הנדון: בעיות לאחר מיזוג קופות גמל
שלום רב,
היתה ברשותי קופ״ג בהלמן-אלדובי המנוהלת כ-IRA, כאשר חשבון ניירות הערך מנוהל על ידי הברוקר IBI. לפני מספר חודשים הקופה הועברה לניהול הפניקס במסגרת מיזוג קופות.
מאז המיזוג, השירות הוא מתחת לכל ביקורת. מעבר לכך שלא ניתנה לנו כתובת לפניות שמטפלת בקופות IRA, ולאחר מיילים שלא נענו חיכיתי שעות על הקו לשירות לקוחות טלפוני שימסור לי את כתובת המייל, הבעיה העיקרית היא שנראה שיש החלטה אסטרטגית של החברה ״להרוג״ את תחום ה-IRA. כאשר פניתי לעשות הליך סטנדרטי של העברת יתרה מקופה אחרת, תהליך שנהגתי לעשות פעמיים בשנה לפני המיזוג, נעניתי שמדיניות החברה היא לא לעשות תהליכים כאלה (ראו תכתובת במסמך נפרד). החלטה כזו מערערת את האסטרטגיה שלי כחוסך, ומכריחה אותי למעשה לחפש חברה אחרת, כאשר תהליך העברת IRA הוא ארוך ומייגע (וגורם להפסדים כספיים בגלל הפסקה זמנית של יכולת הפעולה בחשבון).
ההרגשה שלי (ושל חוסכים אחרים שדיברתי איתם) היא שהפניקס החליטה שלא משתלם לה לנהל את הקופות שלנו, אבל היא לקחה אותן אליה כחלק מ״עיסקת חבילה״ יחד עם קופות אחרות משתלמות יותר. עכשיו החברה פשוט מנסה לייאש אותנו ולגרום לנו לעבור למקום אחר. זו התנהלות פסולה, מפני שהרווח שהם עושים מהקופות האחרות הוא על גב החוסכים ב-IRA שנשלחים לתהליכים ארוכים שיגרמו להם הפסדים. אני מבקש, שאם החברה לקחה אליה קופות, שהיא תהיה מחוייבת להמשיך לתת להן שירות כמו לפני המיזוג.
בברכה,