• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

החברה תשב במקומו בכלא?
כל עוד המחוקק לא קבע במפורש ״רכב עם רמת אוטונומיה X פוטר את הנהג מכל אחריות פלילית כאשר המערכת פעילה״, אז האחריות הפלילית תשאר על הנהג.
החברה לא, המנהלים אולי. תלוי במצגים שלהם.
אם המחוקק לא יפטור את הנהג מאחריות פלילית, זה אומר שאי אפשר להסיר עיניים מהכביש.
זה אומר שרמה 3 ומעלה לא יהיו שונים מרמה 2.
 
החברה לא, המנהלים אולי. תלוי במצגים שלהם.
אם המחוקק לא יפטור את הנהג מאחריות פלילית, זה אומר שאי אפשר להסיר עיניים מהכביש.
זה אומר שרמה 3 ומעלה לא יהיו שונים מרמה 2.
הם יהיו שונים מאד מבחינת בטיחות. אבל לא מבחינת אחריות פלילית.
אני מנחש שבבוא הזמן אנחנו נראה מקרים כאלו נידונים בבתי משפט ואולי זה יגיע להכרעה של בג״צ, לפני שהמחוקק יפטור מיוזמתו נהגים מהאחריות.
עוד נקודה זה שסביר שנראה הכרעה/חקיקה בארהב הרבה לפני שנראה בארץ, וזה יכתיב את הטון בארץ גם.
 
זה התעסקות בבעיות ״אקדמיות״ חסרות משקל בעולם האמיתי. תעיף מבט בקישור ששמתי לפני כמה הודעות על סיבות מוות בעולם.
ברור שמספר נפגעי תאונות הדרכים ירד משמעותית. אבל מה הקשר לעניין התיאורטי שעומד להפוך לממש לא תיאורטי ולא "אקדמי".
אני לא צופה שבעתיד המדינה/מדינות ירימו ידיים ויגידו "אה.. תאונות דרכים זה דבר נדיר, בוא ניתן ל-AI להחליט"
מבחינת הרכב יש מספר אפשרויות פעולה, כולן לגיטימיות ולכל אחת תוצאה אחרת על מי עשוי להיפגע..
לדעתי לא באמת יכניסו לוגיקה של גילאים או מאפיינים כאלו ואחרים, אבל עדיין צריך להחליט אם הרכב פשוט בולם בכל מקרה חריג שהוא מזהה או שהוא יכול גם לנסות ולהתחמק (למשל לרדת לשול).

ובאופן לא תיאורטי בכלל- אם מישהו עומד להידרס, אני מצפה מטסלה (או כל רכב אוטונומי אחר) לזהות למשל שהרכב ריק מנוסעים ולהיכנס בעץ במקום לנסות לבלום בלבד ולפגוע באדם שממול. אבל אולי זה רק אני והמחוקק יחליט שמספיק לו שמכונית מזהה בעיה והיא פשוט מפעילה ברקס בעוצמה מרבית.
אה.. וכמובן שגם יש הבדל בהפעלת הבלימה אם צמוד לך אופנוען מאחורה או לא.. בקיצור, אין לזה סוף- אבל מישהו יהיה צריך להחליט, וגם הימנעות מכניסה לשיקולים האלו זאת החלטה.
 
הם יהיו שונים מאד מבחינת בטיחות.
אולי אני חי בקונספציה שגויה, אבל ברכבים רמה 2 יש אחלה מעטפת אוטונומית.
בתחושה שלי רכב שיודע למרכז אותי בנתיב ולבלום עצמאית בשעת הצורך עושה 90% מהעבודה הבטיחותית.
 
אולי אני חי בקונספציה שגויה, אבל ברכבים רמה 2 יש אחלה מעטפת אוטונומית.
בתחושה שלי רכב שיודע למרכז אותי בנתיב ולבלום עצמאית בשעת הצורך עושה 90% מהעבודה הבטיחותית.
דמיין רכב שלא יעשה תאונה לעולם, בשום כביש, כולל עירוני (שבו קורות רוב התאונות לדעתי). אתה אולי עדיין אחראי, אבל הרכב יעשה הכל כדי שלא תראה בית משפט בחיים שלך (לצערי ראיתי בית משפט לענייני תעבורה בגלל תאונה שעשיתי בצעירותי). רמה-2 היום זה דבר טוב, אבל זה כלום לעומת FSD רמה-4 (לכשיהיה).
 
