• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מה הנזק שנגרם מעיכוב הפקדה

  • פותח הנושא Ron.B
  • פורסם בתאריך

Ron.B

משתמש רגיל
הצטרף ב
11/11/19
הודעות
424
דירוג
617
לפני חודשיים עברתי מקום עבודה ובגלל חוסר ידיעה שלי, הודעתי לבית ההשקעות של קרן ההשתלמות על שינוי מעסיק בזמן מאוד מאוחר.
המעסיק הזכיר לי שאם לא אעביר את הפרטים הרלוונטיים עד סוף השנה אני אצטרך לשלם מס על חלק מהסכום. לצערי בגלל זמני תגובה נוראיים של בית ההשקעות הדבר לא קרה בזמן.

אני מנסה להבין מה הנזק שנגרם, ולפי מה שאני מבין מדובר על זה שההפקדות של שתי משכורות אחרונות בעצם "מחכות" לפתיחת הקופה ולכן יופקדו רק בשנת 2021 באופן רטרואקטיבי מה שיגרום להפקדות של שנה זו להיות מעל התקרה הפטורה ממס ואז ההפסד הוא על הטבת המיסוי בגובה של שתי הפרשות שכר.
האם נשמע שהבנתי נכון את הסיטואציה?

מישהו יודע מה אני יכול לעשות מול בית ההשקעות? כאשר פתחתי את הבקשה לשינוי מעסיק נאמר לי על ידם מספר פעמים שהנושא יטופל תוך חמישה ימי עסקים, והפלא ופלא גם ביום השישי הדבר לא טופל ונציג הבטיח שוב ש"היום זה יקרה".
בפועל, בגלל העיכוב שלהם ההפקדות יבוצעו בשנת 2021 ולא 2020.

תודה!
 
נכון. שתי ההפקדות יופיעו לך כהפקדה מעל התקרה ותשלם על הרווח היחסי מהן מס רווחי הון במשיכה.
 
שיגרום להפקדות של שנה זו להיות מעל התקרה הפטורה ממס
לא קשור לתקרה.
אוטומטית הפקדות שנכנסות בשנה אחרת, לא פטורות ממס (בלי קשר לכמה הפקדות יהיו לך בשנת המס).
 
Back
למעלה