• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שיווק רב שכבתי (שר"ש)

שודד הפינג פונג

משתמש רגיל
הצטרף ב
16/1/16
הודעות
872
דירוג
1,367
אהלן חברים, בהמשך לרשומה החדשה של הסולידית ובהמשך לגל החברות האחרונות שהבטיחו הרים וגבעות וכל מה שנשאר מהן הם נושים זועמים, רציתי לפתוח דיון על נושא השר"ש או במילה קצת פחות מכובסת - פרמידה, או עוד פחות מכובסת - הונאת פונזי.
אני מניח שכמעט לכולנו הגיע הרגע הזה בחיים בו קיבלנו שיחת טלפון מפתיעה מחבר מהתיכון/צבא/חוג מקרמה, שמזמין אותנו לאיזה ערב בכיף שיכול לשנות לנו את החיים, אני מניח גם שחלקנו אשכרה הגענו וראינו מצגת מרשימה מחבורה של גרופים עם עיניים בוהקות ושתינו מלא יין. בסופו של דבר זה מסתכם בזה שצריך לשים איזה בוחטה מסוימת, ויש כמה מסלולי VIP, והמוצר הוא איזה גלגל שמכניסים למכונת כביסה וכלום לא קורה, או כמוסת 'פלא' חדשה, או כל דבר אחר שלדידם עד מהרה ישתלט על העולם ויהפוך אותנו מעבדים של תאגידי הענק, לבעלי ממון רב וחלקנו המבורך במהפכה ירשם בדפי ההיסטוריה, כי אם רק נכניס תחתנו שלושה, וכל אחד מהם יצרף עוד שלושה, תוך זמן קצר אנחנו מיליונרים פחות או יותר, או לפחות ככה עולה מהמספרים במצגת.
מישהו ניסה את זה פעם? הצטרף? מכיר מישהו שהרוויח מזה?
 
על שיווק רב שכבתי שמעתי, אם אני לא טועה יש גם ספר (גם בעברית) שכתב המחבר של "אבא עשיר אבא עני" בנושא.
אני אישית לא מאמין לדברים האלה עד שאני רואה בעיניים, ורק לאחרונה היה קמפיין פרסומי חדש על מישהו שלא אנקוב בשמו ש"יצא ממירוץ העכברים" יושב בבית קפה עם הלפטופ, מרוויח מיליוני דולרים, טס לחו"ל ומבקר באחוזת פלייבוי. הוא מזמין אותכם להשתתף בקורס שלו, עם הרבה הבטחות וגם המלצות. יכול להיות שהוא צודק, אבל אני לא מתכוון לבחון עם הכסף שלי.

לא הצלחתי להבין עדיין מה זה בדיוק אומר שיווק רב שכבתי, מה שאני מכיר שיכול להיות שמדובר אותו דבר זה שיווק שותפים. שאתה בעצם מקבל עמלה מסוימת ממכירה של מוצר, כל עוד הם הגיעו לדף המכירה וקנו דרך הקישור שלך. הרעיון הוא ליצור דף נחיתה עם תוכן שיווקי שימכור את המוצר, וכאשר הלקוח לוחץ על הקישור בדף הנחיתה שלך זה מעביר אותו לעמוד הקניה דרכך, ובמידה והוא קונה אתה מקבל עמלה. את דף הנחיתה מפרסמים באמצעות פרסום ממומן (Pay Per Click) אם זה בפייסבוק, בגוגל, ומבצעים הרבה מאוד מחקרי מילות מפתח, אופטימיזציה, בוחנים דפי נחיתה שונים, ורואים מה "ממיר" הכי הרבה.

