• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

קווים מנחים לשכירות בפעם הראשונה - עוד אדם פיקח נפל

אם מראש המדינה לא הייתה יוזמת את הקיבוצים
אתה לגמרי בור ועם הארץ. אפילו את ההיסטוריה של המדינה שלך אינך מכיר.
הקיבוץ שלי, ועוד רבים אחרים (רובם למעשה) הוקמו הרבה לפני המדינה. הם הוקמו בפלשתינה.
הקיבוץ שלי הוקם 25 שנה לפני שהמדינה נוסדה.
אין לך שמץ של מושג למה הוקמו הקיבוצים, מי הקים אותם, מה היו המטרות שלהם ומה היה החזון. אני מניחה שאתה בעיקר מכיר את מלחמות נחל העאסי בניר-דוד.
 
אתה לגמרי בור ועם הארץ. אפילו את ההיסטוריה של המדינה שלך אינך מכיר.
הקיבוץ שלי, ועוד רבים אחרים (רובם למעשה) הוקמו הרבה לפני המדינה. הם הוקמו בפלשתינה.
הקיבוץ שלי הוקם 25 שנה לפני שהמדינה נוסדה.
מלמדים את זה ברוב חטיבת ביניים או התיכונים בישראל למיטב ידיעתי, במקרה שלי גם הקדישו כמה שעות לצפות בסרטי דוקו לגבי הקיבוצים והמטרות שלהם. את יכולה לריב איתי על הדקויות של המילים שבחרתי להשתמש בהן (וכעת אערוך אותן על-מנת להסיר חוסר היגיון סמנטי), ואת יכולה לדון כאדם בוגר על המהות של הטענות שהשמעתי. בחירה שלך.
 
נערך לאחרונה ב:
בכל פעם שבן השיח שלי מגיע לתקליט הקבוע הזה, אני מסביר לו שהוא למעשה לא קלט שום דבר ממה שאמרתי עד לאותה נקודה וכאן בגדול השיחה מסתיימת. אבל בגלל שכאן מדובר בפורום אסביר את נקודת המוצא שלי - ילד במדינה מודרנית ממש לא צריך לומר תודה על זה שבסה"כ מאפשרים לו לשרוד עם הראש מעל המים, במקרים מסוימים הילדים הללו מעדיפים פשוט להתאבד כי הלחץ והציפיות שלהם מעצמם גדול מידי (הודות לעדין בו אנו חיים, להבדיל מדור ה-X). ילד אמור לומר תודה על זה שסיפקו לו את כל מה שדרוש על-מנת שישגשג, יגשים את עצמו, או לכל הפחות יהיה שבע רצון ממצבו בהשוואה לאחרים.

אזכיר שוב את הגישה של איילון מאסק - ההורה תמיד אשם כי הוא בחר להביא את הילד לעולם. ההורה אשם גם אחרי שהילד מגיע לגיל החוקי, וגם אחרי שהם נפגשים בעולם הבא. להיות הורה זה לא לוקסוס, להיות הורה זה כמו להתיימר להחזיק נשק או אטום בחצר האחורית, אתה צריך להוכיח שאתה ראוי לזה כי אם במקרה ולא, אנשים אחרים סובלים מהנזק שייצרת.

אף אחד לא שאל את הילד אם מתחשק לו להיוולד במדינה מוכת טרור, משוסעת לגמרי ומפורקת לשבטים, סקטורים ואינטרסים צרים, כפופה לרצונות של מדינות אחרות באופן בולט מידי, שבה לשאלה מהי השכלת ההורים שלך או המעמד הסוציואקונומי שלהם יש יותר השפעה על השאלה אם תצליח או לא בתור מבוגר.

אם זוג ישראלים צעירים היו מספיק חסרי אחראיות, חסרי מודעות או אמיצים להביא ילד לתנאים כאלו, הם אלו שיצטרכו לשלם את המחיר במידה והילד שלהם יכשל.

