• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

כנסת ומדינה עם רוב חרדי

  • פותח הנושא Shaz
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
@אליהו, בוא נעזוב רגע אנגלית ומתמטיקה. אפילו בשפת הקודש (עברית) אתה כותב בטעות אבל בעקביות בשגיאה בהטיית העתיד - אני ישלח, אני ינסה, אני יגיד, במקום אשלח, אנסה, אגיד.
לא מפריע לך שהחינוך שלך היה כל כך צר שאתה אפילו לא יודע לכתוב/לדבר באופן תקני בשפת התנ"ך?
אני מצטער אם זה נשמע בוטה אבל ניכר שאתה לא דיסלקטי אלא פשוט לא מכיר היטב את כללי העברית. זה מאוד צורם בקריאה ובפרט כשזה מגיע מחרדי שטוען שלימודי קודש הם ערך עליון... מה היה הנזק אם אם היית לומד עוד קצת לשון? לא ביקשתי חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי...
דבר ראשון העברית של היום ובמיוחד הדקדוק של היום, זה ממש לא שפת התנ"ך.... כנראה שממש הרבה זמן לא קראת תנך.

דבר שני אני לא רואה ערך מיוחד בדקדוק, ולכן אני לא משקיע בזה, אבל אני חושב שבמשך הזמן זה יסתדר מעצמו, וגם אם לא, לא נורא.
 
זה מדהים לקרוא כאן חרדי שמנסה להסביר שבסה"כ יש לו סדרי עדיפות שונים משל אחרים וקבוצה של "נאורים" שפשוט לא מסוגלים להתרגל לרעיון הזה
אני חושב שהבעיה היא לא עם סדרי עדיפויות שונים. הבעיה היא שיש משאבים שזמינים לכל אזרח ישראלי בלי תלות בסדרי העדיפויות שלו מצד אחד ומצד שני יש סידרי עדיפויות שבעיקר לוקחים מהמשאבים המשותפים ומתרבים בקצב מאוד מהיר.
 
דבר שני אני לא רואה ערך מיוחד בדקדוק, ולכן אני לא משקיע בזה, אבל אני חושב שבמשך הזמן זה יסתדר מעצמו, וגם אם לא, לא נורא.
אין ספק שהאמונה שלך "שבמשך הזמן זה יסתדר מעצמו" היא מוטיב חוזר בכל הודעותיך. מה שנקרא, בעזרת השם יהיה בסדר.
 
דבר ראשון העברית של היום ובמיוחד הדקדוק של היום, זה ממש לא שפת התנ"ך.... כנראה שממש הרבה זמן לא קראת תנך.

דבר שני אני לא רואה ערך מיוחד בדקדוק, ולכן אני לא משקיע בזה, אבל אני חושב שבמשך הזמן זה יסתדר מעצמו, וגם אם לא, לא נורא.
קראתי מספיק תנ"ך כדי לדעת איך מטים פעלים בעתיד בגוף ראשון. הנה פסוקים א' ו-ב' מבראשית פרק י"ב:

א וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-אַבְרָם לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ. ב וְאֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל וַאֲבָרֶכְךָ וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ וֶהְיֵה בְּרָכָה

כמו שניתן לקרוא - יש כאן ארבע הטיות נכונות של עתיד שמתחילות באות א'.
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
קראתי מספיק תנ"ך כדי לדעת איך מטים פעלים בעתיד בגוף ראשון. הנה פסוקים א' ו-ב' מבראשית פרק י"ב:

א וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-אַבְרָם לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ. ב וְאֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל וַאֲבָרֶכְךָ וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ וֶהְיֵה בְּרָכָה

כמו שניתן לקרוא - יש כאן ארבע הטיות נכונות של עתיד שמתחילות באות א'.
אתה טוען שהתנך תואם את כללי הדקדוק של העברית? אפשר ללמוד מהכתיבה של התנך דקדוק? כותב התנך דקדק בדקדוק של העברית המודרנית????

ולכתוב שבתנך יש 4 הטיות נכונות, כאילו התנך עבר אצלך את המבחן.... התנך זה עברית שונה וברור שיש כללי דקדוק מסוימים שמתאימים לכתיבה של התנך אבל ברור שהתנך זה ממש לא מקום ללמוד דקדוק במיוחד לא אחרי אלפי שנים שאפילו המילים עצמם קיבלו בחלקם משמעות אחרת...
 
אתה טוען שהתנך תואם את כללי הדקדוק של העברית? אפשר ללמוד מהכתיבה של התנך דקדוק? כותב התנך דקדק בדקדוק של העברית המודרנית????

ולכתוב שבתנך יש 4 הטיות נכונות, כאילו התנך עבר אצלך את המבחן.... התנך זה עברית שונה וברור שיש כללי דקדוק מסוימים שמתאימים לכתיבה של התנך אבל ברור שהתנך זה ממש לא מקום ללמוד דקדוק במיוחד לא אחרי אלפי שנים שאפילו המילים עצמם קיבלו בחלקם משמעות אחרת...
אתה טענת ששפת התנ"ך שונה מהעברית של היום ואני הוכחתי בעזרת דוגמה שבהטיית העתיד שבה אתה משתמש באופן שגוי אין שוני בין העברית של היום לשפת התנ"ך. כל שאר הטענות שהעלית הן על אחריותך בלבד.
ואגב - לא כותבים "המילים עצמם" אלא "המילים עצמן" כי מילה היא בלשון נקבה.
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
אתה טענת ששפת התנ"ך שונה מהעברית של היום ואני הוכחתי בעזרת דוגמה שבהטיית העתיד שבה אתה משתמש באופן שגוי אין שוני בין העברית של היום לשפת התנ"ך. כל שאר הטענות שהעלית הן על אחריותך בלבד.
ואגב - לא כותבים "המילים עצמם" אלא "המילים עצמן" כי מילה היא בלשון נקבה.
אני טענתי שדקדוק אי אפשר ללמוד מהתנ"ך.
וכל הבנה האחרת שהבנת ממני הן על אחריותך בלבד.
ואגב אתה יכול לתקן אותי כל הזמן, כי ברור לי שיש לי כל הזמן טעויות כתיב, בסוף מורה לדקדוק בחינם, אני לא מתנגד.
 
יש פה הרבה עניין על לימודי ליבה

אני אישית בבית הספר בקושי סיימתי 3 יחידות מתמטיקה ואנגלית

תלמיד ליבה גדול לא הייתי
ובכל זאת סיימתי תואר ואני מסתדר לא רע

גם אם תלמד מישהו בכוח משהו שהוא לא רוצה כי הרבנים שלו אמרו לו ושזאת האמונה שלו שאין לזה ערך זה לא יעזור


אני חושב שיותר חשוב לנסות איכשהו להסביר את החשיבות של לעשות את זה לתת מוטיבציה לרצות לעשות את זה

מבחינתי גם בחינוך הממלכתי לתת מוטיבציה חשוב הרבה יותר

אם ילד לא רוצה ללמוד משהו כלום לא יעזור

ואם הוא ירצה הוא יצליח גם לבד וגם בלי מורה
 
אכן רוב פרלמנטרי יקח הרבה מאוד שנים,
אבל תוך כמה עשרות שנים כמחצית מבני הנוער היהודים בישראל יהיו חרדים,
אומרים שהעולם שייך לצעירים אז אני חושב שההשפעה של השינוי הזה בגילאים 0-25, יהיה דרמטי מאוד בנוף של המדינה.

אני מאמין שיהיה שינוי רדיקלי בכל הקשור לתעסוקת גברים במגזר.

המדינה לא תהיה עניה, חרדים אחרי הכל הם גם יהודים.. ע"ע ההצלחה הכלכלית של הקהילה האורתודוקסית בניו יורק.

וכמו ש @יובל המבולבל כתב, ככל שהאיום על החילונים יגדל הם יבצרו ויעגנו את זכויותיהם במסגרת ה"סטטוס קוו".
אתה לא יכול להחזיק כלכלה של עולם ראשון עם אוכלוסייה של עולם שלישי.
אין כזה סרט.

חרדי שלא מקבל חינוך וכלים לשוק תעסוקה מודרני, לא יעבוד בתעסוקה מודרנית. בסבירות גדולה, גם ילדיו לא יהיו כאלה (חינוך מלמעלה). כאן המדינה צריכה להתערב, אבל כפי שאתה רואה, הניסיונות נכשלים.
נעשו מספר נסיונות להכשיר ולהכניס חרדים להייטק, כשאתה בוחן אתה הנושא במספרים גדולים, כל הניסיונות האלה נכשלו. אין קיצורי דרך בדברים האלה, זה לא שכונה. זה תהליך שלוקח דור אחד לפחות (במקרה הטוב). צריך לעבוד מלמטה ובצורה יסודית ומסודרת - זה לא קורה.
בשנת 2030, הרכבת תצא מהתחנה. לרדוף אחרי הדבר הזה… בהצלחה.

