וואו תודה רבה לכולכם! פשוט כיף גדול לקרוא את התגובות ואת הזווית שכל אחד מכם ניגש לבעיה שהצפתי. שמח מאוד שבחרתי לשתף (:
היי קרן! שמח לראות שאני לא שט לבד בים הסוער הזה של חיים הסטודנטיאלים (:
האמת שעברתי על החומר לפני שיעורים מאתגרים יותר (בסטטיסטיקה ומיקרו לדוגמא) על מנת להבין בצורה טובה יותר במהלך הרצאה, אני עושה את מטלות בית במשך הסמסטר (היו פעמים שלא קלטתי סעיף פה ושם והתעמקתי להבין).
אני עושה את כל זה כי אני מאמין שלא לעבוד ככה זה זלזול במעמד שלי כסטודנט ואני רוצה להאמין שאם אני כבר עושה משהו אני ארצה להיות הכי טוב שאני יכול.
ואז אני מקבל 78 במבחן, ושואל את עצמי אם כל זה היה לשווא? הרי הכנתי שיעורי בית ועברתי על השיעורים לפני לא רק כחזרה למבחן אלא במהלך הסמסטר ונראה שזה לא עזר לי לקבל ציון יותר גבוה...
חד משמעית, מסכים איתך! וכנראה שידעת לאן לכוון כי פה קיבלתי ציון שממש לא משקף את הידע שלי.
אתה ממש לא לבד והשנה הראשונה פשוט נוראית! במיוחד הסמסטר השני... (שיגמר כבר!!)
אם אתה באמת מרגיש שעשית במהלך הסמסטר הכל הכל כמו שצריך- אז הפאק הוא ביכולות השינון שלך ובלמידה שלך למבחנים.
לדעת את החומר זה משהו אחד, לקרוא שאלה ולדעת לשלוף איזה מושג צריך או איזו משוואה תתאים זה כבר משהו אחר.
כנראה פה אתה צריך לחזק את עצמך ואין מה לעשות, זה מגיע רק מתרגול של מבחנים, מלראות ניסוחים שונים של שאלות, לדעת לקרוא בין השורות לאיפה השאלה מכוונת אותך.
לדוגמא בקורס ביולוגיה שנאלצתי לעשות - הורדתי אפליקציה שנקראת marginNotes- זו אפיליקציה שעושה mindmaps. לקחתי עשרה מבחנים אחרונים שהיו (של המרצה שלי) והתחלתי לפרק את השאלות. תמיד יש נושאים חוזרים.
אז לדוגמא- השאלה המקורית הייתה "חוקר גידל תאי אי קולי תקינים. האם יכולים..."
במפה שלי זה היה ככה גנטיקה --> חוקר גידל תאים --> התאים מקוריים --> האם יכולים...
או במקרה אחר- גנטיקה --> חוקר גידל תאים --> יש להם מוטציה --> מוטציה מסוג... --> האם...
וככה באמת לקחתי הרבה מקרים שונים וממש פירקתי את השאלות. כשכתבתי את התשובה השתמשתי בניסוח שכתוב בתשובות- תואם למה שהמרצה שלי רוצה בדיוק. חשוב להבין מה שואלים אותך. כי לדוגמא במקרה שלי, יש הבדל האם התאים מקוריים או לא, ואם לא איזו מוטציה וכו וכו.
לגבי מושגים- גם לכתוב את ההגדרה שוב ושוב עזרה לי, וגם כל פעם שהייתי קוראת מושג הייתי אומרת אותו בראש, לא רק מציינת אותו. לדוגמא- "לגוף יש מנגנוני הגנה ששומרים על ההומאוסטזיס בגוף, הומאוסטזיס זה מונח שמתייחס למצב דינמי, הוא משתנה בטווח קטן וצר יחסית לנקודת היחוס שלנו, אחד ממנגנוני ההגנה הוא לולאת משוב שלילי שהיא ככה וככה ופועלת ככה וככה... " משהו בסגנון. כל פעם שהשתמשתי במושג כחלק ממשפט אז הגדרתי לעצמי בראש שוב מה המושג אומר (למרות שהיה אפשר לסכם את המשפט כולו ל-"לגוף יש מנגנוני הגנה ששומרים על הומאוסטזיס אחד מהם הוא לולאת משוב שלילי
קיצר- עושה רושם שהבעיה שלך היא בהבנה של המבחן- כי אם אתה יודע את החומר בצורה מושלמת כמו שאתה טוען, אני לא רואה סיבה אחרת לציון נמוך.
ואגב, שקלת שאולי זה חרדת מבחנים? זה מצב מאוד נפוץ... אישית אני לפני כל מבחן לוקחת שני כדורי רגיעון יום, זה עוזר לי פלאים
נערך לאחרונה ב: