• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

ברני סנדרס והשקעות לטווח הארוך

אם ברני סנדרס יבחר, ההשקעה שלי בשוק האמריקאי


  • סך הכל מצביעים
    27

eyal hadad

משתמש רשום
הצטרף ב
29/2/20
הודעות
15
דירוג
1
בהינתן שברני סנדרס יבחר לנשיאות ארה"ב, עד כמה זה יזיק למדדים, לדעתכם? האם זה עלול להצדיק הימנעות מהשוק האמריקאי בשנים הקרובות?
תודה
 
חסרה אפשרות: "לא אכפת לי"
 
לפני התשובה, דיסקליימר: בארה״ב הפרדת הרשויות משמעותית הרבה יותר מאשר בדמוקרטיות פרלמנטריות כמו ישראל ואחרות שמוכרות לנו יותר מקרוב (אירופה). בהחלט ייתכן שברני סנדרס ייבחר אבל לא יוכל לבצע הרבה ממה שהוא מציע כי הפרלמנט לא יהיה איתו. מספיק להסתכל על ההבדל בין הישגים של טראמפ שתלויים בסנאט (הרפובליקני) כמו קצב מינוי שופטים חדשים לבין הישגים שלו בדברים שקשורים בבית הנבחרים (הדמוקרטי) כמו תקציב לבניית החומה, כדי להבין שגם לכוח של הנשיא יש מגבלות, ויהיה לסנדרס מאוד קשה להתקדם בלי שני בתי הפרלמנט.

אחרי שאמרתי את זה, בהנחה שסנדרס לא רק נבחר אלא גם מביא למצב פוליטי שמאפשר לו להתקדם לעבר חלק משמעותי מההבטחות שלו, אני חושב שזה יהיה הרסני לכלכלה האמריקאית והעולמית. למרות זאת, ההשקעה שלי לא תשתנה, בעיקר מכיוון שאני מאמין שהסדר הכלכלי העולמי תלוי לחלוטין בארה״ב, ובהיעדרה אין כל משמעות להיפוטזה שלאורך זמן השווקים עולים. לדוגמה, בהעדר ארה״ב אני חושב שהסבירות שסין תלאים חברות לחלוטין עולה משמעותית. בהיתנן ההנחה הזאת אין משמעות ללכת לחפש מקלט בשווקים אחרים. אם סנדרס ייבחר (וגם אם לא) אני ממשיך לפי התוכנית המקורית שלי, ואקווה שמי שיבוא אחריו יצליח להציל משהו מההריסות של הכלכלה האמריקאית.

ג.נ.: החלק המנייתי של התיק שלי מושקע בקרנות מחקות באלוקציה קרובה ל-VT.
 

נושאים דומים

Back
למעלה