• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

סוגיות באיזון תיק השקעות

doc29

משתמש בכיר
הצטרף ב
14/2/15
הודעות
3,250
דירוג
3,528
שלום,
אז בשעה טובה אני מושקע בשוק ההון לפי התמהיל שתיארתי בפוסט הקודם
-47% VTI
-43% VXUS
- 5% - אגח ממשלתי מדדי קצר.
-5% אגח ממשלתי צמוד קצר.

בגדול, התכנון שלי הוא להשקיע 6000 שקל כל חצי שנה (לחסוך כל חודש 1000 שקל) - כמובן שאם יהיה יותר- אשקיע יותר. ובנוסף- כמובן שרק במידה ולא תהיה ברירה- אמכור כדי לאזן, אבל המטרה היא להימנע מזה.

בפוסט המקורי שלי רשמתי שטות לגבי איזון- כתבתי שסטייה של 10% אני אאזן. בתיק כזה, בו האגחים הם 10% מן הסתם זה לא הגיוני.

לכן- אני ארד לסטייה של 5%. השאלה היא איך זה מתבצע בפועל מבחינת אנשים פה שעשו/עושים את זה (**כמובן שאיני מבקש ייעוץ או המלצה ** רק רוצה לדעת איך אנשים אחרים עושים את זה) כי אני כבר רואה בעיה מסתמנת:
לדבוק בפרק הזמן שהוגדר מראש זה יפה. אבל מה אם הבורסה יורדת 7% ב-4 חודשים בתיק כמו שלי? במקרה כזה התיק שלי לא מאוזן הרבה לפני פרק הזמן לאיזון שהוגדר מראש. מצד שני- כדי לא לפספס כזה דבר אני צריך להיות עם יד על הדופק על מצב שוק ההון- משהו שלא כל כך בא לי וגם במידה מסוימת בא נגד ההמלצות של הסולידית כאן של להימנע מלהקשיב לכל מיני ידיעות מלחיצות בנושא.

עריכה: אני כבר רואה שרשמתי שטות שניה :) כי גם 5% זה לא הגיוני בתיק בו שני פלחים הם 5% כולם. ייתכן שעדיף להגדיר כאן 10% סטייה יחסית של כל פלח (למניות - 5% ולאגחים 0.5%).
 
שים לב לעלויות מינימום במסחר עם ני״ע זרים (VTI/VXUS). אם אתה רוכש פעם בחצי שנה בסכום של 3000 שח כל אחד ומשלם נגיד 10$ מינימום לפעולה - איבדת 1.3% רק על עמלות הקנייה. אני חושב שבסכומי השקעה קטנים יחסית - עדיף או לאזן בתדירות נמוכה יותר, או נגיד לקנות רק את אחד הניירות כל פעם (זה שהכי רחוק מאיזון) - לסירוגין, גם אם זה על חשבון הגדלת החריגה הזמנית מהתמהיל הרצוי.
 
שים לב לעלויות מינימום במסחר עם ני״ע זרים (VTI/VXUS). אם אתה רוכש פעם בחצי שנה בסכום של 3000 שח כל אחד ומשלם נגיד 10$ מינימום לפעולה - איבדת 1.3% רק על עמלות הקנייה. אני חושב שבסכומי השקעה קטנים יחסית - עדיף או לאזן בתדירות נמוכה יותר, או נגיד לקנות רק את אחד הניירות כל פעם (זה שהכי רחוק מאיזון) - לסירוגין, גם אם זה על חשבון הגדלת החריגה הזמנית מהתמהיל הרצוי.
קודם כל עמלת המינימום היא 7.5 דולר אצלי.
שנית- יש כאן איזון בין עמלת קניה לכסף שיושב בצד. ה-3000 שקל האלה, אם ישבו עוד חצי שנה בצד, בממוצע אני אפסיד יותר מה-1% הזה. כשרק התחלתי עם התיק הרצתי תרחישים של איזון תקופתי- פעם בחודש, פעם ברבעון, פעם בחצי שנה ופעם בשנה- ופעם בחצי שנה יצא הכי משתלם.
מה אתה אומר?
 
