• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

האם החסינות הסולידית מעקרת את היכולת להנות?

  • פותח הנושא avik
  • פורסם בתאריך

avik

משתמש סולידי
הצטרף ב
1/2/17
הודעות
33
דירוג
52
אני שואל שאלה קצת מוזרה, מין שאלת מטא, ואני מקווה שתבינו אותי.

אומנם אני קורא את הסולידית לפחות 4 שנים (כיום בן 23) אבל בתור בוגר חינוך פנימייתי בציונות הדתית, הגישה הסולידית ממש לא זרה לי. גדלתי בבית שהוא אומנם אמיד אבל כל חברי היו ממעמד בינוני-נמוך והרוח הכללית הייתה לחסוך ולהשיג יותר בפחות. כל הטריקים שטיקים שיש כאן לחיסכון הכרתי כבר שם בפנימיה, וכמובן שעל מסעדות ובילויים אין על מה לדבר. השיחות בחבר'ה היו על איפה קונים את הסנדלים הכי זולות ואיך ההוא הוציא הכי קצת בטיול של שבועיים בצפון ובוא נקנה ביחד שלושים סוודרים ונמכור לכל השכבה וככה נחסוך כולם עשרים שקל. וכאלה.
המשכתי למסלול שגם הוא לא מפנק במיוחד ברמה הגשמית (ישיבה, סיירת חי"ר וכו'). ואכן במהלך השנים אני חושב שפיתחתי חסינות מסוימת לכל תנאי (לא תנאי שבי, אלא מעבר למינימום של קלוריות, מים ושינה) לא כ"כ משנה איך. (תיאורטית) אני יכול לישון על מרצפות שיש ויכול לאכול שבועיים קינואה וטונה וטחינה בלבד, לשתות רק מים, ללבוש בגדים פשוטים, לבדר את עצמי עם ספרים פודקאסטים ואינטרנט. כל דבר מעבר לזה הוא פינוק, ומבחינתי הגעתי אל האושר המיוחל. אני באמת לא דורש הרבה לתפעול.

לכאורה, הכול מעולה. הגעתי אל המנוחה והנחלה! הצלחתי. לא נותר לי אלא לקרוע את התחת בעשר השנים הקרובות, לחסוך 300 משכורות ולצאת לחופשי. מקסים.

אבל. אני מרגיש שהחסינות שפיתחתי הפכה לקצת מוגזמת מידי. ואני מרגיש שהיא נגסה ביכולת שלי להנות מדברים. הדוגמה הקונקרטית ביותר היא שאני רואה סביבי אנשים כמהים לזוגיות ומבזבזים משאבים לרוב על הדבר הזה (כסף, זמן, אנרגיות נפשיות) בעוד שאני די אדיש לדבר הזה. אני לא א-מיני או מודחק והיו לי קשרים בעבר, אבל הסולידיות הזו, שמושרשת בי כ"כ עמוק - של להסתדר עם מה שיש ולשמוח בזה, איכשהו (אני חושב) ייתרה מבחינתי את הצורך הזה.
וזה מגיע גם לדברים אחרים - הנאה מתרבות - ספרים, מוזיקה, קולנוע. יחס לטיולים (בארץ ובחו"ל).
עוד דוגמה - היכולת להנות מאוכל (!). אם אני מגיע למסעדה אני כ"כ אדיש וממש לא אכפת לי מה יוגש, העיקר שישביע ויהיה סביר. ואנשים אחרים מתפלספים משך דקות ארוכות על התפריט, ונכנסים לתוך ניואנסים ארוכים ומפותלים, ולי זה כ"כ לא משנה. וכן על זה הדרך בכל שאר התחומים.

בתור פטריוט של מו"ר הסולידית, אני מבין את הרעיון של לעשות "אופטימזציה להנאה" ולהצליח להנות יותר בפחות משאבים, אבל בהסתכלות מלמעלה אני רואה שכל מי שסביבי מגיע לטווח הנאה שאני לא מגיע אליו. ואולי זה חבל, ואני מפספס? אולי אני צריך לגדל את שריר ההנאה מחדש?

וכמובן שאני לא רוצה ליפול לבור צרכניסטי ומרדפים ומותרות ולצרוך רק כי כולם סביבי עושים את זה גם, אבל גם ברור שיש אנשים בעולם שנהנים מפחות ממה שהם יכולים, וזה חבל. ואני קצת מפחד שאני כזה. לא ברמת הFOMO אלא ברמה המהותית.

ממה שאני רואה כאן, הגיל הקלאסי של הסולידית שהצליחו בסולידיותם הוא 35-60, כלומר חייתם איזשהו סגנון חיים מסוים, אחר, ואז קרה השינוי ובום ---> פיכחון. אולי אני מעולם לא גידלתי שריר שאתם הייתם אתו מאז ומתמיד, ונשארתם אתו גם אחרי שהפכתם סולידיים?

