המערכות מורכבות וקשה לראות קשר ישיר בין השרים לבין חיי היום יום, אבל לפעמים הוא מבצבץ.
בממשלה הקודמת היה שר שעצר תקציבים, לאחר שאושרו על ידי קודמו, לתנועות הנוער (החילוניות כמובן) כי "יש לו סדר עדיפויות אחר", הילדים שלי לומדים בזרם החינוכי הממלכתי שבהגדרה מקבל פחות מאשר הממ"ד, רפורמות בחקלאות, תחבורה, השכלה גבוהה מעוכבות אולי בגלל בעלי אינטרסים, אולי לא, קשה לדעת אבל מה שבטוח זה שיש אנשים עשירים ומקושרים שמרוויחים הרבה כסף כל זמן שהרפורמות לא יוצאות לדרך.
בשורה התחתונה ההחלטה תלויה באדם וכישוריו וקשריו. זה לא לגמרי פוליטי, אבל לא נעדר הקשר פוליטי.
דוגמה טובה היא השר מתן כהנא שהוא ממש לא כוס התה שלי, פוליטית או אישית, אבל פתאום אתה רואה איך שר שלא עובד אצל המנגנון, יכול לתקן בזמן קצר מנגנונים מסואבים ומושחתים. הרי ברור לך ששר של ש"ס לא היה עושה עשירית מזה, וליהפך, עוד מגדיל תקצוב למנגנונים האלו.
וזה עוד במשרד קטן שהשפעתו על חיי, כאדם חילוני, די שולית. תאר לך מה יעשה שר שמגוייס לטובת הציבור במשרדים הגדולים.