• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טריניטי ומלכוד (המאה) 22

  • פותח הנושא IPS
  • פורסם בתאריך

IPS

משתמש רשום
הצטרף ב
2/2/17
הודעות
2
דירוג
7
מלכוד 22 הוא ספרו הידוע של ג'וזף הלר המתאר סיטואציות אבסורדיות, בין היתר על אותו סעיף בחוק השירות הצבאי האמריקני, שעל פיו רק משוגעים יכולים להשתחרר משירות בצבא. אך לשם כך היה צורך למלא טופס בקשה. מילוי טופס הבקשה גרם אוטומטית לסיווג החייל שמילא את הטופס כאדם שפוי, וממילא הבקשה הייתה נדחית.

מחקר טריניטי משנות התשעים שעוסק בנושא פרישה מוקדמת, עצמאות כלכלית וגובה המשיכה הבטוח הוא אחד הנושאים המרכזיים בפורומים השונים כאן.

המחקר הגיע למסקנה שאדם שמושך 4% בשנה מתיק השקעות סולידי יכול להיות בטוח ברמה של 95% שהתיק שלו ישרוד לפחות 30 שנה. אולם, תוצאות ומסקנות המחקר לא היו רלוונטיות כבר ברגע שהוא פורסם, על אחת כמה וכמה שאינם רלוונטיים כיום.

מה יעזור היום לבחור צעיר בן 30 שרוצה לצאת לעצמאות כלכלית עם תיק ששורד 30 שנה כאשר בעוד 30 שנה, בערך לקראת העשור השישי של המאה, בגיל 60 הוא יגלה שעל פי תוחלת החיים המעודכנת, יש לו בסבירות די גבוהה לחיות עוד 40 שנה והוא אף עלול להאריך ימים ולשרוד בקלות 20 שנה נוספות עד גיל 120 וזה ממש לא מדע בדיוני...

תוחלת החיים – מלכוד המאה ה 22

מאז 1840, תוחלת החיים עולה בממוצע בשנה אחת כל ארבע שנים. בתחילת המאה ה-20 הייתה תוחלת החיים בארצות הברית 47 שנה. כיום היא 80 שנה. בישראל מגיעה תוחלת החיים במגזר היהודי לכדי 84 שנים (ממוצע של גברים ונשים).

גרף תוחלת החיים לאורך זמן נראה כמו מדרגות נעות שעולות בקצב קבוע. התחזיות להתארכות תוחלת החיים מבוססות על עלייה מתמשכת של המדרגות הנעות ללא קשר לתגליות מדעיות ופתוח תרופות נגד הזדקנות שרק עשויות להאיץ את העלייה בתוחלת החיים.

גם אלה הגורסים שבסופו של דבר עליית תוחלת החיים תאט ותיבלם, מעריכים כי תוחלת חיים של 100 שנים זה וודאי וצפוי שזה יקרה עד סוף המאה הזאת.

אם כיום, על פי הנתונים של טבלאות התמותה, 50% הגיעו לגיל 85, 27% הגיעו לגיל 90, 10% לגיל 95 ו 2% לגיל 100. אפשר להניח באופן וודאי כי בתחילת המאה ה 22, 50% מהדור הצעיר של היום יעבור את גיל ה 100, ו 2% מהם אף יגיעו לגיל 120.

הזקנים לשלטון

החדשות הפחות טובות הם שהארכת תוחלת החיים מן הסתם תגדיל את מספר השנים שבהן פנסיונרים מקבלים שירותי בריאות, מספר האנשים בני 85 ומעלה יגדל באופן תלול, מערכת הבריאות והשירותים הנלווים לבני הגיל השלישי עלולות להרקיע שחקים וסובסידיות הפנסיה עלולות לקרוס. מומחים בארה"ב מעריכים כי יום הדין יגיע כבר בעשור הרביעי של המאה.

אין ספק ששיעור הזקנים ילך ויגדל, חוסר האיזון הבין דורי יחריף ובסופו של דבר יהפוך לכוח פוליטי שידאג להטבות מפליגות לאוכלוסיית הזקנים על חשבון הדור הצעיר שיצטרך לעבוד הרבה יותר קשה בכדי לממן את השכבות המזדקנות. תראו מה קורה כיום ביפן.