התכוונתי - שאם צברת, נאמר, 6000 ש״ח - תשקול לקנות איתם נייר בודד מהתיק שלך (זה שהכי רחוק מלמטה מהתמהיל הרצוי שלו) במקום לפזר על שניים. בפעם הבאה (אחרי שצברת עוד 6000 שח, בדוגמא שלך) - תקנה את הנייר האחר, שעכשיו בתורו אולי יצא מהאיזון. עם הזמן - גובה ההפקדה השוטפת יהווה חלק יותר ויותר קטן מהתיק הכולל שלך, ואז החוסר איזון שיגרם מכך (קניית נייר בודד ולא מספר ניירות לפי החלוקה האידיאלית) ילך ויהפוך לזניח.
 
אוקיי, זה באמת רעיון טוב. כמובן שזה דיון היפוטטי לחלוטין ולא שום המלצה או ייעוץ בשום דרך.
 
עוד אופטימיזציה קטנה על גבי זה -
נקח את התרחיש שבו גובה ההפקדה החודשי אינו גבוה במיוחד (יכול לקרות למשל בקרן השתלמות IRA) אז כמו שהתייחסת כאן, אפשר לחכות קצת ולצבור על פני כמה חודשים סכום שיצדיק את האיזון ועמלות הפעולה.
ובינתיים - מזומן? תלוי. אם החלק הזה אמור ללכת בעיקרו לאפיק מנייתי, ובהנחה שעמלות הקנייה על קרנות מחקות בארץ הן אפסיות - אפשר לשקול ״להחנות״ את הסכום הזה באופן זמני בקרן מחקה בארץ. במקרה שלי, אם אני אמור לאזן לתוך משהו כמו קרן סל מנייתית המאוגדת באירופה, מה שכרוך בעמלת קנייה גבוהה יחסית, אני לפעמים ״מחנה״ את ההפקדות בחשבון בקרן מחקה על תא100 עם דמי ניהול אפסיים בזמן שאני מחכה כמה חודשים שהסכום יצטבר - ורק אז מממש וקונה את הנייר שתכננתי מלכתחילה. אמנם זה מדדים שונים - אבל זה עדיין אפיק מנייתי עם רמת סיכון/תשואה דומה ובגדול השווקים בעולם נמצאים בקורצליה טובה אחד לשני.
 
אם אני אמור לאזן לתוך משהו כמו קרן סל מנייתית המאוגדת באירופה, מה שכרוך בעמלת קנייה גבוהה יחסית, אני לפעמים ״מחנה״ את ההפקדות בחשבון בקרן מחקה על תא100 עם דמי ניהול אפסיים בזמן שאני מחכה כמה חודשים שהסכום יצטבר - ורק אז מממש וקונה את הנייר שתכננתי מלכתחילה. אמנם זה מדדים שונים - אבל זה עדיין אפיק מנייתי עם רמת סיכון/תשואה דומה ובגדול השווקים בעולם נמצאים בקורצליה טובה אחד לשני.
לא יודע, לי זה נשמע די מסורבל ולא בטוח ששווה את זה.
אני לא יודע איך זה אצלך- אבל אצלי גם על קרנות ישראליות (גם מחקות) - יש גם כן עמלת מינימום (כמעט 5 שקל). בנוסף- כשאני אמכור- אני אפסיד 25% מהרווחים ואולי הכי גרוע- זה שינוי מוחלט באסטרטגיית ההשקעה. שלי. הרי מראש אני משקיע בפיזור עולמי כדי לא להיות תלוי במדינה אחת. נכון שזה סכום *יחסית* לא גדול (אבל בגודל התיק הנוכחי שלי מדובר על השקעה של בערך 10% בשנה בשנה-שנתיים הראשונות ככה שזה ממש לא מבוטל)- אבל אני לא מרגיש בנוח ש-10% מהכסף שלי ישב על הבורסה הזעירה של ישראל במשך כמה חודשים כל פעם.

