• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שליח בכלכלת הפלטפורמה מרוויח כמו קופאי בסופר? הייתכן?

Tsachi01

משתמש בכיר
הצטרף ב
8/12/20
הודעות
1,072
דירוג
1,441
אז ככה, שליחים בכלכלת הפלטפורמה נכנסו מאוד חזק לשוק העבודה בתקופת הקורונה בצל הסגרים, ומאז ועד היום יש לחלק מהחברות שעוסקות בכך רשימות המתנה של חודשים קדימה של מאות שליחים שמייחלים לרגע שיוכלו להיכנס לשרותיהם. כן כן אני לא צוחק חודשים קדימה. תבדקו בעצמכם.
כי השילוב המאוד קוסם הזה של - לעבוד בעבודה גמישה, בלי בוסים על הראש, תוך שאותם שליחים קובעים מתי וכמה לעבוד, וכל זה עם פוטנציאל לשכר השעתי הגבוה , הוא פיתוי חזק מאוד.

אבל, לפי החישוב שעשיתי, להפתעתי הרבה , נראה ששליח בחברות אלו לא מרוויח יותר מקופאי בשכר מינימום שעובד בסופרמרקט השכונתי , או לכל הפחות קופאי עם הסכם קיבוצי כמו בחברות האבטחה והניקיון.

אז בואו נפתח את זה , אני אומר מראש החישוב הוא מאוד גס, אשמח אם מי ממכם יוכל לשפוך יותר אור ודיוק עליו:

אם תשאלו את רב השליחים מהתחום, גם התותחים והמהירים בינהם, הם יגידו לכם שממוצע המשלוחים בשעה, אחרי שלוקחים בחשבון את כל החודש עם הימים הטובים והפחות טובים שהיו, מגיעים ל3 משלוחים בשעה. רב החברות משלמות באזור ה20 שח לשעה. כך שאנחנו מגיעים לממוצע של 60 ברוטו לשעה. שזה יותר מפי 2 משכר המינימום בשוק, שזהו שכר שעתי מאוד יפה לסטודנטים, חיילים, ואנשים ללא תואר וכו׳ . במיוחד בהתחשב בעובדה שהשעות גמישות.

אוקיי, נמשיך -
בואו נלך על משרה מלאה 100%, שהם 5 ימים בשבוע של 8 שעות של 60 לשעה, ואנחנו מגיעים ל480 ש״ח ברוטו יומית, בואו נהייה עוד יותר לארג׳ים ונעגל את זה ל500 יומית.

500 כפול 5 = 2500 ברוטו לשבוע, שהם 10k ברוטו לחודש.
מאוד יפה סהכ , נכון? אוקיי, עכשיו בואו נתחיל לחשב את הנטו *האמיתי* -

כידוע, רב חברות הללו לא משלמות לך שום דבר מלבד המשלוח עצמו, כי אתה לא נחשב כשכיר לכן אין להם מחויבות לעשות כן.
אחרי הכל, לכל דבר יש מחיר בעולמנו. מי שרוצה שעות גמישות ללא בוס על הראש, צריך להבין שאין ארוחות חינם וברוך הבא לעולם העצמאים בה אתה צריך לדאוג להכל בעצמך -

אז ככה מה 10k נוריד את כל התוספות שהוא לא מקבל. אותם תוספות שהמעסיק היה מפריש לקופאית בסופר בשכר מינימום וב 100% משרה-
1000 שח הפרשת מעסיק לפנסיה
400 שח הפרשת מעסיק לקרן השתלמות
150 שח החזר נסיעות
200 שח הבראה
מומוצע של 300 חודשי רצף העסקה בחג/דמי חג
250 שח על יום חופש אחד בחודש
אלו כל הדברים שקופאי בסופר בשכר מינימום של 29.12 , אך עם סכם קיבוצי יקבל מהמעסיק בחודש .