וכל זה בלי לכתוב מילה אחת לגבי מצבים שבהם הילד נולד, רוכש או חווה קשיים משמעותיים וחריגים מבחינה סטטיסטית, במדינה שאולי העטיפה שלה "מודרנית מאוד" אבל הלכה למעשה המדינה לא מתפקדת בצורה מספקת עבור מקרים כאלו, כי היא עסוקה כל היום בלטפל בתוצאות של עיוותים וכשלים היסטוריים שהדורות הקודמים ייצרו, וכעת גם הדור הנוכחי יוצר, סוג של סימביוזה שלילית עד הסוף המר.
תפסיק לבכות. נקודת הפתיחה שלך יותר ממעולה. תפוס את עצמך בידיים. אתה בן 33 וגר אצל ההורים. מה יגידו אלה ללא הורים (או עם הורים)שחיים ברחוב והגיעו לגדולות?
יכלת כבר לפני שנים לחסוך הון ולעבור למדינה הכי טובה בעולם. לבחירתך.
אם בחרת שלא לבחור, בחרת שלא לעשות, זו בעיה שלך.
להיות או לא להיות? בחרת שלא להיות.
אתה טוען שאני לא קלטתי כלום, אבל אולי אם תצא "מטראנס" הכתיבה שאתה שקוע בו, תבין שאולי אתה זה שלא מבין כלום וגם לא מוכן להפנים טעותו. אז כנראה שכל העולם טועה, ואתה תמשיך לסיים שיחות כי מה שאתה שומע לא מוצא חן בעינייך.
זאת נקודה ששווה לדבר עליה. אם ניקח אנשים שיש להם קושי או בעיה משמעותיים, הרי שמראש יסייעו להם וגם הלחץ הפסיכולוגי והציפיות מהם יהיו בהתאמה לקושי או למוגבלות, ומכן שבאופן אירוני הרבה פעמים הם ייהנו מפניות פסיכולוגית ומפחות סטרס מזיק בחיים.
בואו נתחיל בזה שתפגינו קצת יותר צניעות וכבוד כלפי אנשים אחרים. לדעתי רוב האנשים, כולל אני, החזיקו בגישה הדפוקה הזאת שאתם מנסים לקדם, לא נראה שכמדינה הגענו למקום בריא או פורה במיוחד כשכל שני וחמישי מתגלה עוד מחדל ועוד משבר. ושכל קבוצה או שבט דיי שונאים את הקבוצה או השבט השכנים. הגיע הזמן לאמץ מנטאליות שונה, גם אם לכם באופן ספציפי המנטאליות הרקובה הנוכחית הייתה חיונית מאוד וגרמה לכם בסה"כ להסתדר (זה חלק מהבעיה בעצם, ומה שעוצר את השינוי).
קודם כל ולפני הכל אתה לא יכול לדרוש כבוד שאתה מדבר בחוסר כבוד משווע לכל חבר בפורום. מזלזל בכל אחד, בכל מעשיו, בדרכו והקושי שעבר.
אם אתה רוצה לקבל כבוד, תיתן כבוד. אחרת, אל תדרוש כבוד.
שנית, אתה אומר שאני, שמגיל עשרה עבדתי בעבודות כפולות, בפריפריה, "במדינה מוכת טרור" (ובניגוד אליך גם חוויתי טרור ואני לא רק כותב עליו), נפצעתי משמעותית, נשרתי מהתיכון, הידרדרתי לאוכלוסיה רעה (בלי להיכנס לפרטים), פיתחתי דלקת פרקים חשוכת מרפא, ניסיתי להתאבד בצבא, עם אפס תמיכה מהבית, עם אפס תמיכה מהסביבה, עם אפס הכרה מביטוח לאומי או כל גוף אחר, פריבילג בעל גישה דפוקה שמקדם ריקבון למען טובתי האישית. ואתה עוד מעז לבקש כבוד.
נו שוין.
 
