• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הגמח המרכזי

אז ענית לעצמך על השאלה. אבל מה שלא ברור לי זה, למה שאנשים ירצו לתרום כספי מצווה עבור עסק. מילא לגמ"ח שמנהלים אותו בהתנדבות מלאה (כמו אצלנו) מוכנים להפסיד גם רווחים ואפילו חלק מהקרן בשביל המצווה, אבל לתרום לעסק? מה מצווה בזה?
לא כל הגמחי"ם כך, רק הגמ"ח הזה
בנוסף, ניקח 6 ילדים למשפחה. (ממוצע במגזר החרדי בסביבות 6)
החזר הלוואה כל חודש של 1592 כפול 6. צריך להחזיר נטו 9500 שקל כל חודש.

או משפחה של 10 ילדים. החזר של 15920 נטו כל חודש.

איך בדיוק משפחות במגזר החרדי, כאשר לפי - תעסוקת חרדים – מבט על אם גם הגבר וגם האשה עובדים הם מרויחים 16000 ברוטו, (ומה האחוז במגזר החרדי שזה קורה ? ) יחזירו את הכסף של ההלואה הזו ? כאשר במקרה הטוב ששניהם עובדים זה הלוואה של כמעט 2/3 מההכנסה. וזה לפני העלות של אחזקת משפחה של 8 נפשות.
הזוג מחזיר את הללואה, אז זה רק הלוואה 1 לזוג,
אני לא יודע מאיפה הנתונים של הכנסה למגזר החרדי, אבל זה טעות כנראה נבדק לפי עבודה, אבל המון עובדים בכמה עבודות.
 
הזוג מחזיר את הללואה, אז זה רק הלוואה 1 לזוג,
אני לא יודע מאיפה הנתונים של הכנסה למגזר החרדי, אבל זה טעות כנראה נבדק לפי עבודה, אבל המון עובדים בכמה עבודות.
אז אם אני משלם פעמיים 300 שקל עדיין מותר לי לקחת רק הלוואה אחת ? מה עושים שאר 5 הילדים ? אם מדובר בהלוואות דומות, עדיין תהיה בעית החזר. או שזוג חרדי ממוצע מצליח לחסוך יותר ממיליון שקל ב 20 שנה בנוסף לגידול משפחה ? וזה ללא השקעה בשוק ההון למשל. או שהוא מקבל תרומות ממקומות אחרים ?

אף פעם לא הבנתי וכנראה לא אבין אף פעם איך מודל כזה יכול להתקיים לאורך זמן. (בהנחה שרוב האנשים לא מעלימים מיסים, או מלבין הון או בונה פרמידות)

הנתונים ממרכז המידע של כנסת ישראל.

אבל חבל על הויכוח. פותח השרשור לא היה פותח אותו אם לא היה חושב שיש פה משהוא מוזר וזה לא בדיוק מודל כלכלי שיכול לתחזק את עצמו. אני מסכים איתו.
 
מענין לענין, באותו ענין
הגיע הזמן לסקור את מודל ה"ביטוח חיים" ללא כוונות רווח, הפועל במגזר החרדי בשם "ערבים" ובשמות נוספים.
 
נק' שלדעתי לא עלתה, כולם מניחים שהכסף יושב בגמ"ח ומחכה ליום מתן ההלוואה, ניתן להעלות הנחה שהכסף מושקע בפתרון סולידי כלשהוא שמעלה תשואה במשך הזמן מתחילת ההפקדות עד למשיכת הסכום. כמובן סיכונים תמיד ישנם וכו'
 
הגיע הזמן לסקור את מודל ה"ביטוח חיים" ללא כוונות רווח, הפועל במגזר החרדי בשם "ערבים" ובשמות נוספים.
נשמח מאד לשמוע מה יש לך להגיד בנושא. גם בציבור הדתי לאומי יש קרן כזאת והיא נקראת "יחד". אנחנו חברים בקרן מטעמי צדקה ומקבלים אישור מס בסוף שנה. הטענות שיש כלפי קרנות כאלה היא, בדרך כלל, שחלוקת הכסף לא שקופה ושאין באמת קריטריונים קשיחים לחלוקת הכסף וזה תלוי בועדה.
 