קצבאות הזקנה והחסכונות הפנסיוניים ככל הנראה לא יספיקו בשביל לגמור את החיים מעל פני המים. בני הגיל השלישי יצטרכו למצוא ולהמציא מקורות הכנסה נוספים. גיל הפרישה יעלה ואנשים יצטרכו לעבוד עד גיל 75-80.

ערכי היסוד של מוסד הירושה יעבור שינוי תפיסתי. המודל המוכר של העברת ההון המשפחתי מדור לדור לפיו ההורים שפורשים ממעגל החיים בשנות השבעים לחייהם ומורישים את הונם לילדיהם כשהם עדיין בגיל 30-40 כבר לא יהיה רלוונטי. בעידן תוחלת חיים של 100 שנים ויותר, "הילדים היורשים" יהיו כבר בני 80-70, "הדאגה לילדים" תפנה את מקומה ל"דאגה להישרדות" .

לזקנים שנקלעו במלכוד החיים הארוכים בלי שנערכו לכך מבעוד מועד לא תהיה ברירה אלא לנגוס ולאכול את הנכסים שלהם כל עוד הם בחיים. "המשכנתא ההפוכה" תהווה מרכיב מרכזי במאזני הבנקים. תכניות ביטוח המאפשרות להמיר נכסים לקצבה חודשית לכל החיים יהיו דבר שבשגרה.

טריניטי במאה ה 21

מחקר טריניטי שנערך ב 1998 התבסס על ביצועי השוק האמריקאי במאה הקודמת. תקופה שחוותה את המשבר הפיננסי הגדול ביותר בהיסטוריה ואשר נדרשו 18 שנה עד שהשוק חזר לתוואי של עלייה. הוא מבוסס על שוק הון אשר במונחים ריאליים כמעט שלא זז במשך 16 שנים משנת 1966. מדובר ב"מאה" שעשתה תשואה ריאלית ממוצעת של 2.5%.

שני המשברים הפיננסים האחרונים ב 2000 ו 2008 והמהירות שבה המערכת המוניטרית הגלובלית ידעה לצאת ממשברים אלו נותנת תקווה שנלמדו הלקחים והמאה הקודמת לא תחזור על עצמה.

אף אחד כמובן לא יכול לחזות איזו תשואה ריאלית תעשה המאה ה 21. אבל מה תהיה תוחלת החיים בסוף המאה ה 21 אנחנו יודעים כבר היום בוודאות. יש צורך לעדכן תכניות לפרישה מוקדמת ויציאה לעצמאות כלכלית כך שתיקי ההשקעות ושעורי משיכה יחזיקו לטווח של 70 שנה לפחות.

אני מצרף לינק למחשבון/סימולטור המראה מה הסכום הדרוש לתיק השקעות בכדי שישרוד עד 70 שנה תוך משיכה של קצבה חודשית באופן קבוע. הסימולטור מדמה מצבים אקראיים של שוק מניות אם אפשרות לקבוע תשואה שנתית ממוצעת ורמת תנודתיות.

www.latalmid.net/documents/eret21.xlsm

איך ייראה תיק השקעות של אותו צעיר בן ה 30 עם תוחלת חיים של 100 שנה שרוצה לצאת היום לעצמאות כלכלית? על פי הסימולטור, אחת האפשרויות היא להשקיע בתיק פסיבי של 100% מניות סכום בגובה X 20 מהצריכה השנתית לטווח של 50 שנה, השקעה שתניב ככל הנראה תשואה ריאלית ממוצעת של לפחות 5% בשנה. בגיל 80 יוכל להמיר את תיק ההשקעה שלו בתכנית ביטוח קצבה לכל החיים שתבטיח לו הישרדות למקרה שיאריך ימים ויגיע לגיל 120.

שיהיה בריא, עד 180 !
 
תוצאות ומסקנות המחקר לא היו רלוונטיות כבר ברגע שהוא פורסם, על אחת כמה וכמה שאינם רלוונטיים כיום.
אתה יכול לראות את מחקר ההמשך של EarlyRetirementNow, למרות שאני לא מת על השיטות שלהם.

הגישה של הסולידית, אצלהּ התיק הינו רק חלק מאסטרטגיית הפרישה, והמשיכה – דינמית בהתאם, מוצאת חן בעיני הרבה יותר.
 