מקווה שהובנתי
לייעוצכם אודה
 
תשמע, נראה לי שאתה הקצנת ואולי כדאי להשתחרר מעט. נראה שיש לך שליטה ואיפוק ותמצא את הגבול בין סגפנות לבין בזבוז ורצכנות יתר.
איך אתה מתפרנס - ז"א במה אתה עובד?
האם חשבת לחזור לצבא כאיש קבע בקרבי? נראה לי שילוב נהדר של חיסכון לטווח ארוך ומעט קריעת טוסיק.
בהצלחה.
 
חצית את הגבול שבין חסכנות לקמצנות!
מה מטרת החסכון שלך? רק לחסוך כדי לבצע אופטימיזציה לכסף שברשותך. מה המטרה בכל זה?
מה גורם לך להנאה באמת? מה יגרום לך להנאה? כשתהיה לך כזו רשימה, תוכל לתעל חלק מהכספים לטובת הנאות אלה.
כך תהיה לך גם מוטיבציה לחסוך וגם תשפר את מצבך הנפשי.
 
עוד דוגמה - היכולת להנות מאוכל (!). אם אני מגיע למסעדה אני כ"כ אדיש וממש לא אכפת לי מה יוגש, העיקר שישביע ויהיה סביר. ואנשים אחרים מתפלספים משך דקות ארוכות על התפריט, ונכנסים לתוך ניואנסים ארוכים ומפותלים, ולי זה כ"כ לא משנה. וכן על זה הדרך בכל שאר התחומים.
אפשר להביא את האוכל הטוב וההנאה ממנו הביתה.
אוכל לשם קיום זה הקו התחתון ביותר ומקביל לשאר היצורים בעולם שצורכים מזון למען הקיום. אבל אני ראיתי גם חיות מחמד שפיתחו חוש קולינארי מפותח מאוד ומסרבים לאכול מזון זול.
למה התכוונתי להביא את האוכל הביתה? לא התכוונתי לטייק-אוויי, התכוונתי לבשל בבית.
יש לך מחשב עם קישוריות לאינטרנט? תבחר מתכונים פשוטים וטעימים, תנסה אותם ואט, אט תעלה את הרף לאוכל גורמה ברבע מחיר.
במחיר 4 מנות פלאפל אפשר להכין בבית ארוחה זוגית מפוארת של סושי עם כול המסביב למשל. אל תתפוס אותי במילה על סושי, זו רק דוגמא לאוכל טוב וטעים במחיר זול כשמכינים בבית.
 
מקווה שהובנתי
אני מוכן להעיד שניחוח של כוס קפה טרי עושה לי יותר הנאה מלקנות משהו יוקרתי ומנצנץ או דברים אחרים שמסבים לאנשים אחרים אושר
אני מבין את הבעיה שלך, אתה חושב שהנאה = כסף, או הוצאה שלו כי זה מה שגורם לאחרים בסביבתך הנאה
תוציא את הכסף מהמשוואה ותעשה את מה שאתה רוצה לעשות ולהנות ממנו, בלי קשר לעלות שלו

קנה כרטיס טיסה וצא לעולם, תראה מה יש מחוץ למקום ש"קיבע" את המחשבה שלך שלא תוכל להנות\לבזבז יותר
קח איתך מישהו באותו הראש כדי לחלוק את החוויה
זה שאתה לא נהנה מהדברים שנמצאים כרגע מולך לא אומר שאין עוד דברים מהנים חוץ מזה במקום אחר (שעוד לא היית)
 
בוגר לגילך

לבדר את עצמי עם ספרים פודקאסטים ואינטרנט
סבבה, אז זה אומר שאתה לא חייב:
ספרים, מוזיקה, קולנוע. יחס לטיולים (בארץ ובחו"ל).

ומבחינתי הגעתי אל האושר המיוחל
מעולה!
למה אתה רואה בזה בעיה? אנשים מיליארדרים, יוצאים עם עשרות נשים ומבלים במסעדות הכי-הכי ומרגישים לא מאושרים. זה מה שאתה חושב שאתה מפספס?

היכולת להנות מאוכל
מי אמר שצריך או חייבים? תהנה מדברים אחרים.

בעוד שאני די אדיש לדבר הזה
+
+
היו לי קשרים בעבר
לא יודע עד כמה הלחץ בסביבה שלך לנושא הזה, אבל זה בסדר גמור בשלב הזה.

לא חושב שיש משהו "דפוק" בך, להיפך.
 
הדוניזם זה אחלה.

אין תשובה נכונה לאיך להיות בן אדם. הסולידית מצאה לעצמה דרך חיים שהיא מאמינה בה. וזה דבר מבורך ומעולה בשבילה.

אין תשובה נכונה לאיך לחיות את החיים? מה זה אושר? איך מגיעים אליו? מה זה משמעות ואיך מוצאים אותה? ואיך נכון למלא את חייך בתוכן?

