• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אוליביה פילפלאז' יוצאת לדרך

אוליביה פילפלאז'

משתמש סולידי
הצטרף ב
14/6/22
הודעות
27
דירוג
109
שלום לכולם,

אחד הצעדים הראשונים והפשוטים ביותר שעשיתי אחרי שהתחלתי לקרוא את בלוג הסולידית לפני כמה שנים, היה לשאול את עצמי כמה אני בעצם מוציאה בחודש. בשנים שהתחלתי לקרוא את הבלוג הייתי סטודנטית לתואר ראשון – כך שגם ההוצאות וגם ההכנסות שלי לא נתנו לי יותר מדי מקום למשחק. בכל זאת, גייסתי את אהבתי לאקסלים והתחלתי רישום חודשי דקדקני. כשגיליתי את האקסולידית אז בכלל התחלתי לחגוג..

אני מעדיפה להתחיל את יומן המסע בפורום דווקא עם הצגת התזרים החודשי שלי, לפני שאני מפרטת לגבי שווי נטו, מקורות ההשקעה שלי ו"תכנית העשור האסטרטגית" לעתיד. לא כי הם לא קיימים, אלה בגלל שמדובר בצעד המשמעותי הראשון שלקחתי בשינוי המחשבתי שלי לגבי כסף. סיבה שניה היא שהתזרים מושפע ישירות מההתנהלות היום-יומית שלי, והייתי שמחה לקבל תגובות לגבי כל שינוי הרגלים שיכול לעזור לי ברמה הזו.


שיטת "הדלת המסתובבת" בחשבון העו"ש

אני מאוד לא אוהבת לראות את הכסף שלי בחופשת "בטן-גב" ארוכת-טווח בחשבון הבנק, כך שאשמח לקבל טיפים על כיצד לגרום לו "לצאת לעבוד" בצורה היעילה ביותר. בנוסף, תמיד התחברתי לרעיון "Pay Yourself first" לפני הוצאות על שירותים ומוצרים לא חיוניים.

בחשבון הבנק אני מנסה לייצר מנגנון שיבטא את שני הרעיונות האלו:
  • חשבון העו"ש שלי מסודר כך שבתחילת כל חודש (1-2 לחודש) אני מקבלת את שכר העבודה שלי.
  • ב-5 לחודש יורדות לי הוצאות כרטיסי האשראי (יש לי שניים - אחד בנקאי ואחד חוץ בנקאי כגיבוי).
  • ב-9 לחודש יורדות לי שתי הוראות קבע קבועות: שכר הדירה, וסכום קבוע לאפיק השקעה פרטי (שקבעתי כמינימום לחסכון חודשי).
  • ב-10 לחודש אני מסתכלת על הסכום שנותר בבנק, ורואה אם אני יכולה לבצע העברה נוספת לאפיק ההשקעה. נוח לי להתנהל עם מעט כסף בעו"ש, כיוון שאני גם ככה מעדיפה להשתמש באשראי ולא במזומן בשביל נוחות מעקב. אם אני רואה שיש לי סכום מעל כ-7,000 ש"ח, גם אותו אעביר לאפיקי ההשקעה שלי.
  • אחרי ה-10 לכל חודש, היתרה בעו"ש שלי מתויקת מנטלית כ"מסגרת" איתו אני מתנהלת בהמשך החודש. ככה, אני מתנהלת במהלך החודש עם תקציב ידוע.
המטרה שלי: חשבתי לצמצם את "זמני ההתארגנות" בתחילת כל חודש, ככה שב-6 לכל חודש אהיה כבר אחרי ההורדות בגין תשלומים ואוכל להחליט על העברה נוספת לאפיק ההשקעה. אני יכולה להקדים את הוראת קבע לאפיק ההשקעה שלי מה-9 לחודש, אבל ההעברה לשכ"ד תישאר ב-9 לחודש עד סוף חוזה השכירות הבא שלי (ספטמבר), ולאחר מכן אוכל להקדים גם אותו.


גובה הוצאות ואחוז חסכון חודשי

לא הגדרתי תקציב חודשי בו אני צריכה לעמוד, אבל אני נמצאת על אחוז חסכון ממוצע של כמעט 48% מאז תחילת השנה (2022), אחרי כמה שנים פחות חסכוניות ואפילו בזבזניות.