כבר ירדנו מ10k מרשימים ל7700 שח

אבל לצערנו זה לא הכל -
דמי ביטוח לאומי ומס בריאות - 1000 שח
מס הכנסה - 600 שח

כבר הגענו ל6100

אבל רגע, זה ממש עדיין לא הכל וכאן זה כבר נהייה קצת יותר מסובך -
כידוע שליחי הפלטפורמה צריכים לדאוג לכלי רכב בעצמם שזה בד״כ אחד מ3 אפשרויות:

אוטו -
3 משלוחים בשעה, נלך על ממוצע של 10 קילומטר הלוך חזור למשלוח בתוך העיר, 24 משלוחים למשמרת, שהם 480 משלוחים לחודש, שהם 4800 קילומטר ,
יש לנו רכב ממוצע צורך 1 ל13 , 4800 לחלק ל13 , יוצא לנו 369, כפול 6.5 ש״ח דלק לליטר, זה לא פחות מ2400 שקלים רק על הדלק.
כך שירדנו ל3700 נטו! ואיפה הבלאי המטורף של 5000 קילומטר בחודש? איפה ירידת הערך? ביטוחים?

קטנוע -
קטנוע ממוצע צורך 1 ל50, שזה יוצא לנו 650 ש״ח דלק לחודש. ואנחנו מגיעים ל5450 ש״ח נטו לא כולל כל הטיפולים,ביטוחים, הבלאי המצטבר וירידת הערך.

אופניים -
אין דלק, נשארים עם 6100 מינוס כמה עשרות שקלים מצטברים חודשי על תשלום לחברת החשמל על הטעינות.
אבל אליה וקוץ בה - אם אתה לא גר בתלאביב, לא בטוח שתספיק 3 משלוחים בשעה עם אופניים.


*לא לקחתי כלל בחשבון את הקנייה היקרה הראשונית של כלי הרכב, במידה ואין ברשותך כזה.

לבסוף, נוסיף כתשלום בחירה רואה חשבון שלא כולם בוחרים לקחת, שהוא ממוצע של 150 בחודש כולל דוח שנתי.

לסיכום, לפי החישוב הגס והכללי שעשיתי, נראה שלא רק ששליח בכלכלת הפלטופרמה מרוויח כמו קופאי בסופר, אלא לעיתים אף פחות ממנו.
 
נערך לאחרונה ב:
קופאי מרוויח בסופר 10k? לא שכר מינימום וקצת?
 
קופאי מרוויח בסופר 10k? לא שכר מינימום וקצת?

לא נראה לי שהבנת מה שעשיתי פה, ולפי המהירות שהגבת זה כנראה כי לא באמת קראת משהו חוץ מהכותרת וקצת D:
 
קופאית בסופר בדרך כלל לא תקבל קרן השתלמות. החישוב של הדלק גם נשמע לי גבוה (הנחת המרחק שלך בין המשלוחים היא גבוהה יחסית).
אבל בגדול החישוב שלך לא רחוק, חלק מכובד מההכנסות של עצמאי היה נופל על המעסיק אם העובד היה שכיר.
 
קופאית בסופר בדרך כלל לא תקבל קרן השתלמות.

לכן כתבתי קופאית עם הסכם קיבוצי
:)


החישוב של הדלק גם נשמע לי גבוה (הנחת המרחק שלך בין המשלוחים היא גבוהה יחסית).

כי צריך לקחת גם בחשבון שזה לא רק נסיעה לבית הלקוח וחזרה. זה נסיעה קודם כל לבית העסק לקחת את המשלוח, ורק אז ללקוח.
אני דווקא חושב שהייתי עדין עם הקילומטרז

אבל בגדול החישוב שלך לא רחוק, חלק מכובד מההכנסות של עצמאי היה נופל על המעסיק אם העובד היה שכיר.

לדעתי רב השליחים פשוט לא מודעים לזה.. הברוטו הגבוה מסנוור אותם
 
נערך לאחרונה ב:
נכון, אבל כמה דברים:

א. אנשים שעובדים בתחום לא מבינים את הסיבוב שעושים עליהם. מניסיון הרבה מאוד עצמאיים רואים רק את הברוטו ולא רואים את ההוצאות שיש מסביב ואת ההטבות שוות כסף שהם מפסידים.

ב. מדובר באנשים שמחפשים לחלטר הכנסה לתקופה מסוימת בחיים שלהם. בוא נגיד ככה שזה לא קריירה ל-30 שנה.

אבל כן זה לא זוהר כמו שזה נשמע וכנראה גם לא ממש משתלם. אבל שוב מדובר בצעירים שלא חושבים על פנסיה ולא חושבים על חסכון (קרן השתלמות). הם רוצים כסף לטיולים ובזבוזים ומעדיפים לחלטר 10K בתור שליחים מאשר לעבודה בעבודה של "גדולים" עבור 7-8K.