אני לא חושב שהם מעוניינים בשלטון, הם מעוניינים שלא תפגע להם באוטונומיה. אבל לקצב הדמוגרפיה יש רצונות אחרים, ובחברה מודרנית האוטונומיה הזאת לא יכולה להימשך עוד הרבה. או שהיא יכולה להימשך, אבל זאת לא תהיה חברה מודרנית.

הפערים ילכו ויגדלו. לחילוני שיוולד להורים לא עשירים לא יהיה מה לחפש פה.
 
נערך לאחרונה ב:
הטענה הזו בעצם אומרת שהיהודים זה גזע שונה. כלומר אנושי אבל עם מוח חזק יותר. לא השפעה סביבתית על דת מסויימת שמלחיצה את המאמינים בה ומאלצת אותם להצליח יותר למשל כמו המהגרים הסינים כיום בארה״ב. אלא להיות יהודי זה לא להאמין בדת היהודית, אלא אתה בעצם מין שונה.

אם נמשיך בהגיון הזה, אם אתה מין שונה מהאנוש הרגיל אזי אולי יש לך גם תכונות שונות אינהרנטיות בגזע שאולי הם רעות לא רק מוח גדול יותר.............. ואולי לא כדאי להמשיך מכאן.
זה שהנושא הזה נפיץ ורגיש ואולי לא כדאי לדוש בו, אני מאוד מסכים.

אבל הנתונים מראים מה שהם מראים.

ואגב, היהודים הם בהחלט יותר גזע-משפחה לעומת שאר הדתות שהם אוסף משפחות וגזעים שמתאחדים באמונה משותפת, זה לא הופך את היהודים ל"מין" שונה אלא לבעלי תכונות גנטיות משותפות (כמו כל משפחה).
גנטיקה זה גנטיקה אתה מקבל סל של תכונות, חלקן מחמיאות חלקן פחות.
 
נערך לאחרונה ב:
ולמה יש התנגדות ללמוד מתמטיקה אתה כן מבין?
בעבר תלמוד תורה היה משמש את הרב ללמד את הילדים רק תורה, וכל שינוי של הוספת תכנים נתפס כשינוי בדבר שאסור לעשות בו שינויים
גם לא מבין, אשמח להסבר האמת.
 
זה שהנושא הזה נפיץ ורגיש ואולי לא כדאי לדוש בו, אני מאוד מסכים.
"נושא נפיץ" זה פשוט שם יפה לגזענות.

אבל הנתונים מראים מה שהם מראים.
אתה ממשיך לנפנף בהצהרות האלה בלי להביא שום אסמכתא.

באותה מידה אפשר לכתוב "אומנם נושא האף היהודי הארוך הוא נושא נפיץ אבל הנתונים מראים מה שהם מראים"
 
גם לא מבין, אשמח להסבר האמת.
הציבור החרדי הוא ציבור שמרן, והוא שומר מסורת, שהילדים הולכים לחיידר (תלמוד תורה) ולומדים רק לקרוא ולכתוב ולימוד תורה, מי שרצה ללמוד להיות סנדלר היה הולך לסנדלר מי שרצה ללמוד נפחות היה הולך לנפח, בתלמוד תורה היו לומדים רק תורה.

אני בנושא של לימוד ליבה מסכים שצריך להוסיף, (השבת דיברתי עם אחד מהמורים בתלמוד תורה, על הנושא של לימוד אנגלית וחשבון, אז הוא אמר לי שלדעתו חייבים את זה ואנחנו שלא עושים את זה טועים בענק, והוא טען שהמנהל תמך ועודד הורים שהתייעצו בפרטי לשלוח לחוגי אנגלית)

בציבור החרדי אנשים בני 40 באחוזים מאוד נמוכים הם לומדים בכולל, אבל העבודות שהם עובדים זה סוג של להיות רבה או בישיבה וכיוצא בזה, ממילא לימודי ליבה באמת לא היו חשובים, אבל בגילאי 30 כבר יש אחוזים גבוהים שמנסים להשתלב בעבודה שמכניסה שכר מכובד, ובשביל זה הם מנסים ללמוד מקצוע, וכשמרגישים את המצב שצריך להתחיל מהתחלה.... זה גורם בשנים האחרונות שיותר ויותר הורים חושבים שזה פספוס.... יש לי גיס עצניק (שזה קבוצה קיצונית) שאמר לי שאת הילדים שלו הוא בטוח ישלח לחוג אנגלית ומתמטיקה, (אני חושב שבמציאות הוא לא יעשה את זה), אבל עצם זה שההבנה שאנגלית ומתמטיקה זה דבר חשוב להתקדמות האישית, זה תובנה שמחלחלת עמוק....

