25% משוק הרכב כן
אנחנו לא מדברים על 4 עוגיות אלא על 1.5 מיליון בשנה
אתה מנסה להישמע חכם ומתוחכם, אבל העובדות נגדך - טסלה מרוויחה נטו מעל 10 מיליארד דולר בשנה (וגם הרווח הזה עולה בעשרות אחוזים כל שנה) ועם המחיר הנוכחי ולפי הguidance של השנה הpe יהיה 40. כמה אתה חושב שחברה שההכנסות שלה מוכפלות כל שנה, ואפילו בשנה כמו השנה הזו, אמורה להיות מתומחרת? אבל עזוב, ראיתי כמוך כל 4 שנות ההשקעה שלי בטסלה
אני לא צריך לעשות שורט על מניות רכב אחרות, אני לונג על טסלה (עם שורט לא הייתי עושה 2000% תשואה כמו שעשיתי בטסלה)
לגבי פוטין אתה מוזמן לבדוק שאיך שהתפרסם היום שמאסק דיבר עם פוטין המניה נפלה ב3% אבל בסדר
זה שהרווח עלה לא אומר שהוא ימשיך לעלות, ובטח לא באותו קצב, אלא אם כן לדעתך השוק למכוניות במחיר ממוצע של שישים אלף דולר הוא בלתי מוגבל ושוק הרכב הוא לא מחזורי, וקורנה לא גרמה לעלייה ברכישה של רכבים פרטיים שעכשיו חןזרת לממוצע ההיסטורי, והשוק ויכול לתמוך בקצב גידול כזה. לפני חצי שנה היית מורווח 4000%. מעניין כמה תהיה מורווח בעוד חצי שנה. אני מקווה שהרבה יותר מזה. אין לי כלום נגדך והלוואי שתרוויח.
ואם טסלה תמכור דגם זול יותר הוא יגרום לקניבליזציה של הדגמים היקרים.
קנית מניות בחברה על סף פשיטת רגל, שהיה בה שורט סקוויז מטורף, בתקופה שבה היה 18 טריליון דולר של חוב שנסחר בתשואה שלילית, ועלייה מטורפת במסחר באופציות, ובגדול הבועה הכי גדולה בהיסטוריה בסדרי גודל, עם ריבית בנק פדרלי אפסית והדפסה של חמש טריליון דולר. כל זה נכנס לרברס עכשיו. ריביות ריאליות חיוביות לאורך כל עקום התשואה, במקום הדפסת כספים יש צמצום של המאזן וכו׳. טסלה זה עוד גיים סטופ. זו דעתי.
ורק לדייק, אני לא אומר שטסלה עכשיו על סף פשיטת רגל. אני אומר שכשקנית, לפני ארבע שנים, מאסק בעצמו אמר שהיא על סף פשיטת רגל.
לגבי הרווח והguidance, אני לא הייתי ממהר לסמוך על הדוחות בחברה הזו.
למה אינסיידרים מוכרים מניות בקצב מסחרר ויש אפס קניה של אינדייסרים אם החברה הולכת לגדול בכזה קצב? שאלת את עצמך פעם?
וגם אם ירדה שלושה אחןז בגלל פוטין, למה היא ירדה עוד 27% בשבוע האחרון? גם פוטין? שואל ברצינות.