יש אנשים שעבורם התשובה היא נזירות (לאו דווקא נוצרית, או דתית), ויש כאלה שהתשובה שלהם היא לבשל את המנה הכי טובה בעולם.

אנשים חווים משברים קיומיים סביב שאלות כאלה. ומהשאלות אשר נובאות מדמות העצמי שלהם. יש תת יבשת שלמה, שהקדישה לשאלות האלה חלק לא מבוטל מהדיונים הפילוסופיים, והרעיונות שהיא פיתחה.

האנשים הכי מאושרים לא חושבים על השאלות האלה כלל.
 
@avik שלום,
מזדהה מאד עם מה שכתבת. אנחנו מאותו רקע שלך בדיוק. עד היום מסעדות חו"ל ומותגים לא מדברים אלינו (כן מקפידים לצאת מדי פעם כדי לתחזק את הזוגיות או בסוף שנת הלימודים). אנחנו כן מאוזנים יותר היום ויותר מרשים לעצמנו להנות גם מדברים שהם ממש "מותרות" אם כי, ההוצאות הגדולות שלנו הם על הילדים (יש לנו משפחה גדולה יחסית לממוצע בארץ אך לא ביחס למשפחות בקהילה).
זה בסך הכל לא רע שאתה לא זקוק להרבה דברים והרגשת ההתקמצנות המוגזמת תעבור לך בהמשך ותתאזן. במיוחד אם אתה מתכוון להקים משפחה.
אם זה המצב ואתה עדיין רואה את עצמך שייך לציונות הדתית אשמח להכיר לך בת זוג סולידית.
 
אני חושבת שיש טעמים מתפתחים.
באופן אישי, אני חושבת שהתנהלתי באופן מאוד דומה לשלך. הרגשתי סיפוק אם השגתי דברים בזול או בחינם, הייתי בחורה מאוד לא טיפוסית שלא נהנתה משופינג ובאופן כללי היו לי מעט מאוד הוצאות.. וזה נמשך בערך עד לקראת גיל ה-30.
2 דברים השתנו -
1. השכר שלנו עלה משמעותית. התחלנו להכניס די הרבה כסף יחסית למה שהוצאנו, אז כבר לא הרגשנו שאנחנו בהישרדות כלכלית.
2. נולדו הילדים, מה שגרם למחסור קשה בזמן. זה יצא שינוי בדפוסי הבילוי שלנו. אין זמן, אין ספונטאניות, אין כוח. רוצים בילויים מהירים וממוקדים.

פתאום כשאין זמן, אבל יש כסף (ואני יודעת שיש כאלה שהיו מעדיפים לעבוד פחות ולוותר על הכסף, אבל אצלנו הדגש היה על הגשמה עצמית בקריירה, לא היינו מוותרים על זה בכל מקרה) סדרי העדיפויות משתנים, ולומדים להנות מדברים שבזתי להם בעבר.
אם מישהו היה אומר לי בגיל 25 שאני אוציא מרצוני 1000 ש"ח לזוג במסעדה הייתי צוחקת לו בפנים. אם מישהו היה אומר לי שהייתי בוחרת לשדרג חדר במלון לסוויטה במקום לישון בדורם בהוסטל, הייתי אומרת לו "אתה כנראה לא מכיר אותי".
אבל הנה.. התברגנתי.
למדתי להעריך מנות במסעדת שף, ויש כאלה שהן לא פחות מיצירות אומנות. כל כך קשה לנו לתמרן חופשה זוגית, אז כשסוף סוף מצליח לנו, בא לנו למקסם את ההנאה ולא איכפת לנו לשלם פי עשר בשביל הזכות לישון בלי תרמילאים נוחרים בחדר, ועם נוף לים, וקערת פירות שטופים.
זה סדר העדיפויות שלנו, וזה ממש בסדר שיהיו כאלה שזה לא עולה להם את זה.

לדעתי הסוד הוא באמת להיות מסוגל להבין לעצמך מה באמת מסב לך הנאה ומה זה סתם ולא כיף ולא שווה את הכסף שאתה עובד בשבילו.
אני עד היום לא אוהבת שופינג.. :)
 
זה יפה מאוד שאתה יכול לשלוט ולהימנע מפיתויים,
אך יתכן שהלכת רחוק מידי, חיים ארוכים לפניך, היכן התשוקות שלך ? האם הכל מתנקז לרצון להיות סולידי ?
 