הבעיה שלי עם שליחים האלה זה שאר התופעות שליליות שמופיעות. לדוגמא שאי אפשר ללכת על המדרכה בלי שידרסו אותך או שהם נוסעים נגד כיוון התנועה ועוברים ברמזורים אדומים כדי להספיק כמה שיותר משלוחים ועוד ועוד.

הכי מכעיס שוולט, תן ביס ושאר החברות מתנערות מהתנהגות של השליחים שלהם כי מדובר "בעצמאיים" ואז מה אתם בכלל רוצים מאיתנו.
 
נערך לאחרונה ב:
ב. מדובר באנשים שמחפשים לחלטר הכנסה לתקופה מסוימת בחיים שלהם. בוא נגיד ככה שזה לא קריירה ל-30 שנה.
העניין הוא שזה מדרון חלקלק.
היום זה לא קריירה ל-30 שנה, אבל לך תדע מה יהיה בעתיד.
יותר ויותר מקצועות עוברים תהליך "התחלטרות", כי לחברות זה כמובן משתלם יותר, ואם גם הציבור ימשיך להביע אהדה לצורת ההעסקה הזאת אז בסוף המודל של עבודה כשכיר יעלם מן העולם.

בקיצור, צריך לדעתי להפסיק לטעון שמדובר ב"מקצוע זמני" או "לכל היותר קצת כסף מהצד", זה לא טיעון קביל.
 
כבר הגענו ל6100
ועוד משהו:
כנראה רוב השליחים לא מפרישים לעצמם לפנסיה ולכן גם אין להם ביטוח. לעומת זאת - הסיכונים שלהם על הכביש גדולים יותר מרוב האנשים האחרים (הזמן נטו על הכביש, הצורך למהר ולהספיק כמה שיותר). על מי נופלים הטיפול וההוצאות במקרי תאונה? כנראה על ההורים.
לא סתם קוראים לזה כלכלת חלטורה.
והחישובים שעשית למעלה הם מספיק מדויקים כדי להבין את הרעיון ולהתרחק ממנו. שאפו!
 
אז ככה, שליחים בכלכלת הפלטפורמה נכנסו מאוד חזק לשוק העבודה בתקופת הקורונה בצל הסגרים, ומאז ועד היום יש לחלק מהחברות שעוסקות בכך רשימות המתנה של חודשים קדימה של מאות שליחים שמייחלים לרגע שיוכלו להיכנס לשרותיהם. כן כן אני לא צוחק חודשים קדימה. תבדקו בעצמכם.
כי השילוב המאוד קוסם הזה של - לעבוד בעבודה גמישה, בלי בוסים על הראש, תוך שאותם שליחים קובעים מתי וכמה לעבוד, וכל זה עם פוטנציאל לשכר השעתי הגבוה , הוא פיתוי חזק מאוד.

אבל, לפי החישוב שעשיתי, להפתעתי הרבה , נראה ששליח בחברות אלו לא מרוויח יותר מקופאי בשכר מינימום שעובד בסופרמרקט השכונתי , או לכל הפחות קופאי עם הסכם קיבוצי כמו בחברות האבטחה והניקיון.

אז בואו נפתח את זה , אני אומר מראש החישוב הוא מאוד גס, אשמח אם מי ממכם יוכל לשפוך יותר אור ודיוק עליו:

אם תשאלו את רב השליחים מהתחום, גם התותחים והמהירים בינהם, הם יגידו לכם שממוצע המשלוחים בשעה, אחרי שלוקחים בחשבון את כל החודש עם הימים הטובים והפחות טובים שהיו, מגיעים ל3 משלוחים בשעה. רב החברות משלמות באזור ה20 שח לשעה. כך שאנחנו מגיעים לממוצע של 60 ברוטו לשעה. שזה יותר מפי 2 משכר המינימום בשוק, שזהו שכר שעתי מאוד יפה לסטודנטים, חיילים, ואנשים ללא תואר וכו׳ . במיוחד בהתחשב בעובדה שהשעות גמישות.

אוקיי, נמשיך -
בואו נלך על משרה מלאה 100%, שהם 5 ימים בשבוע של 8 שעות של 60 לשעה, ואנחנו מגיעים ל480 ש״ח ברוטו יומית, בואו נהייה עוד יותר לארג׳ים ונעגל את זה ל500 יומית.

