• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

המצב בטוויטר מחמיר ונראה לי שהעננה הזו תרחף מעל טסלה הרבה מאד זמן עכשיו.. בתור השקעה - מניית טסלה נוראית היום. אין שום פרספקטיבה שהיא תתאושש בחצי שנה הקרובה ללא קשר לביצועי החברה או השוק

לדעתי גם אם השוק יעלה חזרה לשיא טסלה תדשדש אולי 10% מעל המחיר הנוכחי כי פשוט זה חתיכת ענן שהמנכל של טסלה בצרות עם חברה שהיא על סף פשיטת רגל וזקוקה לכסף שלו

אני שמח שכל פעם שהוא יצטרך למכור עכשיו הוא יאלץ למכור הרבה יותר מניות כי המחיר שלהן נמוך.. וככה ההשפעה שלו על טסלה תרד בקצב כפול
 
המצב בטוויטר מחמיר ונראה לי שהעננה הזו תרחף מעל טסלה הרבה מאד זמן עכשיו.. בתור השקעה - מניית טסלה נוראית היום. אין שום פרספקטיבה שהיא תתאושש בחצי שנה הקרובה ללא קשר לביצועי החברה או השוק

לדעתי גם אם השוק יעלה חזרה לשיא טסלה תדשדש אולי 10% מעל המחיר הנוכחי כי פשוט זה חתיכת ענן שהמנכל של טסלה בצרות עם חברה שהיא על סף פשיטת רגל וזקוקה לכסף שלו

אני שמח שכל פעם שהוא יצטרך למכור עכשיו הוא יאלץ למכור הרבה יותר מניות כי המחיר שלהן נמוך.. וככה ההשפעה שלו על טסלה תרד בקצב כפול
הדבר הכי טוב שיכול לקרות עכשיו זה שטוויטר תפשוט רגל כמה שיותר מהר. או שמאסק ימכור את החברה למישהו אחר באגורות.
איזה פיגור.
 
הדבר הכי טוב שיכול לקרות עכשיו זה שטוויטר תפשוט רגל כמה שיותר מהר. או שמאסק ימכור את החברה למישהו אחר באגורות.

לדעתי הטעות שלך בהערכת הייחודיות של החברה. ובין השאר אלון מאסק עצמו כמנהיג, מהנדס ואיש חזון הוא נכס יקר ערך לחברה, בלעדיו (אם הוא יעלם היום) החברה לא תהיה שווה את מה שהיא שווה היום
במובן מסוים נבואתך התגשמה
 
במובן מסוים נבואתך התגשמה
הוא לא עזב את טסלה, אבל הוא מוסח יתר על המידה והכי גרוע הוא שופך מניות של טסלה לבור הבוער של טוויטר ואף אחד לא יודע עוד כמה מניות הוא הולך לשרוף.
מהיום הראשון אמרתי שזאת הייתה טעות, אני לא שמח לראות אותה מתממשת.
מקווה שזה יחלוף כמה שיותר מהר.
בנתיים מניית טסלה חבוטה כהוגן.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
הוא לא עזב את טסלה, אבל הוא מוסח יתר על המידה והכי גרוע הוא שופך מניות של טסלה לבור הבוער של טוויטר ואף אחד לא יודע עוד כמה מניות הוא הולך לשרוף.
מהיום הראשון אמרתי שזאת הייתה טעות, אני לא שמח לראות אותה מתממשת.
מקווה שזה יחלוף כמה שיותר מהר.
בנתיים מניית טסלה חבוטה כהוגן.
הכי גרוע בכל הסיפור הזה שכבר שבוע מבקשים ממנו לתת איזו הצהרה או כיוון
אבל הוא שותק וממשיך לצייץ על טוויטר. לא היה לו אף ציוץ שקשור בטסלה

 
נערך לאחרונה ב:
אגב תגידו, האם מאסק באמת מזרים כסף לטוויטר? האם בשביל זה הוא מוכר מניות טסלה?
או שאולי הוא מוכר מסיבה אחרת?
 
מה לגבי BYD כמתחרה?
חברה שידועה במערב בעיקר בזכות העובדה שברקשייר מחזיקה חמישית ממנה, אם כי לאחרונה הם מקצץ אחזקות בהתמדה.
היצרנית EV הגדולה בעולם, והראשונה למכור מעל מליון חשמליות בשנה.