להסתדר עם מה שיש ולשמוח בזה, איכשהו (אני חושב) ייתרה מבחינתי את הצורך הזה.
אני חושבת שמהבחינה הזו ״ניצחת״ את השיטה . הנאה מדברים חומרים = תבזבז כסף זה יעשה אותך מאושר. ואז תלך לעבוד ממש קשה על מנת להרוויח את הכסף בשביל לקנות את הדבר שיעשה אותך מאושר. ובסוף אנשים לא מאושרים מהטלויזה החדשה שהם קנו (הם מאושרים לשלוש דקות ואז זה הופך להיות עוד משהו בבית וחושבים על היעד הבא) כאלה אנחנו כבני אדם.
ולכן אם הגעת למצב שאתה באמת מרוצה מהסולידיות שלך אשרייך והלואי עלי. אפשר להנות מהחיים בצורה לא חומרית כמו קשר זוגי טוב (אתה עוד צעיר זה יגיע) הרגשה של ביטחון ותמיכה של המשפחה , עבודה / עיסוק מספק שממלא את המחשבות שלך ומעניק לך הנאה נפשית שהיא לדעתי הרבה יותר קשה להשגה והרבה יותר טובה מהנאה חומרית.
הצבת יעד מאוד קשה להשגה ועמידה בו למשל לסיים תואר . בכלל מטרות ארוכות טווח מייצרות הרבה יותר הנאה מאשר משהו שאתה יכול ללכת ולקנות.
הנאה מחברה טובה של חברים טובים וההרגשה שיש עוד אנשים בעולם שאוהבים אותך ונעים לך בחברתם. זו מהות החיים לבלות את הזמן עם אנשים אהובים ולהעסיק את המחשבות בעיסוק מעניין.
לא אוכל גורמה והצגה . (לדעתי בלבד כמובן)
 
אני שואל שאלה קצת מוזרה, מין שאלת מטא, ואני מקווה שתבינו אותי.

אומנם אני קורא את הסולידית לפחות 4 שנים (כיום בן 23) אבל בתור בוגר חינוך פנימייתי בציונות הדתית, הגישה הסולידית ממש לא זרה לי. גדלתי בבית שהוא אומנם אמיד אבל כל חברי היו ממעמד בינוני-נמוך והרוח הכללית הייתה לחסוך ולהשיג יותר בפחות. כל הטריקים שטיקים שיש כאן לחיסכון הכרתי כבר שם בפנימיה, וכמובן שעל מסעדות ובילויים אין על מה לדבר. השיחות בחבר'ה היו על איפה קונים את הסנדלים הכי זולות ואיך ההוא הוציא הכי קצת בטיול של שבועיים בצפון ובוא נקנה ביחד שלושים סוודרים ונמכור לכל השכבה וככה נחסוך כולם עשרים שקל. וכאלה.
המשכתי למסלול שגם הוא לא מפנק במיוחד ברמה הגשמית (ישיבה, סיירת חי"ר וכו'). ואכן במהלך השנים אני חושב שפיתחתי חסינות מסוימת לכל תנאי (לא תנאי שבי, אלא מעבר למינימום של קלוריות, מים ושינה) לא כ"כ משנה איך. (תיאורטית) אני יכול לישון על מרצפות שיש ויכול לאכול שבועיים קינואה וטונה וטחינה בלבד, לשתות רק מים, ללבוש בגדים פשוטים, לבדר את עצמי עם ספרים פודקאסטים ואינטרנט. כל דבר מעבר לזה הוא פינוק, ומבחינתי הגעתי אל האושר המיוחל. אני באמת לא דורש הרבה לתפעול.

לכאורה, הכול מעולה. הגעתי אל המנוחה והנחלה! הצלחתי. לא נותר לי אלא לקרוע את התחת בעשר השנים הקרובות, לחסוך 300 משכורות ולצאת לחופשי. מקסים.

אבל. אני מרגיש שהחסינות שפיתחתי הפכה לקצת מוגזמת מידי. ואני מרגיש שהיא נגסה ביכולת שלי להנות מדברים. הדוגמה הקונקרטית ביותר היא שאני רואה סביבי אנשים כמהים לזוגיות ומבזבזים משאבים לרוב על הדבר הזה (כסף, זמן, אנרגיות נפשיות) בעוד שאני די אדיש לדבר הזה. אני לא א-מיני או מודחק והיו לי קשרים בעבר, אבל הסולידיות הזו, שמושרשת בי כ"כ עמוק - של להסתדר עם מה שיש ולשמוח בזה, איכשהו (אני חושב) ייתרה מבחינתי את הצורך הזה.
וזה מגיע גם לדברים אחרים - הנאה מתרבות - ספרים, מוזיקה, קולנוע. יחס לטיולים (בארץ ובחו"ל).
עוד דוגמה - היכולת להנות מאוכל (!). אם אני מגיע למסעדה אני כ"כ אדיש וממש לא אכפת לי מה יוגש, העיקר שישביע ויהיה סביר. ואנשים אחרים מתפלספים משך דקות ארוכות על התפריט, ונכנסים לתוך ניואנסים ארוכים ומפותלים, ולי זה כ"כ לא משנה. וכן על זה הדרך בכל שאר התחומים.

