• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

6 סופשים ארוכים והארכת יום העבודה. דעתכם?

העדפתי האישית היא שאם מתעקשים לקצר את שבוע העבודה אז שיקצרו את אורך היום במקום עוד "חצי יום חופש בכפייה בחודשיים".

אני אישית מתנגד נחרצות להצעה זו.
 
לדעתי מדובר בעניין פוליטי-סוציאלי יותר מאשר כלכלי נטו

אני יכול להבין מתנגדים שחושבים שלא צריך בכלל לכפות ימי חופשה, אפילו לא שבת.
אבל מי שכן חושב שזה בסדר, אני לא רואה סיבה שזה יהיה יותר בסדר לכפות את הסופ"ש כיום מאשר את הסופ"ש כיום + ראשון.. אולי זה אפילו יעשה טוב לחברות שההאזרחים יהיו עם יותר זמן פנוי. מה שכן, אני חושב שצריך לעשות צעדים כאלו בצורה שקולה ובזהירות, ולבחון דוגמאות מהעולם - לצערי חברי הכנסת הפופוליסטים שלנו לרוב לא עושים את זה אלא יותר חושבים על מה מצטייר טוב בציבור
 
סופ"ש ארוך נותן הזדמנות לדתיים לטייל ולבלות. יכול להפחית שחיקה אצל עובדים, אולי גם יעלה תפוקה כי העובדים יהיו מרוצים יותר. השאלה אם סך ימי החופש במגזר הציבורי לא יהיה מוגזם (סה"כ יגיע ל-32 ימים בשנה).
אולי במגזר הציבורי צריך להוריד את ימי הראשון הללו על חשבון ימי חופש.

*גילוי נאות: עובד במגזר הציבורי.
 
בתור אחד שחווה את שתי העולמות, אין ספק שסופ"ש ארוך כולל ראשון הוא מהלך מבורך, יש יותר זמן פנוי לבלות עם המשפחה והחברים, לצאת לפעילויות וכו', אני לא מבין למה אגוד התעשיינים יוצא בקמפיין הפחדשה ואומר שזה יוביל לעליה ביוקר המחיה?
גם ככה בישראל עובדים המון שעות ואין התאמה ברמת התפוקה לכמות השעות !
 
הייתי מעדיף שיתנו לי ימי חופש מאשר סוף שבוע ארוך משתי סיבות:
1. זה יתן לי את אותו יום חופש באותה עלות למעסיק
2. אני לא רוצה להשמע מיזנטרופ, אבל מבאס לצאת לטיול כשכל עם ישראל עושה את זה במקביל
 
אני גם חושב שצריך להאריך את יום הלימודים לילדים ואז לתת יום חופש ביום ראשון עם ההורים
 
מעולה לעבוד פחות, אמנם כולם לא חוסכים וכו', אבל עדיין לכולם מגיע לעבוד פחות ולחיות יותר אם זה אפשרי (וזה אפשרי אם משווים למדינות אחרות)
מה שמציק לי זה הדרך המוזרה שנבחרת, שזה לא משהו קבוע אלא חלק מהימי ראשון. זה מסובך ומסורבל.. רק תחשבו על כמה תוכנות ואתרים, פרטיים או של המדינה, שמחשבים מספר ימי עבודה יהיו צריכים עכשיו שינויים עם הלוגיקה הזאת ועדכונים בכל פעם שאיזה שר ישנה משהו או שמישהו יבכה שאיזה תאריך לא מסתדר לו כי יש חג צמוד.
אני חושב שהיו צריכים לעשות חופש קבוע בראשון ולהאריך את שישי ליום רגיל.
 
אם היו שואלי אותי הייתי קובע את שבת וראשון כימי שבתון ויום שישי יהיה יום עבודה מקוצר תמורת השלמת שעות עבודה לאורך השבוע.
בקיצור, כמו ברוב העולם. יום שבתון בראשון מאפשר לשומרי מצוות יום קניות. בנוסף הגנים והפעוטונים יהיו סגורים ותיתכן הורדת מחירי הפעוטון.
בנוסף הבורסה תהיה סגורה בימי ראשון ובמי שישי יהיה יום מסחר קצר.
אני מזדהה עם @מאיר הכוכב
 
העדפתי האישית היא שאם מתעקשים לקצר את שבוע העבודה אז שיקצרו את אורך היום במקום עוד "חצי יום חופש בכפייה בחודשיים".