לפי וויקיפדיה,
BYD Auto is the EV producer with the world's highest degree of vertical integration
שזה משהו שטסלה דווקא מתגאים בו.
יש להם שת"פ עם טויוטה ודיימלר.

ברפרוף לא ראיתי שהם מתעסקים באוטונומציה אבל זאת חברת ענק שהראתה בעבר יכולות disruption זריזות, כמו חברות סיניות אחרות.


ומה לגבי waymo של אלפבת, בתחום האוטונומי?
בדיוק השבוע רשמו לעצמם עוד כמה הישגים בתחום, בפרויקט שכבר רץ באריזונה ופרויקט שקיבל אישורים בלוס אנג'לס.

זכור לי באחת התגובות פה בשרשור שהחברה נופנפה כ-non contender בגלל שהם תלוים במיפוי ספציפי של כל איזור, השאלה בעצם כמה מהר הם יודעים לפרוס איזורים חדשים.

בפועל, בפיניקס, אפשר להזמין נסיעה באפליקציה בתשלום ואשכרה לנסוע ללא נהג וללא איש בטיחות.
משער שזה לא רווחי עדיין.
 
אגב תגידו, האם מאסק באמת מזרים כסף לטוויטר? האם בשביל זה הוא מוכר מניות טסלה?
או שאולי הוא מוכר מסיבה אחרת?
כל הסימנים מעידים על כך. הוא עדיין לא אמר שום דבר פומבי בנושא. הוא מריץ את החברה בכיוון של פשיטת רגל. ויש לו חובות אישיים שלקח בשביל לבצע את הרכישה. בלאגן אחד אטומי.
 
השאלה היא האם יכול להיות שהסיבה שמאסק מוכר מניות טסלה, היא כי הוא צופה שמניית טסלה תיפול, וטויטר זה רק תירוץ.
 
נערך לאחרונה ב:
בפועל, בפיניקס, אפשר להזמין נסיעה באפליקציה בתשלום ואשכרה לנסוע ללא נהג וללא איש בטיחות.

גם בסן פרנסיסקו, Waymo תכף מתחילים לפעול שם ו Cruise כבר מנהלים שם צי מוניות אוטונומיות שלם.
 
השאלה היא האם יכול להיות שהסיבה שמאסק מוכר מניות טסלה, היא כי הוא צופה שמניית טסלה תיפול, וטויטר זה רק תירוץ.
תירוץ שעולה 44 מיליארד?
הוא יכל לעשות שוב ״סקר״ כמו לפני שנה כשעוד לא תיכנן לקנות את טוויטר.

הוא מכר כמות מניות כזו שמספיקה לרכוש את טוויטר, ככה שלא נשאר לו כלום מהעסקה הזו (חוץ מטוויטר)
 
תירוץ שעולה 44 מיליארד?
הוא יכל לעשות שוב ״סקר״ כמו לפני שנה כשעוד לא תיכנן לקנות את טוויטר.

הוא מכר כמות מניות כזו שמספיקה לרכוש את טוויטר, ככה שלא נשאר לו כלום מהעסקה הזו (חוץ מטוויטר)
אני לא עקבתי אחרי כמה בדיוק הוא שילם ואיך וכמה הוא מכר. האם הוא עדיין משלם על טוויטר, שהוא צריך למכור? השאלה אם הוא מכר בדיוק מה שהוא היה צריך, מכר מעבר, או עדיין לא מכר מספיק?
 
אני לא עקבתי אחרי כמה בדיוק הוא שילם ואיך וכמה הוא מכר. האם הוא עדיין משלם על טוויטר, שהוא צריך למכור? השאלה אם הוא מכר בדיוק מה שהוא היה צריך, מכר מעבר, או עדיין לא מכר מספיק?
לפי ההערכות מכר בדיוק כמה שהיה צריך
 
V9qtwBg.jpg


אני מתחיל לחבב את הבן אדם ;)

