• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

תחבורה בשבת, יש תקווה

  • פותח הנושא nils
  • פורסם בתאריך

nils

משתמש רגיל
הצטרף ב
11/2/15
הודעות
141
דירוג
97
ברגעים אלו אני נוסע באוטובוס שנוסע בשבת בקו ר"ג תל-אביב. הפרוייקט הוקם כאגודה שיתופית ונקרא "נוע תנוע" . שיהיה בהצלחה..
 
ברגעים אלו אני נוסע באוטובוס שנוסע בשבת בקו ר"ג תל-אביב. הפרוייקט הוקם כאגודה שיתופית ונקרא "נוע תנוע" . שיהיה בהצלחה..
אטוטו, ימות המשיח, סע בכיף לים.
פתחתי אשכול בנושא לפני מספר ימים.
http://www.hasolidit.com/kehila/threads/בשעה-טובה-תחבורה-ציבורית-שיתופית-בשבת-תופסת-תאוצה.1123/
 
לא צריך לשבור את הראש ולהקים ארגונים שעוברים על החוק בשביל תחבורה בשבת. אפשר פשוט לקנות רכב או להשתמש ב-uber.
 
לא צריך לשבור את הראש ולהקים ארגונים שעוברים על החוק בשביל תחבורה בשבת. אפשר פשוט לקנות רכב או להשתמש ב-uber.
לא מסכים.
מז'תומרת עוברים על החוק?
ממש לא, זו אגודה פרטית שמספקת שירותי הסעות בשבת.
אובר זו חברה שעוברת על החוק בכול מדינה בעולם.
והאגודה הזו קמה בדיוק עבור האנשים שלא יכולים לקנות אוטו.
פיספסת את הנקודה ב ג ד ו ל !
 
לא מסכים.
מז'תומרת עוברים על החוק?
ממש לא, זו אגודה פרטית שמספקת שירותי הסעות בשבת.
אובר זו חברה שעוברת על החוק בכול מדינה בעולם.
והאגודה הזו קמה בדיוק עבור האנשים שלא יכולים לקנות אוטו.
פיספסת את הנקודה ב ג ד ו ל !
אגודה פרטית שמספקת הסעות בכלי רכב ציבוריים. אני מבין את ההגיון שלכם, אבל זה עדיין מנוגד לחוק.
כמו שבעל מסעדה יבוא ויגיד "מה ז'תומרת אסור לי לתת לאנשים לעשן במסעדה שלי? המסעדה פרטית שלי." - נכון, המסעדה פרטית אבל המרחב מבחינת החוק ציבורי.
ומה הבעיה של מי שרוצה לסוע בשבת להשתמש באובר באמת? זה מאוד זול לעומת מונית (וגם מונית פעם בשבוע בשבת זה לא בדיוק מעל ומעבר לכיס של האדם הממוצע). לנהגי אובר ברובם המוחלט אין רישיון נהיגה ציבורי ורכבם לא מוגדר ככזה - רכבם הפרטי.

דרך אגב, אתה אולי פספסת את שורת הפאנץ' בכתבה שאתה עצמך הבאת. הבנאדם ההוא אמר: "מקווים לעשות זאת עד שהמדינה תתערב".
משמע הם יודעים שהם עוברים על החוק, הם פשוט בונים על זה שזה יעבור בינתיים מתחת לרדאר כי ההיקף בטל בשישים. אין כאן איזושהי פרצה בחוק כמו שזה אולי משתמע.
 
"מקווים לעשות זאת עד שהמדינה תתערב".
הכוונה היא עד שמשרד התחבורה יאשר לאגד ודן לפעול בשבת.
אגודה פרטית שמספקת הסעות בכלי רכב ציבוריים
כלי רכב של חברות פרטיות ולא ציבוריות.
מה ז'תומרת אסור לי לתת לאנשים לעשן במסעדה שלי? המסעדה פרטית שלי
כן, אתה צודק אבל מותר לי ע״פ חוק לפתוח ״מועדון סיגרים״ ולמכור בירה, אלכוהול והמבורגרים...
 
לא צריך לשבור את הראש ולהקים ארגונים שעוברים על החוק בשביל תחבורה בשבת. אפשר פשוט לקנות רכב או להשתמש ב-uber.
כשהחוק טיפשי, אנכרוניסטי, מדיר אוכלוסיות שלמות ממימוש זכויותיהם, פוגע באזרחי המדינה, ומנוגד לערכי השיוויון, יש חובה מוסרית לעשות כל שביכולתך כדי לשנות אותו.

