• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

האם רוב הכלכלנים קפיטליסטים?

מה האלטרנטיבה?
לפתח את הקשב לגופך ולנפשך. לפתח את תשומת הלב. לקרוא, להתייעץ וללמוד מהרבה מקורות מידע, לשמוע סיפורים אישיים של אחרים,
לנסות ולבדוק את ההשפעה עליך ולהחליט לעצמך, לזהות כשזה כבר לא עוזר ולנסות משהו אחר...
לרפואה המודרנית יש כלים מצויינים לגילוי בעיות מסוגים מסויימים מאד (שבר בעצם למשל, או זיהוי חיידקים), כלים סבירים לזיהוי סרטן (אבל טעויות
אנוש של הרופאים גורמים לשלול או לחייב את המימצאים בטעות באחוזים ניכרים), כלים חלשים לזיהוי מחלות אוטו-אימוניות (כמו פיברומיאלגיה).

בקשר לכלכלנים, שזאת השאלה של פותח השרשור- אני חושבת שהפורום הזה הוא אלטרנטיבה מצויינת. כאן באים לשמוע סיפורים של אחרים וללמוד
דרכים שונות להתנהלות כלכלית. אחר-כך בודקים על עצמנו מה רמת החרדה האישית ומה המטרות שלנו לטווח קצר וארוך כדי להבין מה נכון לנו.
 
@בת העמק בקשר כלכלנים לא עוסקים במה נכון לנו, אלא בהתנהגות כלל החברה, בשאלה איך מתחלקים משאבים חומריים בין אנשים, ובמדיניות ממשלתית נכונה.
אבל בגדול את צודקת, בקשר למדעי החברה.

לגבי רפואה, מה שאת כותבת טריוויאלי לגמרי, מכאן עד לזלזול בידע של רופאים (או של בעלי מקצועות אחרים) הדרך ארוכה. בסופו של דבר, בעת בעיה אקוטית, או כשנעמוד בפני התלבטות ספציפית, נצטרך את הידע שלהם.
כשאני ירצה להוסיף מרפסת אני יצטרך חוות דעת של מהנדס, אותו הדבר כשהתלבט בשאלה הלכתית. זה לא הופך אותם לכל יכולים ולכל יודעים ולצודקים תמיד.
אבל הם כן בעלי ידע, וראוי שבמערכת השיקולים שלי תיכנס גם חוות הדעת שלהם.
 
אבל הם כן בעלי ידע, וראוי שבמערכת השיקולים שלי תיכנס גם חוות הדעת שלהם.
ברור, לא טענתי אחרת. כתבתי בהקשר לזה:
כלכלן הוא "רופא בתחום הכלכלה". הוא יודע לשפר אותה, ומה לעשות בכל מצב. יש מחלוקות בין הכלכלנים בדיוק כמו שיש מחלוקות בין הרופאים. אבל יש דברים ברורים שרובם מסכימים עליהם. ואם רוב הכלכלנים אומרים משהו, אני לא חושב שזה הגיוני שאחלוק עליהם אם לא למדתי את התחום כמוהם.
כמו שהדגשתי, אני ממליצה שכל אחד יצבור ידע שרלוונטי לו (מהרופא, מתאוריות של כלכלנים, מרבנים, מניסיונם של אחרים) ואז יקבל החלטה מה לעשות עם זה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Prince from the Biomass האם אתם קפיטליסטים? אוף טופיק 228

נושאים דומים

Back
למעלה