אבל גם חשוב לי לומר איך אני מסתכל עליכם, אתם מסתכלים על לימודי ליבה כמפתח לחיים, ובמציאות אתם מפספסים המון בדרך, יש חיים גם לאדם שחי בפשטות, (אפשר לטעון שבמדינה סוציאליסטית זה על חשבון החברה אבל זה כבר נושא אחר) אצלכם יש יותר מדי הערכה לעשות כסף, ואתם קצת שוכחים את החיים הפשוטים, אצלכם מי שיש לו הרבה כסף גר בווילה פרטית עם חצר פרטית גדולה שבמובן מסוים מנתק את עצמו עוד יותר מהחברה האנושית, אתם חותרים ומתקדמים בצעדי ענק לחיים עצובים, ואנחנו מזדחלים אחריכם לצערי.
 
הציבור החרדי הוא ציבור שמרן, והוא שומר מסורת, שהילדים הולכים לחיידר (תלמוד תורה) ולומדים רק לקרוא ולכתוב ולימוד תורה, מי שרצה ללמוד להיות סנדלר היה הולך לסנדלר מי שרצה ללמוד נפחות היה הולך לנפח, בתלמוד תורה היו לומדים רק תורה.

אני בנושא של לימוד ליבה מסכים שצריך להוסיף, (השבת דיברתי עם אחד מהמורים בתלמוד תורה, על הנושא של לימוד אנגלית וחשבון, אז הוא אמר לי שלדעתו חייבים את זה ואנחנו שלא עושים את זה טועים בענק, והוא טען שהמנהל תמך ועודד הורים שהתייעצו בפרטי לשלוח לחוגי אנגלית)

בציבור החרדי אנשים בני 40 באחוזים מאוד נמוכים הם לומדים בכולל, אבל העבודות שהם עובדים זה סוג של להיות רבה או בישיבה וכיוצא בזה, ממילא לימודי ליבה באמת לא היו חשובים, אבל בגילאי 30 כבר יש אחוזים גבוהים שמנסים להשתלב בעבודה שמכניסה שכר מכובד, ובשביל זה הם מנסים ללמוד מקצוע, וכשמרגישים את המצב שצריך להתחיל מהתחלה.... זה גורם בשנים האחרונות שיותר ויותר הורים חושבים שזה פספוס.... יש לי גיס עצניק (שזה קבוצה קיצונית) שאמר לי שאת הילדים שלו הוא בטוח ישלח לחוג אנגלית ומתמטיקה, (אני חושב שבמציאות הוא לא יעשה את זה), אבל עצם זה שההבנה שאנגלית ומתמטיקה זה דבר חשוב להתקדמות האישית, זה תובנה שמחלחלת עמוק....

אבל גם חשוב לי לומר איך אני מסתכל עליכם, אתם מסתכלים על לימודי ליבה כמפתח לחיים, ובמציאות אתם מפספסים המון בדרך, יש חיים גם לאדם שחי בפשטות, (אפשר לטעון שבמדינה סוציאליסטית זה על חשבון החברה אבל זה כבר נושא אחר) אצלכם יש יותר מדי הערכה לעשות כסף, ואתם קצת שוכחים את החיים הפשוטים, אצלכם מי שיש לו הרבה כסף גר בווילה פרטית עם חצר פרטית גדולה שבמובן מסוים מנתק את עצמו עוד יותר מהחברה האנושית, אתם חותרים ומתקדמים בצעדי ענק לחיים עצובים, ואנחנו מזדחלים אחריכם לצערי.
אנחנו בעד חיים פשוטים... זהו פורום הסולידית...
העניין הוא שהחיים הפשוטים שלנו הם על חשבוננו, ואילו בהכללה החיים הפשוטים של החרדים הם, אפעס, גם על חשבוננו...
 
אצלכם יש יותר מדי הערכה לעשות כסף, ואתם קצת שוכחים את החיים הפשוטים, אצלכם
דבר ראשון, ממש תודה על התשובה המעמיקה, זה מאוד מעניין, זה מתחבר לי לנקודה שאני שומע די הרבה, שהציבור החרדי כן מעוניין ללמוד יותר ליבה אבל העסקנים הפוליטים לא מקדמים את זה... חבל.