אני יודעת שיש הרבה חסרונות לתקציב לא מוגדר (האם אפשר לקרוא לזה בכלל תקציב??), אבל בעיקר בשנה האחרונה אני מרוצה מהתוצאה שאני משיגה ממעקב חודשי מדוקדק + רגשות אשם שלא מאפשרים לי לחרוג מהנורמה שלי, אלא אם כן מדובר במשהו שאני חושבת שראוי להשקעה כספית נוספת.

בעקבות פוסט עבר של הסולידית, הגדרתי מהם הוצאות חיונות ולא חיוניות עבורי:
חיוני - שכ"ד, ארנונה, חשבונות גז, חשמל, מים ו-ועד בית, אוכל (לא כולל אכילה בחוץ), תחבורה (תחב"צ או תשלומי חובה על רכב כמו ביטוח חובה ולא כולל דלק או חניה), רפואה, ובלתמ"ים חיוניים (לא "המבצע-הזה מסתיים-עוד-יומיים-חייבת-לקנות-למרות-שלא-תכננתי").
לא חיוני - ספורט (חדר כושר, טיפוס, אומנות לחימה), חשבונות אינטנרט וסלולרי, רכב פרטי (הוצאות לא חיוניות כמו ביטוח מקיף, דלק, חניה, נסיעה בכביש 6 וכו'), אכילה בחוץ, תרבות, חופשות, ריהוט, ביגוד, קוסמטיקה, תחביבים, מתנות לאחרים והוצאות טיפול בכלבה.

שנת 2019:

בשנה זו סיימתי את לימודיי לתואר שני (בתחום התכנון והבנייה), עברתי לגור לבד בדירה בפריפריה ורכשתי הרבה רהיטים ל"דירה ראשונה" (מזרון, מקרר, ספה וכו'). בהסתכלות אחורה – יכולתי לוותר על רכישות או לקנות יותר רהיטים יד שניה ולא להוציא כל כך הרבה כסף (נימקתי את הרכישות האלו בזמנו כדרך "להרגיש בבית" בדירה ובעיר חדשה ולא מוכרת). התחלתי את עבודתי כמה חודשים לתוך שנת 2019 (לפני כן חייתי על מלגת לימודים והיו לי כמה חודשי מעבר בהם גרתי אצל ההורים), מה שיצר אחוז חסכון שלילי.

הכנסה ממוצעת (נטו) – 7,470 ₪
ממוצע חודשי על הוצאות חיוניות: 4,565.17 ₪
ממוצע חודשי על הוצאות שאינן חיוניות: 5,838.25 ₪
אחוז חסכון חודשי ממוצע: 38%-

שנת 2020:

בשנה זו קניתי רכב (יד שניה), מה שמשתקף באחוז החסכון שלי.. הרכישה התבצעה במחשבה לשמר קשרים עם משפחה וחברים בסופ"שים (בהם אין תחבורה ציבורית) למרות שעברתי לפריפריה. אומנם היה מחיר כלכלי לרכישה, אבל אני לא מתחרטת עליה כי המשמעות הפסיכולוגית של להיות מנותקת בסופ"שים הייתה גדולה יותר.

הכנסה ממוצעת (נטו) – 8,325 ש"ח
ממוצע חודשי על הוצאות חיוניות: 5,090 ש"ח
ממוצע חודשי על הוצאות שאינן חיוניות: 4,027 ש"ח
אחוז חסכון ממוצע: 9.5%-

שנת 2021:

בשנה זו עברתי לגור עם בן הזוג, כך שההוצאות התקזזו. ההוצאות הרשומות הם חלקי בהוצאות משק הבית.

הכנסה ממוצעת (נטו) – 8,400 ש"ח
ממוצע חודשי על הוצאות חיוניות: ₪3,089.88
ממוצע חודשי על הוצאות שאינן חיוניות: ₪4,284.76
אחוז חסכון חודשי ממוצע: 12.2%

שנת 2022 (עד כה):

בשנה זו נשארתי לגור בפריפריה, אבל עברתי לעבודה במרכז הארץ עם שכר גבוה בהרבה (גם יצאתי מהמגזר הציבורי). זו השנה הראשונה שאני מרגישה שיש לי יותר אוויר לנשימה ושצימצום ההוצאות שלי משחק תפקיד משני להגדלת ההכנסות שלי.

