• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מאבק בין האיחוד האירופאי לשוויץ והשפעתו

avi90

משתמש סולידי
הצטרף ב
14/3/18
הודעות
41
דירוג
42
אהלן,

לפי הכתבה - https://news.sky.com/story/no-deal-default-looms-in-eu-switzerland-trade-row-11749488

אם הצדדים לא יגיעו להסכמות אז החל מיום שני לא יתאפשר מסחר במניות שווצריות כמו Novartis, Nestle, Roche בבורסות האירופאיות בלונדון (בבורסה השווצרית בציריך כמובן לא יופסק המסחר במניות השווצריות)

זה כמובן ישפיע על כל הברוקרים האירופאיים (או יישויות אירופאיות) שימצאו את עצמם בבעיה איך לקנות\למכור את המניות השווצריות ועל קרנות סל שמחזיקות את המניות הנל כחלק מהקרן.

אני באופן אישי לא מחזיק שום מניות שווצרית. אבל כחלק מקרנות סל VT, VXUS אני חשוף לשוויץ - לא בטוח איך יישות אמריקאית בכלל מחזיקה מניות שווצריות - אם זה דרך הבורסה השווצרית SIX או דרך הבורסות האירופאיות בלונדון.

בשורה התחתונה, נשמע שיהיה הרבה בלאגן אם הסכסוך בין שוויץ לאיחוד לא יפתר אבל זה לא בהכרח ישפיע עלינו ישירות.
 
נערך לאחרונה ב:
נראה שהאיום של השווצרים יצא לפועל ואין מסחר במניות שווצריות בבורסות האירופאיות
 
למי אכפת גם אם יש לך חשיפה דרך VT/VXUS אז זה כנראה 0.1% מכלל האחזקות שם
 
נראה שהאיום של השווצרים יצא לפועל ואין מסחר במניות שווצריות בבורסות האירופאיות
מניח שבכל ברוקר נורמלי יש גישה גם לבורסה השוויצרית (גם בIB אגב) ככה שזה לא ממש בעיה.
 
לא יקרה...שני הצדדים יפסידו הרבה מהמהלך הזה...ובלי קשר יהיה קצת מוזר ש-3 מניות שוויצריות שהן הכי נסחרות באירופה יאסרו למסחר ביום בהיר
 

נושאים דומים

Back
למעלה