• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

לקום לתחייה מהאפר

התלבטות. אשמח לקבל את דעתם של בוגרי תארים בפורום.

ממבט על הלו"ז המעודכן של המכללה, עושה רושם שהלו"ז לא עמוס.
ההתלבטות היא אם להעמיס יותר קורסים בשנה א' על מנת ששנה ב' והלאה יהיו פנויות יותר, כך אוכל לשלב עבודה (בתקווה שתתפנה משרה בבנק קרוב).

או שלדעתכם עדיף לצלוח את שנה א' בשלום?

שאלה נוספת, אם נרשמתי לקורס ונכשלתי או שאני לא מרוצה מהציון בו, אפשר להירשם אליו שוב שנה לאחר מכן?

לו"ז:
ראשון: 10:30 - 17:00
שני: 8:45 - 14:00
שלישי: 8:45 - 11:15
רביעי: 8:45 - 14:00
חמישי: 14:30 - 16:00

בנוסף אמור להיות לי לפחות שעתיים תגבורים בשבוע. מאמין שיותר עקב הדחיות של הלימודים.

להעמיס יותר כדי ששנים הבאות יהיה לו"ז מספיק פנוי לעבודה?
זה מספיק עמוס לדעתי, אני הולכת ללמוד הסמסטר 20 שעות בשבוע (שעה אחת פחות ממך) תשאיר את המערכת ככה וכמו שאמרו תראה עם הזמן איך אתה מתמודד, סמסטר א' לדעתי צריך להיות כמה שיותר קליל כדי להפוך את הנחיתה בלימודים לרכה כמה שאפשר (לדעתי)
המון בהצלחה :)
 
בגזרת המכללה:
בקרוב מתחילים הלימודים. מתרגש ומחכה בקוצר רוח! ובכל זאת רגשות מעורבים בגלל חברי המילואימניקים שיתקשו להשלים חומר.
לצערי לא צלחתי בניסיון לשנות חוג מכלכלה וניהול למדעי המחשב, המכינה שעשיתי לא עומדת בתנאים לחוג. אנסה בשנה הבאה על סמך ציונים לעבור, או שאעשה מכינה מתאימה. אלא אם כן אשנה את דעתי עד אז.
לבינתיים, שלשום עברתי מסלול מכלכלה וניהול לכלכלה ניהול ומערכות מידע. לפחות אקבל טעימה על קצה המזלג למה שמצפה לי אם אעבור חוג, אולי זה לטובה שדחו אותי.


בגזרת שוק ההון:
בשעה טובה סגרתי את חשבוני במיטב ברגע זה. סה"כ הייתה חוויה טובה עם מיטב בשנה+ שהייתי שם. שירות טוב. צעד שרציתי לעשות מזה זמן מה אך חששתי מלהגיש מס בעצמי.
ניצלתי את ההפסקה מהחיים עצמם שנכפתה עלי עקב המלחמה לקריאה מרובה בנושא והרגשתי מוכן.
משתמש בIB כבר פתחתי, כעט הגשתי טופס בקשה להעברת התיק ממיטב לחשבון הבנק, ולאחר מכן אעביר למשתמש שלי בIB. מקווה שלא יהיו סיבוכים.

התכנון הראשוני הוא להעביר בערך 65 אלף ש"ח + תיק (קטנצ'יק) לIB. כמו שציינתי קראתי המון לאחרונה, וגיבשתי מחשבה על תיק שארכיב לעצמי.
~%60 CSPX - בחירה עקב דמי ניהול נמוכים, אירית וצוברת. לא רוצה להתעסק עם מס בעשור הקרוב (לא מתכנן מכירות).
~%30 מדד ממוקד בהודו - ככל הנראה FLIN כי הוא משמעותית זול יותר מבחינת דמי ניהול מכל מדד אחר, אך אני לא בטוח לגביו בעליל. הייתי מעדיף קרן אירית ולא אמריקאית (עדיין צריך לקרוא וללמוד לגבי מס עיזבון, חסר מושג. מוזמנים לשתף קישור לנושא בדיון שאקרא בימים הקרובים). להבנתי כל עוד מכרתי את המניות לפני שמתתי אני מוגן ממס עיזבון? אין לי שמץ מה זה מס עיזבון. סתם תחושת בטן שזה קשור לירושה.
~10% קרן נדלן, עדיין צריך לבחור. ככל הנראה גם היא תהיה אירית צוברת

השיקול להשקיע בהודו נובע מכך שאני לא מחבב את המדד העולמי, או המדד העולמי שכולל מתפתחות. יותר מדי דרעק יש בו לעניות דעתי. השקעה במדינה הוא בגדר סיכון שאני מוכן לקחת בתיק סולידי.