פריבילג בעל גישה דפוקה שמקדם ריקבון למען טובתי האישית. ואתה עוד מעז לבקש כבוד.
לא כתבתי שאתה פריבילג, כתבתי שאתה מצטייר כפטרנליסט. הערכתי הרבה על מה שעברת ועל זה שיש לך את הזמן והרצון להגיב כאן :)
היית רק מנסה לכבד יותר.

תפסיק לבכות.
תפסיק להיות פטרנליסט.

קודם כל ולפני הכל אתה לא יכול לדרוש כבוד שאתה מדבר בחוסר כבוד משווע לכל חבר בפורום. מזלזל בכל אחד, בכל מעשיו, בדרכו והקושי שעבר.
אם אתה רוצה לקבל כבוד, תיתן כבוד. אחרת, אל תדרוש כבוד.
אל תדבר באוויר, תצטט היכן ירדתי על אחרים.

אם הכוונה שלך לשני הציטוטים מעלה, אין בהם שום פגם או זלזול באחר לדעתי.
 
אל תדבר באוויר, תצטט היכן ירדתי על אחרים.

אם הכוונה שלך לשני הציטוטים מעלה, אין בהם שום פגם או זלזול באחר לדעתי.
--- תשובה נמחקה על מנת לא לרדת לפסים אישיים---
בשורה התחתונה אתה לא נותן לאנשים כבוד. כי לדעתך הם לא ראויים לכבוד, כי הם פריבלגים או כל סיבה אחרת, וזה ברור לחלוטין מדבריך. אני לא אגיד לך למי לתת כבוד ולמי לא, זה עניין שלך כבחור בן 33. או של הוריך שחינכו אותך.
אבל באותו זמן אתה לא יכול לזלזל בכל דור, לזלזל בכל מוסד, לזלזל בכל גוף, ממקימי הארץ שנלחמו, הקריבו ומתו למעננו, עד האיש הקטן בפורום ולצפות לכבוד. אנחנו לא חיים במדינה מושלמת זה ברור, אבל חוסר הכבוד והערכה שלך מעוררים סלידה עמוקה.
אני לא יודע מה גרם לי להגיב היום אחרי שנמנעתי זה זמן מה, אבל ברור לחלוטין שזה היה בזבוז זמן מוחלט.
 
ווטרן, אני גם לא חושב שיש איזו אמת אבסולוטית מוחלטת, או דרך אחת נכונה לחיות את החיים.
כל עוד אתה לוקח על עצמך אחריות ושלם עם הבחירות שלך ועל ההחלטות שלך בחיים, אז הכל טוב.

רק כדאי לקחת בחשבון, שאולי הסביבה החיצונית לא תשתנה כפי שהיית רוצה אם בכלל, והיא אולי לעולם לא תתאים את עצמה אליך.
 
אבל באותו זמן אתה לא יכול לזלזל בכל דור, לזלזל בכל מוסד, לזלזל בכל גוף, ממקימי הארץ שנלחמו, הקריבו ומתו למעננו, עד האיש הקטן בפורום ולצפות לכבוד. אנחנו לא חיים במדינה מושלמת זה ברור, אבל חוסר הכבוד והערכה שלך מעוררים סלידה עמוקה.
בתרבות הנוכחית מתפתחת תפיסה שגויה שהופכת כל טענה ל-"קללה" ולכל אחד מאיתנו יש איזו רגישות מיוחדת לטענה עניינית.

אני מוקיר תודה לדור המייסדים, להוריי, לדור ה-X שהקים כאן הרבה דברים ממש מאפס. ובאותה נימה אני מבקר (ולא מאשים) אותם על המון פשלות, עיוותים, גם קצת גזענות, קיפוח, כשלי שוק והמון צרות צרורות שאת התוצאה של כל זה אנשים בגיל שלי (בין השאר) סוחבים על גבם בשלב שבו הם אמורים לשגשג, להקים עסקים, לצבור הון וכן הלאה. והם סוחבים זאת על גבם באופן מעצבן במיוחד שקשה מאוד לשכנע באמצעותו אנשים אחרים שאכן זה מצב העניינים.

