• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

ואז רעדה לו השפה

marauder

משתמש רשום
הצטרף ב
13/1/16
הודעות
8
דירוג
19
שלום,

אני קוראת את הבלוג והפורום למעלה משנה.

אישה, בשלהי שנות ה-20 נשואה + 2.
אני משתעשעת עם רעיון העצמאות הכלכלית כבר המון זמן, עם "תוכניות" ו"תקציבים" חדשים לבקרים, בינתיים ללא הצלחה.
הדרייב העיקרי שלי הוא הרצון לתת יותר ביטוי לתחומי העניין שלי, ובעיקר לילדים.

היום כששמתי את הילד הקטן (פחות משנה!) במעון בשעה 7 בבוקר, זו היתה הפעם הראשונה שראיתי אותו מסתכל אליי בשנית, ראיתי את השפה התחתונה רועדת, עיקום קטן של הפה כמי שעומד לבכות, ואז - כלום. רצינות כזו כשהגננת לקחה אותו מידיי.
אני מרגישה שזה מן קש ששבר את גב הגמל, מקווה לקחת את העניינים ברצינות יותר, להגיע ליותר זמן חופשי.

אז קצת פרטים -
ההכנסה המשפחתית נטו היא בסביבות 13K.
כשעומדים בתקציב מצליחים לחסוך 2K, אנחנו גם תורמים 2K למשפחה שקרובה לליבנו.

המטרה שלי כרגע היא להגדיל הכנסות - וחשבתי לפתוח עסק פטור השנה.
רציתי עצה - אין לי כרגע תוכנית מוגדרת מה לעשות כעצמאית, חוץ משיעורים פרטיים שאני יכולה לתת.
מאחר ואין לי הרבה שעות לתת לעניין אני לא בטוחה שההכנסה תהיה גדולה (אלפים בודדים במקרה הטוב).

האם יש רף שמתחתיו גם עוסק פטור אינו משתלם כלכלית? (בהנחה שיש לי יכולת לטפל בניירת באופן עצמאי).

הייתי שמחה לשמוע מבעלי ניסיון שהם שכירים + עצמאיים האם כאב הראש משתלם?

מקווה לעדכן בהתקדמות, ובחדשות טובות :)
 
אנחנו גם תורמים 2K למשפחה שקרובה לליבנו
מעניין יהיה לדעת אם זו הוצאה שהיא בגדר "ברזל" ו/או בלתי תחומה בזמן? מדובר ב-15% מההכנסה נטו.
 
היום כששמתי את הילד הקטן (פחות משנה!) במעון בשעה 7 בבוקר, זו היתה הפעם הראשונה שראיתי אותו מסתכל אליי בשנית, ראיתי את השפה התחתונה רועדת, עיקום קטן של הפה כמי שעומד לבכות, ואז - כלום. רצינות כזו כשהגננת לקחה אותו מידיי.
בואי תתחילי מלהכניס מצלמה לתוך המעון הזה - ילד שלא שמח ללכת לשחק עם ילדים אחרים זה אף פעם לא סימן טוב
 
היום כששמתי את הילד הקטן (פחות משנה!) במעון בשעה 7 בבוקר, זו היתה הפעם הראשונה שראיתי אותו מסתכל אליי בשנית, ראיתי את השפה התחתונה רועדת, עיקום קטן של הפה כמי שעומד לבכות, ואז - כלום. רצינות כזו כשהגננת לקחה אותו מידיי.
אוקי, זה אכן טיפה מטריד. אבל @סימפטי אם מישהו מגיע למצב של לרצות להתקין מצלמות מעקב אחרי האישה שמטפלת בתינוק שלו - זה אומר שהגיע הזמן להחליף מטפלת ולא לחכות שתהיה הקלטה שלה מתעללת בו.
אנחנו מאוהבים במטפלת משפחתון של הילדה שלנו. הילדה אוהבת ללכת אליה, והמטפלת אוהבת אותה.
ועם זאת, יש ימים של קונצים, חוסר מצב רוח, (כאב שיניים או בטן). זה שהילד\ה לא מתנהג כהרגלו זה לא סימן לאי כשרות כלשהי מצד המטפלת.
צריך להפעיל שיקול דעת.