אני באופן אישי ניסיתי את זה למשך תקופה קצרה, השתמשתי באתר ידוע שבו ניתן למצוא מוצרים שאפשר למכור בשיטת שיווק שותפים. העמלות שאתה מקבל על מכירה יחסית נמוכות, העלויות שלך בפרסום יחסית גבוהות, וגם אתה צריך כל הזמן לנסות דברים חדשים כדי לראות מה ממיר הכי טוב. בסופו של דבר לאחר שהרצתי מספר דפי נחיתה במשך חודש, הוצאתי באזור ה-1000 ש"ח על פרסום, והיו הרבה מאוד קליקים ואף לא מכירה אחת.

האם זה אומר שזה לא מצליח? לא. לי אישית זה היה נראה יותר מדי להשקיע, והתמורה נמוכה עד מאוד.
 
אין קשר ל'שיווק שותפים'. אתה יכול לגגל ולקרוא בדיוק מה זה אומר שיווק רב שכבתי או שיווק פרמידלי. בגדול אתה שם סכום התחלתי כ'דמי רצינות' או ל'בעלות על מניה' (לדוגמא: 1000$), מקבל בתמורה כמה ארגזים של מוצר חסר חשיבות שאין לך שום צורך בו בכדי לשוות לכל הפורמט נופך חוקי, ואתה צריך לשווק את זה הלאה לאנשים שיהיו 'תחתיך' בפרמידה ויעשו בדיוק את אותו דבר. ההכנסות גדלות אקספוננציאלית, על כל אחד שהכנסת לשכבה שתחתיך הרווחת סכום מסוים (לדוגמא: 10$) על הבאים שנכנסו לשכבה שמתחתם אתה מרוויח סכום גדול יותר (לדוגמא: 20$) וכן הלאה וכן הלאה. זה משווק כמו חלום, תכניס כמה, הם יעשו את אותו הדבר וזה ממשיך לחלחל ולהתפשט מעצמו וכל שנותר לך הוא להתפנן בים עם חיוך ענק ולספור את השטרות.
 
רציתי לפתוח דיון על נושא השר"ש או במילה קצת פחות מכובסת - פרמידה, או עוד פחות מכובסת - הונאת פונזי.
יש הבדל עצום בין שר"ש לבין שאר הדברים שציינת:
העיקרון דומה מאד אך שר"ש זה חוקי למהדרין.

2 חברות שר"ש בורסאיות שפועלות גם בארץ לדוגמא:
Nu Skin ששווה כ9B ש"ח:
http://finance.yahoo.com/q?s=NUS
Herbalife עם שווי של יותר מ21B ש"ח (!!!)
http://finance.yahoo.com/q?d=t&s=HLF

הונו אותי פעמיים להגיע לכנסים עם 2 חברות שכאלה, ברחתי כל עוד נפשי בי, זה היה מין שילוב של כת+הונאה (חוקית).
 
העיקרון דומה מאד אך שר"ש זה חוקי למהדרין.
משפט פתיחה בויקיפדיה:
שיווק רשתי או שיווק רב-שכבתיראשי תיבות: שר"ש), ולעתים גם שיווק פירמידליאנגלית: MLM – Multi Level Marketing) או מכירה ישירה, הוא שיטת מכירה שבה סוכן מכירות מתוגמל גם בגין מכירותיו הוא וגם בגין מכירות של הסוכנים שגייס והסוכנים שגייסו אלו שהוא גייס, במבנה של פירמידה, כך שהכנסתו גדלה ככל שגדלים עומק ורוחב הארגון שמתחתיו.

חברות המשתמשות במודלי שיווק רשתי לתגמול הם מושא תכוף לביקורת ותביעות משפטיות. הביקורות מתמקדות בדמיונן לתרמית הפירמידה בהיבטים שונים כמו תיאום מחירים של מוצרים, עלויות הצטרפות גבוהות (בדמות רכישת ערכת שיווק ומוצרי הדגמה), דגש על גיוסם של אחרים תחת מכירות בפועל של המוצרים, עידוד אם לא דרישה מחברים לרכישה ולשימוש במוצרים של החברה, כמו גם יעדי מכירות וגיוס מורכבים ולעתים תוכניות תגמול מוגזמות.

