• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

מה היה הציוץ הזה עם הדוג קווין? זה מטבע שהבנתי שבכלל נוצר כבדיחה, אז איך מנכל טסלה אומר שיקבל אותו כתשלום לגיטמי למכוניות שלו? משהו כאן לא ברור לי..
 
מה היה הציוץ הזה עם הדוג קווין? זה מטבע שהבנתי שבכלל נוצר כבדיחה, אז איך מנכל טסלה אומר שיקבל אותו כתשלום לגיטמי למכוניות שלו? משהו כאן לא ברור לי..
לא למכוניות, רק לסחורה בחנות. אבל גם אם זה היה למכוניות, למי אכפת? המטבע קריפטו עובר המרה במעמד הרכישה מקריפטו לדולרים, טסלה מקבלים אותה כמות דולרים בכל מקרה.
 
אה תודה על התיקון. איך טסלה מקבלים מזה דולרים? מביטקווין אני עוד מבין, אבל איך אפשר להמיר דוגקווין לדולרים? איזה בנק יקבל את זה?
 
אה תודה על התיקון. איך טסלה מקבלים מזה דולרים? מביטקווין אני עוד מבין, אבל איך אפשר להמיר דוגקווין לדולרים? איזה בנק יקבל את זה?
אין הבדל בין הקריפטוס מהבחינה הזאת. זה לא נעשה דרך בנקים לדעתי אלא דרך שירותי סליקה\המרה.
 
תודה אבל זה היה סרקזם (אני עובד במקום חדש. לא טסלה ..).
ראיתי שתי ראיונות של ג׳ו, דברים מרתקים.
היה לי איזה דיון עם חבר בנוגע ליתרונות חסרונות של טסלה מול רכב רגיל,
בהיבט של החלפים/דלק... זכור לי שהעלית פה טבלה.
[או כל מישהו אחר]

אשמח אם תוכלו לשלוח הפנייה אם מישהו זוכר על מה אני מדבר...

שבת שלום לכולם
 
היה לי איזה דיון עם חבר בנוגע ליתרונות חסרונות של טסלה מול רכב רגיל,
בהיבט של החלפים/דלק... זכור לי שהעלית פה טבלה.
[או כל מישהו אחר]

אשמח אם תוכלו לשלוח הפנייה אם מישהו זוכר על מה אני מדבר...

שבת שלום לכולם
יש מלא השוואות.
אתה חוסך בוודאות בעיקר בעלות דלק ועלות תחזוקה. כרגע נראה גם שירידת הערך בטסלה נמוכה משמעותית מזו של רכב רגיל, אבל זה יכול להשתנות בעתיד כתלות בגידול בכמות הרכבים המשומשים וזמני ההמתנה לרכבים חדשים, כתלות במידע רב יותר על אורך החיים של הסוללה והרכב וכד.
אתה משלם יותר כנראה עלות רכישה, אבל זה תלוי מול איזה רכב אתה משווה.
 
טסלה היא חברה מדהימה, אבל בסוף כמו שאפל היא בסה''כ חברת חומרה (אייפונים ברובה) יחד עם אלמנט תוכנה צומח, טסלה היא בסה''כ חברת חומרה (רכבים, לפחות עד שיוכח אחרת) יחד עם אלמנט תוכנה צומח

אני לא טוען שהיא לא תטרוף את העולם, פשוט קצת תמוה בעיניי שהיא שווה טריליון דולר

כנראה שאני לא מבין את הניתוח של השווי, והיו הרבה חברות ש"סבלו" ממכפיל גבוה אבל רק המשיכו לזנק, אבל תמיד דברים כאלה מדאיגים אותי
כנראה כי אני לא מבין אותם לעומק ואז ''חרד'' מהמכפיל באופן לא רציונלי, או שהרבה אחרים לא מבינים אותם לעומק ואז מתעלמים מהמכפיל באופן לא רציונלי
 
טסלה היא חברה מדהימה, אבל בסוף כמו שאפל היא בסה''כ חברת חומרה (אייפונים ברובה) יחד עם אלמנט תוכנה צומח, טסלה היא בסה''כ חברת חומרה (רכבים, לפחות עד שיוכח אחרת) יחד עם אלמנט תוכנה צומח