נ.ב
אלא אם אתה תומך במדיניות מדינת ההלכה ישראל בה חייל צה"ל נשלח לכלא לשבועיים כי אכל בצבא סנדויץ עם בשר לא כשר. במקרה כזה עליך להתנגד בתוקף לכל שינוי בסטטוס קוו הדתי פן יכה בנו הקדוש ברוך הוא ויקים עלינו את הגויים לכלותנו.
 
אגב, הארגונים האלה גם לא עוברים על שום חוק, אבל זה לא משנה בכלל. אני תרמתי כסף למקבילה הירושלמית למרות שלא אשתמש בה וזה הייתה ההוצאה הכי טובה שלי השנה.
 
אז יהיה עוד יום שבו אנשים קשי יום חייבים להשתתף במירוץ העכברים (כנהגים, כבעלי עסקים קטנים, קופאים, וכו'), עוד יום לשופינג.

גם הזכות למנוחה בשבת היא זכות שראוייה להגנה במדינה יהודית ודמוקרטית.
 
גם הזכות למנוחה בשבת היא זכות שראוייה להגנה במדינה יהודית ודמוקרטית.
זכות ליום מנוחה בשבוע? בהחלט!
בשבת? ממש לא.
תחבורה ציבורית היא שירות חיוני. מן הראוי שתינתן במהלך כל השבוע כמו בכל העולם המערבי.
 
בלי להביע דעה על הנושא עצמו של תחבורה בשבת
לא צריך לחכות למחוקק- בתאונה הראשונה שאוטובוס כזה (או רכב באובר) יסתבך בה הדברים יצופו מאחר וחברת הביטוח תתנער מאחריותה: האוטובוס מוגדר ברישוי ובביטוח לנסיעות מוזמנות בלבד, לא לקו תחבורה ציבורי. המכונית באובר מוגדרת בביטוח לצורך פרטי ועסקי של בעל הרכב, לא להסעת נוסעים בתשלום
 
בקשר לאגודות השיתופיות האלו (בניגוד לאובר), לא ברורה לי הבעיה. מדובר באגודה שיתופית שעושה נסיעות קבועות, מה בעיית הרישוי בזה? במה זה שונה מאוטובוס שמסיע ילדים כל בוקר לבית ספר מרוחק, למשל?
 
זכות ליום מנוחה בשבוע? בהחלט!
בשבת? ממש לא.

השלכות :

אין יום מנוחה משפחתי. הילדים בבית וההורים בעבודה. גם ככה הורים וילדים לא נוטים להיפגש יותר מדי. "אבא הלך לעבודה. ."

אפליה בעת קבלה לעבודה של שומרי מסורת שלא מוכנים לעבוד בשבת או כאלה שלא בא להם לשרת אותך בדרכך לים והם מעדיפים ללכת בעצמם עם ילדיהם לים.

היהדות חידשה לעולם שאדם אינו רק עבד לפרנסה ושיש יום שמוקדש לדברים החשובים באמת. לימוד, מנוחה, משפחה, חשיבה . יום חופש אחר הוא נחמד מאד אבל לא כולל את העצירה הזו בזמן.
 
השלכות :

אין יום מנוחה משפחתי. הילדים בבית וההורים בעבודה. גם ככה הורים וילדים לא נוטים להיפגש יותר מדי. "אבא הלך לעבודה. ."

אפליה בעת קבלה לעבודה של שומרי מסורת שלא מוכנים לעבוד בשבת או כאלה שלא בא להם לשרת אותך בדרכך לים והם מעדיפים ללכת בעצמם עם ילדיהם לים.

היהדות חידשה לעולם שאדם אינו רק עבד לפרנסה ושיש יום שמוקדש לדברים החשובים באמת. לימוד, מנוחה, משפחה, חשיבה . יום חופש אחר הוא נחמד מאד אבל לא כולל את העצירה הזו בזמן.
אני לא יודע אם זו התממות או תמימות אמיתית, אבל האם זכור לך שבמדינת היהודים חיים גם אזרחים ותושבים לא יהודים? כיצד עובדות למשל חברות החשמל והמים בימי שבת וחג לדעתך? ובכן בכל העולם המודרני תחבורה ציבורית זמינה היא תשתית לאומית בסיסית.
לגבי השקפתך על "עצירה בזמן" - דעתך לגיטימית, אבל לי יותר חשוב לראות את סבתי בת ה- 95 שמתגוררת בעיר אחרת בדיור מוגן בשבת מלקיים את הפרשנות הזו של התורה. ובעצם נראה לי שגם זו סוג של מצווה, הלא כך?
הורים וילדים שלא נפגשים יותר מדי זו כמובן בעיה אמיתית, שלא קשורה לנושא. אם כבר ההורים ירוויחו יותר כסף בשבת, שיאפשר להם יותר חופש במהלך השבוע.
בנוסף כרגיל יש כאן הכללות וניסיון כושל לתאר מצב לפיו כל המשק יעבוד בשבת. זה כמובן קשקוש מוחלט שמטרתו לגרום לאנשים לתמוך בהמשך ביסוס מדינת ההלכה. בפועל מיעוט זניח יצטרך לעבוד בשבת (כמה נהגים צריכים כדי להפעיל את רכבת ישראל במתכונת מצומצמת?) כמה נהגי מוניות עובדים כיום בשבת בדיוק כי אין תחבורה ציבורית ויוכלו לנוח עם משפחותיהם?
בנוגע לאפלייה על בסיס דתי - רבות קראתי על מעללי חברת החשמל למשל, העובדת במתכונת שבת מלפני קום המדינה, אבל מעולם לא שמעתי על איזושהי אפליה שם על בסיס דתי. אשמח אם תאירי את עיניי אם אני טועה. מדוע שבאגד יהיה הדבר שונה?
בקיצור, את רשאית לנוח בביתך אבל אל תמנעי את חופש התנועה ממניעים דתיים ממי שלא חפץ בכך.
 