אז אם אני משלם פעמיים 300 שקל עדיין מותר לי לקחת רק הלוואה אחת ? מה עושים שאר 5 הילדים ? אם מדובר בהלוואות דומות, עדיין תהיה בעית החזר. או שזוג חרדי ממוצע מצליח לחסוך יותר ממיליון שקל ב 20 שנה בנוסף לגידול משפחה ? וזה ללא השקעה בשוק ההון למשל. או שהוא מקבל תרומות ממקומות אחרים ?

אף פעם לא הבנתי וכנראה לא אבין אף פעם איך מודל כזה יכול להתקיים לאורך זמן. (בהנחה שרוב האנשים לא מעלימים מיסים, או מלבין הון או בונה פרמידות)

הנתונים ממרכז המידע של כנסת ישראל.

אבל חבל על הויכוח. פותח השרשור לא היה פותח אותו אם לא היה חושב שיש פה משהוא מוזר וזה לא בדיוק מודל כלכלי שיכול לתחזק את עצמו. אני מסכים איתו.
אני יודע מאיפה הנתונים אני צריך זמן להבין על מה זה מתבסס, אם לפי סקר או לפי מקומות עבודה או לפי ביטוח לאומי.
הלוואה ניתנת לזוג והוא זה שאחראי להחזיר את זה. מימלא גם אם אני מפקיד ל5 ילדים זה תפקיד של הילד להחזיר את הלוואה
אין בזה מודל כלכלי, ואם יש בזה משהו מוזר כן הוא צריך כל הזמן מפקידים חדשים, אבל לא צריך את כמות המפקידים הראשונים אלא מספיק באחוזים נומכים.

נ.ב. אין לי שום ענין בגמ"ח הזה, אני מדבר תמיד נגד זה כי לא כל הקרן חוזרת, אבל הסברתי את המודל שלהם
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
נק' שלדעתי לא עלתה, כולם מניחים שהכסף יושב בגמ"ח ומחכה ליום מתן ההלוואה, ניתן להעלות הנחה שהכסף מושקע בפתרון סולידי כלשהוא שמעלה תשואה במשך הזמן מתחילת ההפקדות עד למשיכת הסכום. כמובן סיכונים תמיד ישנם וכו'
אל דאגה אתה לא מרויח מזה.;)
 
מענין לענין, באותו ענין
הגיע הזמן לסקור את מודל ה"ביטוח חיים" ללא כוונות רווח, הפועל במגזר החרדי בשם "ערבים" ובשמות נוספים.
"ערבים" זה ביטוח חיים יקר מאוד, לא משתלם כלכלי חוץ מצדקה
יש לציין שהגרי"ש אלישיב התנגד שזה יהיה מצדקה
 
מענין לענין, באותו ענין
הגיע הזמן לסקור את מודל ה"ביטוח חיים" ללא כוונות רווח, הפועל במגזר החרדי בשם "ערבים" ובשמות נוספים.
כך פועל ביטוח החיים החרדי

לפי מה שאני מבין לא גובים בעצם כסף מראש מהחברים. אלא במקרה של מוות חס וחלילה וצורך תשלום למשפחה. גובים מהחברים רק את הדרוש לתשלום מחולק בין כולם באופן שווה או לפי היכולת. החברה היא ללא כוונת רווח, זה אוסף של אנשים ערבים הדדית אחד לשני.

דוקא נראה מודל יפה. בהנתן שאין כאלה שמנצלים את זה לרעה, (כלומר לא משתתפים בעלויות) וכולם משתתפים בעלויות.
 
כך פועל ביטוח החיים החרדי

לפי מה שאני מבין לא גובים בעצם כסף מראש מהחברים. אלא במקרה של מוות חס וחלילה וצורך תשלום למשפחה. גובים מהחברים רק את הדרוש לתשלום מחולק בין כולם באופן שווה או לפי היכולת. החברה היא ללא כוונת רווח זה בעצם אוסף של אנשים ערבים הדדית אחד לשני.