אני רק לא מבין משהו ואשמח להסבר. באתר "justETF" אני מוצא מדד שהסימול שלו $FRIN , שהוא אירי וצובר כמו שאני רוצה.
באינטרקטיב ברוקרס אני מוצא רק את מדד $FLIN , שהוא אמריקאי (לא יודע אם צובר או מחלק, לא מוצא מידע).
בנוסף ב "JUSTETF" אני לא מוצא את $FLIN .
קצת מבולבל מהעניין. בכל מקרה בדקתי את הסקטורים ששניהן מחזיקות והם די דומים, ככה שזה לא משנה לי.

הסכם בעל פה חתום עם עצמי:
להקצות גג עד 10% מהתיק למניות שהן לא מדדים. אני לא מתעסק במינוף, אופציות או חוזים עתידיים. 10% זה בגדר ההימור שאני מוכן לקחת על מניות. גם אולי קצת בשביל "הריגוש" שקיים לפעמים במנייה. אם אמצא מנייה שאני מאמין בה. כרגע אין כזו שאני מעוניין "להמר" עלייה.


מתרגש מאוד לקראת השנה הקרבה. בקרוב אני בן 28, ואני מרגיש שהיום, אני סוף סוף עושה את המעבר מילד לבוגר. שנים רבות הייתי כלוא, עכשיו אני מרגיש שינוי.

מאחל לכולם שנה אזרחית נפלאה ושנראה את החטופים בביתם בהקדם, ושחיילנו יחזרו בשלום.
 
לא רציתי לפתוח דיון כי אין לי מושג באיזה פורום לפתוח. אז אתייעץ אתכם בפינה שלי בפורום.
כאמור, ההורים שלי עשו כל טעות אפשרית. מניות, אופציות, שוק ההון, קרן כספית למען השם, הם כולם מילות גנאי אצלנו בבית. שווה ערך לקזינו (למרות שאני ואבא שלי מאוד אוהבים לבקר שם!).

בכל אופן, אבא שלי עובד בתחום המכירות (לא הייטק). בחברה ציבורית (שלא אתן מידע עליה).
בשנים האחרונות, מאז שהצטרף לחברה, הוא שילש (ואולי קצת יותר) את הקו שבו הוא עובד לעומת הסוכן הקודם (שילש - שווי הקו).

בשנת 2021 לא קיבל העלאה בגלל הקורונה.
בשנת 2022 לא קיבל העלאה בגלל ירידת ערך משמעותית בשווי החברה בה עובד.
בשנת 2023 לא קיבל העלאה עקב המלחמה.

ראיתי לא מעט אזכורים על RSU בפורום (להבנתי "תשלום" במניות במקום קבלת שכר?)
האם לדעתכם, סוכן מכירות, שמשתכר משכורת מאוד יפה יכול לבקש RSU ?(משכורת יפה מאודעל בסיס אחוזים, בסיס לא גבוה, כך שאם תפתח "מלחמה רשמית" בצפון הכל יכול להשתנות אם לא יגיע ליעדים).

אם גילו רלוונטי הוא בשנות ה50 המאוחרות
כאמור, מאוד דואג להורי והעתיד שלהם. לאבא שלי אין פנסייה טובה בגלל שינוי מקומות עבודה, משיכת פיצויים וכו'.
הייתי רוצה לעזור לו במיקוח על השכר שלו, וחשבתי שאולי זו אופציה שהוא יכול לדרוש והוא לא מודע לה בכלל.

מאוד אשמח לקבל הכווונה מסוימת, אשתף פרטים דרושים במידת האפשר :)
 
קראתי מההתחלה את המסע שלי, קצת מתקשה להאמין שפתחתי אותו לפני שבעה חודשים בלבד.
רציתי תחילה לומר לכולם תודה על ההודעות התומכות שבאמת מחממות את הלב. העלה בי חיוך!
החודשים האלה די טסו לי. מרגיש כאילו עברתי כמה שנים טובות בזמן קצר מאוד. למעט החודשים האחרונים של חוסר הוודאות עם הלימודים והמצב במדינה.