לגבי המשפט שצוטט, זה אולי נכון לרוב האנשים, כי הם זקוקים להתקיים ויש תרבות של שופוני גדולה, זה משהו שעולה הרבה בפוסטים של הבלוג, למרות שמרבית דרי הבלוג הזה הם סולידים ולאו דווקא רודפים אחרי הכסף אלא יותר אחרי האיזון של עבודה וחיים.

יש הרבה אנשים שמשלבים עבודה ורוחניות, כל אחד לפי אמונתו כמובן, אבל זה ממש לא סותר אחר את השני או בא על חשבון, אשפר ורצוי לקבל השכלה שתעזור לך בחיים ובמקביל ללמוד לימודי דת או רוחניות להעשיר את הנפש.

אני שמח שישנם קולות במגזר החרדי שרוצים לשלוח את הילדים שלהם ללמודי ליבה, זה ממש מעודד, רק חבל לי שזה לא מגיע מלמעלה.
 
לגבי המשפט שצוטט, זה אולי נכון לרוב האנשים, כי הם זקוקים להתקיים ויש תרבות של שופוני גדולה, זה משהו שעולה הרבה בפוסטים של הבלוג, למרות שמרבית דרי הבלוג הזה הם סולידים ולאו דווקא רודפים אחרי הכסף אלא יותר אחרי האיזון של עבודה וחיים.
אנחנו בעד חיים פשוטים... זהו פורום הסולידית...
דרי הבלוג הם הרודפים הגדולים אחרי הכסף, (ואני חלק ממכם בעניין הזה) נכון שלא רודפים סתם אחרי כסף לשם כסף, אלא לשם יציבות ואיזון בעתיד, אבל חד משמעית רודפים אחרי כסף.
שאני דיברתי על חיים פשוטים, דיברתי על אידיאל לחיות את החיים הפשוטים, אצלינו מדברים נגד ההנאות המפורזות, נגד טיסות לחול לשם טיול, אצלינו מספרים סיפורים על אנשים גדולים, שחיו בפשטות גדולה, זה סמלים מאוד חזקים שאנחנו גודלים עליהם, זה ממש לא רוח הפורום... (אולי יש כאן בודדים שחושבים כך אבל ממש בודדים)

רק חבל לי שזה לא מגיע מלמעלה.
אתם נוטים לייחס כוח גדול יותר מהמציאות בשטח למנהיגים, המנהיגים שלנו לא יכולים לומר מהיום מתחילים ללמוד ליבה, ואם הם יגידו באותו רגע הם נהפכים לסיפור שהציבור לא ידע איך לאכול אותו, ציבור שמרן משנה את ההתנהלות שלו לאט לאט עם הצרכים של החיים, זה אף פעם לא יקרה בהחלטה של רגע, ומי שיחליט ברגע באותו רגע הוא הופך את עצמו ללא פופולארי בעליל, ואם הוא היה מנהיג, הוא כבר לא מנהיג...
במיוחד שהמנהיגים שלנו בכללית חושבים שזה רע, אבל בדברים האלו המנהיגים מתאימים את עצמם למציאות שמשתנה מלמטה.
 
נערך לאחרונה ב:
אבל גם חשוב לי לומר איך אני מסתכל עליכם, אתם מסתכלים על לימודי ליבה כמפתח לחיים, ובמציאות אתם מפספסים המון בדרך, יש חיים גם לאדם שחי בפשטות, (אפשר לטעון שבמדינה סוציאליסטית זה על חשבון החברה אבל זה כבר נושא אחר) אצלכם יש יותר מדי הערכה לעשות כסף, ואתם קצת שוכחים את החיים הפשוטים, אצלכם מי שיש לו הרבה כסף גר בווילה פרטית עם חצר פרטית גדולה שבמובן מסוים מנתק את עצמו עוד יותר מהחברה האנושית, אתם חותרים ומתקדמים בצעדי ענק לחיים עצובים, ואנחנו מזדחלים אחריכם לצערי.
החשיבות של לימודי ליבה היא לאפשר את חופש הבחירה בעתיד ולאו דווקא כדי לקנות וילה גדולה עם חצר. לגיטימי לגמרי לאדם עם 750 פסיכומטרי ללמוד היסטוריה ולא הנדסה, אבל זה מבחירה של אדם בוגר שמבין את ההשלכות וגם יכול להתחרט. גם אני בחרתי להיות עובד מדינה שמרוויח הרבה פחות מכושר ההשתכרות שלו ואין לי חרטות.
הבעיה בשלילת לימודי ליבה מילדות, שעבור חלק גדול מהאנשים, היא מסלילה אותם לעבודות פשוטות מבלי שיש להם בחירה אמיתית.
 