בשורה התחתונה- באיזון כל חצי שנה- אני משלם עמלות של 0.4% לשנה שיפחתו עם הזמן בתקווה עד ל-0.2% ומטה, נראה לי סביר.

נ.ב. לגבי הפיתרון שהצעת בהודעה הראשונה- במידה ובמקרה התיק מאוזן אחרי חצי שנה והצטבר לי כסף שאני רוצה להשקיע אין כל כך איך ליישם אותו.
 
@doc29 , קודם כל שיהיה בהצלחה.
מהי מטרת האג"ח אצלך?
 
@אבא עשיר תודה רבה.
המטרה היא להוות נכס עם תנודתיות וסיכון פחות מהפלח המנייתי, כאשר היחס 90-10 נראה לי המתאים לי כרגע.
 
יש שני מחקרים מעניינים בנושא מבית וואנגארד:
http://www.vanguard.com/pdf/icrpr.pdf
https://institutional.vanguard.com/iwe/pdf/FAIPRTP.pdf

אני אישית נוטה לכיוון של כלל ה-5%\25%. שאומר בגדול תאזן אם פלח מסויים מהתיק סטה ב-5% אבסולוטי (מסך התיק) או 25% יחסית להקצאה המקורית.
במקרה שלך כל אחד מפלחי האג"ח יאוזן אם הוא סטה ב-1.25% אחוז אבסולוטיים מסך התיק (שזה 25% מההקצאה המקורית שלהם של 5%). או אם אתה מעדיף להסתכל על שניהם כיחידה אחת אז הוא יאוזן אם סך האג"ח סטה ב-2.5% מסך התיק.

* לא ייעוץ, לא המלצה.
 
עוד מילה בנוגע לאיזון - אתה יכול למצוא הרבה מאמרים או ראיונות עם אנשים מהשורה הראשונה של השקעות פסיביות בעולם שידברו על כך שהם לאו דווקא טורחים לאזן רוחבית אלא רק אנכית - כלומר, במקרה שלך החלוקה היא 90-10, ועל האיזון הזה יש לשמור, אבל לאו דווקא משתלם לשמור על החלוקה של 47-43 או 5-5 בתוך כל אפיק השקעה. אם בכל זאת מחליטים לעשות זאת, אפשר לתת לזה לפחות חשיבות משנית לעומת האיזון האנכי, וכן להשתמש בשאר האופטימיזציות שהוצעו כבר בת'רד כדי למזער את העלויות הכרוכות בכך.
 
יש שני מחקרים מעניינים בנושא מבית וואנגארד:
http://www.vanguard.com/pdf/icrpr.pdf
https://institutional.vanguard.com/iwe/pdf/FAIPRTP.pdf

אני אישית נוטה לכיוון של כלל ה-5%\25%.
מגניב...
אז לפי הכלל הזה
את האגח מאזן כשיש סטייה של 1.25 אחוז.
את המנייתי כשיש 5% סטיה? או כשיש 11%? (רבע מהארבעים ומשהו שמוקצים לכל אחד)?
 
תלוי באמת אם אתה מתכנן לאזן רוחבית או אנכית כפי @Cfy ציין.
אם אתה מאזן רוחבית אז בתוך פלח המניות, סטיה של 5% אבסולוטית בין VTI ו-VXUS יכולה לקרות באופן די נפוץ ובאמת לא בטוח שכדאי לאזן כל פעם.
לעומת זאת, אם אתה מסתכל רק אנכית (מניות לעומת אג"ח) סטיה של 5% בחלק של המניות אומר שהאג"ח זז מ-10% ל-5% או מ-10% ל-15%. זאת חריגה עצומה באג"ח ולפי הכלל 25\5 נכון לאזן הרבה לפני (לפי 25% יחסי).
 
2 הגרוש שלי.