לראשונה בחיי אני מרגיש גאה בעצמי, וחשוב לי לכתוב את זה פה בשביל הנפש על מנת שאוכל לחזור לפה ולקרוא את זה לעצמי ביום סגרירי שהנפש עצובה.

לראשונה בחיי יצאתי מאיזור הנוחות
לראשונה בחיי "התחלתי" עם מישהו (בערך). לא צלח, אבל ניסיתי.
השכרתי 2 דירות למען השם. אחת מהן לא לבד! ועוד עם בנות המין השני... התקדמות שלא תיאמן. לא הייתי מאמין לפני שנתיים.
קראתי ולמדתי המון, תודה רבה לכלל הפורום שהחכמתם אותי - ראיתי כשפתחתי את הדיון שהנושא הדאיג אותי, כיום אני משמעותית פחות מודאג. אירי, סנופי, צובר, מחלק, מיסים...
הוצאתי רישיון!!! קניתי אוטו! :)
אני אומנם "באיחור" רב, מכל הבחינות. הניסיון התעסוקתי שלי מועט מאוד, הניסיון החברתי שלי מועט מאוד, אני מתחיל תואר (כמעט) בגיל 28, אך לראשונה בחיי אני מרגיש במסלול הנכון. מקווה מאוד שהשנה אצליח לעשות תפנית לפחות בפאן הלימודי והחברתי (חברתי אולי יהיה קשה מאוד עקב זה שאני מיישוב מפונה והלימודים יהיו בזום).

כבר מחכה בקוצר רוח להתחיל את התואר! מתחיל ב14/1, ביום מן הימים שיהיו לי מחשבות לפרוש, לוותר, חשוב לי לחזור לשישי בינואר ולקרוא כמה התרגשתי ופיללתי לתחילת הלימודים.
מחכה גם בקוצר רוח ליום שאחרי התואר. להתחיל לעבוד, לחסוך, ליישם את הידע הגדול שאני צובר פה. כרגע אני קצת פול גז בניוטרל בפאן ההשקעתי.
פרישה ועצמאות כלכלית? לא כל כך מעניין אותי, את האמת. אולי בגלל הניסיון התעסוקתי המועט. כן מעניין אותי להשאיר אחרי סכום יפה לילדים (אם יהיו, בתקווה שכן). רוצה שיוכלו לחלום ולהגשים כל העולה על רוחם בגבול הטעם הטוב.
עדיין מאוהב, אבל הזמן והריחוק עושה את שלו. התחלתי לישון יותר טוב בלילה לעומת הלילות שלא יכולתי לישון בהם.

לגבי ההודעה הקודמת במסע, מבין שכנראה לא רלוונטי עבור אבא שלי עקב כך שאין תגובות. מקווה שיצליח לקבל העלאה בשנה הבאה :)
שוב אאחל שנה אזרחית טובה לכולם, שהחטופים יחזרו במהרה וחיילנו בשלום.
 
תודה! אגב, כל פעם שאני רואה את היוזר שלך בפורום אני צועק בראשי "טימי!!!" בקולו של שימי ריגר :)
 
רכבת הרים:
אני אחלק את הכתיבה בהודעה זו לשני חלקים, חלק ראשון יותר בשביל עצמי, לנפש, אולי לעזרת אחרים במצב דומה. החלק השני יהיה יותר תאכלס.