דוקא נראה מודל יפה. בהנתן שאין כאלה שמנצלים את זה לרעה, וכולם משתתפים בעלויות.
כמעט כל חודש יש גבייה כי לא אלמן ישראל.
 
אולי תקרא קודם למה נחקק חוק הגמ"חים ומי לחץ על ממשלת ישראל בעניין לפני שאתה כותב הודעות?
רמז - ממשלת ארה"ב מאוד לא אוהבת שאזרחיה מתחמקים מתשלום מיסים, בין אם בג'נבה או בבני ברק.
אין שום קשר
כתבת על התחמקות ממיסים ל'ישות הציונית' ועברת לממשלת ארה''ב.
חוץ מזה, אין כיום היתכנות להעלים כספים בגוף שמגלגל מיליארדים בחשבונות בנק ולא מתנהל עם מזומן כלל.
 
כמעט כל חודש יש גבייה כי לא אלמן ישראל.
40000 איש משתתפים. אני מניח שלצערנו יש כל חודש גביה.

אבל זה עדיין רעיון יפה. בהנחה שאתה יכול להשקיע את הכסף לפחות כמו חברת הביטוח. מודל לא בלי בעיות וכנראה יקר מביטוח רגיל, אבל יפה. בהינתן שאין מישהוא שמנצל את השיטה והגבייה נעשיית ללא משוא פנים ובשקיפות.

אם היה מודל ממשלתי כזה, ללא הנחות ופטורים מסוגים שונים ומשונים. כולם משלמים. אזי הייתי משתתף בשמחה.
 
נערך לאחרונה ב:
נק' שלדעתי לא עלתה, כולם מניחים שהכסף יושב בגמ"ח ומחכה ליום מתן ההלוואה, ניתן להעלות הנחה שהכסף מושקע בפתרון סולידי כלשהוא שמעלה תשואה במשך הזמן מתחילת ההפקדות עד למשיכת הסכום. כמובן סיכונים תמיד ישנם וכו'
אם אתה צודק שהכסף מושקע (וזה מאד סביר) אז חוסר השקיפות בעייתי עוד יותר. כשאין גילוי נאות ואין התחייבות תשקיפית, ההגדרה מהי השקעה סולידית היא מאד סובייקטיבית, והפיתוי להביא בחשבון בבחירת ההשקעה שיקולים שאינם לטובת החוסך, הוא עצום.
 
"ערבים" זה ביטוח חיים יקר מאוד, לא משתלם כלכלי חוץ מצדקה
אתה מוכן להסביר למה?
הרי זה חוסך הוצאות לכאורה?
אגב, ציינת שיש כל חודש גביה כי לא אלמן ישראל, למעשה יש גביה כי "כן" אלמן ישראל...
 
אתה מוכן להסביר למה?
הרי זה חוסך הוצאות לכאורה?
אגב, ציינת שיש כל חודש גביה כי לא אלמן ישראל, למעשה יש גביה כי "כן" אלמן ישראל...
אני אדבר על ערבים של קופת העיר, שזה בדקתי בדרך כלל יש גבייה של 72 ש"ח בחודש, הגבייה תבצע מכל משתתף 6 ש"ח ליתום, עד 72 ש"ח בחודש (כי לא אלמן ישראל, דיברתי בלשון נקיה סגי נהור),
התורם מקבל לילד לחתונה שלו במקרה של מוות ח"ו 200,000 ש"ח לכל יתום שלא נשוי,
הבעיה בזה מתחילה מכמה תנאים
כמו כן, מאחר שמדובר בצדקה, ליתום אין יכולת כלכלית להעמיד לטובת נישואיו כסף בסך של 200,000 ₪.

אם ליתום יכולת כלכלית, הוא לא יהיה זכאי לקבלת תמיכה במסגרת תוכנית "ערבים".

יכולת כלכלית תיקבע, בין היתר, כאשר היתום מחזיק באחד מבין הנכסים הבאים:

(א) לתא המשפחתי של היתום יש זכות לתגמולי ביטוח.