אנחנו גם תורמים 2K למשפחה שקרובה לליבנו
זאת נק' לא קלה. לדעתי, אנשים צריכים לתרום לאחרים אחרי שהם דאגו שהם לא יהיו במצב שבו הם יצתרכו תרומה בעצמם.
אם ההכנסה היא 13K ואתם חוסכים לפעמים 2K, ואת רוצה להוריד משרה (והכנסה) כדי להיות יותר זמן עם הילדים, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לתרום 2K כל חודש למישהו אחר. אני מבין שאלו אנשים שבוודאי יקרים לכם, אך כמו ש @הסולידית ציינה, צריך לשאול בכנות האם מדובר בתמיכה כלכלית שמזינה בזבוז (האם למשפחה המדוברת יש מנוי כבלים, מדפים עם קורנפלקס וחטיפים, רכב ושאר מגרסות של כסף) או שמדובר בתמיכה מצילת נפשות. אין לי מושג, אני רק מעלה את זה כנק' למחשבה.

לגבי השאלה על עצמאיים - אשתי נהייתה עצמאית לפני שנה בדיוק, יש לא מעט ניירת והתעסקות בנושא, ועקומת למידה שצריך לעבור, אבל זה לא משהו שלא ניתן ללמוד. כרגע היא נעזרת ברו"ח שיטפל בהכל בשבילה, אבל זה מותרות לחלוטין.
מה שקל מאד לפספס - זה ששכיר מקבל המון (המון) הטבות שעצמאי כלל לא רואה, וזה כולל חופשות בתשלום, ימי מחלה בתשלום, אם השכר הוא גלובאי אז גם אינספור שעות פה ושם בתשלום, הפרשות פנסיוניות ע"ח המעסיק, חופשת לידה בתשלום (טוענים שהמצב ישתפר לעצמאיים בקרוב, זה עוד לא קרה) ועוד הרבה.
כאשר את מחשבת כמה הכנסה תהיה לך כעצמאית לעומת כשכירה, נסי להתחשב בכל הדברים הללו גם.
 
המטרה שלי כרגע היא להגדיל הכנסות - וחשבתי לפתוח עסק פטור השנה.
לא הבנתי לגמרי, שואלת כי אולי זה יעזור לך גם לחשוב על העניין: הבעיה שאת מתארת כרגע היא, אם אני מבינה נכון, הצורך להפקיד את התינוק שלך במסגרת במשך שעות ארוכות יותר ממה שהיית רוצה. איך הוספת שעות עבודה תפתור לך את הבעיה הזאת? יהיה לך עוד פחות זמן להיות עם הילדים. כמו שאני רואה את זה, מה שיכול לעזור לך לשפר את המצב הנוכחי הוא או להרוויח אותו סכום בפחות שעות, או להסתדר עם פחות כסף על ידי צמצום ההוצאות, מה שיאפשר לך אולי להקטין את שעות העבודה או לעבור לעבודה יותר גמישה. אני לא מעלה כאן אפשרויות שכוללות את בן זוגך אבל יש גם כאלו כמובן.
 
תודה על התגובות.

כרגע התרומה היא הוצאה הכרחית.
בקשר למשך הזמן שלה - בכל מקרה אנחנו מעשרים את הכספים מטעמי דת, כך שניתן לראות את זה כהוצאה שאינה תחומה בזמן.

@מרק עוגיות ברור שהמטרה הסופית היא להיות עם הילדים, אך אין לי אפשרות להתפטר מהעיסוק הנוכחי שלי (מתכנתת) ולהתנסות בכל מיני דברים.
זו הסיבה שאני רוצה לנסות במקביל גם לפתוח ערוץ הכנסה נוסף, שכרגע עוד לא עד הסוף ברור לי מה הוא יהיה, על ידי עוסק פטור.

אני חושבת, וזה די הושפע מהפוסט של דורין על מטרות ל 2016, שבמידה מסויימת שווה לי לקפוץ למים ולפתוח את העוסק קודם.
אני מאמינה שאם אעבור את המחסום הפסיכולוגי הזה של ההתעסקות מול הרשויות והניירת, אוכל לצמוח משם.

לכן, היה חשוב לי לדעת האם זה מצב שגם אם לא יצא ממנו הכנסות מי יודע מה - לא אפסיד בו כספית, מקסימום ניסיתי ודי.
 
ציינת שאת מתכנתת. כמה זמן נסיון? נשמע לי לא הגיוני שהנטו שלכם כזוג ככ נמוך.
 