500 כפול 5 = 2500 ברוטו לשבוע, שהם 10k ברוטו לחודש.
מאוד יפה סהכ , נכון? אוקיי, עכשיו בואו נתחיל לחשב את הנטו *האמיתי* -

כידוע, רב חברות הללו לא משלמות לך שום דבר מלבד המשלוח עצמו, כי אתה לא נחשב כשכיר לכן אין להם מחויבות לעשות כן.
אחרי הכל, לכל דבר יש מחיר בעולמנו. מי שרוצה שעות גמישות ללא בוס על הראש, צריך להבין שאין ארוחות חינם וברוך הבא לעולם העצמאים בה אתה צריך לדאוג להכל בעצמך -

אז ככה מה 10k נוריד את כל התוספות שהוא לא מקבל. אותם תוספות שהמעסיק היה מפריש לקופאית בסופר בשכר מינימום וב 100% משרה-
1000 שח הפרשת מעסיק לפנסיה
400 שח הפרשת מעסיק לקרן השתלמות
150 שח החזר נסיעות
200 שח הבראה
מומוצע של 300 חודשי רצף העסקה בחג/דמי חג
250 שח על יום חופש אחד בחודש
אלו כל הדברים שקופאי בסופר בשכר מינימום של 29.12 , אך עם סכם קיבוצי יקבל מהמעסיק בחודש .

כבר ירדנו מ10k מרשימים ל7700 שח

אבל לצערנו זה לא הכל -
דמי ביטוח לאומי ומס בריאות - 1000 שח
מס הכנסה - 600 שח

כבר הגענו ל6100

אבל רגע, זה ממש עדיין לא הכל וכאן זה כבר נהייה קצת יותר מסובך -
כידוע שליחי הפלטפורמה צריכים לדאוג לכלי רכב בעצמם שזה בד״כ אחד מ3 אפשרויות:

אוטו -
3 משלוחים בשעה, נלך על ממוצע של 10 קילומטר הלוך חזור למשלוח בתוך העיר, 24 משלוחים למשמרת, שהם 480 משלוחים לחודש, שהם 4800 קילומטר ,
יש לנו רכב ממוצע צורך 1 ל13 , 4800 לחלק ל13 , יוצא לנו 369, כפול 6.5 ש״ח דלק לליטר, זה לא פחות מ2400 שקלים רק על הדלק.
כך שירדנו ל3700 נטו! ואיפה הבלאי המטורף של 5000 קילומטר בחודש? איפה ירידת הערך? ביטוחים?

קטנוע -
קטנוע ממוצע צורך 1 ל50, שזה יוצא לנו 650 ש״ח דלק לחודש. ואנחנו מגיעים ל5450 ש״ח נטו לא כולל כל הטיפולים,ביטוחים, הבלאי המצטבר וירידת הערך.

אופניים -
אין דלק, נשארים עם 6100 מינוס כמה עשרות שקלים מצטברים חודשי על תשלום לחברת החשמל על הטעינות.
אבל אליה וקוץ בה - אם אתה לא גר בתלאביב, לא בטוח שתספיק 3 משלוחים בשעה עם אופניים.


*לא לקחתי כלל בחשבון את הקנייה היקרה הראשונית של כלי הרכב, במידה ואין ברשותך כזה.

לבסוף, נוסיף כתשלום בחירה רואה חשבון שלא כולם בוחרים לקחת, שהוא ממוצע של 150 בחודש כולל דוח שנתי.

לסיכום, לפי החישוב הגס והכללי שעשיתי, נראה שלא רק ששליח בכלכלת הפלטופרמה מרוויח כמו קופאי בסופר, אלא לעיתים אף פחות ממנו.
הפריע לי שהורדת קודם את כל המיסים וההפרשות ורק אז הורדת את הדלק והבלאי וכל זה. הרי זה הוצאות מוכרות לניכוי מס, אז ראוי להוריד אותם קודם.
בכלל כל הפוסט כתוב בצורה מאוד מוטה נגד חלטורה, עוד דוגמה קטנה הלכת על 20 ימי עבודה בחודש, למה לא 22? או 24? אם מגרדים קצת ימי שישי שגם בהם יש משלוחים. בקיצור השכר ברוטו יכול להגיע גם ל15k אם עובדים בזה יותר ממספר שעות של קופאי, ואחרי שמנכים כמו שצריך את הדלק וההוצאות , נשאר להם יותר מה3000 שציינת פה.
לא שאני אומר שזאת עבודת החלומות, אבל צריך לדייק כשעושים השוואות
 