תלמד להבדיל בין טענה פוזיטיבית לבין דעות, התרשמויות, תיאורים וכן הלאה. לומר שהקיבוצים קיבלו מהמדינה תקציבים או אדמות או סיוע וכן הלאה, זאת טענה שאפשר לגשת למקורות ולבחון אותה, זה לא זלזול למרות שאכן הסנטימנט הטבעי שייווצר מטענה כזאת כלפי קיבוצניקים הוא שלילי. זה שהסנטימנט הוא שלילי, לא שולל מאף אדם את הזכות ואולי גם החובה פשוט לומר את האמת כפי שהוא רואה אותה ולדון עליה.

גם תצא מנקודת הנחה שהרבה פעמים כשהאמת חייבת להיאמר, הרבה יותר אנשים יגיבו בעוינות כמו @השמח בחלקו או @משה גל .. להרבה אנשים זה לא נעים כשמישהו צועק המלך הוא עירום או כאשר לאנשים אחרים יש ביקורת על התנהלות העניינים שבאופן ספציפי היטיבו, באופן יחסי ובהתאם לנסיבות, עם אותם מתנגדים שמגיבים בעוינות.

רק כדאי לקחת בחשבון, שאולי הסביבה החיצונית לא תשתנה כפי שהיית רוצה אם בכלל, והיא אולי לעולם לא תתאים את עצמה אליך.
נצטרך לדון בפעם אחרת למה הכוונה בדיוק ב-"להתאים את עצמה אליך" אבל בכל מקרה - סיכוי סביר מאוד שלא, ולכן זה אפילו יותר מדרבן אותי לנקוט בגישה שציינתי קודם ולשבת על הגדר בהרבה בחינות. מנגד, לא ברור לי כיצד המדינה והכלכלה אמורים להחזיק מעמד כאשר הגישה החולה אותה הרבה מהפורום הזה מקדם כלכך, ממשיכה לשלוט בכיפה. מניח שאין צורך להזכיר את המצב הביטחוני הנוכחי, את הפקקים באיילון, המשברים הרצופים שצצו משנת 2020 ועד היום, או כל בעיה אחרת שמראה בצורה מאוד ברורה שהגישה הזאת ששאר החבר'ה פה מכורים לה נכשלה ושצריך לנסות משהו אחר.
 
נערך לאחרונה ב:
שהגישה הזאת ששאר החבר'ה פה מכורים לה
לאיזו גישה אנחנו מכורים? יש סרט חדש ספיספסתי?
זה אפילו יותר מדרבן אותי לנקוט בגישה שציינתי קודם ולשבת על הגדר
כדי לשבת על הגדר לא צריך דירבון. זה מצב טבעי לכל מי שבוחר לא לעשות אלא רק להסתכל על האחרים עושים. הערך המוסף לזה אצלך זה התבוססות ברחמים עצמיים וקיטורוג על כל השאר. אם אתה נהנה מזה, אני האחרונה שאפריע לך למצות את התענוג.
 
לאיזו גישה אנחנו מכורים? יש סרט חדש ספיספסתי?
הגישה הזאת שמטילה את רוב הכובד על הפרט, במדינה שהתפקוד שלה דיי גרוע (בעטיפה מאוד נוצצת).

כאשר המערכת יעילה ומתפקדת, אין שום בעיה לדעתי לבוא בדרישות לפרט ולקשקש עם אמירות מוטיבציה, זה לא המצב כאן כרגע.