ציינת שאת מתכנתת. כמה זמן נסיון? נשמע לי לא הגיוני שהנטו שלכם כזוג ככ נמוך.
מחזק.
נשמע קצת לא הגיוני שמתכנתת אפילו עם קצת ניסיון מרוויחה ככה. אולי אם את אשת קבע או עובדת ברפאל זה יכול להסביר.

אני דווקא בניגוד לשאר החברים בעד שתמשיכו לתרום למשפחה ההיא - רק בתנאי שהיא באמת נזקקת. אני מאוד חיובי לגבי הפרשת כספים לתרומות ו/או מעשרות ועושה זאת בעצמי.

לשיטתי תמיד יותר קל להגדיל את ההכנסה מאשר לצמצם בהוצאות. אני אף פעם לא ממליץ לאף אחד להקים עסק שטותי במקום לעבוד בעבודה טובה, ולא נשמע שיש לך זמן לדברים האלה. אלא אם את ממש אוהבת את זה, הייתי מוותר על העסק. מה כן - אמרת שאת עובדת במשרת תכנות. אני חושב שכדאי לך לשפר עמדות בתוך התעשיה כי היום כל זאטוט שקצת התעסק בקוד בצבא אפילו בלי תואר יכול בהליכה לשבת על משכורת של כ-20,000. אם אין לך תואר - אולי במקום העסק כדאי דווקא להירשם ללימודים. או להרחיב את סט הכישורים שלך - כמו שכל כך נחוץ בתעשיה הזאת.

ודרך אגב, מה עושה בעלך? אין לו מקצוע אמיתי? כי אלא אם הוא מרוויח שכר מינימום או פחות אין לי עוד איך להסביר את ההכנסות הקטנות שלכם.
 
אני מתכנתת, אולם לא במשרה מלאה. אני מסיימת כעת את הסמסטר האחרון בתואר השני שלי (בתחום המתמטיקה השימושית), אולם יש לי עוד כשנה עד להשלמת התיזה.
הלכתי על המסלול הזה כדי שכמו ש @AlexNOSAM ציין, אוכל להתפתח יותר, ואולי לשנות כיוון לפיתוח אלגוריתמים.
זה נושא שהגיל בו פחות קריטי מאשר בשאר תחומי ההיי-טק ובמידה מסויימת המשכורות גבוהות יותר (והוא גם מרתק אותי).

מבחינת השכר, אני די בטוחה שיכולתי להרוויח יותר במקום אחר, אני התחלתי את שנתי הרביעית בחברה אליה הגעתי עם פחות משנה ניסיון.
אמנם השכר שלי עלה באחוזים בצורה יפה, אך כדי ממש לשפר אאלץ להחליף עבודה.

אני עובדת על זה, אבל בתחום המשרות החלקיות, הדבר יותר קשה. הרבה משרות סטודנט בשכר מגוחך ועוד.

אכן, גם בעלי לא מרוויח הרבה מאחר והוא לומד עדיין.
מנסים למקסם את ההכנסה בצורה המירבית.

שאלה, חשבנו לפרק את החיסכון (2,000) ל-1,000 לטווח הארוך - שוק ההון, 500 - קרן חירום (שקיימת בחלקה כבר) ועוד 500 טווח בינוני, השקעה עם פחות סיכון.
מצד אחד אני יודעת שיש לצמצם את מס' פעולות הקניה והמכירה, מצד שני קוסם לי הרעיון של מיצוע ערך קבוע, ואם נחכה עד לסכום של נגיד 10K ייקח זמן שחבל עליו.
(כיום אין לנו כלל פעילות בשוק ההון).
בנוסף, מאחר ואין לנו סכום התחלתי שבדר"כ נדרש מבתי השקעות לפתיחת תיק, הפתרון שלנו הוא השקעה דרך הבנק (במסלול סטודנט, יש 50% הנחה על עמלות), אולם שם יש עמלת מינימום על קנייה ומכירה.
שווה לחכות ולהגיע לסכום יותר גדול וללכת לבית השקעות? אשמח לתגובות, למרות הקריאה המרובה שלי, הקפיצה למים מפחידה מאוד.
 