חלק ראשון:
בדיוק לפני שבוע התחלתי את הלימודים האקדמיים, השבוע הראשון היה מאכזב מאוד. מאוד התקשתי להשתלב בלימודים, הייתה אכזבה עצומה מחלק מהמורים, רמתם המקצועית ורמת המוכנות ללימודים בזום. בנוסף הקושי החברתי ניכר מאוד בשבועות האחרונים, אני מרגיש מאוד מצוברח וחסר אונים. גם תחושת האהבה הנכזבת עדיין איתי, ולצערי אין לי מה לעשות בנידון חוץ מלתת לזמן לעשות את שלו.
בשבוע האחרון, בעקבות הגעגועים, הקשיים והאכזבה, הגעתי לסוג של נקודת רתיחה. הגיעו לי מחשבות תבוסתניות ואובדניות גם כן. נעזרתי בקו החם של ער"ן, דיברתי בצ'אט עם נציג חביב שעזר לי בעזרת הנוכחות שלו, אך גם מעשית (המליץ לי לפנות לעזרה דרך העזרה שמוצעת למפוני חרבות ברזל, ציין ולא ידעתי שאני כנראה זכאי לתמיכת פסיכולוג).
הגשתי בקשה, מקווה שתענה בהקדם.
יום למחרת הקושי הנפשי הרב, הגיעה תפנית משמעותית לטובה. קיבלתי הצעת עבודה (מפוקפקת). שאלתי לגביה בפורום, וחברי הפורום הסכימו איתי שהיא אכן מפוקפקת.
אבל מדלת שנסגרת נפתחה דלת חדשה! חבר פורום (שלא אציין את שמו, אין לי מושג אם מעוניין להיחשף), קישר אותי לחברה שמגייסת, חברה שאפילו בתחום העניין שלי והעבודה היא מהבית, כך שזה מושלם. אני אפילו יכול להמשיך לעבוד בה כאשר אחזור לקריית שמונה! (אם וכאשר זה יקרה).
לחלק הראשון אין יותר מדי משמעות כלכלית לחברי הפורום, אבל הרבה משמעות נפשית שזה לא פחות חשוב לדעתי. אם אתם מרגישים דאון מסוים, תשתפו. אל תשאירו לעצמכם. ותמיד תזכרו שלכל ירידה יש גם עלייה, לכל דלת שנסגרת יש דלת שנפתחת. היום אני מתחיל את השבוע עם מוטיבציה אדירה ומצפה בקוצר רוח להתחיל לעבוד (כנראה מחר). גם מבחינה לימודית אני מרגיש הרבה יותר מוכן לשבוע, לאחר שהייתי מדוכדך וחסר מוטיבציה.

חלק שני:
הוצאתי כסף ממיטב.
מצאתי עבודה! התחלתי לימודים!
הצטרפתי לIBKR - סה"כ מרוצה, האתר שלהם קצת איטי שזה מאכזב מחברה כל כך גדולה. אחלה שירות לקוחות. ענו לי מאוד מהר לשאלות.
העברתי 81K (שקל) לIBKR, רובו בCSPX, חלקו בVTWO. הכנסות עתידיות יכנסו לVXUS (מעוניין לפזר במדד עולמי ללא ארה"ב, לצערי לא מצאתי מדד אירי דומה).
אני מנסה ללמוד לעשות גרפים ולעקוב אחר שעות העבודה שלי, הכנסות והוצאות. אני גם מוסיף "צפי השקעה" ו"השקעה מעשית" (הלכה למעשה - מקסימום כסף שאני יוכל להעביר לIBKR בחודש אם עבדתי מקסימום שעות, וכמה באמת העברתי לאחר כל ההוצאות). מקווה לחסוך לפחות 65% בחודש כל עוד אני עובד (עדיין משלם שכר דירה בקריית שמונה).
הלו"ז יהיה עמוס, עמוס מאוד. מ8:45 עד 21:00 לימודים ועבודה, כולל עבודה בשישי. אך אני מאוד שמח שזו עבודה בתחום העניין שלי.

CSPX - מניות 33
VTWO - מניות 59

קובץ גוגל שייט ראשוני נסיוני ועקום :) (איך רצוי לעלות תמונה לפורום? אימגור יוצא גרוע)
 
הגיעו לי מחשבות תבוסתניות ואובדניות גם כן.
חזק ואמץ. הכל בראש, אתה עובר איזה משברון קטן בחיים אבל זה לא סוף העולם.
טוב שפנית ליעוץ מקצועי ואני מציע לך בנוסף, כמו הברון מינכבהוזן - תפוס עצמך בשיער ותשלוף אותך מהבוץ בכוחות עצמך עם חיזוקים מקצועיים. בסופו של דבר, הכל תלוי בך.
בהצלחה.
 
חזק ואמץ. הכל בראש, אתה עובר איזה משברון קטן בחיים אבל זה לא סוף העולם.
טוב שפנית ליעוץ מקצועי ואני מציע לך בנוסף, כמו הברון מינכבהוזן - תפוס עצמך בשיער ותשלוף אותך מהבוץ בכוחות עצמך עם חיזוקים מקצועיים. בסופו של דבר, הכל תלוי בך.
בהצלחה.
בנוסף גם אוסיף לשמור על פרופרציות. קצת איבדתי את זה כי איבדתי פרופורציות. בשנה וחצי האחרונות עשיתי דרך מדהימה. אז הרגשתי על הגל.
בחודשים האחרונים, עם הדחיות של הלימודים, הלמידה בזום, אי הוודאות (של מתי מתחילים ללמוד, ושמתחילים ללמוד אי וודאות איפה), גרמו לעומס נפשי.

