• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

דילמת הסטודנט ואפקט ריבית דריבית

מהנדס חביב

משתמש רשום
הצטרף ב
7/10/21
הודעות
13
דירוג
6
היי לכולם,

אני קורא נלהב של הבלוג , עוד מימיי בצבא וברצוני להתייעץ עם אנשים שיש להם חכמת חיים ושנות קריירה יותר ממני שכן אין דבר יותר טוב מחוכמת ההמונים :)

ראשית, יש כאן קהילה ממש נהדרת ואני מרגיש סוף סוף מקום בטוח לשתף את הדילמות הפיננסיות שלי אז תודה רבה למנהלת על הפלטפורמה הנפלאה הזאת.

אז ככה:
אני בן 24, מסיים השנה את התואר הראשון בהנדסה אזרחית בטכניון וכבר עובד בתחום כמה חודשים טובים. אני פתחתי תיק השקעות שהוא מחולק באופן הבא:
כ- 70% נכסים בסיכון גבוה ועוד כ-30% נכסים בסיכון נמוך.

הדילמה שלי נגועה למשקיע בתחילת דרכו שעדיין לא רואה את אפקט הריבית דריבית במלואו (רק שנתיים עברו ובמונחי ריבית דריבית זה לא מדגדג את ההתחלה של האפקט).
כרגע אין לי תזרים מזומנים קבוע והדרך הכי זולה שלי באיזון התיק זה להזרים אליו סכום כסף ולחלק אותו בהתאמה לאחוזים שקבעתי מראש לפרופיל שלי.
אכן היו רווחים מאז שפתחתי את התיק אך אני תוהה לעצמי עד לאיזה סכום החסרונות של אסטרטגיית האיזון הזאת יגברו על היתרונות שבה? אני לא זקוק לכסף בשנים הקרובות וכמובן שלא אמכור כרגע על מנת להתחמק מהמס האכזרי.
מהי האסטרטגיה שלדעתכם נכון לי לעשות אם נותר לי עוד שנה לסיום התואר עד שאכנס למשרה מלאה בשוק העבודה? האם להמשיך לאזן את התיק כל כמה חודשים או לבצע משהו אחר?


תודה מראש !
 
קודם כל כל הכבוד שאתה חוסך ודואג להשקיע את הכסף שלך כבר מהגיל הזה. זה מצוין ותמשיך ככה.

אסטרטגיית האיזון נשמעת לי מצוינת וזה מה שעושים רוב האנשים בשוק ההון (גם אני ככה).

מה שלא הבנתי זה אילו חסרונות יש בשיטה הזאת ואיך זה קשור לריבית דריבית? אין דרך אחרת להכניס כסף לשוק ההון. מה ההבדל אם אתה מרוויח 3,000 ש"ח פעם בשלושה חודשים או 20,000 ש"ח פעם בחודש? בכל מקרה פעם בתקופה צריך להכניס כסף כדי לאזן את התיק בשוק ההון.
 
החסרונות של אסטרטגיית האיזון הזאת
על איזה חסרונות אתה מדבר?
האם להמשיך לאזן את התיק כל כמה חודשים או לבצע משהו אחר?
למה אתה מחפש משהו אחר? בשביל להכניס ריגושים? קיבלת את הידע ואתה מיישם אותו, כל הכבוד, עכשיו תתרכז בקריירה, זה יהיה משמעותי עשרות מונים מכל מני שיפורים שאתה שואל עליהם.
מחוכמת ההמונים
אין כאן המונים. כמהנדס אתה בוודאי מבין שיש כאן שבריר אחוז מהאוכלוסיה הכללית.
 
אפשר לדעתי לאחד שרשורים
(הגבתי לך שם)
 
התיק יגדל וגם המשכורת כנראה. לא רואה שום סיבה לשנות מה שאתה עושה עכשיו עד שיש לך סכומי כסף גדולים ככה שהכנסה של המשכורת לא מזיזה יותר מאחוז את הפער.
נשמע לי שאתה עוד רחוק משם..
 
התיק יגדל וגם המשכורת כנראה. לא רואה שום סיבה לשנות מה שאתה עושה עכשיו עד שיש לך סכומי כסף גדולים ככה שהכנסה של המשכורת לא מזיזה יותר מאחוז את הפער.
נשמע לי שאתה עוד רחוק משם..
מאוד רחוק משם. הסבלנות משתלמת מה שנקרא.
 
מאוד רחוק משם. הסבלנות משתלמת מה שנקרא.
תחשוב על זה שהתיק שלך צריך לעשות יותר תשואה מאשר החיסכון שאתה מפקיד לתוכו. אחרי שחושבים על זה צריך גם לקחת בחשבון שאם האחוז המנייתי גבוהה יותר מאחוז המזומן/אגח (לדוגמא ב70-30 זה יותר מפי 2) אז כל שקל שאתה משאיר במזומן ולא קונה איתו מניות הוא מאזן לך את האחוזים של המניות כלפי מטה פי 2 מאשר הסכום בשקלים שהמניה שווה יותר מקודם.

דוגמא כי איבדתי את עצמי:

התיק הוא 100,000 שקל, ויש לך עוד 50אלף מזומן.
כלומר אתה על 66-33 באחוזים בתיק שלך.
המניות עלו החודש ב- 5%, אז הסכום נהיה 105,000 שקל.
אתה צריך להעביר למזומן -2500 ש''ח כדי להגיע לאותם האחוזים. הכל שאלה כמה המשכורת שלך מאפשרת את זה.
 

נושאים דומים

Back
למעלה