אני אישית מתנגד נחרצות להצעה זו.
הרעיון הוא לקצר את שבוע העבודה בשעה, אם אני לא טועה. לא יעזור לך קיצור של 10 דקות ביום :)

אני בגדול בעד במבט חברתי והתייחסות לציבור מאוד גדול שלא יכול לנצל את הסופ"A בצורה מיטבית. לי אישית זה לא משנה יותר מדי, ואפילו חיובי כי הבנתי שמיישרים את זה לימי חופשה של הילדים (חגים וחופשת הקיץ) - אז סה"כ חיובי מבחינה לא-כלכלית בהכרח.
 
הרעיון הוא לקצר את שבוע העבודה בשעה, אם אני לא טועה. לא יעזור לך קיצור של 10 דקות ביום :)
לי דווקא יעזור קיצור יום העבודה ב-10 דקות.
אתה יודע כמה הרבה אפשר להספיק ב-600 שניות?
זה 300 שניות יותר מהזמן שלוקח לי לחפש מניית דיבידנד לרכישה
 
@daat99 - אתה דוגמא ומופת ליעילות :) אני עדיין אקח את החבילה של הפעם בחודשיים :)
 
אני מאד מאד בעד. בדומה ל @yossik, הייתי מאד שמחה אם היו עוברים פה לשבוע עבודה שבו עובדים ביום שישי (אולי קצת פחות מימים אחרים כדי לאפשר יציאה בזמן לכניסת השבת לדתיים), ולא עובדים בימי שבת וראשון. זאת במקביל לכך שהילדים גם כן לא ילמדו בשבת וראשון ולעומת זאת יפחיתו להם בתמורה ימי חופשה אחרים. אני מסתמכת על החוויה שלי של לחיות בארה"ב עם ילדים, ששם אכן הילדים לומדים רק חמישה ימים בשבוע וכמובן החנויות פתוחות גם בסופשבוע. יש לזה המון המון יתרונות (ולמעשה כשהייתי שם הבנתי שחלק גדול מהעומס שחוות משפחות בישראל נובע מהמבנה המשונה של הסופשבוע בארץ):
- יותר ימי חופשה מסונכרנים בין הורים לילדים - פחות בעיות להורים עם צורך בימי חופשה בזמני עבודה רגילים. בארצות הברית בתי הספר פועלים בערך אותו מספר ימים בשנה כמו בישראל, אלא שיש הרבה פחות ימי חופשה לילדים שלהורים אין, בגלל שימי ראשון גם אלה וגם אלא לא עובדים.
- יום שלם שבו הכל יכול להיות פתוח בלי מריבות בין דתיים לחילונים. מאפשר לדתיים לעשות קניות בנחת, ולחילוניים לעשות קניות בעיר במקום לצאת למרכזי קניות מרוחקים בשבת (יש לא מעט משפחות שאין להן אפשרות לעשות קניות במהלך השבוע בגלל עבודה ובתי ספר). יחזק את החנויות בערים שהיום הן בחסרון יחסית למרכזי הקניות שפתוחים בשבת
- אפשרות לסופי שבוע ארוכים במהלך השנה - יקטין את הריכוז של כל הנופשים של כל הישראלים על כמות מאד קטנה של ימים בשנה, מה שיוצר עליית מחירים של טיסות ושל חדרי אירוח בארץ. כך יהיו יותר אפשרויות לנופשים בכל מיני הזדמנויות והעומס יפוזר יותר טוב. זה בטח גם ישפר את המצב הכלכלי של בעלי הצימרים מאותה סיבה.
- החצי יום שהילדים לומדים ביום שישי תקוע כמו עצם בגרון - הם לומדים ארבע שעות במקרה הטוב. זה מסנדל כל אפשרות לנסיעה או לבילוי, עם הילדים אי אפשר כי הם בבית הספר, ובלי הילדים אי אפשר כי בארבע שעות לא מספיקים לצאת, לבלות ולחזור (פרט אולי לקפה השכונתי). חוץ מזה זה עוד יום שצריך לקום בו מוקדם בבוקר סתם. אני מכירה אנשים שלא שולחים ילדים לבית הספר ביום שישי מהסיבות האלו. ויש גם אזורים בארץ שבהם לא לומדים ביום שישי (בעיקר מועצות אזוריות), ההורים מדווחים שזה נהדר (וגם אני, מהנסיון שלי בארה"ב). זה כל כך הרבה יותר כיף כשאפשר לישון עד מאוחר שני ימים בשבוע במקום אחד. זה מאפשר באחד הימים למשל לטייל ובשני לנוח, בעוד שעכשיו יש רק יום אחד
וצריך לבחור. בארה"ב היה לנו הרבה יותר כח לטייל בגלל הסופשבוע הארוך.
- סופשבוע של שבת וראשון מסונכרן עם כל שאר העולם, זה מאד יועיל למי שעובד עם חו"ל.
- קיצור שבוע העבודה הוא מבורך, עובדים פה הרבה יותר מידי בהשוואה למדינות אחרות.