יש בי מוטיבציה אדירה, אולי גדולה מדי, להדביק פערים על השנים האבודות. ולכן לדעתי איבדתי פרופורציות בגלל "חודשים מבוזבזים" שבהם לא מצאתי עבודה ולא למדתי.
צריך ללמוד גם להרגיע ולהפנים (כאמור) כמו שלכל ירידה יש עלייה, לכל עלייה יש ירידה. מקווה שהירידה נגמרה והעלייה מתחילה עכשיו :)
 
התנגשת במציאות אחרי שחלמת אותה במשך הרבה זמן, ונדקרת מהשברים של החלום. ואז קמת והמשכת הלאה... כל הכבוד <3
להתחיל לימודים אקדמאיים זה קשה בכל מיני חזיתות, לרוב לאו דווקא החזית שציפינו לה. לשבוע הראשון של הסמסטר הראשון בשנה הראשונה יש תמיד פוטנציאל אכזבה עצום - אל תדאג, אתה נורמלי. אחרי שבועיים של קרטוע מתחיל הדבר האמיתי; וגם אם לא - תמיד תמיד אפשר לשנות קורסים ומסלולים.
 
מטרות לחצי שנה הקרובה:
להתרכז בלימודים - להצליח ולצלוח את השנה הקשה שלפנינו. כשאחזור מחו"ל להתחיל ללמוד שוב את החומר של המכינה ולהתכונן.
לנסות לברר איזה חומר לומדים במכינת מדעי המחשב - ולראות אם זה משהו שאני יכול להתחבר אליו וללמוד באופן עצמאי.
ללמוד אקסל - אם יתאפשר לי. המערכת כנראה תהיה סופר סופר עמוסה עקב דחיית הלימודים בחודשיים+.
להתחיל לעקוב בעקביות (רצוי עם אקסל) אחר הוצאות והכנסות.
לנסות לברר יותר על לימודי מדמ"ח ומעבר למסלול דו חוגי (תלוי ציונים).
להגיע לשווי של 100 אלף שקל עד תחילת אוגוסט.
להמשיך לעדכן במסע האישי
אחחח.... תמימות. או נאיביות? בכל מקרה יש שינוי לו"ז גדול עקב מציאת עבודה.

קשה מאוד בתואר. ממגוון סיבות. לאו דווקא החומר עצמו, יותר קושי אישי בגלל הלמידה מרחוק. מחשבות רבות על פרישה (דחייה לשנה הבאה בתקווה ללימודים פרונטאלים), אך לבינתיים ממשיך. חוסר הוודאות הוא הגורם המכריע. חוסר וודאות לגבי השנה הבאה, מה אם גם היא תהיה בזום? לא מעוניין לדחות בשנתיים. too much.
עולות מחשבות על ללמוד לרישיון יועץ השקעות ולאו דווקא לתואר, במידה ואוותר על הלימודים.

הצרטפתי למסלול מערכות מידע (חלק מהחוג לכלכלה וניהול), בו יש מבוא לתכנות. קפצתי למים בלי לדעת לשחות, מקווה שלא אתחרט. בהמשך, במידה ואני אוהב ומתחבר לנושא, אשקול לשנות חוג למדעי המחשב.

לשמחתי הרבה יש קורס באקסל כחלק מהמערכת. זמן מעבר ללימודים אין לי בכלל, כך שזה נחמד מאוד. 2 נ"ז על משהו שאני מעוניין להתעסק בו בזמני האישי בלאו הכי.
יצרתי קובץ אקסל שבו אני מרכז כספים מושקים, היכן מושקעים, עוקב אחר שעות עבודה, הכנסות והוצאות (לא באמת קיימות הוצאות למעט שכ"ד אבל הקרקע מוכנה). V גדול!

מטרות חדשות (וקצת רחוקות):
עקב קריאה בפורום והתעניינות כללית, להתעמק יותר במשכנתאות, קניית דירה, וכל המסביב. יותר רלוונטי עקב מציאת עבודה (בתקווה לכל מהלך התואר), כך שיש זיק של עניין.
להתעניין ב"משכנתא מסובסדת", משמעות, הגבלים, וכו'.
להתעניין ב"דירה בהנחה" (או איך שלא קוראים לזה).
האם בכלל אפשרי לקבל משכנתא מסובסדת למען דירה בהנחה?