אני חושב שהיה תור זהב בהייטק עבור עובדים/מייסדים כמו שהיה בפיננסים לפני 2008....ונשרף המון כסף על חברות לא אמיתיות שהעתיקו את התנאי תגמול של גוגל/מיקרוסופט וכו...בלי המודל העיסקי "שמשפריץ" כסף כמו אותם עסקים באמת יוצאים מן הכלל...וכסף הועבר ממשקיעים לעובדים...
בלי ביקורת ועם השתוללות.... נוצר כאן תשלום עודף עבור מעט ערך ואני חושב שמתחיל תהליך של ראציונליזיה בשוק...לא כולם גוגל(וגם בגוגל יש יותר מידי שומן...פשוט המדפסת מסתירה את זה)...ועובד בחברה X לא יקבל את אותם תנאים של עובד בFAAMG נגיד...ואם עובד מסויים לא בא לעבוד...אלא פשוט בא לעבודה...גם זה כנראה יתחיל פחות להתאים...
אבל "העיגון" למה שנעשה בעבר יהיה קשה עבור אנשים...

אם הוא מצליח לאפס את התרבות והחברה(ולא מחריב את החברה) זה יהיה חתיכת case study
 
אני מתחיל לחבב את הבן אדם ;)

אני חושב שהיה תור זהב בהייטק עבור עובדים/מייסדים כמו שהיה בפיננסים לפני 2008....ונשרף המון כסף על חברות לא אמיתיות שהעתיקו את התנאי תגמול של גוגל/מיקרוסופט וכו...בלי המודל העיסקי "שמשפריץ" כסף כמו אותם עסקים באמת יוצאים מן הכלל...וכסף הועבר ממשקיעים לעובדים...
בלי ביקורת ועם השתוללות.... נוצר כאן תשלום עודף עבור מעט ערך ואני חושב שמתחיל תהליך של ראציונליזיה בשוק...לא כולם גוגל(וגם בגוגל יש יותר מידי שומן...פשוט המדפסת מסתירה את זה)...ועובד בחברה X לא יקבל את אותם תנאים של עובד בFAAMG נגיד...ואם עובד מסויים לא בא לעבוד...אלא פשוט בא לעבודה...גם זה כנראה יתחיל פחות להתאים...
אבל "העיגון" למה שנעשה בעבר יהיה קשה עבור אנשים...

אם הוא מצליח לאפס את התרבות והחברה(ולא מחריב את החברה) זה יהיה חתיכת case study
בכלל הציוצים והתגובות שלו בטוויטר ב24 שעות האחרונות קורעים. הוא מתנצח עם מפתח אנדרואיד שפוטר מטוויטר על כך שהclient נטען לאט מאוד וכמות requests לא הגיונית לסרבר.
אני מבין את הדאגה של משקיעי טסלה אבל דעתי היא שזה יתייצב ויחלוף, בינתיים זה מבדר ללא ספק.
 
בכלל הציוצים והתגובות שלו בטוויטר ב24 שעות האחרונות קורעים. הוא מתנצח עם מפתח אנדרואיד שפוטר מטוויטר על כך שהclient נטען לאט מאוד וכמות requests לא הגיונית לסרבר.
אני מבין את הדאגה של משקיעי טסלה אבל דעתי היא שזה יתייצב ויחלוף, בינתיים זה מבדר ללא ספק.
אילון מאסק וחברותיו השונות הן לגמרי מחוץ לתחום להשקעה לדעתי… אבל ערך בידורי… זה לגמרי הוא יודע לספק:)
 
אגב איך אני יודע שהוא סיים למכור?

הוא מודע היטב לעובדה שהשיט ציוצים שלו בטוויטר תורמים לירידה במניית טסלה.
אם הוא תכנן לקנות שוב בקרוב, סביר להניח שהיה סותם את הפה כדי למכור במחיר גבוה יותר
 
הוא צייץ כל הזמן שטויות - צייץ שטסלה עלתה, וצייץ שטסלה ירדה.
הכל פרשנות בדיעבד בהתאם למה שנוח.
שהוא צייץ שטויות על דוג'קוין לירח כל יומיים, ושטויות אחרות באותו זמן - וטסלה עלתה, מישהו אמר משהו?
אם הייתה יורדת היו אומרים שזה נראה שהוא מתעסק בשטויות כמו להריץ קריפטו ולספר בדיחות קרש בטוויטר במקום לנהל את החברה, לא? אבל עלתה
 

נושאים דומים

Back
למעלה