@HHH מתלבטת אם להמשיך את הדיון כי זה לא כ"כ קשור לסולידית אבל רציתי להשמיע שיש עוד צד.

אין שום בעייה לבקר את סבתך בת ה 95 אבל המשק לא צריך לעבוד כרגיל לצורך כך. התארגנויות פרטיות הן סוג של פתרון. במדינות רבות התחבורה הציבורית אינה פועלת כסדרה ביום המנוחה. נכון שיש עובדי תשתיות (וגם בתי חולים ועוד ועוד) שעובדים בשבת, השאלה אם להרחיב זאת באופן מלא עבור נסיעות, ואחרים ירצו להרחיב עבור קניות, הכל כדי שהשירותים לאזרח ימשיכו כסדרם גם ביום זה.

(לגבי אפלייה אין דין עובדי חברת חשמל על תנאיהם המופלגים כדין נהג עובד קבלן בחברת אוטובוסים או עובד שמנסה להיכנס למרכז תמיכה ומתבקש לעבוד בשבת)
 
במדינות רבות התחבורה הציבורית אינה פועלת כסדרה ביום המנוחה
אין אף מדינה בעולם חוץ מישראל שבה תחבורה ציבורית אינה פועלת 7 ימים בשבוע. גם במדינות הכי סוציאליסטיות באירופה התחבורה הציבורית פועלת בהתאם לביקושים, בדרך כלל בתדירות קצת יותר נמוכה מאמצע שבוע, ובקווים שמשרתים מטיילים אף בתדירות גבוהה יותר מאשר בימות השבוע. חוסר תחבורה בשבת זאת המצאה ישראלית נטו.
 
בקשר לאגודות השיתופיות האלו (בניגוד לאובר), לא ברורה לי הבעיה. מדובר באגודה שיתופית שעושה נסיעות קבועות, מה בעיית הרישוי בזה? במה זה שונה מאוטובוס שמסיע ילדים כל בוקר לבית ספר מרוחק, למשל?

כדי להפעיל קו האוסף נוסעים מזדמנים מתחנות שונות ומוריד אותם ביעדים שונים, נדרש אישור קונקרטי ממשרד התחבורה. מה הסיבה, לדעתך, שבכל עיר יש רק מפעיל אחד של אוטובוסים? כי משרד התחבורה מחלק רשיונות וזכיונות על פי כללים שונים.

תגיד שצריך לשנות את שיטת הרישוי? אולי, אבל זה המצב החוקי כיום ולכן מי שמפעיל קו תחבורה "פיראטי" עובר על החוק.
 
כדי להפעיל קו האוסף נוסעים מזדמנים
הקו שנפתח בירושלים למשל ("שבוס") *אינו* אוסף נוסעים מזדמנים - אלא אך ורק חברים באותו קואופרטיב פרטי שנוצר לשם כך, וזו חברות שניתן לחדש כל שנה.

כמה שאני יודע, הסוגיה המשפטית נבדקה על ידי מי שיצר את הפתרון הזה, וכל המהות שלו הוא שהוא עומד בכל דרישות החוק הקיים.
 
אינני מומחה אבל לפי התיאור שלך זו לא תחבורה ציבורית, זה לא פתוח לכל דכפין....
 
משפטית - זה אכן לא תחבורה ציבורית.
בפועל - הרי כל אחד שרוצה יכול להצטרף לקואופרטיב הזה, ולהפוך לחבר, ויש איזה דמי חברות שנתיים. מבחינה זו זה פתוח לכל אחד.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH

נושאים דומים

Back
למעלה