אז ככה, שליחים בכלכלת הפלטפורמה נכנסו מאוד חזק לשוק העבודה בתקופת הקורונה בצל הסגרים, ומאז ועד היום יש לחלק מהחברות שעוסקות בכך רשימות המתנה של חודשים קדימה של מאות שליחים שמייחלים לרגע שיוכלו להיכנס לשרותיהם. כן כן אני לא צוחק חודשים קדימה. תבדקו בעצמכם.
כי השילוב המאוד קוסם הזה של - לעבוד בעבודה גמישה, בלי בוסים על הראש, תוך שאותם שליחים קובעים מתי וכמה לעבוד, וכל זה עם פוטנציאל לשכר השעתי הגבוה , הוא פיתוי חזק מאוד.

אבל, לפי החישוב שעשיתי, להפתעתי הרבה , נראה ששליח בחברות אלו לא מרוויח יותר מקופאי בשכר מינימום שעובד בסופרמרקט השכונתי , או לכל הפחות קופאי עם הסכם קיבוצי כמו בחברות האבטחה והניקיון.

אז בואו נפתח את זה , אני אומר מראש החישוב הוא מאוד גס, אשמח אם מי ממכם יוכל לשפוך יותר אור ודיוק עליו:

אם תשאלו את רב השליחים מהתחום, גם התותחים והמהירים בינהם, הם יגידו לכם שממוצע המשלוחים בשעה, אחרי שלוקחים בחשבון את כל החודש עם הימים הטובים והפחות טובים שהיו, מגיעים ל3 משלוחים בשעה. רב החברות משלמות באזור ה20 שח לשעה. כך שאנחנו מגיעים לממוצע של 60 ברוטו לשעה. שזה יותר מפי 2 משכר המינימום בשוק, שזהו שכר שעתי מאוד יפה לסטודנטים, חיילים, ואנשים ללא תואר וכו׳ . במיוחד בהתחשב בעובדה שהשעות גמישות.

אוקיי, נמשיך -
בואו נלך על משרה מלאה 100%, שהם 5 ימים בשבוע של 8 שעות של 60 לשעה, ואנחנו מגיעים ל480 ש״ח ברוטו יומית, בואו נהייה עוד יותר לארג׳ים ונעגל את זה ל500 יומית.

500 כפול 5 = 2500 ברוטו לשבוע, שהם 10k ברוטו לחודש.
מאוד יפה סהכ , נכון? אוקיי, עכשיו בואו נתחיל לחשב את הנטו *האמיתי* -

כידוע, רב חברות הללו לא משלמות לך שום דבר מלבד המשלוח עצמו, כי אתה לא נחשב כשכיר לכן אין להם מחויבות לעשות כן.
אחרי הכל, לכל דבר יש מחיר בעולמנו. מי שרוצה שעות גמישות ללא בוס על הראש, צריך להבין שאין ארוחות חינם וברוך הבא לעולם העצמאים בה אתה צריך לדאוג להכל בעצמך -

אז ככה מה 10k נוריד את כל התוספות שהוא לא מקבל. אותם תוספות שהמעסיק היה מפריש לקופאית בסופר בשכר מינימום וב 100% משרה-
1000 שח הפרשת מעסיק לפנסיה
400 שח הפרשת מעסיק לקרן השתלמות
150 שח החזר נסיעות
200 שח הבראה
מומוצע של 300 חודשי רצף העסקה בחג/דמי חג
250 שח על יום חופש אחד בחודש
אלו כל הדברים שקופאי בסופר בשכר מינימום של 29.12 , אך עם סכם קיבוצי יקבל מהמעסיק בחודש .