איחולי חודש שקט ותפילות למען החטופים וחיילנו שיחזרו כולם בשלום.
 
טוב, האמת שכתבתי פוסט ארוך ב"התפתחות אישית", פוסט די ארוך, התייאשתי ומחקתי. סגרתי דפדפן. חשבתי שאני סתם מתבכיין ובמילא לא אקבל תשובה התחרטתי שנייה אחרי...
בעצתו של @המהנדל אני כן כותב. אנסה לקצר ולא להתבכיין יותר מדי.

מיואש מאוד מהלימודים. מראש הצפנתי למכללת תל חי בגלל מכינת חממה שלהם שקסמה לי, מותאמת לסטודנטים בעלי הפרעות קשב ולקויות למידה כאלה ואחרות (אני מאובחן מגיל צעיר עם דיסגרפיה והפרעות קשב). מקבלים תמיכה מחונכים שגם הם בעלי לקויות למידה במהלך התואר ודברים נוספים כמו תמיכה רגשית. אני מאוד מתוסכל מהלימודים מרחוק בזום.
אני ממש מיואש מהלימודים בזום. ארבעה שבועות ואני מרגיש שלא למדתי כלום. זה לא שהחומר קשה, אני פשוט לא מרוכז בשיעור בכלל. אין לי מושג על מה מדברים. לכתוב אני לא מצליח. גם המורים עצמם (רובם) מתקשים מאוד להעביר שיעורים, לא באשמתם כמובן, גם הם מפונים ממגוריהם ומלמדים בתנאים לא אידיאלים בעליל.
רע לי מאוד. נפשית, מנטלית, פיזית אין לי כוחות לכלום. אני כל כך מתוסכל...

חושב לפרוש ולעבור ללימודי ייעוץ השקעות, המוסד הכי צפוני ללימודים שמצאתי בחיפה (תזכורת אני גר בנהרייה). ולאחר מכן בעתיד ניהול תיקים (דורש סטאז' נוסף).
אני לא יודע אם אני מוותר מוקדם מדי. אני לא יודע אם אני בורח מאחריות כהרגלי הישן. אני כל כך חושש לעשות צעד שאתחרט עליו.
גם כרונולוגית לא הגיוני ללמוד ייעוץ השקעות ולאחר מכן לעשות תואר, כי התואר נותן פטור ממרבית הקורסים שלומדים עבור המבחנים לייעוץ השקעות.
אבל... לפחות יהיה לי וודאות. הלימודים יהיו פרונטאלים. אני מרגיש שהקושי הכי גדול שלי זה חוסר הוודאות. פשוט ייאוש. מי יודע עד מתי אהיה מפונה מקרית שמונה? סמסטר? שניים? כל התואר?
אם היה לי וודאות מסוימת, למשל שבאוקטובר הבא הלימודים מתחילים פרונטאלית, הייתי מוותר על השנה הנוכחית, עובד במשך שנה ומתחיל מחדש. אבל אין לי ערובה לכך שבשנה הבאה הלימודים יהיו פרונטאלים, ולכן אני מרגיש תקוע.
עוד לפני שהתחילה שנת הלימודים חששתי מאוד מהלימודים בזום, ניסיתי לברר עם אוניברסיטת חיפה אם אוכל להתקבל אליהם עם מכינה של מכללת תל חי ולצערי זה לא אופציה.
אני מניח שמבחינה אקדמית (לימודי תואר ראשון) האופציה היחידה שלי היא מכללת הגליל המערבי, אבל אני לא מתלהב...

ללימודי ייעוץ השקעות יש כל כך הרבה חסרונות... מקצוע גוסס (??), סדר כרונולוגי לא הגיוני (ללא תואר), משכורות לא גבוהות, סבירות ביחס לזמן הלימודים אני מניח. הייתי רוצה לשאוף ליותר. מבחינה גאוגרפית, בתי ההשקעות במרכז ואני לא מעוניין לגור במרכז. משכורת בבנק (סביר להניח) תהיה משמעותית נמוכה יותר מבית השקעות (?). חשוב לי להיות לטובת הלקוח ולא לטובת המוסד, ולתחושתי זה לא יהיה קל.