תראה דוק, האג"ח בתיק שלך דומה מאוד למזומן אז ללכת לפי אלגוריתם ולאזן...
תחשוב על זה;)
 
דוק - זה לגמרי לשיקולך כמובן, אבל אם התיק עדיין קטן - גם סטייה של 5% תהיה סכום לא גדול (אבסולוטית), כך שלא הייתי עובד קשה מדי בשלב הזה וחוסך על עמלות מסחר במקום זה. אני כמובן לא פוסל את החשיבות של איזון תיק ושמירה על רמת הסיכון שקבעת, אבל הדיוק באחוזים ספציפיים מתחיל להיות משמעותי כשהתיק גדל קצת.
 
תלוי באמת אם אתה מתכנן לאזן רוחבית או אנכית כפי @Cfy ציין.
אם אתה מאזן רוחבית אז בתוך פלח המניות, סטיה של 5% אבסולוטית בין VTI ו-VXUS יכולה לקרות באופן די נפוץ ובאמת לא בטוח שכדאי לאזן כל פעם.
לעומת זאת, אם אתה מסתכל רק אנכית (מניות לעומת אג"ח) סטיה של 5% בחלק של המניות אומר שהאג"ח זז מ-10% ל-5% או מ-10% ל-15%. זאת חריגה עצומה באג"ח ולפי הכלל 25\5 נכון לאזן הרבה לפני (לפי 25% יחסי).
אוקיי אז אם אני מסכם - נראה לי שאני אאזן את האגחים לפי סטייה של 1.25 או 2.5 לכל הפלח (רק אני מדמיין תחת כשאני אומר את המילה הזו?).
ובמניות- בסטייה של 5% (או אם אני אראה שזה נורא נפוץ אשקול להעלות את הסף).

ולגבי החלק השני של השאלה- פרט ללבדוק כל חצי שנה/רבעון? איך אתם יודעים שלא תפספסו איזה שינוי מגמה שקורה תוך תקופה קצרה - האם אתם פשוט חשופים למידע הכלכלי באופן שוטף? (כי תאורטית ייתכן מצב שאני אבוא עוד חצי שנה לאזן את התיק ואגלה שכבר יש בו סטיות רציניות).
 
בתיק מפוזר כ״כ, אם תהיה נפילה פתאומית של מדד כלל מניות העולם באיזה 10% או יותר - תאמין לי שתשמע על זה בין אם תרצה או לא :)
כל דבר פחות חמור מזה - לא יקרה שום דבר אם תחכה חצי שנה עד לנקודת האיזון הבאה. חלק מהתועלת בתיק כזה היא השקט הנפשי מזה שאתה יכול להתעלם מכל הרעש הפיננסי ולהמשיך בתוכנית כמו שהגדרת אותה - להוסיף ולאזן, להוסיף ולאזן.
 
אחלה תודה :)
 