@marauder אין שום בעיה עם כתיבה מרובה, פחות יש פה בפורום תלונות על דברים כאלה.
ועכשיו לעניין
אוקיי, עכשיו הסיטואציה שלך יותר מובנת. ממה שראיתי על אנשים קרובים שאני מכיר - מוטב לכם לסיים קודם את הלימודים. בהמשך החיים וכשהילדים גדלים זה הופך לקשה וקשה יותר עד שהרבה זוגות צעירים בכלל מוותרים על זה. תאמיני לי, אתם ממש לא רוצים להיות זוג כזה. מכיר אנשים כאלה והם מאוד מתוסכלים מהחיים שלהם.

לגבי השאלה של האם לחכות וללכת לבית השקעות או להתחיל עכשיו דרך הבנק אני באמת קצת חלוק עם עצמי. אבל נכון להיום אני נוטה לכיוון של שכדאי להתחיל דווקא דרך הבנק עם סכומים קטנים (קטנים מדי לכניסה לבית השקעות). נכון שיש עמלת מינימום / גודל מינימום לפעולה מה שגורם לפעולה הכי קטנה גם להיות על ניירות בשווי כמה אלפי שקלים לעתים אבל זה בהחלט יאפשר לכם כניסה מתונה לתוך השוק. ולמרות שהעמלות של הבנקים הם במילה קצרה גזל, בסכומים הקטנים שלכם זה יתגמד לכדי לא משמעותי. כשמדברים בשיח של לחסוך עמלות לרוב מדובר באנשים שהונם כבר עומד על מאות אלפים ומיליונים ועבורם כל עשירית אחוז יכולה להיות אלפי שקלים.
ואם יש לכם הנחה בבנק - אז בכלל. תזכרי שאת כנראה כמו כולנו לא תתחילי ישר לשחות במים ויהיו ככל הנראה טעויות בדרך. אז למה לא להשתפשף כבר בהתחלה על סכומים קטנים? אני לא רואה למה לא להתחיל בבנק.

ואז כשתגיעו למסה קריטית מסויימת שבה באמת לא שווה יותר להישאר בבנק - עפ"י חברי הפורום זה בערך 80,000 ש"ח כיום - אז תעברו עם התיק לבית השקעות.
 
בעל תואר שני במתמטיקה שימושית עם נסיון בתכנות ישיג לפחות 20k לדעתי 25k זה חציון
ובתנאים מסויימים 30k ומעלה
אז עדיף שתשלימו את התארים במקום להתבדר לעיסוקים כעצמאים.
בההייטק יחד עם קרן השתלמות ופנסיה תגיעו לרמת חסכון של 70% ומעלה
 
אם השיקול המרכזי הוא יותר זמן עם המשפחה, אני לא בטוח שפתיחת עסק בשלב הנוכחי בו יש לך תינוקות הוא הרעיון הנכון, בפרט אם יש לך מקצוע בו השכר לשעה כשכיר הוא לא נמוך. בשקלול של שכר לשעה ועד כמה אתה ישן טוב בלילה, תעשי חשבון טוב אם עדיף לך כרגע להיות שכירה או עצמאית (וכמובן נכנס גם עניין האופי שלך ומה מתאים לך יותר).
בקשר לכותרת שלך, בניגוד לדעה שלמעלה, אף ילד בן פחות משנה לא הולך לגן כדי לשחק עם חברים ואף ילד בן פחות משנה לא נפרד מאימו בבוקר בצהלות שמחה כי הוא סוף סוף עוזב את הבי והולך לגן. יש אינדיקציות אחרות לאיכות הגן, אבל לא נראה לי שזה נושא השרשור העיקרי.
 
אני מסכימה עם מי שכתב קודם, לא כתבת בהתחלה שאת במהלך לימודי תואר שני. בתנאים האלו, לדעתי ההשקעה הכי טובה שאת יכולה לעשות בעתיד הכלכלי שלך כרגע הוא להתמקד בלימודים ולהשלים אותם על הדרך הטובה ביותר. זה יסדר לך את החיים הרבה יותר מעוד כמה מאות שקלים בשיעורים פרטיים. עם תואר שני מוצלח במתמטיקה שימושית, ונסיון כמתכנתת תוכלי להרוויח הרבה יותר מאשר היום. תשקיעי את הזמן שלך בכתיבת תזה טובה, קבלת ציונים טובים בקורסים, יצירת קשרים ועשיית רושם מקצועי חיובי על אנשים סביבך. מישהו מהם יכול להיות זה שיפתח לך את הדלת לעבודה הבאה. ככל שאת מחפשת עבודה יותר בכירה (ואלגוריתמים זו עבודה די בכירה) כך יש יותר היבט של חבר מביא חבר והסתמכות על המלצות. המנחה שלך, פרופסור שלמדת אצלו קורס, או סטודנט שעובד במקביל, יכולים להיות אלו שיכניסו אותך בדלת.
 