כדי לשבת על הגדר לא צריך דירבון.
בוודאי שצריך. הרוב פשוט פועלים על טייס אוטומטי ובהתאם למה שהסביבה מסלילה אותם. חלקם נוטלים משכנתאות כשיכולת ההשתכרות שלהם נמוכה והם מפברקים תלושי שכר, חלקם מתחתנים עם בני זוג שברור מראש שזה לא יחזיק מעמד, חלקם חונכו על הקונספט הזה של "נכון שהכישורים שלך נמוכים, אבל הכי חשוב שיהיה לך ביטחון עצמי". המנטאליות הזאת היא רדיקלית, חולנית ממש לדעתי, ויש לה המון נזקים שעד שרואים אותם עוברות להן כמה שנים ולעתים פשוט קל לגלגל את הנזקים הללו לאנשים אחרים, למשלם המיסים או לדור הבא. מסיבות אלו קשה מאוד לאתר ולהבין את הקשר שבין סיבה לתוצאה.

המנטאליות הישראלית מצטיינת בזה לדעתי.

הרבה יותר קל פשוט לנסות לעמוד בסטנדרט שהסביבה מציבה לך ובמקרה שתיכשל תזכה לעזרה כי התאמת את עצמך, הרבה יותר קשה לא לעשות זאת ולצעוק המלך הוא עירום.
 
נערך לאחרונה ב:
הרוב פשוט פועלים על טייס אוטומטי ובהתאם למה שהסביבה מסלילה אותם.
לפי תפיסתך, כולם כאלה. לא? הרי דטרמיניזם וזה.

ולכן זה אפילו יותר מדרבן אותי לנקוט בגישה שציינתי קודם ולשבת על הגדר
האם אתה עושה את זה מבחירה אישית שלך? כי אז זה סותר את טענות הדטרמיניזם שאתה כל כך מקדש.

אני בכללי לא מבין איך אתה יכול להתלונן על אנשים אחרים (קיבוצניקים, דור x, אדם עם הורים, אדם ללא הורים וכו), הרי גם הם חיים באותה מערכת והם לא בחרו להיוולד אלא הוריהם הולידו אותם ועליהם האחריות. והאחריות על הסביבה והמדינה. אז למה אתה מביע ביקורת על הפרט?
 
לפי תפיסתך, כולם כאלה. לא? הרי דטרמיניזם וזה.
אין קשר לכולם, הנקודה המהותית בהקשר לשאלה שלך היא שבזמן שאנשים עם מנטאליות מערבית/אמריקאית חושבים שהכל תלוי אך ורק באינדיבידואל, ברצונות שלו ובמוכנות שלו להשקיע, אני חושב שעיקר ההשפעה תלויה בסביבה.

האם אתה עושה את זה מבחירה אישית שלך? כי אז זה סותר את טענות הדטרמיניזם שאתה כל כך מקדש.
לדעתי זה לא סותר דטרמיניזם מכיוון שגם בחירה חופשית נכללת בתוכו.

אני בכללי לא מבין איך אתה יכול להתלונן על אנשים אחרים (קיבוצניקים, דור x, אדם עם הורים, אדם ללא הורים וכו), הרי גם הם חיים באותה מערכת והם לא בחרו להיוולד אלא הוריהם הולידו אותם ועליהם האחריות. והאחריות על הסביבה והמדינה. אז למה אתה מביע ביקורת על הפרט?
נראה לי שעלי לדייק את דבריי. אין לי בעיה עם האנשים עצמם, התלונה שלי נוגעת לגבי התוצאות של המדיניות, של התרבות, של ההעדפות שלהם וכן הלאה. חשוב מאוד להפריד בין הדברים.

וספציפית לגבי הרעיון של "חטא אבות" או איך שלא הצגת את זה, אם אזרום עם הטענה שלך אפשר לסכם שכל אחד יעשה מה שבא לו, שניצור אנרכיה ו-YOLO כי ההורים שלנו אשמים. אז כאן חשוב להפריד בין מה שהיה למה שיהיה, ובין מוסר לתכלית.

