע לגמרי שיש כרגע "הייפ" (ואפשר לראות את זה בקפיצה בערך מניית ביונד אחרי ההנפקה ובצניחה שלאחריה) - אבל אני גם משוכנע שזה העתיד של המזון, ואני משוכנע שבמוקדם או במאוחר - זה יעקוף את מכירות הבשר.

חוץ מזה שכאמור, גם בשר סינטטי הוא כיוון מחקר מעניין, ועשוי אולי להצליח לא פחות.

כמובן - לא ממליץ ולא מייעץ וכו' - סתם משתף במחשבות שלי :)
 
נערך לאחרונה ב:
ולא נראה סביר
מחקר שצפוי
כל הערכת שווי שתנסה לעשות תהיה מבוססת על כל כך הרבה ניחושים שזה לא רלוונטי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Bonfire רעיון לפורום חדש: חומר הלימוד בכלכלה/חשבונאות/מנהל עסקים אוף טופיק 13
D חומר קריאה על מיסים פוסטים מאיכות נמוכה 5
אוהד יהודה חומר לימודי על מסחר באופציות שוק ההון 5
R איפה אני יכול למצוא חומר מרוכז כל העולם הזה? שוק ההון 22
T עזרה- רוצה להתחיל להשקיע וטובע מרוב חומר שוק ההון 12
unrealx חומר מעניין מהתחזית הרבעונית האחרונה של בנק ישראל שוק ההון 9
לא חשוב שמות האנטי-חומר למוטיבציה להצליח בחיים או לצאת לחופשי מבחינה כלכלית אוף טופיק 7
לא חשוב שמות מחפש שמפו אקולוגי ללא שום חומר מזיק לגוף האדם, מישהו מכיר? אוף טופיק 69
גרהם חומר ברשת בקשר לשמירה על תקציב מאוזן, אנטי צרכנות וכד' מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
someone235 מכירים כלי לניתוח הוצאות ברמה השנתית? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
R תוכנה לניתוח טכני גרפים והתראות? פוסטים מאיכות נמוכה 22
T תוכנה לניתוח טכני שוק ההון 10
Myrath עלות סל צריכה חודשי - בסיסי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 19
N מפגש בנושא: תפעול IB בסיסי למשקיע הסולידי: מהמרת מט"ח ועד הגשת טופס מס אוף טופיק 46
O חוסר הבנה בסיסי בעניין השקעות שוק ההון 2
S מחפש ספר בסיסי בכלכלה על המוצרים הפיננסים השונים ועל מה קורה מאחורי הקלעים התפתחות אישית 5
waskindalost מסלול עתיר שארים VS בסיסי נכות מינמלית צרכנות פיננסית 30
ט שיעור בסיסי באחוזים שוק ההון 5

נושאים דומים

Back
למעלה