החשיבות של לימודי ליבה היא לאפשר את חופש הבחירה בעתיד ולאו דווקא כדי לקנות וילה גדולה עם חצר. לגיטימי לגמרי לאדם עם 750 פסיכומטרי ללמוד היסטוריה ולא הנדסה, אבל זה מבחירה של אדם בוגר שמבין את ההשלכות וגם יכול להתחרט. גם אני בחרתי להיות עובד מדינה שמרוויח הרבה פחות מכושר ההשתכרות שלו ואין לי חרטות.
הבעיה בשלילת לימודי ליבה מילדות, שעבור חלק גדול מהאנשים, היא מסלילה אותם לעבודות פשוטות מבלי שיש להם בחירה אמיתית.
מסכים איתך שזה לא דווקא בשביל לקנות וילה גדולה עם חצר, אבל הדיבור והכיוון הוא להשתכר כמה שיותר, וזה יוצר הרגשה שאם אני מרוויח הרבה אני שווה הרבה, ואם אני מרוויח פחות, אז אני שווה פחות, וזה תרבות שמדרדרת את הציבור לחיים מפונקים ומנותקים מהתמודדויות הפשוטות.\

המנהיגים הכי גדולים (הרב שטיימן הרב אלישיב הרב חיים קניבסקי) בציבור שאני משתייך אליו, חיים בפשטות שאדם חילוני בלי להכיר את האישיות אוטומטית היה בז לדמות, רק בגלל הפשטות המוגזמת בעיניו.

בציבור החרדי עד לפני 10 שנים בחורה שהייתה לומדת מקצוע עיקר השיקולים היו מה היא אוהבת יותר.... אני חושב שבכל דבר לכל קבוצה יש הרבה מה ללמוד מהקבוצה השנייה.
 
אבל הדיבור והכיוון הוא להשתכר כמה שיותר, וזה יוצר הרגשה שאם אני מרוויח הרבה אני שווה הרבה, ואם אני מרוויח פחות, אז אני שווה פחות
מסכים איתך שזו גישה נפוצה בחברה וגם בפורום, ושותף לביקורת.
 
גם אם תלמד מישהו בכוח משהו שהוא לא רוצה כי הרבנים שלו אמרו לו ושזאת האמונה שלו שאין לזה ערך זה לא יעזור
אני חושב שיותר חשוב לנסות איכשהו להסביר את החשיבות של לעשות את זה לתת מוטיבציה לרצות לעשות את זה
אתה מתאר כאן שתי סוגי אוכלוסיות שלדעתך כדאי להסביר להן את החשיבות. הבעיה היא שכל אחת מהאוכלוסיות היא בעלת אינטרסים אחרים.
אוכלוסיה אחת היא הרבנים והעסקנים שרוצים אולי לשמר את הבערות והעוני כדי להמשיך את ההיצמדות לקהילה (ולעזרתה הכלכלית/רוחנית/נפשית).
האוכלוסיה השניה היא צאן מרעיתם.
ילדי החרדים ילכו ללמוד איפה שההורים שלהם ירשמו אותם,וההורים ירשמו אותם לפי מצוות רב הקהילה שלהם. אני מניחה שההורים היו שמחים שילדיהם ילמדו עוד כמה דברים מעבר ללימודי התורה אבל ימשיכו להקפיד לעשות כמצוות הרבנים (שלהם, לדעתי, יש אינטרס שונה מלהורים).
@אליהו , האם גם בני ונכדי הרבנים אינם לומדים אנגלית ומתמטיקה? אולי הם עושים זאת הרחק מעיני הציבור שלהם?
נ.ב. המשפחה החרדית הענפה שלי מחולקת לבעלי השכלה ובורים. הבורים הם ילדי הבן דוד הקיצוני שהצטרף לחצר גור ושלח אותם ללמוד תורה בלבד ביידיש (גרים בחו"ל). האחים שלו הם "מתנגדים" וכל ילדיהם והמוני נכדיהם לומדים ליבה וגם השכלה מקצועית (בעיקר רו"ח) וגם הם בחו"ל.
 
מצב
הנושא נעול.
Back
למעלה