מה שהיה - הרבה בלאגן.

מה שיהיה - אם נודה בבלאגן ולא נטאטא אותו, יהיה אפשר לדעת מה לסדר ואז יהיה טוב (בתקווה).

מוסר - הורים, מייסדים וכנראה שגם אנחנו עשינו המון בלאגן, ולכן אין מה לבוא בטענות לילדים מפונקים/פרזיטים או לאנשים שלא מימשו את עצמם כל זמן שהמערכת לא מתפקדת. הפשלה היא שלנו.

תכלית - אם אנו מסוגלים להודות בטעות, אפשר לתקן למען העתיד. ובנוסף לזה, "סוף מעשה במחשבה תחילה" לגבי הבאת ילדים לעולם.. זה לא צחוק, מדובר בנפשות חפות מפשע שחלקן נדפקו עוד לפני שנולדו.
 
נערך לאחרונה ב:
תראה אתה כל כך מקובע שהמדינה אשמה
אז יש לי הצעה בשבילך
תצא מאיזור הנוחות על הספה אצל ההורים ולך לפוליטיקה
יש שם כרגע עוד הרבה כמוך...
מלאי טענות על העולם ואפס פתרונות
או שתיקח את עצמך בידים ותבין שבגילך
אתה יכול להפסיק להעיק על ההורים שלך
ותיקח אחריות על הגורל שלך והבחירות שלך
בגילך כבר הייתי הורה לשני ילדים
והחלטתי שאני רוצה להגיע לדברים מסוימים וזה קרה.
לא באתי עם כסף מהבית להיפך.
הקמתי משפחה אוהבת והקמתי עסק שמפרנס לא מעט משפחות
קל לא היה אז מה?
אם קשה מתקרבנים?
מחפשים אשמים או פתרונות?
אני תמיד אומר שאני אשם מראש בהכל
יש לי גב מספיק רחב לסחוב הכל
וכעת בואו נעבור לפתרונות ולא לחיפוש אשמים
תנסה אולי זה יצליח..
 
הגישה הזאת שמטילה את רוב הכובד על הפרט
כל אחד מאיתנו, כפרטים, עושה בדיוק את מה שהוא חושב לפי גישתו לחיים.
הגישה שלך גורמת לך להיות פרזיט מתלונן (לפחות לפי מה שאתה כותב כאן). אולי תנסה את הגישה שלנו?
כאשר המערכת יעילה ומתפקדת,
מערכת מטבעה צריכה תמיד תיחזוק ושיפור.
זה טפשי שכל פרט ימתין עד שהמערכת תהיה לשביעות רצונו כדי להתחיל לפעול בתחום אחריותו, כלומר החיים האישיים שלו.
 
תראה אתה כל כך מקובע שהמדינה אשמה
בוא נדייק, אין הבדל בין ה-"מדינה" ל-"אנחנו". אנחנו המדינה. אין לי שום ציפיות מגופים ציבוריים ומוסדות שלטון שביום מן הימים פתאום יתחילו לעבוד לטובת האזרח, יש לי ציפיות מהאזרחים שידעו מה הם רוצים, מה עובד, וידרשו את זה.

המדינה לא אשמה, אתה ואני אשמים, ואני כנראה יוצא מופסד יותר כי לך יש "גב מספיק רחב לסחוב הכל" כמו שאמרת ולי אין (בגלל אירועים שלא היו תלויים בי בשום צורה, לא רק אני חשוב ככה). אתה נהנה מפריבילגיה.

בהקשר הזה אזכיר בפעם המי יודע כמה את הטית הסטטוס קוו מול הטיית הפעולה. בהינתן שיש לך "גב מספיק רחב לסחוב הכל" ושאתה חי במדינה לא כלכך מתפקדת כך שאחרים נדפקים יותר ממך, סביר מאוד שאתה חוטא בהטיית הסטטוס קוו גם אם תניח שאתה לא, מכיוון שביחס לאחרים ובהתחשב בנסיבות הגרועות, מצבך יחסית "בסדר". הטיה זו אומרת שאתה כנראה *תטה* להתנגד לדרישה לשינוי, גם שינוי שיטיב איתך בטווח הארוך.