בעל תואר שני במתמטיקה שימושית עם נסיון בתכנות ישיג לפחות 20k לדעתי 25k זה חציון
ובתנאים מסויימים 30k ומעלה
אז עדיף שתשלימו את התארים במקום להתבדר לעיסוקים כעצמאים.
בההייטק יחד עם קרן השתלמות ופנסיה תגיעו לרמת חסכון של 70% ומעלה
השאלה כמה נסיון בתכנות.
מתכנת עם 5 שנים ומעלה ניסיון יכול להשיג מעל 30K. לכן, הגיוני שאם יש תואר במתמטיקה שימושית אפשר לקבל יותר.
 
השאלה כמה נסיון בתכנות.
מתכנת עם 5 שנים ומעלה ניסיון יכול להשיג מעל 30K. לכן, הגיוני שאם יש תואר במתמטיקה שימושית אפשר לקבל יותר.
הלכתי על המצב של תאורתיקן שיודע קצת פורטרן ו c :)
 
מסכים עם קודמי, ההשקעה הכי טובה היא כנראה לסיים עם הלימודים ולחפש מקום עבודה יותר טוב
לגבי שכר - משום מה כולם חושבים שכל המתכנתים עובדים, או יכולים לעבוד בשתיים-שלושה רחובות בהייטק שיש בהרצליה פיתוח או רמת החייל

בפועל, יש כל מיני מתכנתים, וכל מיני ארגונים
לא כולם מרוויחים 20+
מכיר כמה כאלה שבשבילם גם 10 זה די הרבה, וזה מה שהם שווים באמת
 
@כסף_כסף יכול להיות, אני מסתכל על חברים וסביבה קרובה אז האמת שזה לא הכי מייצג (כולם יוצאי 8200)
 
תודה על התגובות.
זה עוזר קצת להתפקס על העיקר.

מכיוון שבכל זאת השרשור מתיימר להיות "יומן מסע", אז אפרט את נקודת ההתחלה והיעדים.

כרגע יש לנו קרן חירום קטנה - 37K
חסכון בהוראת קבע לילד הבכור - 8.8K

1,300 שקל פלוס בעו"ש.
הדירה בבעלותנו אך עם משכנתא (בעזרת סבים וסבתות, לא מחסכון אישי) וכמו כן, אין ברשותנו רכב.

זו נק' ההתחלה של 2016.

היעדים לשנה זו:
1)חסכון של 25K.
2)פתיחת תיק השקעות בבנק שיכיל בסוף השנה קרן של 12K (מתוך הסכום הנ"ל). על ההרכב עוד נחליט, למרות שאני נוטה לאגרסיבי מאחר ואופק ההשקעה ארוך.
השאר יתחלק בין רכיב מזומן בשביל שעת חירום, לבין משהו יותר סולידי לטווח הבינוני (או אם לא נמצא, פשוט עוד מזומן).
3)העלאת המשכורת בעוד לפחות 3K - או ע"י משא ומתן עם מקום העבודה הנוכחי, או ע"י מעבר עבודה.
4)קרן השתלמות - במקום הנוכחי יש להם אנטי - גם אם זה על חשבון העובד.
5) סיום התזה, או לפחות להיות בשלבי הסיום.
6) ניקוי הארונות - בעיקר מבגדים מיותרים.
6) יעד "רשות" - גידול ירקות באדניות. גינון הוא משהו שאני מאוד אוהבת, עד עכשיו זה היה בפרחים, אנסה להתרחב אולי לעגבניות שרי. ההתנסות מעניינת ומעשירה, ואני מאוד מתחברת ל DO IT YOURSELF שבעצמאות הפיננסית.

מקווה שאם אצליח עם עניין העבודה אז החסכון יגדל.
יעדים אמנם קטנים, אך לפחות בשנה הזו ההישג הגדול מבחינתי יהיה פשוט לעמוד בהם.
כמו שציינתי, כבר התחלנו כמה פעמים, אך ההתמדה היא די קשה, למרות הקטליזטור הדי משמעותי (ילדים חמודים :)).

אעדכן בהתקדמות!
 
נושאים דומים

נושאים דומים

Back
למעלה