הכנסה ממוצעת (נטו) – 12,700 ₪
ממוצע חודשי על הוצאות חיוניות: ₪3,427.04
ממוצע חודשי על הוצאות שאינן חיוניות: ₪3,182.54
אחוז חסכון חודשי ממוצע: 47.9%


אשמח לשמוע מה דעתכם. איך אתם מנהלים את התזרים שלכם? האם אתם פועלים לפי תקציב קבוע מראש או יותר בחופשיות?
 
ברוכה הבאה לפורום.
 
אשמח לשמוע מה דעתכם. איך אתם מנהלים את התזרים שלכם? האם אתם פועלים לפי תקציב קבוע מראש או יותר בחופשיות?
לדעתי התשובה תלויה באופיו ובמצב הספציפי של האדם.
מי שנוטה להיות בזבזן ורוצה לחיות בגבולות ההכנסות שלו(או לחסוך) חייב לנהל תקציב. לעומת זאת, מי שהוא סולידי באופיו, באופן טבעי מצליח לחסוך. דבר נוסף, מי שהמצב הכלכלי שלו פחות טוב, צריך גם הוא לנהל תקציב על מנת להתקדם כלכלית.
צריך לבחון את העלות-תועלת של תיעוד קפדני של ההוצאות-זה יכול להיות תהליך מייגע.
אני אישית מעולם לא ניהלתי תקציב ואני חוסך כ50% מהכנסותיי לפחות.
 
נראה שמה שאת עושה עובד בשבילך. ההוצאות שלך נמוכות, ההכנסות שלך גדלות והשווי הנקי שלך גדל משנה לשנה.
איזה ערך מוסף תקציב ייתן לך?

המטרה שלי: חשבתי לצמצם את "זמני ההתארגנות" בתחילת כל חודש, ככה שב-6 לכל חודש אהיה כבר אחרי ההורדות בגין תשלומים ואוכל להחליט על העברה נוספת לאפיק ההשקעה. אני יכולה להקדים את הוראת קבע לאפיק ההשקעה שלי מה-9 לחודש, אבל ההעברה לשכ"ד תישאר ב-9 לחודש עד סוף חוזה השכירות הבא שלי (ספטמבר), ולאחר מכן אוכל להקדים גם אות

לא רואה סיבה לעשות את זה. החיסכון שלך במקום טוב. עכשיו מגיע החלק המשעמם של להמשיך עם ההרגלים הטובים.
תוודאי שמבנה תיק ההשקעות שלך תואם את סיבולת הסיכון וטווח ההשקעה שלך ותמשיכי עם מה שאת עושה לעשרות השנים הקרובות :)

בהצלחה
 
המטרה שלי: חשבתי לצמצם את "זמני ההתארגנות" בתחילת כל חודש, ככה שב-6 לכל חודש אהיה כבר אחרי ההורדות בגין תשלומים ואוכל להחליט על העברה נוספת לאפיק ההשקעה. אני יכולה להקדים את הוראת קבע לאפיק ההשקעה שלי מה-9 לחודש, אבל ההעברה לשכ"ד תישאר ב-9 לחודש עד סוף חוזה השכירות הבא שלי (ספטמבר), ולאחר מכן אוכל להקדים גם אותו.
שולי ביותר.
ימים בודדים, ואפילו חודשים, בהם קצת כסף יושב בעו"ש במקום לצבור תשואה לא יצרו שום הבדל משמעותי.
הרבה יותר חשוב הפער בין הוצאות להכנסות. תקציב חשוב בהרבה מתזרים.


האם אתם פועלים לפי תקציב קבוע מראש או יותר בחופשיות?
אין לי תקציב קבוע. כשאני מוציא כסף אני משתדל להוציא רק למטרה ראויה, ובאופן כללי אני לא בזבזן. יש לי הכנסה גבוהה ואני חוסך הרבה ממנה גם ככה.
אין לי ספק שיכולתי לחסוך משמעותית יותר לו הייתי קובע תקציב ועוקב אחריו בקפדנות. לדעתי זה לא שווה את זה (עבורי, במצבי הנוכחי).

זו השנה הראשונה שאני מרגישה שיש לי יותר אוויר לנשימה ושצימצום ההוצאות שלי משחק תפקיד משני להגדלת ההכנסות שלי.
זה כמובן חיובי מאוד.
רק צריך להזהר לא להגזים. יש אנשים שכל גידול בהכנסה מתרגם אצלם לגידול בצריכה, וזאת בעיה. לא מכיר אותך ןלא יודע אם את בסיכון.
 