מצבי פחות בסדר בייחס לאחרים, ומכאן שבאופן טבעי אחטא בהטיית הפעולה שאומרת שאני אתנגד ואתרעם על המצב הנוכחי ואהיה מעוניין בשינוי בכל מחיר, גם במחיר זה שמצבי יהיה רע יותר בטווח הארוך.

רק חשוב לדייק, זה שאני ואתה חוטאים בהטיות הללו, לא אומר שאנחנו נאמין בהן ונרצה לפעול על-פיהן אם נחשוב על הדברים בהיגיון ובסבלנות. מדובר רק בהטייה, לא בהסתברות של 100% להתנהגות מסוימת.

ובל נשכח את פער הגילים שבהחלט משחק כאן תפקיד לדעתי. כרגע מצב העניינים מאוד משרת אנשים בגיל שלך ודופק מאוד אנשים בגיל שלי. כבר ציינתי דוגמאות קודם.

הגישה שלך גורמת לך להיות פרזיט מתלונן (לפחות לפי מה שאתה כותב כאן). אולי תנסה את הגישה שלנו?
אל תצחיקי אותי, הגישה שלי גורמת לי להיות שקול ונבון בהחלטות שלי בחיים, ולבצע צעדים רק כאשר כל הכוכבים מתיישרים לטובתי. זה אולי נשמע מוזר ומתגונן, אבל חשוב להזכיר את תנאי המשחק המעוותים שאנחנו משחקים ואת העובדה שקיבלתי קלפים טיפה פחות טובים משל הישראלי הממוצע, ומכאן שאני מאוד גאה בגישה שלי. בייחוד לאור זאת שהדור שלי, גם אלו שקיבלו קלפים מצוינים, חווה המון קשיים אישיים וקולקטיביים ואף אחד פשוט לא יספר על הכישלונות שלו בפורומים או ברשתות החברתיות, בזמן שהם מאוד יבטאו את ההצלחות כי מדובר בסוג של כרטיס ביקור מודרני, ולכן נוצרת איזושהי אשליית הצלחה ואופטימיות מטעה מאוד. בגדול המצב שלי הרבה מהדור של בקנטים.

מערכת מטבעה צריכה תמיד תיחזוק ושיפור.
זה טפשי שכל פרט ימתין עד שהמערכת תהיה לשביעות רצונו כדי להתחיל לפעול בתחום אחריותו, כלומר החיים האישיים שלו.
את צודקת וטועה בו-זמנית. מצד אחד, ברור שאין מושלם בשום שלב ותמיד ככל שעובר הזמן מתגלים כשלים או שלחילופין המדע והטכנולוגיה מתקדמים וכך גם הדרישות של הדורות הבאים. יחד עם זאת, כשמערכת נשארת מסואבת המון זמן, מטאטא כשלים מתחת לשטיח וכן הלאה, אז למעשה מצטבר הרבה בלאגן שבסופו של דבר יביא לפיצוץ אם לא יעשו כלום.

וכמו כן, גם אם ישפרו את מצב העניינים באופן מהיר ויגשרו על הפער שנוצר בין הקדמה, הטכנולוגיה והדרישות של הדור הצעיר לבין הקיים, עבור הרבה מאוד צעירים זה כבר מאוחר מאוד. הם כבר יידפקו בכל מקרה. לעניין הזה יהיו מחירים לדעתי.
 
נערך לאחרונה ב:
המדינה לא אשמה, אתה ואני אשמים,
אז תלך לפוליטיקה ותשנה
אני את חלקי בתחום נתתי (לא אפרט מטעמי פרטיות)\
יכול רק לציין שזה עלה לי לא מעט ועדיין אני שמח שעשיתי את זה
ושיכולתי להרשות לעצמי את זה.
 