(ב) תוכנית חיסכון בסך של 200,000 ₪ ומעלה.

(ג) נכס נדל"ן נוסף מעבר לדירת מגורים.

יובהר, כי במקרה וליתום יכולת כלכלית להעמיד כספים לטובת נישואיו, בסכום הנמוך מסך של 200,000 ₪, תוקם עבורו על ידי התוכנית קרן חלקית, שתשלים את הכספים ל-200,000 ₪".
עכשיו תלוי כמה כסף יש לך, וכמה ילדים יש לך, להרבה אנשים זה לא שווה, הסיבה שיש את התנאים האלה א. בשביל הפוסקים שמחשיבים את זה לצדקה, ב. נראה לי גם בשביל המדינה שזה יחשב תרומה, ולא כעסק.
הרעיון בגדול יפה מאוד, לי אישית ברוך השם זה לא שווה יש לכל ילד שלי יותר מ200,000 ש"ח
אם אתה צודק שהכסף מושקע (וזה מאד סביר) אז חוסר השקיפות בעייתי עוד יותר. כשאין גילוי נאות ואין התחייבות תשקיפית, ההגדרה מהי השקעה סולידית היא מאד סובייקטיבית, והפיתוי להביא בחשבון בבחירת ההשקעה שיקולים שאינם לטובת החוסך, הוא עצום.
לטענתם זה לא מושקע, וכך נראה גם בדחו"ת שלהם.
 
הנתונים ממרכז המידע של כנסת ישראל.
אני לא רוצה להפוך את זה לעוד שרשור כן חרדים או לא חרדים, רק הנתונים שם מגיעים מכמה מוקמות, (ואני באמת מנסה להבין את המודל)
ואני מנסה להבין אחותי שעובדת בכמה עבודות בא. מרוויחה 4000 ש"ח ב. 6000 ש"ח ובעצמאי 5000 ש"ח,
איפה אחותי רשומה בנתונים, האם זה לפי מס הכנסה בבדיקה לפי ת"ז אז הנתונים נכונים, אם זה לפי תלושי מושכרת אז הנתונים בכלל לא נכונים, אם זה מס הכנסה לפי עבודה זה גם לא נכון, יש הבדל גדול מאוד בין המגזר החרדי לחילוני זה היקף מקומות עובדה, (המון ב2 3 מקומות.) ולכן אני באמת שואל.
לא נראה לי שכל נשות הקהילה שלי מעל הממוצע? לכן אשמח שתסביר לי, אם הבנת מאיפה הנתונים.
(כנ"ל זה הבעיה במושכרת חציון שלא משקף כלום, וכן בממוצע)
 
