• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

סקטורים שאמורים 'לחטוף' במשבר הקרוב

לשאלת פות"ש, אף אחד לא יודע איך ייראה המשבר הבא. המשבר האחרון התחיל מנדל"ן ועבר לפיננסים, וזה הסקטור שנפגע הכי קשה. במשבר שלפניו חברות ההייטק נפגעו הכי הרבה. במשבר שלפניו זה היה סקטור אחר וכו' וכו'.

יש סקטורים מסוכנים יותר ופחות בעולם המניות. אם תקרא קצת מכתבים למשקיעים או ראיונות של מנהלי השקעות מוסדיים או של קרנות גדולות בעולם, תיתקל במונח "מניות דפנסיביות" - כאלה שלא יחוו פגיעה ממשית (ומנגד, בספק אם יספקו תשואה מרשימה) - למשל - מזון, תרופות, סופר מרקטים וכו'. תנסה לחשוב על הכלכלה הריאלית: אם יהיה מיתון ההכנסות של קסטרו וקפה קפה ייפגעו, ההכנסות של המכולת לידך כנראה לא ישתנו.

השאלה היותר חשובה היא למה אתה בכלל מעוניין לגדר. אני מנחש שהתשובה שלי לתשובה שלך לשאלה הזו תהיה: אז פשוט תשנה את הקצאת הנכסים.
אם אתה מרגיש שאתה חשוף מדי לתנודתיות, פשוט תוריד מהפלח המסוכן ותעביר לפלח הלא מסוכן בתיק שלך (רמז - לא מניות).
ברוב הפעמים זה פשוט יותר, זול יותר, ופוגע פחות בתשואה מלהתחיל לגדר. בעיקר אם הסיכון היחידי שאתה מגדר ממנו זה "קריסה כללית בשוק המניות"
 
כחלק מהמדיניות שלי כמשקיע ערך, יש לי כלל, מניה שאני מחזיק מתוך אמונה בה, אני לא מוכר.
מה שמונע ממני לשנות הקצאה
 
למעט שימוש במידע פנימי, איך תצדיק ניצחון של המדד בשוק יעיל (לפחות בשוק בארה״ב אני מקווה שתסכים שהשוק יעיל למדי)?
כמובן שהשוק לא יעיל, לומר שהנפילה בדצמבר 20% מינוס הייתה תימחור של איזה מידע שלא ידעו בנובמבר ולא ידעו מייד אחר כך במרץ, זה לא הגיוני.
בטח ובטח בתימחור של מניות בודדות, בפרט קטנות, התמחור לא יעיל בכלל.
לטווח ארוך הממוצעים מנצחים, זה נכון, אבל תמיד יש מי שמנצח את הממוצעים, שהרי אם לא כן לא היו גם ממוצעים..
 
יש חסידים גם לתיאורית הכדור השטוח.
סתם דמגוגיה, הכדור לא שטוח עובדתית. אנשים שמכים את "המדד" (איזה מדד? ומה היחס סיכון-תשואה?) תמיד תמצא, וגם כאלו שעושים זאת בעקביות. עובדתית קיימים כאלו אנשים ואפשר להתווכח עד מחר עם אפשר לזהות אותם מראש ואם אלו מקרים של מזל או לא, אבל יש כאלו.

באפט הוא משקיע ערך, שזה אומר שהוא בוחר מניות אבל לאו דווקא שהוא מנצח את המדד
אז מה עם הוא משקיע ערך? הוא עדיין יכול "לנצח את המדד"
אפשר לראות מנתוני ההסטוריה שבטווח הארוך הוא לא ניצח את המדד
הוא כן, במשך 30 שנים רצופות (עד 2008 אם אני לא טועה)

הוא גם ממליץ לאנשים להשקיע במדד
אין קשר. זה שהוא ממליץ לאחרים להשקיע בסנופי ובעצמו לא עושה זאת רק מראה לך שהוא מאמין שיש כאלו שיכולים.


@KickR אתה כותב דברים שהם גם מטעים (חלקם לא נכונים) ובעיקר שולל בצורה אגרסיבית מדי כל דבר שלא תואם לתפיסה הרווחת פה בפורום. חבל.
אין שום בעיה לא להסכים אבל לא לעוות את הנתונים כך שיסתדרו עם "האמונות" שלנו.
 

נושאים דומים

Back
למעלה