• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

בועת הליסינג

נולי

משתמש בכיר
הצטרף ב
28/12/15
הודעות
1,431
דירוג
2,797
לא ראיתי שהנושא נדון בפורום, ואם כן, מתנצלת.

אני שומעת סברות על כך שאחת הסיבות לכמות המטורפת של הרכבים החדשים שעולים על הכביש, קשורה לאפשרויות המימון הנדיבות בזכות סביבת הריבית הנמוכה. בכל יום אני שומעת על עוד אזרח תמים שלקח רכב חדש בליסינג...

רציתי לשאול מה דעתם של המלומדים של הפורום בנושא הזה.
 
באופן אישי לא סובל רכבים.
מצד שני, עם 4 ילדים ולא מוכנים לוותר על שרותי בתוך הרכב (בייביסיטר צמוד), לא קיבלו את ההצעה שלי שאגיע על הקטנוע מאחורה או שימוש ב-2 רכבים משפחתיים (רוב הזמן לא נוסעים 6 איש ברכב)...
ייתכן ואאלץ לקנות רכב משפחתי גדול.
מה שאומר שייתכן ואאלץ לרכוש רכב, לא יודע אם חדש ובתקווה רק "0 קילומטר מהיבואן".
 
לא ראיתי שהנושא נדון בפורום, ואם כן, מתנצלת.

אני שומעת סברות על כך שאחת הסיבות לכמות המטורפת של הרכבים החדשים שעולים על הכביש, קשורה לאפשרויות המימון הנדיבות בזכות סביבת הריבית הנמוכה. בכל יום אני שומעת על עוד אזרח תמים שלקח רכב חדש בליסינג...

רציתי לשאול מה דעתם של המלומדים של הפורום בנושא הזה.
נוטה להאמין שאת צודקת, והעניין הזה אין בישראל כל ייחוד- באמריקה יש בועה מטורפת בהלוואות רכב, אנשים לוקחים רכב בהלוואה ל-7 שנים ומגלגלים אותו הלאה בתום התקופה, למרות שבהגדרה הלווה חייב אז יותר על הרכב משווי הרכב לאורך רוב תקופת ההלוואה. זה פצצה מתקתקת שתודלקה בריביות נמוכות מאוד ואשראי זמין מדי בכל העולם המערבי, עקב התערבות הבנקים המרכזיים אחרי משבר 2008.
 
כי יש מי שלא רוצה להתעסק בלרדוף אחר "העסקה המושלמת", לפנות שבוע לבדוק רכבים, שלא יעבדו עלי וכו'.

נ.ב.
אני מניח שכמו שפעם כולם רצו "ביטוח מנהלים", גם כשהם היו סתם פישרים ולא מנהלים גדולים.
אז היום רוצים ליסינג כמו לעובדי ה-HITECH, גם כשאני סתם עובד במוקד טלפוני.
 
כי יש מי שלא רוצה להתעסק בלרדוף אחר "העסקה המושלמת", לפנות שבוע לבדוק רכבים, שלא יעבדו עלי וכו'.

נ.ב.
אני מניח שכמו שפעם כולם רצו "ביטוח מנהלים", גם כשהם היו סתם פישרים ולא מנהלים גדולים.
אז היום רוצים ליסינג כמו לעובדי ה-HITECH, גם כשאני סתם עובד במוקד טלפוני.
אין קשר בין ליסינג תפעולי בהייטק, לליסינג פרטי/ מימוני ש @נולי מדברת עליו....

לליסינג מהעבודה יש חישוב מאוד פשוט האם הוא משתלם או לא...

אפשרויות המימון הנדיבות בזכות סביבת הריבית הנמוכה
זה כאילו חטא נורא לאידיולוגיה של הסולידית וכו'...
אבל אני לא חושב שזה כל כך נורא לחיות מעבר לאמצעים שלך כשברור לך מה אתה עושה, איך ולמה....
אם אפשר להעלות את רמת החיים שלך בצורה מלאכותית ע"י מינוף בעלויות אפסיות... זה לא כזה אסון.... כן זה להלוות מהעתיד שלך..... בסדר, בינתיים, נוסעים ברכב חדש.
 
אני לא מבינה למה לקנות רכב חדש בכלל
יש כמה סיבות לדעתי.
1. שופוני - סמל סטטוס.
2. מטעמי בטיחות - רכבים שלא עברו תאונה, יש וודאות לגבי המצב המכני, בטיחותי יותר יחסית לדגם ישן יותר.
3. חרדה תפעולית - אנשים מפחדים להתמודד עם תקלות ברכב. רוצים רכב חדש באחריות.
 
כי יש מי שלא רוצה להתעסק בלרדוף אחר "העסקה המושלמת", לפנות שבוע לבדוק רכבים, שלא יעבדו עלי וכו'.

נ.ב.
אני מניח שכמו שפעם כולם רצו "ביטוח מנהלים", גם כשהם היו סתם פישרים ולא מנהלים גדולים.
אז היום רוצים ליסינג כמו לעובדי ה-HITECH, גם כשאני סתם עובד במוקד טלפוני.
ברכב אפס קילומטר לא צריך לוודא שלא עובדים עליך ולפנות זמן לחיפושים?
 
