• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אוטומציה

ממש מעצבן אותי לשלם חשמל ואני דוחה את זה תמיד, כל פעם בתירוץ אחר.
דווקא יש לי נסיון מאוד חיובי עם חברת חשמל.
מבין כל החברות היא הכי מסודרת וכשיש צורך מזכה/מגזזת בלי בעיות.
חוץ מזה השירות לקוחות שלהם מאוד יעיל ומוכן לפרט על כל אגורה שאת משלמת.
אז אפילו אם בחודש מסויים עשו לך הערכה לא נכונה, בתשלום הבא היא תגוזז.
 
קרה לי לא מזמן שחברת החשמל שלחה התראה לחשבון החשמל ולא הבנתי למה. במקרה נכנסתי לקבוצת פייסבוק של השכונה שלי וגיליתי שכל השכונה לא קיבלה חשבון חשמל חודש לפני וכולם ישר קיבלו מכתב התראה. כמובן שלא שילמנו קנס אבל עדיין, זה מוכיח שטעויות בהחלט קורות.

לגבי אוטומציה, אני משתדלת להפוך הרבה מאוד מהפעולות שלי לאוטומטיות ולעשות אותן בלי לשים לב. כמו להחזיר כלים ישר למדיח במקום להשאיר במקום או לשים בכיור, או לעשות סדר בזמן שמחממים אוכל או כל דבר אחר. ברגע שזה הופך להיות הרגל אוטומטי החיים הרבה יותר קלים.
אין לי כל כך הרבה דברים שנעשים באופן אוטומטי למעט תזכורות קבועות שבלעדיהן אשכח לעשות לא מעט דברים שהייתי רוצה לעשות.
 
לא בדיוק אוטומציה, אבל בן דוד:
אני משתמש הרבה פעמים ב-GOOGLE CALENDAR לצורך תזכורות משני סוגים:
1) תזכורת לטווח ארוך (לפעמים שנה) בנוגע לגמר תכניות טלפון נייד/אינטרנט וכד'.
2) תזכורות לטווחים קצרים במגוון נושאים (בדיקת נושאים בירוקרטיים, עמלות בנק שהבנק נוטה לשכוח לבטל וכד')

כבר מזמן מסגל לעצמי את הנוהל, לשים דגש דווקא בדברים בהם אני חלש/מעצבן לטפל בהם/נוטים לדחות. אלו בדיוק הדברים שחשוב לסמן בתזכורות.
 
דווקא יש לי נסיון מאוד חיובי עם חברת חשמל.
כנל. הדבר היחיד המורכב הוא העברת חשבון כשעוברים דירה (הצד המקבל צריך לעשות את זה, וככה כשוכר שעזב דירה אתה תלוי בו)

מה שגורם לי לדחות זה ש: 1. אני צריכה להוציא את הארנק מהתיק שבחדר השני כדי לבדוק פרטי כרטיס אשראי. 2. אי אפשר להעתיק את מספר החשבונית ולהדביק אוטומטית, אלא חייבים ממש להקליד. 9 ספרות ממסך אחר בטלפון.
כמובן שזה הצ'ופצ'יק של הקומקום ופסגת העצלנות ומבייש בכלל לכתוב את זה (אתמול מרוב בושה קמתי ושילמתי את החשבון...). זו אותה העצלנות אגב שמשתלמת מבחינת חיסכון כי אני מתעצלת לקנות באינטרנט.
 
הרומבה עובדת בבקרים. עד אז הפתיתים מהערב כבר התייבשו והתקשו, והיא מטפלת בהם בלי בעיות.
חחחחחחח גדול !
תמיד יש לי את הדילמה אם לנקות ישר אחרי שהם אוכלים, או בבוקר למחר אחרי ארוחת בוקר שכל הדגנים על הרצפה גם.
 
קרה לי לא מזמן שחברת החשמל שלחה התראה לחשבון החשמל ולא הבנתי למה. במקרה נכנסתי לקבוצת פייסבוק של השכונה שלי וגיליתי שכל השכונה לא קיבלה חשבון חשמל חודש לפני וכולם ישר קיבלו מכתב התראה. כמובן שלא שילמנו קנס אבל עדיין, זה מוכיח שטעויות בהחלט קורות.
זו הסיבה העיקרית בעיני להוראת קבע. שיבושים בדואר לא מבטלים קנס ובדואר יש הרבה יותר שיבושים מאשר בחברות המחייבות
 
אני מחפש אוטומציה, ומסביר מה ההסתייגות שלי בעניין הספציפי של הו"ק לחשבונות.
למשל, אם הייתי יכול לקבל התראות לפלאפון בכל פעם שחשבון יורד, והסכום לא סביר (אגב.. באתר לאומי יש משהו דומה לזה, שבערך עובד.. אבל זה רק באתר) זה היה בהחלט גורם לי להסס פחות.
את יכולה לעשות הו"ק בכרטיט אשראי (יותר יעיל שהכל מרוכז ומצמצם את כמות השורות בדף בנק)
אפשר לקבל הודעות ס.מ.ס. באונליין על ביצוע עסקאות, יש הבדל בין ישראכרט לויזה (אני כבר לא זוכר אבל אבדוק אם חשוב לך) אצל אחד אפשר להגדיר לקבל התראה על כל עסקה ואצל השני רק על עסקאות מעל 500 שח, נראה לי מספיק טוב.
 