בקיצור, אני יודע שיש גם חברות שר"ש חוקיות. האבחנות מה חוקי ומה לא די ברורות, יש גם איגודים וארגונים וכו'. אני מדבר על הפן היותר נפוץ והפחות חוקי שכולל תשלום דמי כניסה גבוהים 'בעבור' מוצר זבל, ללא מודל כלכלי בר קיימא מבלי שהשכבות התחתונות יפגעו, והבטחות לפרמיות גבוהות מאוד.
 
אני מדבר על הפן היותר נפוץ והפחות חוקי שכולל תשלום דמי כניסה גבוהים 'בעבור' מוצר זבל, ללא מודל כלכלי בר קיימא מבלי שהשכבות התחתונות יפגעו, והבטחות לפרמיות גבוהות מאוד.
כל השר"שים הם כאלה, יש כאלה אגרסיביים יותר ויש שפחות. מסריח? מאד. חוקי? כן.
 
כל השר"שים הם כאלה, יש כאלה אגרסיביים יותר ויש שפחות. מסריח? מאד. חוקי? כן.
חד וחלק לא. רובן לא חוקיות. אתה יכול לגגל ולקרוא על זה קצת. יש תקנות ברורות של מה מותר ומה אסור. מהי תרמית פרימידה ומהו שר"ש לגיטימי.
אבל עזוב, לא מעניין להתווכח פה על חוקים והגדרות. אם למישהו יש עניין להגיב על הודעתי המקורית אשמח.
 
לא נתקלתי באופן אישי מעולם. אם היו פונים אלי אין לי ספק שלא הייתי מעלה בדעתי להגיע לכינוס כזה, כי יש לי אלרגיה לשיווק מכל סוג, ואני לא מאמינה בהתעשרות מהירה על ידי רעיונות של אחרים. כלל האצבע שלי הוא שאם מישהו ממש מנסה לשכנע אותי לעשות משהו ומבטיח שאתעשר, כנראה שזה לא נכון - אחרת הוא היה יכול לעשות את זה בעצמו ולהתעשר עוד יותר. יוצא הדופן הוא אם מדובר בתחום שבו יש לי כישורים מיוחדים שיש סיבה להאמין שהם באמת נחוצים כאן (כמו למשל בהצטרפות להקמה של סטרטאפ).
 
לא נתקלתי באופן אישי מעולם. אם היו פונים אלי אין לי ספק שלא הייתי מעלה בדעתי להגיע לכינוס כזה, כי יש לי אלרגיה לשיווק מכל סוג, ואני לא מאמינה בהתעשרות מהירה על ידי רעיונות של אחרים
הם לא צובעים את זה ככה, זה בדרך כלל משווק ע"י משהו כמו: "הזדמנות עיסקית" או "רעיון לעסק" ודברים בסגנון, הם גם לא פונים אלייך ישירות, זה תמיד דרך אדם שאת מכירה ככה שאת לא בעמדת מיגננה אוטומטית (עד שאת מגיעה לכנס).
 
יש הרבה סיבות טובות למה לא כדאי להתעסק עם שיווק רב שכבתי, אבל זו איננה הונאת פירמידה.

בשיווק רב שכבתי אדם משלם סכום כדי לקבל גישה למערכת, ומרוויח כאשר הוא מוכר מוצרים ללקוחות. ה״שכבתיות״ בשיטה זו מתרחשת כאשר במקום/בנוסף למכירת מוצר ללקוח, אתה הופך את הלקוח לסוכן בעצמו (כלומר השכבה הבאה של המשווקים) וכעת לא רק שאתה מקבל עמלות על המוצרים שאתה מוכר, אלא גם עמלות על המוצרים שהסוכן שגייסת מוכר. כאשר המשווק שגייסת יגייס בעצמו משווקים אחרים (שכבה נוספת), תקבל עמלות גם על המכירות שלהם, וכן הלאה.