התחלתי לחפש מוסדות לימוד שמלמדים ייעוץ השקעות, ויש לי קצת בלאגן. לאחר חיפוש בגוגל, חלק מהמוסדות שהמליצו לי עליהם בכלל לא מלמדים ייעוץ השקעות אלא "מסחר בשוק ההון" או שקר כלשהו.
ביקשתי היום מכמה מוסדות שיצרו איתי קשר, חלק עשו זאת היום חלק עדיין לא.
המוסד היחיד שיצר איתי קשר ומלמד ייעוץ השקעות הוא "BDO פיננסים", בשיחה הדגשתי שאני מעוניין ללמוד במוסד שבחיפה. ביקשתי לקבל את הקורסים והלו"ז שלהם למייל (מתחיל בסביבות יולי). ששלחו לי את הלו"ז שמתי לב באותיות מאוד קטנות, שהקורסים בכלל בתל אביב. ביקשתי לקבל קבצים רלוונטים עבור לימודים בחיפה ועדיין לא קיבלתי.
חוות דעת באינטרנט די קטלו אותם, וקצת "ירד לי" מהמוסד הזה.
מוסדות נוספים שאני שוקל הם "מכללת אורין שפלטר" ו"המכללה למינהל" - שאני מאמין שכן מציעים קורס ייעוץ, אבל עוד לא חזרו אלי ואני לא יודע את העלויות וזמני הקורסים.

לסיכום, אשמח לעצות. חוות דעת. אולי ניסיון אישי של חברי הפורום שלמדו ייעוץ השקעות ומכירים מוסדות רלוונטים או יכולים לתת המלצות/אזהרות. אנשים שמתעסקים בתחום - האם ניתן למצוא עבודה בצפון (עד חיפה-חדרה ולא דרומה מהן)?
 
תחושות מובנות לגמרי בקשר ללימודים מרחוק, מובן לגמרי שזה מבאס.

בקשר ללימודים - לא כולם מצליחים ללמוד לפי ההרצאות בכיתה. לי היה הרבה יותר נוח ללמוד בעצמי עם סיכומים, הקלטות או חומר באינטרנט.
בכל מקרה הייתי ממליץ לך להמשיך לכל הפחות עד אחרי תקופת המבחנים הראשונה, לראות איך אתה מצליח ללמוד באופן עצמאי ואם אתה נהנה מהלמידה עצמה.

בקשר לייעוץ השקעות - מה הדרישות בשוק כשאתה מנסה לחפש משרות לדוגמה? אני יכול להניח שהם כן יעדיפו בוגרי כלכלה/חשבונאות/מנהל עסקים וכו׳ (אולי בנוסף לתעודה כלשהי).

ובנימה כללית, הייתי מציע לך להתסכל על עבודה כחלק מהחיים ולא כחיים עצמם. ניכר שאתה רוצה לעבוד במה שאתה אוהב (וזה מעולה), אבל לפעמים צריך להתפשר או לזרום. עוד מהכרותי את החברות במשק, הציטוט הבא הוא מעט נאיבי:
חשוב לי להיות לטובת הלקוח ולא לטובת המוסד
רוב החברות יעשו הרבה כדי לקושש עוד כמה שקלים מכל לקוח. לא רק בתחום ההשקעות כמובן

אסכם ואגיד שבעיניי כדאי לתת לתואר עוד צ׳אנס, לפחות עד סוף הסמסטר או עד סוף השנה, לנסות להבין איך אתה מתחיל לצבור ניסיון אמיתי בתחומים שאליהם אתה מתחבר ורוצה לעבוד בהם. בסוף חלק מהקורסים חשובים, וחלקם רק לסימון וי.
 
עוד מהכרותי את החברות במשק, הציטוט הבא הוא מעט נאיבי:
רוב החברות יעשו הרבה כדי לקושש עוד כמה שקלים מכל לקוח. לא רק בתחום ההשקעות כמובן
לכן כתבתי את זה בפסקה שעוסקת בחסרונות המקצוע... האם אהיה מרוצה? שמח? אביא עצמי לידי ביטוי או אהיה עוד בורג קטן במערכת?

אסכם ואגיד שבעיניי כדאי לתת לתואר עוד צ׳אנס, לפחות עד סוף הסמסטר או עד סוף השנה, לנסות להבין איך אתה מתחיל לצבור ניסיון אמיתי בתחומים שאליהם אתה מתחבר ורוצה לעבוד בהם. בסוף חלק מהקורסים חשובים, וחלקם רק לסימון וי.
אני חושש להגיע למצב שבו אכשל בקורסים, ואכשל שוב בסמסטר הבא, ויעיפו אותי. אני לא מצליח לקלוט חומר בזום.