האמת היא שהסולידית כתבה (ושכנעה אותי) נגד יצירת תקציב ברוב המקרים, מלבד מקרים חריגים (שלא נוגעים לתיאור שלך): מי בכלל צריך תקציב?

היא מסבירה שתקציב יכול להעיק על מאמץ החיסכון ולגרום לתחושות אשמה, שחיקה ומיאוס. כל חריגה ממנו נתפסת כמגה-אירוע וכל פעם שעומדים בו בהצלחה מקבלים תחושה שלא נורא לבזבז קצת בזמן אחר.
 
אני מוסיפה עוד כמה פרטים כדי להשלים את התמונה:

בת 32. מתגוררת עם בן זוג וכלבה. אנחנו מתחלקים בהוצאות הבית פחות או יותר שווה בשווה, ולא מתחשבנים בינינו יותר מדי. שנינו אנשים חסכנים מטבענו וגם ככה מדברים על רוב ההוצאות לפני שמוציאים, כך שבשנתיים של זוגיות לא הופתעתי מהוצאה שהייתי צריכה לכסות בדיעבד (וגם לא הפתעתי).

עובדת במשרה מלאה בתחום התכנון והבנייה. אני נהנית מאוד מהגיוון שיש בעולם המקצועי ומאופי העבודה (דורש המון יצירתיות ופתרון בעיות), ושואפת להתקדם בתחום. בעתיד הרחוק יותר (לפחות 10 שנים) שוקלת גם להפוך לעצמאית.

בעלת אזרחות אמריקאית, ואני יודעת שזה לא מתיישב עם קופות הגמל להשקעה שיש לי (לומדים מטעויות).

נכסים

5K - עו"ש
125k - תיק השקעות דולרי (המרתי לש"ח לצורך הפירוט)
120k - שתי קופות גמל להשקעה
32.5k - קרן השתלמות
103k – קרן פנסיה
=
282.5k סה"כ (לא כולל הפנסיה שאינה נזילה)

יש עוד קרן שההורים שלי פתחו עבורי (ולא נמצא על שמי) שלא נכלל בחישוב, בסך 70k.


הכנסה

כ-12.7k נטו


התחייבויות / חובות

אין לי חובות או הלוואות כלשהן.


הוצאות חודשיות

6.6k (פירוט בתחילת השרשור).


בשנה הקרובה

אחרי כמה שנים בהם הייתי על הגדר בנוגע לעולם הנדל"ן, ולאחר בירור מעמיק של אפשרויות ההשקעה שלי כבעלת אזרחות אמריקאית, החלטתי השנה להשקיע בנדל"ן על ידי רכישת דירה להשקעה. את ההשקעה אעשה יחד עם בן משפחה (אח). היתרון הוא ריקון קופות הגמל הנחשבות בעיני ה-IRS האמריקאי כ-PFIC ועל כן גוררות אחוז מיסוי גבוה מאוד; החסרון הוא לערב בן משפחה בהשקעה נדל"נית (הוא דרך אגב, מחפש להשקיע מאותה סיבה).


זהו בינתיים, אודה למחשבות בכלל, ובעיקר על רעיון הדירה להשקעה/ השקעות אלטרנטיביות לאזרחים אמריקאים (ראיתי גם שנכתב הרבה על הנושא בפורום).
 
בהצלחה רבה
נראה כי הדרך שלך נכונה ובריאה- כל הכבוד!!
מה לגבי ביטוחים- בריאות, תרופות שאינן בסל, שיניים, חיים, סיעודי, תאונות וכו׳..
יש לך ביטוח כלשהו ממנה שציינתי?
 
בהצלחה רבה
נראה כי הדרך שלך נכונה ובריאה- כל הכבוד!!
מה לגבי ביטוחים- בריאות, תרופות שאינן בסל, שיניים, חיים, סיעודי, תאונות וכו׳..
יש לך ביטוח כלשהו ממנה שציינתי?
בכללי אני לא מחסידי הביטוחים, ונמנעת לבטח מה שאני כנראה אוכל לשלם עבורו במקרה שיתרחש, אחרי שיתרחש.