נערך לאחרונה ב:
@IPS
מאחר ומדובר בפרישה בתחילת המאה 22 זה לא מדאיג אותי ואפילו לא את ילדי,
אתה מתאר תרחיש מסויים, שיכול להתממש, אני מניח שבשנת 2060 הכיוון הדמוגרפי יהיה ברור יותר וגם האסטרטגיה לפתרון עבור נכדי ...

עד אז אני מעדיף לדאוג מבעיות יותר דחופות
(מארוחת החג ועד איראן)
 
מניות סכום בגובה X 20 מהצריכה השנתית לטווח של 50 שנה
אפילו טריניטי לא כאלה אופטימיים

בגיל 80 יוכל להמיר את תיק ההשקעה שלו בתכנית ביטוח קצבה לכל החיים שתבטיח לו הישרדות למקרה שיאריך ימים ויגיע לגיל 120.
לך תדע מה זה יתן לו ואלו מוצרים יהיו קיימים בשוק אז, ייתכן וזה עדיף על המשך השקעה וייתכן ולא.

לזקנים שנקלעו במלכוד החיים הארוכים
אף אחד לא יקלע.
התהליך שאתה מתאר הוא גם ארוך וגם איטי כך שיאפשר התאמה.

בוא נגיד את זה ככה, מי שיקלע למצב הזה בעוד 60 שנה, הוא גם אותו סוג של בן אדם ש"יקלע" לזה היום.
תמיד יש אנשים שהמציאות באה ונותנת להם כאפה לפנים.
 
גם אלה הגורסים שבסופו של דבר עליית תוחלת החיים תאט ותיבלם, מעריכים כי תוחלת חיים של 100 שנים זה וודאי וצפוי שזה יקרה עד סוף המאה הזאת.
אני בכלל לא בטוחה שהדור הנוכחי יחיה כל-כך הרבה.
מזון מעובד, זיהום אוויר, מסכים, רביצה, עבודה משרדית, תזוזה ממונעת, עודף סטריליזציה, ניכור חברתי - גורמים עוינים לבריאות הגוף והנפש.
 
מזון מעובד, זיהום אוויר, מסכים, רביצה, עבודה משרדית, תזוזה ממונעת, עודף סטריליזציה, ניכור חברתי - גורמים עוינים לבריאות הגוף והנפש.
מדהים כמה החשיבות של כל הגורמים הנ"ל זניחה לעומת מגיפות.
 
גם אלה הגורסים שבסופו של דבר עליית תוחלת החיים תאט ותיבלם, מעריכים כי תוחלת חיים של 100 שנים זה וודאי וצפוי שזה יקרה עד סוף המאה הזאת.
בארה"ב זה כבר קרה... . כתבה מסוף 2016: Life Expectancy in U.S. Declines Slightly, and Researchers Are Puzzled
כתבה אחרת על אותו נושא: Why Are So Many Americans Dying Young?
 
מדהים כמה החשיבות של כל הגורמים הנ"ל זניחה לעומת מגיפות.
ואם מדברים על תוחלת חיים בלידה, השינוי המשמעותי הוא הירידה העצומה בתמותת ילדים.
 
מדהים כמה החשיבות של כל הגורמים הנ"ל זניחה לעומת מגיפות.
ברור, אבל אני הייתי צנועה והשוויתי את הדור הנוכחי לשני הדורות הקודמים. יתרה מכך, הפקפוק שלי נובע ממחשבה על שני הדורות הקודמים במשפחתי (כי זאת רק דעתי ולא איזה מחקר שקבע משהו). אם אני מדלגת על החלק שנרצח בשואה, יש אצלנו ירידה בין דור הסבים לדור ההורים- על אף שכולם נפטרו בין גיל שמונים וחמש למאה-למה שאני מעריכה יהיה תוחלת החיים שלי ושל אחיי. ואני תולה את זה בגורמים שציינתי ובמיוחד בחוסר התנועה בגיל בוגר. הסבים שלי הלכו יותר משנסעו עד סוף חייהם. הוריי התחילו להתנייע בקלנועית בגיל מבוגר יחסית ואנחנו זזים עם הרכב יותר מאשר עם הרגליים אבל עבדנו בעבודות פיזיות עד שנות ה-30 לחיינו, וילדינו עוד פחות מאיתנו.
אגב, נדמה לי שגם גרף הגובה בין דור לדור נעצר (אני מתעצלת ללכת לבדוק) וקראתי שיש קשר בין עליית/ירידת הגובה הבין דורי לבין הבריאות הכללית.
אני מאד אשמח לשמוע שההערכה שלי מוטעית.
 