אהבתי את הקונספט של "החניית" הכסף עד לצבירת סכום שעובר את עמלת המינ'. אפשר למשל לרכוש בכסף קרן נאמנות (לא מחקה) שדומה לאפיק אותו יש לאזן. אין עלות קניה, אבל יש בד"כ דמי ניהול שאינם זניחים. אם תקופת "החנייה" קצרה, אז באופן אבסולוטי דמי הניהול יהיו נמוכים, ואפשר לחשב אם זה משתלם.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S סוגיות במילוי דוח שנתי כאשר טוענים לתושבות חוץ (ניתוק תושבות). מיסים 1
A כמה סוגיות בנושא הלוואות \ מחזור הלוואות בתקופת פריים עולה נדל"ן 3
1337justme אבטלה בהייטק - סוגיות אוף טופיק 190
K עליה דרמטית בעלות הביטוחית לנכות ושארים בין שנת 2017 ו-2018 ועוד סוגיות על פנסיה צרכנות פיננסית 51
OOmer ETF ריט אמריקאיות - סוגיות נוספות שוק ההון 52
O יעילות מבחינת אגרות באיזון תיק באמצעות הפקדת כספים חדשים שוק ההון 4
Y ערך באיזון עצמו שוק ההון 4
M מתייחסים לפנסיה באיזון התיק הכללי? שוק ההון 20
סול בקשת עזרה באיזון התיק עם קרן ההשתלמות שוק ההון 4
מרק סרפדים עזרה באיזון תקופתי לתיק שוק ההון 0
doc29 עזרה באיזון תיק שוק ההון 7
M חיסכון לילדים או תיק השקעות מרוכז שוק ההון 3
ח מחפש אקסל למעקב אחרי תיק השקעות אוף טופיק 1
מ תיק ראשון - צעדים אחרונים שוק ההון 5
NightStyle העברת תיק מ-IB לבית השקעות ישראלי שוק ההון 0
D דעתכן.ם על הרכב תיק ראשוני שוק ההון 6
ל עזרה בנושא פתיחת תיק עוסק פטור אוף טופיק 3
L התייעצות על תיק קיים שוק ההון 11
O תיק השקעות משפחתי שוק ההון 11
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
C הייטקיסטים - איך אתם מתמודדים עם תיק השקעות ריכוזי בעקבות RSU? שוק ההון 12
ס האומנם - "במקרה חירום, תיק ההשקעות שלך יהיה הדבר האחרון שיעניין אותך" אוף טופיק 40
D שאלה בטיוב תיק - האם שווה למכור קרן כדי לקנות קרן אחרת? שוק ההון 5
ח תיכנון תיק | התייעצות שוק ההון 3
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 4
T ניוד תיק השקעות ודיווח שנתי מיסים 11
י תיק תיאורטי לשנה הקרובה - דעתכם? שוק ההון 0
ה תיק פרישה עבור אמא (67) התייעצות לגבי הקצאת נכסים והתנהלות שוטפת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
דר אהבהמוזרה שאלות בנוגע לאסטרטגיית תפעול ואיזון תיק שוק ההון 16
itaied איך מבצעים העברת תיק ני"ע מחו"ל לישראל? שוק ההון 7
דר אהבהמוזרה תיק ההשקעות (ההיפותטי) הראשון שלי שוק ההון 14
G העברת תיק ני"ע זרים מהבנק בארץ לחשבון ברוקר בחו"ל (IB) שוק ההון 1
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי תיק השקעות פשוט שוק ההון 33
F התלבטות מבחינת 2 דברים בפתיחת תיק אצל הברוקר שוק ההון 5
D האם ניתן להעביר תיק ניע לאינטרקטיב ולמכור בשכבות? שוק ההון 1
א תיק השקעות או תוכנית חיסכון בחברות הביטוח שוק ההון 1
A כלי למעקב אחר תיק השקעות שוק ההון 1
ש דמי ניהול ועמלות בבנק - תיק השקעות שוק ההון 5
Y ייעוץ לגבי תיק השקעות - בן 28, רווק שוק ההון 18
D האם ניתן להעביר תיק ניע לאינטרקטיב ולמכור בשכבות? מיסים 0
T העברת תיק השקעות, למכור או להעביר? שוק ההון 4
ה העברת תיק השקעות מהארץ לIBRK שוק ההון 1
P הסתמכות על השקעה במדדים - לבנות על תיק ההשקעות לעתיד. פוסטים מאיכות נמוכה 5
S איזון תיק והוספת חלב וסוכר לתמהיל שוק ההון 12
yossik מעבר לדיור מוגן - האם למכור את הדירה או את תיק ההשקעות? צרכנות פיננסית 19
W משקיע מתחיל - תיק השקעות שוק ההון 2
B פדיון תיק השקעה ומעבר לברוקר זר לאור המלחמה- סיכון או השקעה? שוק ההון 10
? עובר לאיטליה, למכור תיק השקעות פשוט? שוק ההון 12
T התיעצות לאיזון תיק השקעות שוק ההון 3
O לקיחת הלוואה כנגד תיק השקעות שוק ההון 12

נושאים דומים

Back
למעלה