• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

סטודנטית למדעי הרוח עם הפנים קדימה

ש1) האם תוכל להמליץ על חברות קלינטק מסוימות? האם שמעת על כאלה שמגייסות כעת?
אני לא מכיר חברות ספציפיות באזור המרכז, רוב החברות שאני מכיר נמצאות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל.
חלקם הגדול נמצא כיום בסבבי סיד (קרי גיוס כספים), ולא בהכרח מגייסים עובדים כרגע.
ש2) כיצד (מניסיונך) ניתן לעשות את הדרך ליותר קלה? אני מניחה שאין כוונתך לקלות מבחינת העבודה, אלא קלות מבחינת השגת משרת חוקר באקדמיה. אני אומנם בתחילת הדרך (טרם סיימתי את התואר הראשון), אך אשמח לשמוע המלצות והארות, ככל שתרצה לשתף.
בניגוד לתפיסה הנפוצה, אין דרך מקובלת אחת לתפוס משרת חוקר (כל חוקר עשה זאת בצורה אחרת). יתרה מכך, חלק גדול מקבלת תקן חוקר דורש סוג מסויים של יכולת משחק פוליטי בקרב הסגל באקדמיה.
שלושת הדרכים העיקריות להגדלת הסיכויים הינם:
1. benefactor - תמיכה של גורם חיצוני למסלול המחקר, בדרך כלל זה תלוי מאוד במי נתן לך את המלגת דוקטורט (מנחה או גוף חיצוני). יש קרנות מלגות יוקרתיות אשר אם זוכים במלגות שלהם לדוקטורט, אזי הסיכויים לקבל תמיכה בקבלת מינוי מחקר הם גדולים יותר.
*אחת הדרכים למצוא אותם היא דרך פעילות חברתית באוניברסיטה, תבדקי בדיקאנט הסטודנטים איזה מלגות יש לך ואז תנסי לבדוק איזה מהם קשורה לקרן יותר גדולה.
2. מאמרים - מדעי הרוח מבוססים על מחקר וכתיבת מאמרים (במיוחד בשלב הדוקטורט), אני מציע שכבר עכשיו תתחילי להשקיע בבחירת נושאים שתרצי לכתוב עליהם, וגם תדברי עם מרצים בחוג שלך על איך להתחיל לגבי לכתוב מאמרים אקדמיים בצורה רצינית ולפרסם אותם.
3. עבודה באוניברסיטה - מסלול שדי נוטים להתעלם ממנו הוא עבודה באוניברסיטה, במידה ואת מתחילה לעבוד באוניברסיטה בתור עוזרת מחקר או סיוע מנהלי, אז את זכאית להגיש מועמדות לתקני מחקר ברגע שהם נפתחים (הזכאות מתחילה רק אחרי 3 שנים מהרגע שהתחלת לעבוד באוניברסיטה). החוק באוניברסיטה אומר שיש לפתוח את המכרז קודם כול בצורה פנימית (לעובדי האוניברסיטה) ורק אז לחיצוניים, זה נותן לך אופציה למשרה באוניברסיטה ואז להגיש מועמדות לתפקידים יותר טובים באוניברסיטה.
ראשית, דייקת מאוד בהגדרתך, זה שעשע אותי בהתחשב בעובדה שמלבד פוסט אחד פרי עטי, אינך מכיר אותי כלל :)
תודה רבה לך על המחמאה, יש כישורים שתמיד כדאי לשמור :lol:
ת1) חקלאות בת קיימא (AI, גידול לגובה, הידרופוני,וכו) & אקולוגיה
הידרופוניקה זה תחום שאני מכיר מצויין, אז לכן אני מציע שתבדקי את החווה על הגג של הדיזנגוף סנטר או העמותה לחקלאות אורבנית. אולי מישהו מהם יוכל להכווין אותך לאנשים שמחפשים עובדים בתחום.
פינוי הגזם באבוקדו, שורות שלמות, שנראות כאילו אין להן סוף...
זכית אצלי בכמה נקודות בונוס :)
ת2) טכנולוגיה, בדגש על Natural Language Processing ו/או אבטחת מידע- אומנם אני לא מעריצה גדולה של מחשבים, אך טמון בהם פוטנציאל עצום (לטובה ולרעה). יודעת פייתון (רוצה לרענן), חושבת אולי ללמוד JAVA ו- R (מקריאה שטחית שלי, ראיתי שב NLP מחפשים מתכנתים בשפות הללו). אבטחת מידע מעניינת אותי מאוד, ועל כן עשיתי את הקורס בקורסרה (מצוין לעיל), מעניין אותי לעסוק בפרוטוקולים השונים, ואולי אפילו להמציא אחד.
אם יש לך אפילו מעט כישרון בתחום ואת חושבת שתוכלי להתמיד בכך, אז אני הייתי ממליץ לך לרענן את התחום ולהתחיל לחפש עבודה בתחום.
הסכום שתוכלי לחסוך בעבודה בתחום, יוכל לאפשר לך להרים עסק משלך בתחומי האקולוגיה לאחר מכן.
ת3) שפות (של בני אדם, לא של מחשבים)- אני דוברת מגוון שפות, ולא יכולה להפסיק להשתאות למול הפלא הזה, שנקרא שפה. לא בטוחה מה אפשר לעשות עם זה ( תפקידי המרקטינג שראיתי, לא עניינו אותי במיוחד). המשך מסלול מחקרי באקדמיה, לעניות דעתי, מאפשר לי להמשיך לממש את התחום הזה.
מסלול נוסף שאולי יכול להתאים, (אבל אין לי מושג להגיע אליו מהאזרחות, זה בדרך כלל דרך גורמי מודיעין בצבא) הינו פיענוח שפות והצפנה מתקדמות.
יש מדור שלם במודיעין הצבאי אשר עוסקים ביצירת שפות הצפנה חדשות שמבוססות על שפות עתיקות.
אולי שווה לך לחפש את המכוני מחקר של השפות העתיקות באוניברסיטה, ומשם לנסות לראות הלאה.
אני מקווה שהצלחתי למקד יותר. תודה עצומה על הנכונות והסבלנות! אשמח לקבל כל המלצה, וביקורת מכל סוג!
הכל טוב, שמחים לעזור D:
 