בארה"ב זה כבר קרה... . כתבה מסוף 2016: Life Expectancy in U.S. Declines Slightly, and Researchers Are Puzzled
כתבה אחרת על אותו נושא: Why Are So Many Americans Dying Young?

רק שהמאמר מדבר על תוחלת חיים כללית ולא על תוחלת חיים בגיל פרישה
נכון ש סמים/התאבדות/עוני/השמנה/סכרת קורים בכל גיל אבל השאלה מה קורה למי ששורד עד גיל 65-67 ?
 
מעניין כמה משפיעה המודעות היום לבריאות בני ה60 של היום שאני מכיר מעשנים פחות, אוכלים אוכל בריא ומשתדלים להמנע מגורמי סיכון הרבה יותר מבני ה60 לפני 30 שנה שלא היו מודעים לדברים האלו.
 
מעניין כמה משפיעה המודעות היום לבריאות בני ה60 של היום שאני מכיר מעשנים פחות, אוכלים אוכל בריא ומשתדלים להמנע מגורמי סיכון הרבה יותר מבני ה60 לפני 30 שנה שלא היו מודעים לדברים האלו.
הבה נזכור תרופות ללחץ דם, לסוכרת, ולהפחתת שומן בדם.

ומודעות לצורך בפעילות גופנית, כמובן.
 
הבה נזכור תרופות ללחץ דם, לסוכרת, ולהפחתת שומן בדם.

ומודעות לצורך בפעילות גופנית, כמובן.
הרפואה תמיד התקדמה באינטרוולים של 30 שנה (ויש טינה שקצב ההתקדמות יואץ בעתיד). שינוי התודעה הוא ארוע חד פעמי.
 
אני לא מומחה, אבל עד כמה שזכור לי הגנטיקה מגבילה את תוחלת החיים שלנו, כלומר, בגלל שהמטרה האבולוציונית היא הישרדות הגזע (ולא הישרדות הפרט), אנחנו מתוכנתים למות בגיל מסויים. מגיל מסויים התאים שלנו מפסיקים להתחדש ואנו מתחילים לדעוך.

זה אומר שאי אפשר להגדיל תוחלת החיים בצורה אינסופית, ולדעתי אנו כבר די קרובים למקסימום של אופטימיזציה על ידי אנטיביוטיקה ורפואה ואורח חיים בריא (100 ?)

מתי יתחילו באמת הבעיות? כאשר יגלו כיצד לשנות את הגנטיקה כדי למנוע הזדקנות (חיי נצח). פה תתחיל בעיה מוסרית ופרקטית שאין לי שמץ של מושג איך יתמודדו איתה, ואני לא חושב שאנו כל כך רחוקים מהיום הזה.
 
תרופות ללחץ דם... ולהפחתת שומן בדם.
במחקרים האחרונים לא מצאו קשר בין שומן בדם לעליה במקרי מוות.
שרון ופרס היו מטופלים בתרופות לדילול דם/טיפול בלחץ דם... לכל גזר יש את המקל שלו.
 
ייתכן.
על איזה מדע אתה מדבר? מחקר 7 מדינות/ סין/ מחקר האחיות?
תמיד קיוויתי למות צעיר (לא יודע לגבי יפה), אבל הקטנוע לא מספק את הסחורה.
 
אתה מתעלם מהמדע בגלל אידיאולוגיה...
הוא לא, המדע לא חד משמעי בנושא, תאזין לזה :
There’s been a series of conflicting observational studies that either show or don’t show (depending on which one you’re looking at) a link between saturated fat consumption and heart disease. To try to figure out what’s going on we discuss what the randomized controlled trials say, which are better at establishing causation, and also talk a lot about lipid biology… and genetics! This podcast also has relevance in helping to explain why some people do not do as well on a ketogenic diet.
 

נושאים דומים

Back
למעלה