הונאת פירמידה היא כאשר אדם משקיע במוצר/מערכת/חברה ומצפה לרווחים (משום שזו השקעה בנדל״ן ומשולמת לו שכירות, או בשוק ההון וכדומה), אולם בסוף מתגלה שרימו אותו, והרווחים שקיבל לא היו באמת רווחי הקרן/ההשקעה, אלא שולם לו מכספי משקיעים אחרים שהצטרפו אחריו, והרווחים שלכאורה קיבל ולכאורה הראו שההשקעה האמורה מתפקדת מהונאה בכספי משקיעים אחרים.

כמובן שניתן לבצע הונאת פירמידה גם בשיווק רב שכבתי (תשלום עמלות לכאורה מכספי פרימיום ההצטרפות של המשקיעים המאוחרים יותר ולא באמת עמלות על מכירותיהם) אבל שני הדברים אינם זהים.

אישית אני לא נכנס לדברים כאלו.
 
אני מניח שכמעט לכולנו הגיע הרגע הזה בחיים בו קיבלנו שיחת טלפון מפתיעה מחבר מהתיכון/צבא/חוג מקרמה, שמזמין אותנו לאיזה ערב בכיף שיכול לשנות לנו את החיים, אני מניח גם שחלקנו אשכרה הגענו וראינו מצגת מרשימה מחבורה של גרופים עם עיניים בוהקות ושתינו מלא יין.

לא קרה לי אף פעם, אין סיכוי שאכנס לדברים כאלו כי זה לא נשמע לי הגיוני מתמטית (בשביל להרוויח צריך שכל הזמן יצטרפו עוד ועוד חברים ובסופו של דבר נגמרים הפראיירים), וגם כי אם אצטרך לעבוד בלמכור דברים ולצרף חברים חדשים רוב הסיכויים שאפשוט רגל או אחתוך ורידים.

יש לי בעבודה מישהי שמוכרת מוצרים של סאנריידר, לפי מה שהבנתי גם זה סוג של שיווק רשתי... אין לי מושג כמה היא מרוויחה מזה אם בכלל.
 
. אין לי מושג כמה היא מרוויחה מזה אם בכלל.
מעניין לשאול אותה, אחלה case study,
אבל אז אתה לוקח סיכון שהיא לא תרד ממך ותנסה לשכנע אותך לקנות את המוצר ולשווק אותו.
היה לי חבר שניסה לשכנע אותי לקנות את המוצר ששכחתי את שמו, שקיות שתיה קטנות עם ויטמינים ושאר שקרים נוספים, היום הוא לא חבר שלי
 
אבל אז אתה לוקח סיכון שהיא לא תרד ממך ותנסה לשכנע אותך לקנות את המוצר ולשווק אותו.

זה בדיוק החשש... וגם בגלל העמדה שלה בעבודה, זו לא מישהי שהייתי רוצה להתעסק איתה באופן כללי o_o
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
אישית, למרות הפוטנציאל הקיים בלעשות 'כסף קל' תמיד התרחקתי מהכנסים האלו.
פעם הלכתי עם ידידה לכנס של הפו...ם, אולם גדול עם מאות משתתפים. הרגשתי מנותק וראיתי אנשים שנכנסים לשכרון חושים ואקסטזה.
מסתבר שאחוז לא מבוטל, להערכתי יותר מ 50% מהמשתתפים בכנס היות 'שתולים'. כצלם, העיין שלי קלטה מייד את אילו שקופצים ראשונים במחיאות כפיים וסוחפים את האחרים אחריהם, הרי זה לא נעים לא למחות כפיים למרצה הדגול כשחצי אולם קם על הרגליים. בסוף הכנס הדיילות ניסו להחתים את הבאים על כל מיני טפסים ושוב, העיין החדה שלי תפסה את 'השתולים' שיוצרים פקקים מפוברקים בתור להחתמה על הטפסים. בא לי להקיא וסירבתי בנימוס גם לקפה ומאפה חינם.
לאחר מספר שנים, שכן ידיד הזמין אותי למפגש ביתי של אותו פו...ם. לא התחבר לי שזה אותו פו..ם של לפני שנים קודמות.
הגענו בשני רכבים, המארח פתח שולחן והמרצים דרשו את הדרשה המשיחית שלם.
יצאתי אחרי חצי שעה כשהבנתי לאן ניקלעתי. מאז הוא לא חבר שלי. ז״א הוא ניתק את הקשר. הוא נעלב כי לא רציתי להשקיע. אין מה עשות, משיחיות ותרבות הקאלט מסוגלת להרוג גם ידידות בת שנים וגם מרוקנת את הארנק...
 