דמיין רכב שלא יעשה תאונה לעולם, בשום כביש, כולל עירוני (שבו קורות רוב התאונות לדעתי). אתה אולי עדיין אחראי, אבל הרכב יעשה הכל כדי שלא תראה בית משפט בחיים שלך (לצערי ראיתי בית משפט לענייני תעבורה בגלל תאונה שעשיתי בצעירותי). רמה-2 היום זה דבר טוב, אבל זה כלום לעומת FSD רמה-4 (לכשיהיה).
אוטופיה.
בפועל אין דבר כזה טכנולוגיה ללא תקלות, והרכבים הללו עמוסים טכנולוגיה.
 
אין שום צפי לגבי מתי זה יהיה זמין במדינות אחרות.
לדעתך זה לא יפגע בהתרחבות של החברה באירופה ובאסיה בטווח הרחוק?
אם חברה מקומית תשתלט על השוק שלה, זה לא עלול להיות מאוחר מדי מבחינתה של טסלה?
 
לדעתך זה לא יפגע בהתרחבות של החברה באירופה ובאסיה בטווח הרחוק?
אם חברה מקומית תשתלט על השוק שלה, זה לא עלול להיות מאוחר מדי מבחינתה של טסלה?
בכלל לא.
טסלות נמכרות היום בכל העולם עם רשימת המתנה של חודשים רבים כי זה הרכב הכי טוב שכסף יכול לקנות, לא בגלל ה FSD.
אבל ברגע שהוא יהיה מוכן, כל טסלה בעולם תוכל לקבל את העדכון תוכנה יש-מאין מהאוויר. זה מה שקורה עכשיו בארהב.
 
אבל ברגע שהוא יהיה מוכן, כל טסלה בעולם תוכל לקבל את העדכון תוכנה יש-מאין מהאוויר.
זה בדיוק מה שאני מנסה להבין. האם הרכבים ברחבי העולם יוכלו להפוך לאוטונומים בין רגע, או שטסלה תצטרך לאסוף עוד data מקומי ולעשות התאמות(לכל מדינה) שיקחו זמן?
 
זה בדיוק מה שאני מנסה להבין. האם הרכבים ברחבי העולם יוכלו להפוך לאוטונומים בין רגע, או שטסלה תצטרך לאסוף עוד data מקומי ולעשות התאמות(לכל מדינה) שיקחו זמן?
אפילו אם כל ראיית המכונה מושלמת ותכנון הנסיעה מושלם, אתה עדיין צריך להתאים את התוכנה לחוקים הייחודיים של כל מדינה, ולבדוק את זה עם טסטרים מקומיים ולוודא שאתה עומד ברגולציה. זה צפוי להיות תהליך שימשך שנים. אבל זה לא בעיה של ״טסלה״, זה בעיה של כל מי שרוצה להכניס רכבים אוטונומיים לכבישים. כרגיל, טסלה כנראה יובילו את הדרך לאחרים.

בישראל כבר שנתיים מדברים על קידום חקיקה שתאפשר לחברות להתחיל להריץ פיילוטים בארץ ללא נהג. זה התקדמות צב, אבל עדיף מכלום. אני די אופטימי שזה יקרה בישראל גם ב2-3 השנים הקרובות (רכבים אוטונומיים נוסעים ברחובות).
 
ישראל כבר שנתיים מדברים על קידום חקיקה שתאפשר לחברות להתחיל להריץ פיילוטים בארץ ללא נהג. זה התקדמות צב, אבל עדיף מכלום. אני די אופטימי שזה יקרה בישראל גם ב2-3 השנים הקרובות (רכבים אוטונומיים נוסעים ברחובות).
אני מהמר שיקח לפחות עשור וחצי עד שאזרח ממוצע ישראלי בישראל יוכל לקנות רכב שיהיה אוטונומי (איזה שהוא סוג של רכב פרטי) (ברמה שבן אדם צריך להיות על ההגה כל הזמן)
 
זה צפוי להיות תהליך שימשך שנים. אבל זה לא בעיה של ״טסלה״
אבל בדיוק כמו שלטסלה יש יתרון בשוק האמריקאי, גם לחברה סינית אמור להיות יתרון בסין לא?
נגיד אם חברה סינית מתחילה את התהליך הזה עכשיו בסין, אז יש לה יתרון של כמה שנים על פני טסלה + כנראה דחיפה של המפלגה הקומוניסטית שאני דיי בטוח שתעדיף שהמדינה תתמלא ברכבים סינים ולא באמריקאים.
 
