על פניו מדובר בנושא טכני מאוד שאמור להיפתר על ידי מחשבון, אבל נראה שרואה החשבון שלי והבינה מלאכותית לא מצליחים להסביר לי או להסכים עליו.
מקווה שיש כאן מומחיות בפורום שתוכל לסדר את העניינים ולהסביר.
המטרה שלי היא בעיקר להבין משהו פשוט - בשנת מס נוכחית יש לי הכנסות דיווידנד בחו"ל עליהם איני...
שלום
שאלה קצת מעמיקה (נראה לי) : ברשותי תיק השעות אצל ברוקר ישראלי. מעולם לא העברתי הפסדים ברי קיזוז משנה לשנה.
בשנה הקודמת (2024) בפעם הראשונה היה מימוש (יחסית גדול) בתיק שיצר אירוע מס. בשנה זו, כמעט שלא עבדתי, ולכן אני מתכנן להגיש דוח שנתי על מנת לקזז חלק מהמס עם נק זיכוי המס שלי. התחלתי למלא...
נניח שיש לי רווח בשקלים בני״ע בארץ והפסד דומה בני״ע אחר שנסחר בחו״ל בדולרים.
אם אני מוכר את שניהם בבנק/ברוקר בארץ, האם הרווח וההפסד האלו מתקזזים אוטומטית על ידי הבנק? או שיהיה צורך להגיש דוח למס הכנסה בסוף השנה להחזר עקב ההפסד?
היי :)
אושרה לי שומת מס (לשנת 2022) עבור הפסדי הון משנת 2016.
אני לא רוצה לנצל את הפסדי ההון השנה וגם לא רוצה להגיש דו"ח השנה לרשות המיסים.
יש לי דרך לקזז את הפסדי ההון מבלי להגיש דו"ח גם השנה?
הלוויתי כסף, בתור אדם פרטי, לאדם פרטי.
וקבלתיו בחזרה עם ריבית.
ההלוואה לא מתועדת, וכן חזרתה.
ואני מעוניין לשלם מס על הריבית כחוק, אך לא יותר.
אני מגיש דוח מלא, בכל שנה.
ושאלתי-
א. באיזה סעיף עליי להכניס את הריבית הזו?
ב. כמה אחוז מס עליי לשלם עליה? (היא לא כללה הצמדה)
ג. האם מס זה יכול...
לפני כמה שבועות מכרתי ניירות ערך בהפסד וחשבתי שאת מגן המס אוכל לנצל עד סוף 2021 או לקבל החזר ב2022. להפתעתי בית ההשקעות החזיר לחשבוני את סכום מגן המס בסוף החודש , בדיוק כמו שהוא גובה מיסים מעסקאות בניירות ערך.
לא ראיתי שכתבו את זה פה. לידיעתכם.