אכן שיווק רב שכבתי והונאת פונזי אינם דברים זהים אבל הם פועלים על אותו עקרון.
בשני המקרים המוכר תלוי בהרחבה בסיס הפירמידה (קונים) ובשני המקרים בסופו של דבר הבסיס שלמטה הוא זה שמממן את השפיץ שלמעלה. ההבדל העיקרי בין השיטות הוא שבשר"ש יש מוצר ובהונאת פירמידה אין (יש הבטחה בלבד). ככל שהמוצר שמשווק בשר"ש יותר סתמי ומיותר, העסק קרוב יותר להונאה כי יש פחות ערך בגין כל הכספים שעוברים בו.
 
אישתי (לשעבר) הייתה מפיצה בMLM כ5 שנים, ההתחלה הייתה מזהירה, עשינו (בעצם היא..) די הרבה כסף, המוצרים היו טובים וזה היה ניראה עסק מבטיח, אפילו נסענו לחו"ל שנינו על חשבון החברה למסע מפנק בארצות הברית כולל סקי, בתי מלון יוקרתיים, טיולים, אטרקציות וביקור במשרדי החברה ופגישות עם המנהלים הבכירים. העסק של בת זוגי (כן לשעבר) קרס בסופו של דבר כמו מגדל קלפים, זו לא הייתה הונאה, העסק היה אמיתי לגמרי, מנוהל על ידי קהילה מורמונית בסולט לייק סיטי, אבל משהו היה מעוות בשיטת התגמול למפיצים שהתבססה בעיקר על גיוס מפיצים נוספים תחתיך שמתחייבים בעצמם לרכישת מוצרים בסכום מסוים ופחות על מכירה אמיתית של מוצרים ללקוחות קצה. אני לא התחברתי לקונספט ולכן לא הצטרפתי בעצמי אבל תמכתי מהצד כי רציתי בהצלחתה וניראה היה שהיא מאושרת. תיאורטית אני מתחבר לרעיון של שיווק רשתי כי מאפשרת הכנסה פאסיבית מעסק, מקבלים עמלות יפות ממפיצים שפועלים תחתיך. בפרקטיקה למדתי ששר"ש ניראה טוב רק בתיאוריה...
 
פעם הלכתי עם ידידה לכנס של הפו...ם
זה מקרה מעניין, לא בטוח שהוא עונה להגדרה של שר"ש. הכרתי מישהו שהלך לסמינר שלהם ומאד התלהב, ואפילו לקח אותי עם עוד כמה חברים למפגש שלהם כדי שנראה מה זה. אבל בשום שלב זה לא הוצג כמו הזדמנות עסקית, זה הוצג כמשהו יותר "רוחני"/פסיכולוגי. הכסף היחיד שביקשו שם זה למי שרוצה להרשם לסמינרים שלהם, לא היה אלמנט של להפיץ לחברים ולקבל תמורת זה עמלה כמו בשר"ש. נראה כמו סתם "טיפול" שמנסים למכור באגרסיביות (וייתכן שאכן היו שם גם "שתולים", לא שמתי לב).