יש כאן מישהו שנתקל יותר מפעם בכמה עשורים בחשבון חשמל שגוי?
היה שלב שבו החלטתי על הו"ק.
בדיוק יומיים לפני יום החיוב (בחודש הראשון של ההו"ק) קיבלתי את החשבון בדואר, גיליתי שעשו הערכה והסכום הוא יותר מ4X.
למה? כי הם מחשבים לפי אותו חודש בשנה קודמת, ובשנה קודמת היה בדירה שלי דייר אחר.
אז מבחינת חברת חשמל אין שום כשל, טכנית הם צודקים לגמרי. אבל אם לא הייתי שם לב, או שהדואר היה מתעכב בעוד יומיים, הייתי נדפק.
האם זוהי סיבה לא לעשות הו"ק? לדעתי לא.
 
אני הייתי רוצה גם התראה על חריגה
חריגה זה מאוד סלקטיבי, משתנה בין קיץ לחורף וכו'
אם יש לך התראה אז מה הבעיה? כשההודעה מגיעה לוקח שניה ולהעיף מבט על הסכום וללקלוט האם הוא סביר או שיש בעיה. לא?!
אמנם לא אוטמציה מלאה במובן של לקבל "החלטה" האם סכום החשבון הגיוני אבל כן במובן שיש טריגר אוטומטי לדיווח ויורד ממך העול "לעקוב" באופן יזום או לפספס חיוב חריג בגלל ההו"ק. זה נכון גם לגבי כל חשבון שמגיע באימייל.
יש חברות שמאפשרות לקבל מהם ישירות מסרון על החשבון, לא יודע לגבי חברת חשמל.
 
היית גם יכול לעדכן אותם באתר על הערך במונה שלך והיו שולחים לך חשבון מעודכן.
כמובן, זה מה שעשיתי. אבל היה לי בדיוק יום אחד לעשות את זה (כי החשבון התעכב בדואר, אם היה לי חשבון למייל זה היה יותר טוב).
כל מה שאני אומר, שהו"ק זה לא אוטומציה, צריך לעקוב אחריה.
 
כמובן, זה מה שעשיתי. אבל היה לי בדיוק יום אחד לעשות את זה (כי החשבון התעכב בדואר, אם היה לי חשבון למייל זה היה יותר טוב).
כל מה שאני אומר, שהו"ק זה לא אוטומציה, צריך לעקוב אחריה.
ואם היית מעדכן חודש לאחר מכן האם נגרם נזק מלבד העניין התזרימי?
 
ואם היית מעדכן חודש לאחר מכן האם נגרם נזק מלבד העניין התזרימי?
יש חברות (לא רוצה לעשות שיימינג כאן) שיציאו לך את הנשמה לקבל החזר/זיכוי.
כך שיידרש הרבה פחות מאמץ והתעסקות טרם התשלום מאשר אחריו.
 
יש חברות (לא רוצה לעשות שיימינג כאן) שיציאו לך את הנשמה לקבל החזר/זיכוי.
כך שיידרש הרבה פחות מאמץ והתעסקות טרם התשלום מאשר אחריו.
התכוונתי שלא צריך לבקש החזר. אם עשו לך הערכת יתר בחודש אחד, אז כשתעדכן את המדידה הנכונה במונה, באופן אוטומטי התשלום העודף יתקזז מול התשלום הנוכחי. בסופו של דבר ההערכות מתכנסות לערכים האמיתיים במונה.
 
למה? כי הם מחשבים לפי אותו חודש בשנה קודמת, ובשנה קודמת היה בדירה שלי דייר אחר.
אז מבחינת חברת חשמל אין שום כשל, טכנית הם צודקים לגמרי.
אני לא מסכימה שחברת חשמל צודקים. מבחינתי לא אישרתי להם לעשות הערכה, ולכן אני מצפה לחשבון על סמך קריאת מונה.

הם יכולים להחליט על דעת עצמם לעבור להערכה?
 
הם יכולים להחליט על דעת עצמם לעבור להערכה?
טענתם (בפניי) היתה שאין מספיק כח אדם לבדוק כל מונה כל תקופת חיוב לכן הם עושים העתק-הדבק משנה קודמת עד שיגיע אדם פיזית לבדוק את המונה
פעם לקח לי 6 חודשים לקבל קריאה אמיתית, בסוף לא חוייבתי בתשלום עד סוף השנה בגלל עודף הגבייה, בגלל שהם היו נחמדים (לנסות) לגבות ממני תשלום עודף מראש, הרשתי לעצמי לשלם להם רק כעבור חצי שנה, משהו שעם הוראת קבע לא היה אפשרי
בכלל, לשלם דברים זה אחד הדברים הבודדים שאני עושה תמיד ללא שום אוטומאציה, חוץ מתשלומים קבועים שלא משתנים (ליסינג, שכירות משרד וכו) הכל נעשה ע"י בקרה שלי, לא סומך על אף ספק בחיוב אוטומאטי לא מבוקר
 

נושאים דומים

Back
למעלה