גם אם אעבור, כמה זה ישפיע על העתיד שלי שבשנה א' קיבלתי ציונים שמגרדים את ה"עובר"?
אם ארצה לעשות תואר שני, עד כמה זה יפגע בי?
במיוחד אם אצטרך לעשות אותו במוסד אחר כמו אוניברסיטה.
בקשר ללימודים - לא כולם מצליחים ללמוד לפי ההרצאות בכיתה. לי היה הרבה יותר נוח ללמוד בעצמי עם סיכומים, הקלטות או חומר באינטרנט.
בכל מקרה הייתי ממליץ לך להמשיך לכל הפחות עד אחרי תקופת המבחנים הראשונה, לראות איך אתה מצליח ללמוד באופן עצמאי ואם אתה נהנה מהלמידה עצמה.
אפשר לשאול מה למדת ובאיזה חומר באינטרנט השתמשת?
אין לי סיכומים. מילה אחת לא כתבתי מתחילת הסמסטר כי אני לא עומד בקצב, כי אני לא מרוכז, כי לא נוח וכו'. גם אין לי ממי לבקש כי זה שנה א', ועוד לא מצאתי חברים לבקש מהם סיכומים, כי לא פגשתי אף אחד. למידה מהאינטרנט אולי הפתרון.
 
תן לעצמך חצי שנה. זה שגוי לקבל החלטות על התואר על סמך החודשים הראשונים בטח כשזה בתקופה כאוטית כל כך.
האם אתה יכול לארגן קבוצת למידה פיזית / מקוונת? זה עשוי לעזור לך. שווה לנסוע שעה כדי לשבת עם תלמידים נוספים אם זה הופך את ה4-5 שעות הבאות לאפקטיביות יותר.
 
אני חושש להגיע למצב שבו אכשל בקורסים, ואכשל שוב בסמסטר הבא, ויעיפו אותי. אני לא מצליח לקלוט חומר בזום.
אולי הבעיה שלך היא שיש לך ציפיה לקלוט חומר מצפיה ראשונית בזום? אני מסוג האנשים שלא קולט במכה ראשונה, כשאני קורא מסמך בעבודה אני בקושי מבין משהו, ואז אני קורא אותו שוב ומבין עוד קצת , ואז במעבר נוסף שוב ומתבררים לי דברים שפספסתי במעבר הראשון, וכך במעברים נוספים עד שאני מבין, ואני כותב לעצמי במחברת עם עט נקודות עיקריות ומשרטט והתהליך הזה חיוני לי. אני מפרק כל נושא לגורמים קטנים ומתמודד עם כל אחד בתורו וגם אם אני לא מבין משהו אני לא נתקע אלא ממשיך הלאה מתוך אמונה שאבין אותו ברגע שאחבר את כל הנקודות במעבר נוסף.
אתה חייב לפתח לך שיטת למידה שמתאימה לך והכי חשוב להקפיד על שינה טובה כי בשינה קורה הקסם במוח שמחבר את הכל.
 
אתה חייב לפתח לך שיטת למידה שמתאימה לך והכי חשוב להקפיד על שינה טובה כי בשינה קורה הקסם במוח שמחבר את הכל.
מסכים לחלוטין. לא חושב שאני מצפה להבין בפעם הראשונה. כן מסכים שאני מתקשה להבין.
שינה נושא רגיש, יש לי בעיות שינה ואני מתקשה לישון גם עם כדור שינה.
 
תן לעצמך חצי שנה. זה שגוי לקבל החלטות על התואר על סמך החודשים הראשונים בטח כשזה בתקופה כאוטית כל כך.
האם אתה יכול לארגן קבוצת למידה פיזית / מקוונת? זה עשוי לעזור לך. שווה לנסוע שעה כדי לשבת עם תלמידים נוספים אם זה הופך את ה4-5 שעות הבאות לאפקטיביות יותר.
לצערי לא אופציה. לא מכיר אף אחד. וגם מבחינת זמן, עובד בכל יום למעט שלישי וחמישי. בנוסף אני מרגיש שאני הולך לאיבוד בלמידה בקבוצות. אולי גג עם עוד אדם אחד.
תודה על חוות הדעת. אני כנראה אגש למבחנים. בעיקר כי חלופת הלימודים דאני שוקל לא מתחילה בקרוב... אני רק מקווה שזה לא משפיע על סיכויי הקבלה שלי לתואר שני אם אסיים עם ציונים גרועים מאוד.
 
Back
למעלה