כבר ירדנו מ10k מרשימים ל7700 שח

אבל לצערנו זה לא הכל -
דמי ביטוח לאומי ומס בריאות - 1000 שח
מס הכנסה - 600 שח

כבר הגענו ל6100

אבל רגע, זה ממש עדיין לא הכל וכאן זה כבר נהייה קצת יותר מסובך -
כידוע שליחי הפלטפורמה צריכים לדאוג לכלי רכב בעצמם שזה בד״כ אחד מ3 אפשרויות:

אוטו -
3 משלוחים בשעה, נלך על ממוצע של 10 קילומטר הלוך חזור למשלוח בתוך העיר, 24 משלוחים למשמרת, שהם 480 משלוחים לחודש, שהם 4800 קילומטר ,
יש לנו רכב ממוצע צורך 1 ל13 , 4800 לחלק ל13 , יוצא לנו 369, כפול 6.5 ש״ח דלק לליטר, זה לא פחות מ2400 שקלים רק על הדלק.
כך שירדנו ל3700 נטו! ואיפה הבלאי המטורף של 5000 קילומטר בחודש? איפה ירידת הערך? ביטוחים?

קטנוע -
קטנוע ממוצע צורך 1 ל50, שזה יוצא לנו 650 ש״ח דלק לחודש. ואנחנו מגיעים ל5450 ש״ח נטו לא כולל כל הטיפולים,ביטוחים, הבלאי המצטבר וירידת הערך.

אופניים -
אין דלק, נשארים עם 6100 מינוס כמה עשרות שקלים מצטברים חודשי על תשלום לחברת החשמל על הטעינות.
אבל אליה וקוץ בה - אם אתה לא גר בתלאביב, לא בטוח שתספיק 3 משלוחים בשעה עם אופניים.


*לא לקחתי כלל בחשבון את הקנייה היקרה הראשונית של כלי הרכב, במידה ואין ברשותך כזה.

לבסוף, נוסיף כתשלום בחירה רואה חשבון שלא כולם בוחרים לקחת, שהוא ממוצע של 150 בחודש כולל דוח שנתי.

לסיכום, לפי החישוב הגס והכללי שעשיתי, נראה שלא רק ששליח בכלכלת הפלטופרמה מרוויח כמו קופאי בסופר, אלא לעיתים אף פחות ממנו.
יפה מאד.
כמה הערות ושאלות:
1. יש טיפים? (שואל ברצינות כי העולם השתנה ולא ברור לי מה אומר היום הנוהג)
2. אפשר לנכות הוצאות לצרכי מס, אבל זה לא משנה דרמטית את החישוב שלך.
3. המון אנשים מתייחסים לקופאי ולשליח כמו לאוויר (כולל שיחה בטלפון כשמגיעים לקופה). יש לי הרגשה שאם כבר מקבלים יחס גרוע עדיף להיות עצמאי באינטראקציה מינימלית עם הלקוחות והמנהלים.
 
הכי מכעיס שוולט, תן ביס ושאר החברות מתנערות מהתנהגות של השליחים שלהם כי מדובר "בעצמאיים" ואז מה אתם בכלל רוצים מאיתנו.
דווקא בתן-ביס כל השליחים שכירים (אחרי מאבק של השליחים)

בכל מקרה מדובר בתחום שרוב העוסקים בו לא חושבים לטווח ארוך גם ככה, מדובר במקצוע לשנה שנתיים לסגור פינה ולהמשיך הלאה.
 
רק מהטיפים אפשר להרוויח מאות שקלים ביום.
 
רק מהטיפים אפשר להרוויח מאות שקלים ביום.
כמה אנשים נותנים טיפ לשליח למרות שיש כבר תשלום של דמי משלוח?
נראה לי המוסכמה היא שלא נותנים טיפ במקרה כזה...
 
כמה אנשים נותנים טיפ לשליח למרות שיש כבר תשלום של דמי משלוח?
נראה לי המוסכמה היא שלא נותנים טיפ במקרה כזה...
לשליח של וולט אני נותן כמעט תמיד 5 ש"ח אם אני מזמין הביתה (ולא לעבודה).
 
אשמח אם מי ממכם יוכל לשפוך יותר אור ודיוק עליו:
- לדעתי, פוטנציאל לקבלת דוחות.
- פוטנציאל לתאונות, לכל המשתמע מכך גם במובן הכלכלי. לא סגור עד כמה לוותק ולניסיון יש השפעה מיטיבה בהקשר הזה.
- תחזוקה שוטפת של כלי הרכב (שימון שרשרת, טיפול שוטף בבלמים וכו')
- רכישת ציוד עקיף שאתה מחוייב או מאוד צריך: מחזירי אור לרכיבת לילה, קסדה, סבל לתיק המשולחים וכו'.
- פוטנציאל לפציעות קטנות, בינוניות וגדולות באופן תדיר מאוד (למשל, לעבור בדלתות צרות שיוצרות חתכים, להרים את כלי הרכב במדרגות עם פוטנציאל לדפיקת הגב/המפרקים לשם כך. זה חלף בראשכם?).

