ואיך זה בהשוואה לחברות אחרות?
האם עובדים בטסלה לא צריכים לפזר את התיק שלהם על פני מספר נכסים / אפיקי השקעה?
שואל ברצינות, אין לי דעה בנושא.
כל העניין הוא לא להשוות לחברות אחרות. העניין הוא שיש הטוענים שהחברה עדיין עומדת בפני צמיחה מטאורית בתקופה הקרובה כי ממש אוטוטו הדברים הבאים קורים:
1. טסלה פותרת את האתגר של נהיגה אוטונומית ומוכרת רשיונות תוכנה לבעלי מכוניות חדשות ולחברות רכב אחרות והופכת מחברת רכב לחברת תוכנה
2. טסלה מקימה לעצמה צי של מיליוני רובו טקסי ברחבי העולם והוםכת לחברת transportation as a service
3. טסלה מתחילה ייצור המוני של משאיות חשמליות אוטונומיות שיקטינו בהרבה עלויות של הובלה ולכן אפשר למכור אותן במאוד יקר
4. טסךה מתחילה בייצור המוני של סוללות קסם שעולות פחות ובעלות דחיסות אנרגיה גבוהה ממה שקיים היום בשוק
5. טסלה מתחילה לכרות ליתיום בעצמה כדי להגביר את הvertical integration שלה
6. טסלה מתחילה למכור טנדרים חשמליים הרבה יותר חזקים ועמידים מטנדרים על דלק מאובן, במחיר הרבה יותר זול מטנדרים סטנדרטיים. לאחרונה מתברר כי הם גם יהיו אמפיביים (מאסק צייץ)
7. טסלה הופכת לחברת הביטוח הכי גדולה בעולם בפער כי יש לה הרבה מידע על אופן הנהיגה של נהגים ולכן יכולה לעשות חיתום יותר חכם ולגבות פרמיות בצורה הרבה יותר חכמה
8. ואחרון חביב - טסלה הולכת לפתח רובוט אנושי שיחליף עבודה רפטטיבית של בני אדם במקצועות משעממים ומסוכנים
זה בנוסף לגידול מסיבי בכמויות הרכבים הפרטיים שהיא תמכור, מבלי צורך להוריד במחיר, כי יש אינסוף ביקוש לרכבים במחיר ממוצע של 60 אלף דולר.
אם כל זה היה נכון, היית מצפה לראות אינסיידרים קונים. אבל הם רק מוכרים.
ויש אנשים שמבחינתם העובדה שאינסיידרים רק מוכרים לפני כל ההתפתחויות האלה שאוטוטו הנה הן מגיעות כבר עשר שנים, זו אינדיקציה שכל מה שכתוב לעיל זה הנפצות מהתחת של אילון מאסק שלא יראו אור יום לעולם, או שלפחות יקח כל כך הרבה זמן עד שיגיעו שתזרים המזומנים המהוון שלהם להיום לא שווה כלום ובכל זאת איכשהו מתומחר במניה.
אגב, זה שניהל את הצוות של פיתוח הנהיגה האוטונומית עזב לא מזמן את החברה. משום מה לא רצה לחכות עוד יום יומיים עד שהם אוטוטו מפצחים את האתגר של נהיגה אוטונומית באמצעות ראיית מכונה בלבד.
בגדול אילון מאסק צריך להיות בכלא אבל אף אחד מSEC לא רוצה לקחת אותו לבתי משפט על ההצהרות האלה ולנהל קייס לגבי גבולות של חופש הביטוי בארה"ב לגבי מנכ"לים של חברות ציבוריות.