• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

גמילה מעישון - היפנוזה?

נשמה את מכורה לחרא
ברור
תשני פאזה
לא הצלחתי עד עכשיו.
שנאתי להיות עם דלקת גרון כל חודש, שנאתי להשתעל כל היום.
שנאתי שהקרובים שלי צריכים לשמוע אותי כל בוקר פולט את הריאות לאסלה,
וזכרתי שזה לא היה ככה שהייתי ילד.
אצלי זה התחיל רק בשנים האחרונות ואני כבר לא זוכרת את הילדות שלי.
העישון לא הפריע לי להיות ספורטאית, טיילנית, מפקדת בנח"ל, רפתנית, גננית ואמא שרצה אחרי הילדים שלה. אפילו הקול שלי לא נשמע כמו של מעשנת כבדה.
בשנים האחרונות ההתדרדרות מורגשת לגמרי, וזה מלווה בירידת תיפקוד נוספת שלא קשורה לעישון בהכרח אלא להזדקנות הגוף באופן כללי. זה אמור להיות חתיכת טריגר להפסקה ובכל זאת...
 
?Should Israel ban the sale of cigarretes to anyone born after 2005​
לפני שיחוקקו חוק כזה שיעשו טובה ויגבילו מעשנים לאיזורים תחומים ומסוימים.
מה יותר מעצבן /מעלה את חמתך על טימטומו של המין האנושי\מגביר את הדחף לנקוט בפעולה לא חוקית , מאשר בוקר צונן ואויר נעים שחודר לריאותיך כשכל האידיאליה הזו מופרת על ידי נבל ברשות החוק העכשווי שהחליט שהדבר ההגיוני לעשות זה לקלקל את האויר המדהים עם הסיגריה המצחינה שלו? (בדידי הווא עובדה ולצערי באופן לא חד פעמי)
 
אין לי ניסיון בעישון ואין לי ניסיון בגמילה. אבל התרשמתי ממכרים שניסו הכל וגם מהיבטים קצת יותר "עדינים" כמו התמכרות בתקופות מסוימת לסוכר וכדומה. לדעתי למשתנים הסביבתיים, לאילוצי החיים, לפערים בתפיסה בין רצוי למצוי (לא רק לגבי עישון אלא בכלל לגבי שאיפות בחיים, לגבי הערכה עצמית או מצבנו הפיננסי וכן הלאה), לאנשים הקרובים אלינו - לכל זה יש השפעה הרבה יותר משמעותית ממה שחושבים לגבי הרצון לעשן (להיכנס לזה או לצאת מזה).

הרבה פעמים כשגורם חיצוני ודומיננטי מספיק עובר שינוי, פתאום מגיע האינסנטיב להפסיק או להשתפר באופן משמעותי בהיבט התמכרותי זה או אחר, בין אם ירידה במשקל, צריכת סוכר, שריפת כסף במסעדות או עישון. מניח שרובנו שמענו על אדם זה או אחר שמכר קרוב שלו דפק את הבריאות או איבד את חייו בגלל עישון ושזה השפיע על אותו אדם להפסיק. זאת דוגמה בוטה למשתנה סביבתי.

אני יודע שתרבות האינטרנט לא סובלת את העיקרון הדטרמיניסטי שמצמצם את המוטיבציה האישית או האחראיות האישית, ובכל זאת אני חושב שיש לגישה הזאת מקום של כבוד. הסיבה העיקרית לכך היא שלאדם הממוצע יש מספר יעדים חשובים בחיים במקביל, והם סותרים אחד את השני. לא ניתן להשיג יעד מסוים בלי לפספס או "לרשל" ביעד או תחום חשוב אחר בדר"כ. ובטוח שלא ניתן לעמוד בכל היעדים בלי פשרות.

החיים הם משחק של Trade-Off.
 
נערך לאחרונה ב:
לא ניסיתי כל אמצעי גמילה לעישון. אני מכור למשהו אחר (אוכל, חטיפים בעיקר), אך לא ניסיתי גמילות. (ואין קשר לגמילה מעישון להשמנה, הייתי שמן עוד לפני כן :) )
עישנתי מגיל 9 (כן כן) עד גיל 17. 1-3 קופסאות בהתאמה.
שהייתי בכיתה א' סבא שלי נפטר מסרטן ריאות ולא באמת הכרתי אותו. עשור לאחר מותו, לאחר שחטפתי "שוק" מסויים באזכרה, החלטתי להפסיק. והצלחתי. ראיתי פה שהמליצו לך פה "טיפול בשוק" בבית חולים נהרייה, אבל אני בטוח שכבר שמעת על כך כל כך הרבה פעמים בעבר. כך שזה לא באמת מזעזע.

יש לי רעיון יותר יצירתי ברוח הפורום והבלוג. קח לעצמך פרויקט, תחשב את עלות הסיגריות שלך לאורך השנים. כמה כסף יכלת לחסוך. מה השווי של הכסף עם האינפלציה אם בא לך להשתולל. מה שווי הכסף אם היית משקיע במדד מסויים לאורך השנים פעם בשלושה חודשים את הכסף שבזבזת על סיגריות.

כמובן שמחשבה על משפחה, דוגמא אישית, וכו' לא יכולות להזיק. הייתי שמח להכיר את סבא שלי לדוגמא. אני לא יודע מה מצבך המשפחתי, אבל אולי לחשוב על נכד שלא תכיר ולא יכיר אותך יכול לעזור.

בהצלחה!
 
שלום, קוראים לי E ואני מכור. נולדתי מכור ואמות מכור.
אוהבים אותך.

פחחח.

אני גאה לדווח שעישנתי רק 4 סיגריות היום, בנוסף 6 גוינטים...

מה שלומך היום יוסיק ?
המסקנה שלי מהעניין : אי אפשר לא לעשות משהו שאנחנו רוצים לעשות ויכולים לעשות.

תעשה ספורט, כמה שיותר, בזהירות כמובן, בהדרגה, אבל כמה שיותר. זה אמור להקטין את הסיכוי לחזרה לצינתור ביותר מאשר להפסיק לעשן. (ככה אני רוצה להאמין, לא בדקתי). זו הדרך שאני מתמודד אם כל הטיפולים הכושלים והגמילות.

מכוני גמילה זה חרטא אחת גדולה. וגם פסיכולוגיה בעניין הזה. מי שבאמת רוצה, מפסיק, כמובן שעוזר לשלם על איזה טקטיקה (אבל זה עובד רק פעם אחת. כמה פעמים קראתי את הדרך הקלה. רק בפעם הראשונה זה עבד לתקופה). כמו בספורט דרך אגב.
 
קשור ולא קשור:
יצא לי לקבל בעבודה דיווח על בן אדם שהתעלף, לאחר הגעה למקום התברר שהיה לו התקף לב הבאתי דפיברילטור והחזרנו לו את הדופק
הבן אדם עשה צנתור ונשאר בחיים - בחור צעיר בן 50 וקצת
מעשן המון ואוכל לא בריא, כמובן שהכל השתנה בשבילו אחרי האירוע מתוך הבנה שיש לו ילדים, משפחה ואישה

לא יודע מה להגיד מעבר, היה חוויה מטלטלת והגילוי הנאות אני גם מעשן ואותי זה לא טלטל מספיק

מאחל לך להגמל ורק בריאות כמובן, בהצלחה יוסיק
 

נושאים דומים

Back
למעלה