• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

פינת הצרכניזם שיצא מכלל שליטה

משתמש מחוק

משתמש סולידי
הצטרף ב
25/1/15
הודעות
204
דירוג
633
הלוואי שכל דבר מותרות היה מתומחר ככה.
כולם קונים סמרטפון שפעם היה סמל סטטוס, כי המחיר נתפס בעינהם "נורמלי".
אולי עם אייפון היה עולה 50,000 שח ליחידה, היו קצת פחות ממנו.

כמאמר כריס רוק
I say - forget Gun's control, give me bullet's control.
If someone have to pay 1000$ for a bullet there will be no "drive by shootings"
If someone hit you by accident, he will come bace to take the bullet from you.
 
אתה יודע כמה כלי נגינה אני יכול לקנות במחיר של כבל כזה ??
פשוט לא להאמין ..
 
למען האמת, בתחום האלקטרוניקה, ובמיוחד בדברים פשוטים כמו כבלים, המחיר מגלם אחוז ניכר מהאיכות שאתה מקבל. כך שזו לא דוגמא לצרכניזם. פשוט ציוד מאוד איכותי של אולפני הקלטות.
כמובן שמשתמשים פרטיים ממש לא צריכים את האיכות הזו, וממש לא יכולים לשמוע את ההבדל. אבל יש דוגמאות יותר טובות לדברים שאתה משלם בהם רק על המותג.
 
שלילי חזק. אין שום קשר בין האיכות למחיר במקרים האלו - ואני אומר זאת בתור מי שעבד בתחום הזה כמה שנים.
ראשית, המוצרים האלו (בלינקים) נועדו למשתמשים פרטיים בלבד. אף אולפן לא יקנה כבלי רמקול או כבלי USB בעשרות אלפי ש"ח למטר (וגם לא במאות ש"ח למטר, בד"כ בכמה עשרות), כי הוא פשוט יפשוט את הרגל. ליתר דיוק, לאחרונה לצערי הבולשיט הזה נכנס לאולפנים מסוימים ככלי שיווקי, אבל אז האולפן לא משלם שום דבר, זה בשיתוף עם חברת הכבלים (אולפני Abby road למשל, שנותנים את שמם לשיווק כבלים יקרים בסגנון לצרכנים פרטיים וגם מחווטים בהם בעצמם).
שנית, ברכיבים כמו כבלים, אף אחד לא יכול לשמוע את ההבדל מפני שאין כזה (בהנחה שמדובר בכבלים תקינים ולא נעשתה מניפולציה מכוונת כמו נגד במסלול הסיגנל). לא רוצה להיכנס לזה יותר מידי, אבל בקרב חובבי התחום ישנם ויכוחים אינסופיים שעניינם יש הבדל / אין הבדל - אפילו בכבלים שמעבירים מידע דיגיטלי (USB, HDMI, SPDIF ואפילו LAN) - ששם זה כבר מעבר לכל בולשיט.
 
נערך לאחרונה ב:
פתאום יצור כבלים נשמע עסק ממש רווחי. מה לכאורה הם אומרים שהם נותנים? הרי סיכוך טוב והולכה טובה אפשר להשיג בהרבה(הרבה, הרבה ...) פחות. אז מה כיביכול הם מציעים יותר?
 
רווחי בטירוף. ישבתי פעם עם יצרן כבלים מיפן (ישראלי לשעבר) שמוכר את תוצרתו הגנרית לחברות אחרות שאורזות אותם בשרינקים מפונפנים וקופסאות תכשיטים מעץ מהגוני. הוא מייצר את התוצרת לפי ספסיפיקציות של אותן חברות באיכויות כאלו ואחרות. שאלתי אותו, בת'כלס, כמה זה עולה לייצור? תשובתו היתה שהעלות העיקרית היא עלות המשלוח, ושהוא לא ממש יכול לבודד לי את העלות ליחידה.
ישנם מקרים חריגים בהם כן ניתן לבודד את העלות, כשמדובר בשילוב עם חומרים שנמכרים בגרמים כמו כסף טהור ונחושת נקייה ברמה מעבדתית. וגם שם זה גרושים, כי הכמות בכל כבל קטנה מאוד (וגם אם לא, אין שום קצה פרופורציה עם המחיר לצרכן).
ראיה לעד כמה התחום הזה רווחי ועד כמה עלויות הכניסה אליו נמוכות היא מספר היצרנים - ישנם מאות כאלה (הרבה יותר מיצרני כל רכיב אחר בתחום הזה).
מה מציעים יותר? שאם תחבר את המגבר שלך לחשמל עם כבל X שעלה אלפי $ תשמע מדהים, ואם תחבר אותו לחשמל עם סתם כבל הרי שאתה מסרס את המכשיר.
אבל איך תדע אם זה באמת עובד? הבעיה היא (כך הטענה), שרק מכשירים איכותיים ויקרים יכולים לשקף הבדלים כאלה. כלומר, לפני שיש לך מכשיר אלקטרוני שעולה בהתאם, אין לך אפילו איך לבדוק את זה. אם תחבר מערכת של "פשוטי עם" עם כבלים יקרים לא תשמע שום הבדל כי היא לא מספיק איכותית לחשוף את האיכות. זה ה"היגיון".
 
השתכנעתי (-:
 
גם, אבל התכוונתי לזה שמישהו השתכנע מהטיעונים במקום להמשיך להתנצח...
 

נושאים דומים

Back
למעלה