אני לא טוען שהיא לא תטרוף את העולם, פשוט קצת תמוה בעיניי שהיא שווה טריליון דולר

כנראה שאני לא מבין את הניתוח של השווי, והיו הרבה חברות ש"סבלו" ממכפיל גבוה אבל רק המשיכו לזנק, אבל תמיד דברים כאלה מדאיגים אותי
כנראה כי אני לא מבין אותם לעומק ואז ''חרד'' מהמכפיל באופן לא רציונלי, או שהרבה אחרים לא מבינים אותם לעומק ואז מתעלמים מהמכפיל באופן לא רציונלי
זה לגיטימי לחשוש מכפיל גבוה בייחוד שרוב השוק נסחר במכפילים גבוהים, כך שירידה במכפילים בשוק תוריד גם את המכפיל של טסלה מבלי ששום דבר בטסלה ישתנה בכלל. אבל זה ניתוח מאקרו, ויש להפריד את זה מהניתוח של טסלה.
האמונה שלי בעתיד של טסלה נובעת מבליסה של כל פרט מידע שאני יכול על החברה והפעילות העסקית שלה והבנה שהיא הולכת להיות רווחית בטירוף תוך מספר שנים בודדות. ככל שהרווחים עולים מכפיל הרווחים ימשיך להתכווץ. לשנת 2022 המכפיל רווח הצפוי עכשיו הוא 89 (היה 75 לפני כמה ימים), לשנת 2023 המכפיל רווח הצפוי עכשיו הוא 55 (היה 46 לפני כמה ימים). זאת חברה שגדלה בטירוף ואוכלת את עולם הרכב, האנרגיה בעתיד אולי תחומים אחרים. קניתי עוד מניות באזור ה-900 בשבוע האחרון.

אפל נסחרת במכפיל רווח של 31. אתה יכול לדמיין עולם שבו טסלה עם צמיחה של מעל 50% רק בתחום הרכב ועם גרוס מארגין של 30% נסחרת במכפיל רווח של 31? ברור שלא, ולכן היא גם לא נסחרת במכפיל הזה כי הוא יהיה זול מדי.
שוב יש לקחת בחשבון שאולי גם המכפיל של אפל גבוה מדי, אבל זאת סוגיית מאקרו (וזה למה כולם מסתכלים על כל מצמוץ של פאול).
 
נערך לאחרונה ב:
האמונה שלי בעתיד של טסלה נובעת מבליסה של כל פרט מידע שאני יכול על החברה והפעילות העסקית שלה
לעיתים דווקא התעמקות כזו עלולה ליצור בטחון עצמי מופרז ביכולת צפית העתיד.
מאחל לך שתצליח.
 
@adamshalev
אם הייתה לי מכונת זמן והייתי שולח אותך ל2030 שם היית מגלה שטסלה לא הביאה ערך בכלל מהיום, מה לדעתך הייתה הסיבה?

(אני לא טוען שזה מה שיקרה בהכרח - זה פשוט תרגיל מחשבתי להבין מה לדעתך גורמי הסיכון הכי גבוהים עבורה)
 
@adamshalev
אם הייתה לי מכונת זמן והייתי שולח אותך ל2030 שם היית מגלה שטסלה לא הביאה ערך בכלל מהיום, מה לדעתך הייתה הסיבה?

(אני לא טוען שזה מה שיקרה בהכרח - זה פשוט תרגיל מחשבתי להבין מה לדעתך גורמי הסיכון הכי גבוהים עבורה)
אתה מתכוון שהמחיר של טסלה ב-2030 הוא כמו היום, כ-1000?
אם נתעלם מסיכוני מאקרו שיקרו בדיוק בשנת 2030 ונניח שהשוק יהיה ״נורמלי״ (מונח שקשה להבין מה הוא בדיוק בשווקים), הסיכון הכי גדול לטסלה הוא לאבד את אלון מאסק.
זה ציטוט של מאסק:
Pace of innovation is all that matters in the long run
ממליץ בחום לראות את הראיונות עם joe justice בשביל להבין מה זה אומר. אף אחד לא קרוב להתחרות בטסלה, וזה בזכות מאסק.

אם טסלה תאבד את מאסק היום, הקצב שבו דברים קורים בטסלה סביר להניח שירד אבל קשה להגיד כמה ממה שצפוי שטסלה תעשה בשנים הבאות הוא כבר בלתי נמנע. זה יפגע בטסלה בטווח הארוך (עשור) אבל לא בטווח הקצר (שנים בודדות). טסלה החברה, לא המניה. המניה תצנח חזק ביום שבו זה יקרה, מאסק באופן מצער הוא לא בר החלפה.
 
גרסה עדכנית של FSD, 10.8 ובפרט עם תצוגה מסך מלא, ממש יפה:

מדהים לראות כמה מהסביבה הרכב מסוגל לראות. אני משחק משחקי מחשב כל החיים שלי והמח שלי רגיל להניח שזאת אמולציה של עולם מלאכותי ומציק לי בתת מודע למה דברים מופיעים ונעלמים בהדמיה (מאפיין של משחקים ישנים יותר) ואני צריך להזכיר לעצמי כל הזמן - זה מה שהרכב רואה בזמן אמת(!) בעולם האמיתי(!). מדהים.
 