בתור פטריוט של מו"ר הסולידית, אני מבין את הרעיון של לעשות "אופטימזציה להנאה" ולהצליח להנות יותר בפחות משאבים, אבל בהסתכלות מלמעלה אני רואה שכל מי שסביבי מגיע לטווח הנאה שאני לא מגיע אליו. ואולי זה חבל, ואני מפספס? אולי אני צריך לגדל את שריר ההנאה מחדש?

וכמובן שאני לא רוצה ליפול לבור צרכניסטי ומרדפים ומותרות ולצרוך רק כי כולם סביבי עושים את זה גם, אבל גם ברור שיש אנשים בעולם שנהנים מפחות ממה שהם יכולים, וזה חבל. ואני קצת מפחד שאני כזה. לא ברמת הFOMO אלא ברמה המהותית.

ממה שאני רואה כאן, הגיל הקלאסי של הסולידית שהצליחו בסולידיותם הוא 35-60, כלומר חייתם איזשהו סגנון חיים מסוים, אחר, ואז קרה השינוי ובום ---> פיכחון. אולי אני מעולם לא גידלתי שריר שאתם הייתם אתו מאז ומתמיד, ונשארתם אתו גם אחרי שהפכתם סולידיים?

מקווה שהובנתי
לייעוצכם אודה

שאלה קטנה,
האם אתה מרגיש שאתה נהנה כרגע באופן כללי מהחיים שלך? או שאתה כרגע חי חיים בינונים למדי בשביל שאחר כך כשתחסוך מספיק ותשקיע, תחייה טוב יותר כשתהיה פורש צעיר?

לדעתי החלק השני הוא הנכון, אבל תקן אותי אם אני טועה.
 
ממה שאני רואה כאן, הגיל הקלאסי של הסולידית שהצליחו בסולידיותם הוא 35-60, כלומר חייתם איזשהו סגנון חיים מסוים, אחר, ואז קרה השינוי ובום ---> פיכחון. אולי אני מעולם לא גידלתי שריר שאתם הייתם אתו מאז ומתמיד, ונשארתם אתו גם אחרי שהפכתם סולידיים
אני לא בטוח שכולם פה היו לא סולידיים עד שהם "גילו את האור" והפכו לסולידיים. אני מנחש שהרבה ממי שבפורום, היה מראש מוטה לאורח החיים הזה במידה זו או אחרת.
העניין הוא שחסכנות או בזבזנות הם לא ערכים בפני עצמם. הם בסך הכל אמצעי לשיפור החיים שלנו. ומה שהסולידית מנסה לקדם, לדעתי, הוא העובדה שברירת שמחדל לא צריכה להיות "להוציא כסף", אלא "לחשוב על מה להוציא ועל מה לא".
אתה נשמע לא מאושר מהחיים באופן כללי. יתכן שזה קשור לחסכנות שמונעת ממך להנות, ויתכן שלדברים עמוקים יותר. אם אתה עובר את זה למשך תקופה ארוכה, ואתה לא מצליח למצוא את עצמך אז אולי כדאי לך ללכת לטיפול מקצועי. מה שתקבל שם יהיה משמעותי יותר מעצות של זרים באינטרנט כנראה.
 
היי לכולם ותודה על המענה, לא ברור מאליו!

לצערי אני חושב שאכן לא הובנתי. חלקכם התייחסתם פרקתם את הסיפור שלי והתייחסתם לחלקים מסוימים, ולא הבנתם לדעתי את העניין הכולל. זו באמת שאלה קצת מורכבת בתוך הניואנסים של החיים הסולידיים.
היחידה שאני חושב שהבינה אותי היא נולי.

אז אנסה להבהיר בקצרה:
אני לא איזה קמצן או נזיר פתולוגי או משהו בסגנון, פשוט 'אילפתי' את עצמי להיות מאושר בתנאים מאוד בסיסיים.
לעתים אני מרגיש שהטרייד אוף של החוסן הזה הוא סירוס של היכולת להנות מדברים 'נעלים' יותר כמו תרבות גבוהה ואוכל.

מההתבוננות שלי על העולם ויושביו, נראה שהיכולת להנות מדברים נעלים היא ששריר שצריך לחזק ולאמן, אולי אני מנוון את השריר הזה, ובעצם מאבד את היכולת להנות מדברים גבוהים יותר?
 
תשמע, נראה לי שאתה הקצנת ואולי כדאי להשתחרר מעט. נראה שיש לך שליטה ואיפוק ותמצא את הגבול בין סגפנות לבין בזבוז ורצכנות יתר.
איך אתה מתפרנס - ז"א במה אתה עובד?
האם חשבת לחזור לצבא כאיש קבע בקרבי? נראה לי שילוב נהדר של חיסכון לטווח ארוך ומעט קריעת טוסיק.
בהצלחה.