יש לי כרגע ביטוח סיעודי פרטי.
אני שוקלת לצרף ביטוח תרופות שאינן בסל+ ניתוחים וטיפולים בחו"ל+ השתלות. עברתי על כמה הצעות אבל עוד לא השתכנעתי לחלוטין.
 
בכללי אני לא מחסידי הביטוחים, ונמנעת לבטח מה שאני כנראה אוכל לשלם עבורו במקרה שיתרחש, אחרי שיתרחש.

יש לי כרגע ביטוח סיעודי פרטי.
אני שוקלת לצרף ביטוח תרופות שאינן בסל+ ניתוחים וטיפולים בחו"ל+ השתלות. עברתי על כמה הצעות אבל עוד לא השתכנעתי לחלוטין.
צעד נבון
 
שלום לכולם,

הגיע הזמן לעדכון חודש אוקטובר:

הכנסות
הכנסה ממוצעת (נטו) – 12.7K. נשארה זהה
נוספה לי ירושה של 80K שהושקעה בתיק ההשקעות הדולרי.


הוצאות
ממוצע חודשי על הוצאות חיוניות (יוני-אוקטובר): 3.8K. עליה מפעם קודמת 3.4K.
ממוצע חודשי על הוצאות שאינן חיוניות (יוני-אוקטובר): 3.9K. עליה מפעם קודמת 3.1K.
סה"כ הוצאות: 7.7K

שני דברים העלו את ההוצאות שלי בתקופה האחרונה: האחד, טיפולים וטרינרים של הכלבה הנפלאה שעלו כ-3,000 ש"ח. השני, חופשות וטיולים בארץ ובחו"ל לאורך הקיץ ותקופת החגים.


אחוז חסכון
אחוז חסכון חודשי ממוצע: 40%. ירידה מפעם קודמת 48%.


נכסים
עו"ש: 7K
תיק השקעות דולרי (המרתי לש"ח לצורך הפירוט): 204K (עליה מ-125K ביוני כיוון שכולל את הירושה)
שתי קופות גמל להשקעה: 125.4K (עליה מ-120K ביוני כי אני מעבירה לשם כסף כל חודש)
קרן השתלמות: 34.1K (עליה מ-32.5K ביוני)
קרן פנסיה: 110.1K (עליה מ-103K ביוני)
קרן עבורי מנוהלת על ידי ההורים שלי:71.2K (עליה מ-70K)

סה"כ כולל הכל: 551,800 ש"ח
סה"כ ללא פנסיה וקרן מנוהלת על ידי ההורים: 370,500 ש"ח


התחייבויות / חובות

אין לי חובות או הלוואות כלשהן.

מטרות כספיות ארוכות טווח
חשבתי הרבה בחודשים האחרונים על משמעות הכסף בחיי והגעתי לכמה מטרות שאני רוצה לעבוד לקראתן. כרגע הן רשומות כעקרונות לפי סדר חשיבות (סוג של פירמידת הצרכים של מאסלו) ולא כוללות סכום כספי שאצטרך כדי להגשים את המטרה:
  • אני רוצה מספיק כסף להרגשת בטחון הישרדותי וחופש מלחצים כלכליים כדי שאוכל לקבל החלטות מהותיות ללא קשר לשיקולים כלכליים (דוגמא – לא להתפשר על עיר וסביבת מגורים רצויה בגלל קושי כלכלי בשכירות/ רכישת בית).
  • אני רוצה מספיק כסף להבטיח חיים בכבוד לפנסיה מגיל 60 (מה זה "חיים בכבוד"? אני בעיקר מסתכלת על הסבים והסבתות שלי ורואה שהם בגיל מתקדם אבל לא נאלצו להתפשר על רמת מגורים, אוכל, בריאות ותרופות, ויש להם כסף בצד להרבה בלת"מים כיוון שמאבדים יכולת לעשות דברים בעצמם).
  • אני רוצה מספיק כסף לכיסוי עצמי ומשפחתי במקרה של מחלות ו/או תאונות.
  • אני רוצה מספיק כסף כדי שאוכל לטייל בארץ ובעולם ולחוות מקומות חדשים (אחד ממהנאות הגדולות בחיים לדעתי).
  • אני רוצה מספיק כסף כדי להשאיר את האנשים שאני אוהבת עם גיבוי כלכלי אחרי לכתי.
כרגיל, אשמח לשמוע את המחשבות והתגובות שלכם.
 
אחוז חיסכון מאוד יפה.