גרסה עדכנית של FSD, 10.8 ובפרט עם תצוגה מסך מלא, ממש יפה:

מדהים לראות כמה מהסביבה הרכב מסוגל לראות. אני משחק משחקי מחשב כל החיים שלי והמח שלי רגיל להניח שזאת אמולציה של עולם מלאכותי ומציק לי בתת מודע למה דברים מופיעים ונעלמים בהדמיה (מאפיין של משחקים ישנים יותר) ואני צריך להזכיר לעצמי כל הזמן - זה מה שהרכב רואה בזמן אמת(!) בעולם האמיתי(!). מדהים.
עוד סרטון עם הגרסה החדשה. בהערות של הגרסה רשום שהרכב במוד אוטונומי יעצור עד לאפס קמש עם ריג׳ן בלי שימוש בבלמים, ונראה שאנשים מדווחים על חווית נהיגה חלקה בהרבה ממקודם. אולי זה חלק מהסיבה למה החוויה שלי בפקקים היא לא נעימה, אם כי אין סיבה טכנית להבנתי שזה יהיה ככה.
 
אין הבדל בין הקריפטוס מהבחינה הזאת. זה לא נעשה דרך בנקים לדעתי אלא דרך שירותי סליקה\המרה.

לא כל כך הבנתי איך העניין הזה עובד עם הקריפטו, מי מחליט לתת לו ערך?
למשל הביטקווין - איך הוא שווה כמה עשרות אלפי דולרים אם אני לא יכול לקנות איתו שום דבר בסופר ליד הבית? אם מדינות ובנקים לא מכירות בו?
ֿונגיד שטסלה נותנת לי לקנות מרצנדייז עם הדוגקווין, מה היא עושה איתו אחר כך? הריי היא לא יכולה לרכוש איתו שום דבר, אז איך היא יוצאת ברווח מהעניין?
האם זה לא סתם ציוץ גחמתי של מאסק?
 
למשל הביטקווין - איך הוא שווה כמה עשרות אלפי דולרים אם אני לא יכול לקנות איתו שום דבר בסופר ליד הבית?
הסופר ליד הבית גם לא מקבל יהלומים או ני"ע בקופה, אתה צריך למכור את הנכס שלך למטבע סחיר כדי לרכוש בסופר. זה לא מבטל את ערכם.
הערך נובע מזה שיש מישהו שמוכן מסיבותיו לשלם עליו.
לצורך הבהרה - אני גם לא מבין למה לביטקוין יש ערך, אבל אי אפשר להתכחש לקיומו.
 
לא כל כך הבנתי איך העניין הזה עובד עם הקריפטו, מי מחליט לתת לו ערך?
אותם יצורים שנותנים ערך לכול דבר אחר,בני אדם.
למשל הביטקווין - איך הוא שווה כמה עשרות אלפי דולרים אם אני לא יכול לקנות איתו שום דבר בסופר ליד הבית? אם מדינות ובנקים לא מכירות בו?
כי אנשים אחרים מוכנים לשלם לך עשרות אלפי דולרים\שקלים תמורתו ואז אתה יכול לרכוש כול דבר אחר.
מהבחינה הזאת באותו אופן קילו זהב\חבילת מניות שווה עשרות אלפי דולרים אפילו שלא ניתן לקנות איתם בסופר ליד הבית.
ונגיד שטסלה נותנת לי לקנות מרצנדייז עם הדוגקווין, מה היא עושה איתו אחר כך? הריי היא לא יכולה לרכוש איתו שום דבר, אז איך היא יוצאת ברווח מהעניין?
רוב החברות שמקבלות קריפטו כתשלום שותף משתמשות בשרותי סליקה שממירות אותו במעמד הקניה למטבע המקומי,בשביל החברה זה בעצם מכירה במזומן(להוציא עמלות).
 
למשל הביטקווין - איך הוא שווה כמה עשרות אלפי דולרים אם אני לא יכול לקנות איתו שום דבר בסופר ליד הבית? אם מדינות ובנקים לא מכירות בו?
כי מי שמחזיק בו מאמין שיום אחד מדינות ובנקים כן יכירו בו או שהוא יוכל לעשות בו שימוש לעסקאות ללא הכרה כזו.
מהבחינה הזו הוא לא שונה מהרבה נכסים אחרים שכרגע לא מייצרים שום תועלת (למשל, ניירות ערך של חברות מפסידות) וערכו נובע מהערכה לעתיד שהמצב ישתנה.
 
אלון אמר בראיון אתמול עם לקס פרידמן שהוא מאמין שה-FSD של טסלה יגיע לרמה 4 תוך שנה.
שם את זה פה לרפרנס עתידי.
אני חושב שאלון מדבר על היכולות בפועל של הFSD ובפרט כנראה בכל רחבי ארהב, ולא אם רגולטור כזה או אחר ישים על זה חותמת של רמה-4.

כבר היום אני טוען שה-FSD הוא בפועל רמה-3 ואני חושב שטיימליין של שנה לרמה-4 בקצב שיפור הנוכחי זה סביר בהחלט.
 
איזה קטע, ב-2019 הוא הבטיח שזה יקרה ב-2020
 

נושאים דומים

Back
למעלה