אני לא מכיר חברות ספציפיות באזור המרכז, רוב החברות שאני מכיר נמצאות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל.
אעשה חיפוש יותר מעמיק בנושא, תודה על הליד :)
אחת הדרכים למצוא אותם היא דרך פעילות חברתית באוניברסיטה
פעילות חברתית באוניברסיטה כמו אשליה אופטית בשנה האחרונה...
בכל אופן- את יתר הטיפים אני גוזרת ושומרת :)
אם יש לך אפילו מעט כישרון בתחום ואת חושבת שתוכלי להתמיד בכך
לונג שוט, אבל אנסה בכל מקרה: יש משרות בתעשייה הטכנולוגית שמשלבות הדרכה/חינוך באיזשהו אופן? אינני מתכוונת לתפקיד הטמעה של מערכות כמו SAP ודומותיה. אשמח לשמוע :)
אולי שווה לך לחפש את המכוני מחקר של השפות העתיקות באוניברסיטה, ומשם לנסות לראות הלאה
רעיון מעולה! תודה!
 
למדתי בזמנו תכנות בפייתון, והשלמתי ב- Coursera "התמחות" של אבטחת סייבר
אני מכיר מישהו שאחרי כמה קורסים כאלה התקבל להתמחות בתור מנהל פרוייקטים בסטארט אפ ומצליח לא רע. משכורת התחלתית לא מה שנהוג בהיי טק אבל הכניס את הרגל בדלת ומפה זה רק למעלה. לגבי שעות מול מחשב - הוא נמצא מול מחשב לא פחות ממהנדס תוכנה. אם יש לך כוח ואנרגיה אז קורסים במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה נחשבים יותר רציניים.