האמת שבעצם לא הבנתי למה אתה יוצא מהבית, לאור כל מה שכתבת.
לא עדיף לשבת אצל ההורים ולחכות עד שהירושה תגיע?
 
האמת שבעצם לא הבנתי למה אתה יוצא מהבית, לאור כל מה שכתבת.
לא עדיף לשבת אצל ההורים ולחכות עד שהירושה תגיע?
ירושה זה הכי דטרמיניסטי שיש.
אנשים לא מוכשרים מקבלים יותר מאנשים מוכשרים בגלל משתנים שבכלל לא תלויים בהם.
 
נערך לאחרונה ב:
עדכון. משהו כמו חודשיים בדירה.

מבחינה תזונתית - אוכל פחות, הגוף פחות זקוק לקלוריות כי הוא רגוע יותר. אם הרגל דורכת בבית ההורים הגוף מייד מרגיש צורך לג'אנק. כנראה בגלל הקור בדירה והזיכרון הלא נוח מהתנאים בה.

פעיל יותר מבחינה גופנית, הכרס הקטנה בבטן הצטמצמה אך לא נעלמה.

כשאני לא אצל ההורים, פתאום האינטרסים של השכנים, של אנשים זרים ושל המשפחה הרבה יותר גלויים לי - רב צעיר ומבטיח המתגורר בבניין ומנסה להקים בית חב"ד בשכונה ולתרום להתחרדות העיר, זוג צעיר שמרים גבה שאני רווק בלי ילדים שחי לבדו כי זה מאיים על כל תפיסת המציאות שלהם ועל הבחירות שלהם בחיים, בני המשפחה שבכל פעם שאני מזכיר איזו דינמיקה אגבית עם אחד השכנים חושבת שאני מנהל במינימום רומן איתם.

אנשים חיים בלימבו אחד גדול וזה דיי תענוג להיות נטול כובעים ותפקידים חברתיים. מקווה שהפאן הכלכלי לא יאלץ אותי להתדרדר ולחלל את עצמי גם כן.

הבנק כהרגלו מערים קשיים כעת אפילו יותר, לאחר שהוא רואה התחייבויות קבועות שלא היו קיימות בעבר.

מבחינת ההתמקחויות הכושלות שלי עם חברות התקשורת ונותני השירות, השלמתי עם זה כבר לפני כמה שנים וכעת אני חי עם זה בשלום. כל עוד אשאר רווק ולא אשתף פעולה עם הסימביוזה השלילית שרוב הישראלים שרויים בה, אני מקווה שלנחמדות היתר ולנכות שלי בנוגע לשיחות מיקוח לא יהיה מחיר גדול מידי. רוצה להאמין שבזמן הזה לא רק אני אשתנה אלא בעיקר העולם סביבי, ואז אולי ייטב לי בהקשר הזה בהמשך.

מבחינת ההוצאות עדיין אין לי אינדיקציה אובייקטיבית האם אני מסוגל לחסוך בצורה טובה או לא, ההוצאה החודשית האחרונה עומדת על 5.5K כולל שכירות וכל הריהוט שקניתי לדירה והוצאות חד-פעמיות בגלל המעבר.

בשורה התחתונה, אני עדיין חושב שלצאת מבית ההורים ולתרום להמשכיות של משהו מקולקל שלא עובד טוב זאת טיפשות ברמה האישית וכנראה גם הקולקטיבית, אבל יתכן שמראש כושר העמידה שלי היה חזק מספיק גם אצל ההורים, ולכן למרות כל הפגיעות בכנף המטוס שלי דואה לא רע בינתיים. נמשיך לחיות עקב בצד אגודל ונראה מה יוליד יום.
 
נערך לאחרונה ב:

נושאים דומים

Back
למעלה