בזמנו רצו שאצא לצאת לקק"צ (חי"ר). ביקשתי עוד ארבעה חודשים בתפקיד כי הרגשתי לא מקצועי מספיק. למזלי, בחודשים הללו קראתי את הספר הזה והזה על לבנון השנייה וכך קיבלתי תמונה יותר טובה על כל העסק מלמעלה. בקיצור, הבנתי שאני אדם לא מספיק מערכתי כדי לחיות בשלום במערכת מהסוג הזה, ואין לי סבלנות לחוסר היעילות וחוסר המוטיבציה שיש בחי"ר. וחוץ מזה שאני די בטוח שעם המודיעין וחיה"א שיש כיום החי"ר הפך מיותר כמעט לחלוטין, ונותר רק לבט"ש והרתעה. בנוסף, הקהל הישראלי לא סובל הרוגים ונתניהו לא שש אלי קרב. לצוק איתן הוא נקלע בטעות. לא יהיו יותר תמרונים, מקסימום שימוש ביחידות מיוחדות. אם הייתי יודע שאכן ישתמשו בחי"ר הייתי נשאר, אבל כשכל ההכשרה והאימון (כשכיום תופסים 50% מהשירות, אם לא יותר) הם לצרכים תיאורטיים בלבד - אז תודה ולהתראות. אם היחידות הלוגיסטיות היו מתנהלות ביעילות (הם לא) ומבוססות על תמריצים הגיוניים ולא על תרבות עבודה של עובדי מדינה - אולי הייתי הולך כקל"ג, מפ"ם וכו'.

חצית את הגבול שבין חסכנות לקמצנות!
מה מטרת החסכון שלך? רק לחסוך כדי לבצע אופטימיזציה לכסף שברשותך. מה המטרה בכל זה?
מה גורם לך להנאה באמת? מה יגרום לך להנאה? כשתהיה לך כזו רשימה, תוכל לתעל חלק מהכספים לטובת הנאות אלה.
כך תהיה לך גם מוטיבציה לחסוך וגם תשפר את מצבך הנפשי.
המטרה הסופית היא לקיים את הפונקציה הבאה: תוחלת אושר מקסימלית לאורך כל החיים באמצעות מיקסום המשאבים שברשותי.

מה גורם לך להנאה באמת? מה יגרום לך להנאה? כשתהיה לך כזו רשימה, תוכל לתעל חלק מהכספים לטובת הנאות אלה.
וגם
מעולה!
למה אתה רואה בזה בעיה? אנשים מיליארדרים, יוצאים עם עשרות נשים ומבלים במסעדות הכי-הכי ומרגישים לא מאושרים. זה מה שאתה חושב שאתה מפספס?
מי אמר שצריך או חייבים? תהנה מדברים אחרים.
.
אחרי שהפנמתי את הפונקציה, אני שואל שאלה מאוד ספציפית: האם הקיום שלה בכל הכוח לא 'גודע' אופציות מסוימות להנאה.
כלומר, בדקתי מה גורם לי להנאה, וגיליתי שדברים ממש פשוטים ונמוכים! לא חבל?

תחשוב על מישהו שנהנה מצורת המוזיקה, האוכל, הקולנוע והספרות הכי נמוכות שאתה מכיר. לא חבל? לו היה אפשר 'ללמד' אותו להנות מרמה גבוהה יותר (לא יקרה יותר בהכרח), האם הוא לא היה 'מנצל' יותר ממה שיש לעולם שלנו להציע?

וגם תשפר את מצבך הנפשי.
לדעתי מצבי הנפשי נהדר. אני מאושר ושמח.
אני רואה שבמשפחה דור אחד ושניים מעלי היו ועודם אנשים מאושרים כך שאני מעריך שמדובר (גם) בעניין גנטי וגם בחינוך משפחתי. בנוסף, אני חי בתודעה היסטורית ובעל ידע היסטורי שמאפשר לי לראות כל 'צרה' ו'סבל' שיש לי היום ולקחת אותו בפרופורציה, לעומת מה שאנשים חוו בעבר. הצלע השלישית באושר שלי היא מניפולציות תודעתיות ונפשיות שאני מבצע על עצמי, דברים שלמדתי בישיבה התיכונית שהייתי בה ושייפתי עם הפודקאסטים של יהודית כץ.
וכמובן, לפני כל הצלעות והדיבורים היפים, הבסיסיים הגשמיים (תזונה, שינה, כושר) והרוחניים (משפחה, חברים, קהילה) הם הסטרטר שבלעדיו אי אפשר להתקדם בכלל.

האושר הנ"ל עומד מבחינתי גם במבחן הזמן: אני מבצע באופן קבוע שיפורים ושיפוצים בפונקציה על מנת שהיא אכן תתקיים לאורך כל החיים, וגם תעמוד במבחן 'ערש הדווי' (הכתבה הספציפית הזו היא בסגנון אבל די זולה. הייתה כתבה בנושא בהארץ אבל לא מצאתי אותה).
 