אני מניח שעשית את שני הקורסים האלה של אונ' תל אביב, אבל למקרה ולא

בהצלחה
 
תודה @הראבאקיסט , האמת שלא הכרתי את הקורס הנ"ל ( בלינק ששלחת מופיע רק אחד), אבל לפי התכנים הוא דומה מאוד לזה שעשיתי בקורסרה.
אני מחפשת יותר ללמוד דברים טכניים,ופחות את התיאוריה, שכן נדמה לי שעם התיאוריה ( לפחות בתחום הזה) לא אגיע רחוק מידי, ואני זקוקה ליותר ניסיון hands-on.
המכר שציינת עשה איזשהם קורסים ספציפיים שסייעו לו יותר להתקבל?
מניסיונך, יש טעם לעשות תעודת QA? זה יכול לעזור? או שעדיף להתמקצע בכמה שפות תכנות, ולבנות תיק עבודות, או משהו בסגנון, ואז להגיש מועמדויות?
קורסים במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה נחשבים יותר רציניים.
הקורסים בתוכנית דורשים ראשית להשלים את כל הקורסים המתמטיים ( כ-34 נק"ז), ורק אז לגשת לקורסים של המחלקה עצמה. אני שוקלת את זה במשך תקופה, כלומר לעשות תואר ראשון נוסף במדעי המחשב, אבל עדיין לא הגעתי למסקנה ( מצד אחד- יהיה לי מעניין ללמוד תואר כזה, ובפתוחה אוכל לעשות קורס או שניים במקביל למשרה מלאה, מצד שני- יש דרכים מהירות יותר להגיע למשכורת גבוהה יותר, והתואר עדיין עולה סכום נכבד של 30,000-40,000 שח).
אשמח לשמוע לחוות דעתך כאדם עם ניסיון בתחום :)
 
אני מאוד נהניתי מהקורסים המתמטיים למרות שלא כזה הצטיינתי בהם, אבל כן, זה מצריך הרבה השקעה, לא כולם עוברים אותם, ואולי לא הדרך הכי מהירה ליעד.

מצד שני, אצלי בעבודה בחברת גמפא, יש מתמחים שעושים תואר בפתוחה. אז כמובן שהשלימו איזו שנה מהתואר לפני שהיה מה לדבר על התמחות, והיו צריכים לקבל ציונים גבוהים, ולהצליח בראיונות, אבל בעוד שנה וחצי הטובים יהפכו לעובדים במשרה מלאה אפילו לפני סיום התואר (כי מפחדים שהם יברחו אחרי התואר) אז אולי זו כן הדרך המהירה בכל זאת, והמשכורות בגמפא כנראה משמעותית יותר גבוהות מרוב יתר החברות.

לגבי ניהול פרויקטים, בחלק מהחברות, אפילו בגמפא, מגייסים גם בוגרי תארים לא הנדסיים. אבל צריך להראות איזו אוריינטציה טכנית הנדסית, וצריך לגבור על מועמדים אחרים. המכר עשה קורסים בסיסיים, בעיקר תכנות בפייתון ועבודה עם מסדי נתונים ויש לו ניסיון צבאי שאם מתאמצים אפשר לומר שהוא רלבנטי. את בטח יכולה למצוא קורסים בתחום של ניהול פרוייקטים בהיי טק בקורסרה ולראות אם זה כיוון מעניין.

לגבי סייבר, אני לא מאוד מתמצא אבל אם מרגיש לך שזה הכיוון אז הייתי מחפש משרות אנליסטית tier1 בהתבסס על הידע שכבר רכשת.

בקיצור, אם את בוחרת לעשות הסבה להנדסה אז קורסים במדמ"ח, אם ניהול פרויקטים אז בטח עדיף מדמ"ח אבל אפשר אפשר למצוא (קשה) כאלה גם על בסיס תואר ראשון אחר והשכלה אחרת בתחום, וסייבר מצריך בירור נוסף אבל בתכלס אני במקומך פשוט ניגש למשרות אנליסט ורואה מה קורה, אבל צריך לקרוא מה הולך בראיונות ולהתכונן בהתאם, זה נכון לכל סוגי המשרות

בהצלחה
 
נערך לאחרונה ב:
אני במקומך פשוט ניגש למשרות אנליסט ורואה מה קורה, אבל צריך לקרוא מה הולך בראיונות ולהתכונן בהתאם, זה נכון לכל סוגי המשרות
זה מה שאני עושה כעת, מקווה שיצליח :)
תודה על התשובה המפורטת, בהצלחה גם לך!
 
Back
למעלה