לדעתי בלבד, האופן האופטימלי הוא ביצוע משלוחים בשישי-שבת איך וכמה שזורם (לפעמים בכלל לא), לצד משרה מלאה כשכיר (אם לא שתיים).
חישוב מהיר: 7 (משלוחים) * 20 * 2 (שישי-שבת) * 4 * 12 = 13,440. נוריד מזה ביטוח לאומי, מס הכנסה ורואה חשבון. מה שישאר עשוי להוות אחלה מענה להוצאה בלת"מית אחת לשנה :>

הסיבה להעדפה לסופ"שים: תנועה דלילה בכביש המסכנת פחות את החיים (ואולי גם ירידת ההסתברות "לחטוף" דוח). למרות שיש שיגידו בהלצה שכסף שעשינו בשבת שווה ריאלית פחות :>

ב. מדובר באנשים שמחפשים לחלטר הכנסה לתקופה מסוימת בחיים שלהם. בוא נגיד ככה שזה לא קריירה ל-30 שנה.
יותר בכיוון של צעירים הרבה יותר אוריינים מהוריהם, שאין להם סיכוי לקבל מאף מעסיק קרן השתלמות או תשלום מכובד, אלא אם מתחשק להם לעבוד בעבודות בעלות פוטנציאל לפגיעה בריאותית או פיזית אלו ואחרות (מעברי גבול וכאלו?).
 
נערך לאחרונה ב:
אתה שוכח את המאפיינים של העבודה הזאת, הם אלו שגורמים לאנשים לבחור בה. זאת עבודה גמישה שמתאימה מאוד לאנשים צעירים שגרים במרכזי הערים, בזכות הגמישות:

אין צורך להתחייב לימים או שעות מסויימות
אנשים שלא מנהלים תקציב קבוע ומסודר, יכולים לעבוד מעט כשהם לא זקוקים לכסף, הרבה כשהם זקוקים לו
חלק מהאנשים עוסקים בה כעבודה נוספת, הם מרוויחים כבר שכר ממקורות אחרים
 
קטנוע -
קטנוע ממוצע צורך 1 ל50, שזה יוצא לנו 650 ש״ח דלק לחודש.
קטנוע ממוצע (250 סמק) לא צורך 1 ל-50. יותר בכיוון של 1 ל-25.
מכיר 2~3 דגמים ספציפיים של 125 סמק שמציגים צריכה של 1 ל-50.
לכן גם אין להם ביטוח. לעומת זאת - הסיכונים שלהם על הכביש גדולים יותר מרוב האנשים האחרים (הזמן נטו על הכביש, הצורך למהר ולהספיק כמה שיותר). על מי נופלים הטיפול וההוצאות במקרי תאונה? כנראה על ההורים.
כיסוי ותשלום במקרה תאונה הם תלוי כלי רכב.
קטנוע/ אוטו - חובה של הרוכב.
אופניים - אם זה פגיעה בכלי רכב אחר - החובה של הכלי השני.

בכל מקרה, אם משלמים ביטוח לאומי - תאונת עבודה וביטוח לאומי ישלם.

הורים משלמים (בדרך כלל) רק במקרה של אדיוט שעשה תאונה בלי ביטוח חובה ולא בעבודה - ואז השמיים הם הגבול - או הבור באדמה שאליו הם נופלים.
 
וגם לעבוד 7 ימים בשבוע נון סטופ זה קשה מאד פיזית ופסיכולוגית.
יתכן שמשלוחים באורך שעתיים-שלוש, שישי-שבת, תחווה יותר כהנאה שברכיבה מאשר כביצוע משלוחים. אבל זה תלוי בהרבה משתנים.
 
יתכן שמשלוחים באורך שעתיים-שלוש, שישי-שבת, תחווה יותר כהנאה שברכיבה מאשר כביצוע משלוחים. אבל זה תלוי בהרבה משתנים.
צודק. כל מקרה לגופו.
בעיני אין תחליף להרגשה של יציאה לסופשבוע, אבל אולי אחרים מרגישים אחרת.
 
Back
למעלה