נערך לאחרונה ב:
הצבת יעד מאוד קשה להשגה ועמידה בו למשל לסיים תואר . בכלל מטרות ארוכות טווח מייצרות הרבה יותר הנאה מאשר משהו שאתה יכול ללכת ולקנות.
הנאה מחברה טובה של חברים טובים וההרגשה שיש עוד אנשים בעולם שאוהבים אותך ונעים לך בחברתם. זו מהות החיים לבלות את הזמן עם אנשים אהובים ולהעסיק את המחשבות בעיסוק מעניין.
לא אוכל גורמה והצגה . (לדעתי בלבד כמובן)
אני אכן אדם של ריצות ארוכות. סיימתי בפברואר תואר שהתחלתי באו"פ בסוף כיתה י"א (2011). וזה אכן ממלא אושר וסיפוק, אבל זה סיפוק ומילוי מסדר גודל אחר לחלוטין. הדברים שאני מדבר עליהם הם ה'מילויים' הקטנים של היום-יום.

אני לא בטוח שכולם פה היו לא סולידיים עד שהם "גילו את האור" והפכו לסולידיים.
מסכים איתך לחלוטין. הנקודה שלי הייתה שאולי אחרים מגיעים עם 'שריר ההנאה' המפותח עליו הם עבדו בתקופה הטרום-סולידית שלהם, או הסמי-טרום-סולידית, וגם כסולידיים מצליחים להנות מדברים שאני 'סורסתי' מהיכולת להנות מהם.

שאלה קטנה,
האם אתה מרגיש שאתה נהנה כרגע באופן כללי מהחיים שלך? או שאתה כרגע חי חיים בינונים למדי בשביל שאחר כך כשתחסוך מספיק ותשקיע, תחייה טוב יותר כשתהיה פורש צעיר?
מבסוט לאללה, רק שוב, קצת חושש שאני מפספס חלק מהיופי של החיים.

תודה לכל מי שהגיב - נולי, איש ירח, בנימין, רוני, ניק - למי שעניתי לו ולמי שלא, הוספתם לי המון נקודות למחשבה ורעיונות... אשמח לשמוע עוד.
 
אני מרקע דומה לשלך ומרגיש כמוך בנושא הזה. לא זקוק כמעט לדבר כדי להיות שמח על אף שמצאתי לי תחביב די יקר ונהנתני לאחרונה:roll:
אתה כנראה צודק שהשריר הזה מתנוון כמו שאמרו כבר משביעו רעב .
בכל מקרה נראה לי שאתה צריך לשאול את עצמך אם אתה רוצה לפתח את השריר הזה ולהתחיל להנות מדברים שעולים כסף רב,מה שיכריח אותך להיכנס לאיזו רוטינה שלא נשמע לי שאתה בנוי לה.אולי אני טועה. אם אתה רואה את עצמך איש קריירה וכו (שיכול להכניס סכומים גדולים ולכן יכול לפתח טעם יוקרתי כי בסופו של דבר החיים הם משחק של טרייד אוף כמו שהבנת)פשוט תתחיל להתנסות בבילויים יקרים ותראה למה אתה מתחבר. אם אותו בילוי ספציפי עושה לך טוב אתה תגלה את זה.
הצלחה רבה איש יקר;)
 
מבסוט לאללה, רק שוב, קצת חושש שאני מפספס חלק מהיופי של החיים.

לדעתי אם אתה מבסוט, אז אין לך מה לחשוש שאולי אתה מפספס משהו. רק תוודא שזה לא FOMO, כי זה נובע כבר מעניינים פנימיים יותר.
 
אתה כנראה צודק שהשריר הזה מתנוון כמו שאמרו כבר משביעו רעב .

פשוט תתחיל להתנסות בבילויים יקרים ותראה למה אתה מתחבר
כמו שאמרתי כבר - לא מדובר בתחביבים יקרים יותר בהכרח, אלא באנינות תרבותית וכללית שהגישה הסולידית (סוג של זבמיות שכזו) עשויה לפתח.