הבעיה שאני רואה בגמ"ח המרכזי זה שלא כל הכסף חוזר, ואפשר להצטרף כמה שרוצים.
כשאני דיברתי עם הרואה חשבון הוא טען שהם כבר עכשיו מגבילים (כדי שזה לא יהיה פירמידה קלאסית) אז שאלתי אותו שכל הזמן הם מפרסמים ולא שמעתי על אדם אחד שלא קיבלו אותו ברוחב לב...
רשמית כרגע הם גם מגבילים את המצטרפים רק שעדיין הם לא הגיעו ליעד המקסימלי ולכן הם לא מגבילים בפועל.
בחודשים האחרונים הם גם פרסמו מבצע שאפשר להצטרף מגיל יותר גדול, וזה ברור לכל אחד שקצת מבין שזה סיכון גדול יותר בשבילם... ואני חושש שזה מגיע בגלל שעכשיו מתקרב הזמן שהם צריכים להביא הלוואות בקצב שעולה ועולה במהירות, אז לכן הם לחוצים כדי שהעסק לא התפוצץ מוקדם מהצפוי, ולכן הם גם הגבירו את הפרסומים ברשתות. (בכל מקרה זה מחשבה שעלתה לי בראש ואין לי לזה שום ראיות)
@אליהו שכחתי גם לציין ואני רואה @אורי ג. ציין את זה,
המעגל של הפקדה מחדש גם יכול להסגר כי יש החזרי הלוואות שחוזר כל הזמן, אבל בשביל זה צריך לעשות קבוצה סגורה.
אם יהיה לי זמן היום בערב אני הפרט לך את תוכניות מגמח אחר, ששם אני יודע איך זה עובד.
מעגל של מצטרפים שעלה ועלה במשך השנים אף פעם לא יכול להזין את עצמו... בסוף הם צריכים להלוות יותר מהסכום שמפקידים, ומדובר כאן על בערך פי 5 ואפילו יותר במסלולים אחרים... תדמיין שהיום מפסיקים להצטרף חדשים, איך נראה לך שהם יצליחו לתת הלוואות פי 5 מההפקדות איך? הרי לא מדובר כאן על פריסה ל4 שנים, ובנוסף מדובר כאן על קצב הצטרפות שעלה ועלה במשך השנים... איך זה יזין את עצמו??? במיוחד שהרואה חשבון אמר לי מפורש שהם צריכים מצטרפים חדשים, אבל הוא לא הסכים לגלות לי כמה.... כדי שאני יוכל לנחש מה רמת הסיכון... ובגלל שאין להם אישור ניהול תקין של עמותה ממילא הם לא מעלים דוחות... והמידע הישן והלא מעודכן לא נותן שום מידע על המצב בשנים האחרונות, במיוחד שגם הדוחות הישנים שראיתי היו חסרים ולא משקפים מצב.
 
אני לא רוצה להפוך את זה לעוד שרשור כן חרדים או לא חרדים, רק הנתונים שם מגיעים מכמה מוקמות, (ואני באמת מנסה להבין את המודל)
ואני מנסה להבין אחותי שעובדת בכמה עבודות בא. מרוויחה 4000 ש"ח ב. 6000 ש"ח ובעצמאי 5000 ש"ח,
איפה אחותי רשומה בנתונים, האם זה לפי מס הכנסה בבדיקה לפי ת"ז אז הנתונים נכונים, אם זה לפי תלושי מושכרת אז הנתונים בכלל לא נכונים, אם זה מס הכנסה לפי עבודה זה גם לא נכון, יש הבדל גדול מאוד בין המגזר החרדי לחילוני זה היקף מקומות עובדה, (המון ב2 3 מקומות.) ולכן אני באמת שואל.
לא נראה לי שכל נשות הקהילה שלי מעל הממוצע? לכן אשמח שתסביר לי, אם הבנת מאיפה הנתונים.
(כנ"ל זה הבעיה במושכרת חציון שלא משקף כלום, וכן בממוצע)
אין שום קשר לכן חרדים לא חרדים, זה פשוט מספרים. טוב או רע שכל אחד יחליט לעצמו.

טבלה 3 של הכנסה ממוצעת. במקרה זה ל 2018.
ואתה צודק יש גם הבדל באחוזי תעסוקה, טבלה 2.

ואני מניח שאפשר למצוא עוד מקורות. אבל מכון המחקר של הכנסת נראה לי מקור אמין שנקווה שהוא יודע מה הוא עושה.
 
@אליהו , @אליהו@ (בשביל מה ניק כל-כך דומה???)
האם יצא לכם לקרוא את השרשור הענק הזה (שננעל בסופו של דבר)?
יש שם לא מעט התעסקות עם הנושא של הגמ"חים.
יש שם אפילו תגובה של @AIML לגבי הדרך של הלבנת ההון ע"י תורמי אמריקאים (https://www.hasolidit.com/kehila/threads/הפתרון-לחתן-ילדים-במגזר-החרדי.13608/post-515134)
אני פתחתי את השרשור נטו בשביל שיהיה דיון מקצועי על האם יש סיכון ואולי גם לשער מה רמת הסיכון, לרגע לא התכוונתי לקחת את זה לנושאים של הלבנת הון, במיוחד שאני באמת לא חושב כמוכם בעניין.
 

נושאים דומים

Back
למעלה