אבל בדיוק כמו שלטסלה יש יתרון בשוק האמריקאי, גם לחברה סינית אמור להיות יתרון בסין לא?
נגיד אם חברה סינית מתחילה את התהליך הזה עכשיו בסין, אז יש לה יתרון של כמה שנים על פני טסלה + כנראה דחיפה של המפלגה הקומוניסטית שאני דיי בטוח שתעדיף שהמדינה תתמלא ברכבים סינים ולא באמריקאים.
סביר להניח. אם כי נראה שטסלה והממשל הסיני מצאו מערכת יחסים סימביוטית שמועילה לשניהם. טסלה נותנת לגיטימיות לתעשיית הרכב הסינית (made in China). טסלה זה הרכב הטוב בעולם, והוא מיוצר בסין. זה badge of honor.
 
אם כי נראה שטסלה והממשל הסיני מצאו מערכת יחסים סימביוטית שמועילה לשניהם.
עד שלסינים תהיה אלטרנטיבה מקומית.
טסלה זה הרכב הטוב בעולם, והוא מיוצר בסין.
גם אייפון, ועדיין החברות הסיניות מחזיקות ברוב נתח השוק בסין.

מה אתה/טסלה חושבים שיהיה נתח השוק של החברה בארצות הברית/אירופה/סין בסוף העשור?
 
עד שלסינים תהיה אלטרנטיבה מקומית.
אני לא חושב שזה סותר.

מה אתה/טסלה חושבים שיהיה נתח השוק של החברה בארצות הברית/אירופה/סין בסוף העשור?
המספר שמסתובב זה כ-25%. בסין אולי פחות. אני לא מנסה לעשות לזה תחזית בעצמי. אני מאמין שטסלה ימכרו כל רכב שהם רק יכולים לייצר עד סוף העשור בקלות. נתח השוק שלהם יהיה משופע מאד מכמה רכבים יצרנים אחרים יצליחו לייצר מה שישפיע ישירות על גודל העוגה.
 
ידעתם שדירוג החוב של טסלה הוא זבל? שהוא אפילו לא נחשב investment grade?
ידעתם שהיא לקחה הלוואה מממשל ארהב של 4.9 מיליארד דולר והחזירה את הכל, ואילו ממשל ארהב הפסיד 11.2 מיליארד דולר על החילוץ של GM (״מובילת״ המהפכה החשמלית שלא מייצרת היום רכב חשמלי אחד)?
ידעתם שטסלה סוגרת את החוב שלה אגרסיבית ושהיא משכה (ביטלה) לפני יומיים את הבקשה שלה לסובסידיה של 1.1 מיליארד יורו שהאיחוד האירופאי מעניק לטובת מפעלים חדשניים שכבר אושרה עבור טסלה (לא ידוע עדיין למה אבל מאסק רשם שכל הסובסידיות צריכות להיעלם מהעולם).
יש לטסלה 16 מיליארד דולר במזומן (לא כולל נכסים אחרים) ו-6.5 מיליארד דולר בחוב (ספציפית long-term debt, בזמן שוולקווגן על 200 מיליארד), ולפי איך שהדברים נראים טסלה תהיה debt-free לפני שחברות דירוג האשראי יעלו את הדירוג שלה מעל ״זבל״ :O:$
היא גם החברה היחידה שהגיעה לשווי טריליון דולר עם דירוג אשראי ״זבל״.
איך אחרי משבר 2008 חברות הדירוג עדיין כל כך לא מחוברות למציאות. הם כמו דינוזאורים, מחכים לאירוע ההכחדה שימחק אותם מהמפה.


1638105819943.png
 
נערך לאחרונה ב:

נושאים דומים

Back
למעלה