רק רציתי להדגיש שמהשרשור אולי נשמע שאני איזה רדוקציוניסט מחריד גם בחיים האמתיים - ולא היה. אני משתדל לחיות את החיים בFlow (על פי תכנית ומחשבה, אבל Flow) ולא לפרק כל סיטואציה לכדי שיקולים רדוקציוניסטים כל פעם מחדש. הדיון כאן הוא מחשבות מטא שיש לי על כל הסגנון הזה וההשלכות שלו.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
C מה הסולידית הייתה אומרת על זה? פוסטים מאיכות נמוכה 4
הסולידית הסולידית - מהקהילות הפיננסיות המשפיעות בישראל שער הקהילה 0
Y למה הסולידית משקיעה בחברות נפט שוק ההון 2
ו הגישה של קיוסאקי מול הגישה של הסולידית. אוף טופיק 142
A יתרונות למשקיע הסולידית בסביבת אנפלציה וריבית עולה צרכנות פיננסית 10
ו כשאושיות רשת וקטבים מתנגשים - פייגלין VS הסולידית? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 1
P תודה לבלוג, לפורום הסולידית ולקהילה פוסטים מאיכות נמוכה 0
הסולידית לאתר הסולידית אין כל קשר לאתר Money-Out ואני מתנגדת ליוזמות מאורגנות להוצאת כספים מחו"ל שער הקהילה 89
הסולידית 10 שנים לבלוג הסולידית! שער הקהילה 21
הסולידית ★★★קורס השקעות ופנסיה מומלץ בהנחה לגולשי הסולידית - Simplifynance★★★ שוק ההון 0
ו תהיות בנוגע להתייחסותה של הסולידית ל-"מודל החרדי". פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 34
הסולידית היומן הנוסף של הסולידית יומני מסע אישיים 228
ו הי, אשמח להפניה לפוסט של הסולידית עם הסבר על השקעות דרך בתי השקעות בחו"ל פוסטים מאיכות נמוכה 0
A איך ללמוד לעומק את הסולידית (או כל נושא אחר) אוף טופיק 8
הסולידית האם פורום הסולידית צריך לשמש אכסניה לדיונים פוליטיים? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 159
T ״ירון זליכה״ vs. “הסולידית״ אוף טופיק 19
T מהפוסט של הסולידית על מיסוי: ״הפקידו באופן עצמאי לחיסכון פנסיוני מעבר לשיעורים החייבים בחוק״ דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 6
עניי עירך קודמים שלום.שאלה לגבי עמלות באקסלנס.לא מזמן עברתי לשם לפי קישור של הסולידית. שוק ההון 5
ד סיכון מטח בדוגמא של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 7
צ איך להעלות דירוג משתמש הסולידית? פוסטים מאיכות נמוכה 16
A סכום ההוצאות החודשי למשפחה - בהמשך לציוץ הסולידית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 56
A מרגיש מחוץ למשחק של שוק ההון - דווקא בגלל הפורם והטוויטר של הסולידית.... שוק ההון 108
deussex שאלת הסולידית בטוויטר כל שבוע "מה קניתם השבוע ?" אוף טופיק 2
A לפי הסולידית יש להשקיע גם במדדי המניות וגם בהשקעות סולידיות שוק ההון 0
Kipodi לאן נעלמה הסולידית? אוף טופיק 9
א אבקה Nutritionally complete -- הארוחה הסולידית המושלמת? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 47
הסולידית פורום הסולידית - גרסא 2.0 שער הקהילה 219
stamEhad פירמידת הצרכים של הסולידית והשקעה בפוליסת חיסכון שוק ההון 0
ד למה ברירת המחדל הסולידית היא לא השקעה דרך הבנק? צרכנות פיננסית 20
I בעקבות הפוסט של הסולידית על קרנות סל מוטות דיבידנד דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 73
O איך לייעל את המידע של הסולידית לטובתי? אוף טופיק 13
הסולידית 10 הדיונים הנצפים ביותר בפורום הסולידית ב-2020 שער הקהילה 10
ו הסולידית מתזמנת? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 275
Liron2035 האם הסולידית משנה כיוון? (או נתינת משקלים שונים מהחלוקה הטבעית של השוק) שוק ההון 7
twister תזמון כניסה לשוק על פי הגישה הסולידית שוק ההון 46
חתול לילה הסולידית ו- VXUS אוף טופיק 3
ת קראתי את כל הבלוג של הסולידית מההתחלה ועד הסוף במהלך סגר הקורונה אוף טופיק 2
מ תוסף כרום לפורום הסולידית אוף טופיק 0
א לא הבנתי איך הסולידית יוצרת קצבה מתיק ההשקעות שוק ההון 29
ב היום שאחרי הפרישה- הפוסט החשוף והכנה של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 24
adamshalev אימות דו-שלבי בפורום הסולידית אוף טופיק 53
האזרח החשדן גלריית התיקים של הסולידית להרכבה עצמית שוק ההון 2
E טוויט שפורסם ע"י הסולידית שוק ההון 10
לא חשוב שמות למה הסולידית מתכוונת באומרה "כסף מזומן"? שוק ההון 42
M נעשה פה ריכוז/השוואה של קרנות פנסיה עם מסלולים מחקי מדד ברוח הסולידית? צרכנות פיננסית 190
liranviper How Millennials Can Get Rich Slowly - הסולידית בגרסא האנגלית אוף טופיק 11
G איפה אתם קוראים הסולידית ? אוף טופיק 14
N בלוגים אמריקאים כמו הסולידית אוף טופיק 2
J מינוף מהמשפחה הסולידית שוק ההון 42
ש לאן נעלמה הסולידית? אוף טופיק 18

נושאים דומים

Back
למעלה