יש חסרון אחד שאני רואה והוא לא בשבילי אלא בשביל דתיים - אני מניחה שיהיה להם קשה עם עבודה ביום שישי כשצריך להכין את הבית לשבת. אבל יצא לי לדבר על זה עם כמה נשים דתיות (הן אלה שמכינות את הבית בדרך כלל...) ואפילו הן אמרו שזה נראה להן עדיף. גם בארה"ב דתיים מסתדרים יופי עם זה שביום שישי עובדים. ברוב המקומות נהוג שיום שישי הוא מעט קצר יותר ממילא.

הייתי מעדיף שיתנו לי ימי חופש מאשר סוף שבוע ארוך משתי סיבות:
1. זה יתן לי את אותו יום חופש באותה עלות למעסיק
2. אני לא רוצה להשמע מיזנטרופ, אבל מבאס לצאת לטיול כשכל עם ישראל עושה את זה במקביל
זה נחמד כשאתה רווק, בלתי אפשרי כשיש לך ילדים במסגרות. ויש גם לא מעט עובדים שיהיה להם קשה לקחת יותר ימי חופש והרבה יותר קל אם זה יהיה חופש מאורגן. זה הרבה יותר יעיל למשק כשכולם בחופש באותו זמן. ולגבי כל עם ישראל - תראה מה כתבתי למעלה, לדעתי זה יפחית את העומסים על מקומות הטיולים. במיוחד - זה יאפשר גם לדתיים לטייל במהלך השנה כך שבחול המועד סוכות ופסח יהיה פחות עמוס.

הדרך המוזרה שנבחרת, שזה לא משהו קבוע אלא חלק מהימי ראשון. זה מסובך ומסורבל
זה אכן בעייתי, עד כמה שיצא לי לקרוא זו תוצאה של פשרה עם אלו שרצו את מה שכתבתי למעלה ואלו שהתנגדו (התעשיינים אולי?) אני חושבת שהמטרה בטווח הארוך היא שזה כן יהפוך להיות שינוי של כל מבנה הסופשבוע בארץ. אני מאד מקווה שזה מה שיקרה. בינתייים זה באמת קצת מסורבל, אני חושבת בעיקר על מוסדות חינוך ואוניברסיטאות שפתאום יצא שקורסים/מקצועות שמלמדים בימי ראשון מקבלים הרבה פחות שיעורים מקורסים בימים אחרים. אבל אני מניחה שגם זה פתיר. ממילא מדובר כרגע רק על 4 ימים במהלך השנה וה2 האחרים בקיץ.

שיקצרו את אורך היום במקום עוד "חצי יום חופש בכפייה בחודשיים".
קיצור אורך היום מאד לא יעיל - ראשית זה אומר שכולם נוסעים את אותה כמות פעמים לעבודה, יש לזה עלויות עצומות. שנית זה אומר שכולם צריכים להתעורר בבוקר אותה כמות של ימים - הרבה יותר כיף שיש יותר ימים עם יקיצה טבעית.
 
יש חסרון אחד שאני רואה והוא לא בשבילי אלא בשביל דתיים - אני מניחה שיהיה להם קשה עם עבודה ביום שישי כשצריך להכין את הבית לשבת
אחת מהנקודות שאני לא מסכים. את הבית לשבת לא מכינים ביום שישי אחה"צ. ביום שישי הכול כבר מוכן למעט סידור שולחן.
השכנה הדתיה שלי עורכת קניות מיום ראשון עד יום רביעי. חמישי, שישי, שבת הרכב שלה לא זז מהחניה.
רוב הבישולים לשבת נגמרים ביום רביעי או חמישי בערב.
 
חת מהנקודות שאני לא מסכים. את הבית לשבת לא מכינים ביום שישי אחה"צ.
הנשים הדתיות שאני מכירה עובדות מאד קשה על הכנת הבית ביום שישי. אבל אני מסכימה שאפשר להתארגן גם אחרת, זה גם מה שאמרו לי אותן נשים.
 
Back
למעלה