ברכב אפס קילומטר לא צריך לוודא שלא עובדים עליך ולפנות זמן לחיפושים?
בדרך כלל קונים את זה מחברת השכרה, סוכנות אמינה וכד'
 
לא שמעתי על כאלו, אבל בכל מקרה, גם רכב בן 3 קונים באותם מקומות בטרייד אין.
לא יודע על מה לא שמעת, יודע מה חברים שלי קונים (לא סולידיים ;)), אלבר ועוד מוכרים רכבים יד שניה 0 ק"מ.
ברכב כזה יש הרבה פחות מרחב תמרון "לעבוד עליך" כי הוא חדש + אחריות יצרן למשך 3-5 שנים, לעומת רכב יד שניה שאין לך מושג מה עבר עליו ותוכל ליפול בפח למרות הבדיקה, בפרט בסוכנויות טרייד-אין.
 
לא יודע על מה לא שמעת, יודע מה חברים שלי קונים (לא סולידיים ;)), אלבר ועוד מוכרים רכבים יד שניה 0 ק"מ.
ברכב כזה יש הרבה פחות מרחב תמרון "לעבוד עליך" כי הוא חדש + אחריות יצרן למשך 3-5 שנים, לעומת רכב יד שניה שאין לך מושג מה עבר עליו ותוכל ליפול בפח למרות הבדיקה, בפרט בסוכנויות טרייד-אין.
מצויין. אז אם אלבר הם שם נרדף לאמינות, אפשר לקנות מהם גם רכב בן 3.
אם אני בודק את הרכב ויש ספר טיפולים מסודר אני מוכן לקנות את הסיכון ברכב בן 3 תמורת עשרות אלפי שקלים.
 
אם אני בודק את הרכב ויש ספר טיפולים מסודר אני מוכן לקנות את הסיכון ברכב בן 3 תמורת עשרות אלפי שקלים.
אני איתך בקטע הזה,
לעומת זאת:
יש מי שלא רוצה להתעסק בלרדוף אחר "העסקה המושלמת", לפנות שבוע לבדוק רכבים, שלא יעבדו עלי וכו'.
תסכים שעבור הטיפוסים המדוברים שרוצים "ראש שקט" יש הבדל בין לקנות רכב 0 ק"מ עם אחריות לבין רכב בן X ולא משנה כמה אמין המוכר

ואל תתפוס אותי על המילה "אמינות" לא זה היה הנושא:)
 
אני לא מבינה למה לקנות רכב חדש בכלל.
1+
גם אני לא.

ז"א, אני יכול להבין מדוע יהיו אנשים מסוימים שיקנו רכבים חדשים. אבל לא מבין למה כמויות קריטיות של אנשים ממעמד הביניים עושים זאת.

וזה בניגוד נניח לדירות. כי דירה אני יכול להבין שאנשים רוצים גדולה ומרווחת ורצוי מקבלן, למרות שהיא אולי גדולה על מידותיהם והם ישעבדו הכל בשבילה וישאר להם פחות לשאר מנעמי החיים. רכב בן 3-4 בחצי מחיר, מבחינה אפקטיבית יעיל כמעט כחדש.
 
רכב בן 3-4 בחצי מחיר, מבחינה אפקטיבית יעיל כמעט כחדש.
למה שמישהו ימכור רכב כזה כל עוד הוא בלי בעיות? (כמה אנשים בדיוק תיכף עוברים לחו"ל...)
להערכתי רכב צעיר שעומד למכירה הוא בעל הסתברות גבוהה יותר להיות בעייתי מרכב צעיר ממוצע.
 
למה שמישהו ימכור רכב כזה כל עוד הוא בלי בעיות? (כמה אנשים בדיוק תיכף עוברים לחו"ל...)
להערכתי רכב צעיר שעומד למכירה הוא בעל הסתברות גבוהה יותר להיות בעייתי מרכב צעיר ממוצע.
המוכרים הם אותם אנשים שרוצים לעשות טרייד אין בסוכנות אמינה (או "אמינה"), אוהבים ליסוע ברכב חדש מהניילונים ולא רוצים ליסוע ברכב בלי אחריות ולא רוצים לקנות רכב מאדם פרטי כי נדמה להם שכשקונים בסוכנות שיושבים בה אנשים עם חליפה ועניבה הסיכוי לרמאות נמוך יותר. בדיוק כמו אלו שחושבים שאפשר לסמוך על היועץ בבנק כי יש לו תעודה מרשימה והוא עובד במקום אמין (או "אמין").
 
מי שהתנסה ברכב ליסינג יודע שיש בזה קטע של נוחות אמיתית: בוחרים רכב חדש כל 3 שנים בלי לשבור חסכונות, נהנים מנסיעה בלי חשבון לדלק, כל בעיה קטנה של תחזוקה מישהו מקצועי מטפל, לא צריך לטרוח לחפש איפה לעשות ביטוח או איפה לעשות טיפול תקופתי, גם לא כואב הלב אם מישהו שרט את הרכב בחנייה או שבר את המראה וכ'ו. ברור שזה עולה כסף ואפילו הרבה, אבל בחשבון כולל של עלות תועלת מול האלטרנטיבות יש כאלה שזה מתאים להם.
גילוי נאות: אני מדבר מפוזיציה.
 

נושאים דומים

Back
למעלה