אני אז הייתי מאד סקפטית, אבל לאותו מכר שלי זה עזר. הוא לא נהיה מכור לעניין - הלך לסמינר אחד ולעוד כמה מפגשים. זה עזר לו לשפר קשרים עם בני המשפחה ושיפר את מצב רוחו באותה תקופה, לאחר שהיה במצב די עגום מכל מיני סיבות. מצד שני, שמעתי גם על אנשים שעשו צעדים דרסטיים בחיים שלהם בעקבות כאלה סמינרים, ולא תמיד לטובה בטווח הארוך. זה מסוכן להתערב בנפש של אדם בצורה כזאת אגרסיבית. אבל זה לא שר"ש, זה משהו אחר.
 
היה לי ניסיון עם 2 פירמידות.
אחת נקראה "banners brokers", הרעיון היה כאילו לתווך במכירת שטחי פרסום באינטרנט בין חברות גדולות כמו גוגל לאתרים ולגזור דמי תיווך, חרטא ברטא, בפועל היה כמה סוגים של "באנרים" לפי צבעים וכשכל באנר היה מתמלא (היה לוקח להם זמן שונה) היית "מקבל" את הסכום (ומשקיע אותו עוד הפעם רוב האנשים).
נגיד באנר צהוב עולה 100 דולר ולוקח לו חודש להתמלא ואז אתה מקבל 20$. כמובן שזה בלתי אפשרי בעליל כי אחרי 5 חודשים אתה רק מרוויח.
חפרתי את האינטרנט ומצאתי מיליון כתבות והסברים שמראים שזה נוכלות.
לא עזר ל2 החברים שניסו לגייס אותי והם המשיכו להשקיע כספים. הפסידו שם ים כסף.

פירמידה שנייה, איזה מכר שלא דיברתי איתו ניליון שנה פתאום שאל אותי בפייסבוק אם אני מעוניים בהכנסה נוספת\הזדמנות עסקיתת התקשר אליי, חפר לי בטלפון עוד איזה חצי שעה (עם איזה מדריך או המגייס שלו (כנראה) על הקו). לא ממש הלך. ישר קלטתי את העניין ובזה זה נגמר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
AlexNOSAM רוצה ללמוד פרסום, מכירות ו/או שיווק התפתחות אישית 0
א לימוד שיווק דיגיטלי התפתחות אישית 0
U שיווק שותפים (אפיליאט) אוף טופיק 0
אורי ג. שיווק אונליין / דיגיטלי אוף טופיק 2
F עולמות הפיתוח העסקי/מכירות/שיווק/ בהייטק- חייב עזרה מהייטקיסטים. התפתחות אישית 9
yossik רשת שיווק גדולה תמכור החל משישה סוגי פירות וירקות באריזות בלבד במקום בתפזורת מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 34
F שיווק קרנות Blackrock בישראל שוק ההון 1282
צ שיווק ומכירה התפתחות אישית 5
ק שיווק שותפים(לא פירסומת לשום דבר ספציפי) זה באמת משהו שווה אוף טופיק 6
נימוסין "מצאת זול" ועוד טכניקות שיווק מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 26
ג אשמח ללמד אותך שיווק דיגיטלי וורדפרס במקביל לעזרתך בהעשרת הידע והניסיון בשוק ההון התפתחות אישית 0
F קרן כספית שקלית - למה נוהגים לומר שכסף רב יושקע בה לזמן קצר (חודשים בודדים)? שוק ההון 15
A מס חברות גלובלי של 15% על חברות רב לאומיות שוק ההון 9
G קושי רב במציאת עבודה אוף טופיק 17
C פיזור רב מדי שוק ההון 3
nick על תלאות כרטיס רב-קו אוף טופיק 80
T נרשמתי ללימודי תואר ראשון רב תחומי התפתחות אישית 81
א "כשהריביות בעולם עולות, כבר לא צריך להיפרד מהכסף לזמן רב כדי להרוויח" שוק ההון 2
A הזמנת מספר רב של כרטיסי אשראי צרכנות פיננסית 3
ס Mastermind Groups | קבוצת חשיבה | רב מוח התפתחות אישית 19

נושאים דומים

Back
למעלה