שתי קופות גמל להשקעה: 125.4K (עליה מ-120K ביוני כי אני מעבירה לשם כסף כל חודש)
קרן השתלמות: 34.1K (עליה מ-32.5K ביוני)
קרן פנסיה: 110.1K (עליה מ-103K ביוני)
קרן עבורי מנוהלת על ידי ההורים שלי:71.2K (עליה מ-70K)

מפתיע ש*כל* מוצרי ההשקעה שלך עלו בתקופה הזו בהתחשב בירידות העולמיות... יכולה לשתף את ההתפלגויות באופן כללי? למשל אג"ח vs. מניות? אלא אם כן זה פשוט בגלל הפרשות יזומות מהעו"ש ולא בגלל ביצועי ההשקעה.
 
היי, אין לך קרן חירום והעו״ש די על הקצה. האם זה אומר שבשעת הצורך תמכרי מניות, אם למשל תצטרכי חלילה טיפול שיניים מעמיק / קנס גדול אחר?
 
אחוז חיסכון מאוד יפה.



מפתיע ש*כל* מוצרי ההשקעה שלך עלו בתקופה הזו בהתחשב בירידות העולמיות... יכולה לשתף את ההתפלגויות באופן כללי? למשל אג"ח vs. מניות? אלא אם כן זה פשוט בגלל הפרשות יזומות מהעו"ש ולא בגלל ביצועי ההשקעה.
תודה רבה.

כן, הסכומים עלו בגלל הפרשות יזומות- חלק מתלוש המשכורת וחלק יזום על ידי מדי חודש
 
היי כולם,

בעיכוב קל, סיכום שנת 2022 במספרים:

הכנסות
סה"כ הכנסות נטו ממשכורת השנה – 138,226 ש"ח

הוצאות
ממוצע שנתי על הוצאות חיוניות: 3,769 ש"ח
ממוצע שנתי על הוצאות שאינן חיוניות: 4,277 ש"ח

אחוז חסכון
אחוז חסכון שנתי ממוצע: 33%

נכסים
שווי נקי ינואר 2022 – 409,965 ש"ח
שווי נקי דצמבר 2022- 546,547 ש"ח

הרעיון לרכישת דירה להשקעה כרגע הוקפא. לא הרגשתי מספיק מחוברת לרעיון כדי לקחת על עצמי חוב של מליון/ מאות אלפי שקלים לטווח של עשרות שנים.
במקום זה התחלתי להתייעץ עם גורמי מקצוע ולחרוש את הפורום בניסיון להבין איך אזרחית ישראלית-אמריקאית יכולה להשקיע בלי לשלם סכומי עתק לרשות המיסים האמריקאית (ותודה ל"נשמות האבודות" הרבות בפורום שהביאו אותי עד הלום).

התכנית כרגע:
1. לפתוח תיק ב-IB (מקורי, אני יודעת).
היתרונות מבחינתי- יכולת קניית מוצרי השקעה שאינם מוגדרים כ-PFIC, התנהלות מהצד שלי עם שקלים ולא דולרים, והמרה ב-flat fee.

2. לרוקן את קופות הגמל להשקעה לעו"ש ומשם לתיק ב-IB.
כנראה שאשמור 20 אלש"ח בקופ"ג שיש לי בה דמי ניהול בתנאי "חבר", כקרן חירום שהיא שקלית ונזילה יותר, אבל אעביר אותה למסלול סולידי יותר.

3. להבנתי ולצערי, גם קרן ההשתלמות שלי נתונה למיסוי אמריקאי כבד. ארוקן אותה כשהיא תיפתח ב-2025 ואעביר לתיק ב-IB.

4. הסיכון שאני מוכנה לקחת בפרופיל ההשקעות שלי עומד על 70% מניות. אני עוד צריכה לעשות את החישוב של מה הסכום בפועל שאעביר להשקעה ב-ETF.

5. עוד לא הבנתי לחלוטין את נושא ההשקעה באג"חים. מתלבטת אם לסגור את יתרת הכסף (30% לא מנייתי) בפקדון בבנק ולהתמודד עם הנושא אחר כך (ואם אני כבר סוגרת כסף בפקדון, האם יש צורך גם לקנות אג"חים?)

6. לגבי ההשקעה עצמה, בגלל שכבר יש לי קרן מנוהלת נפרדת שמשקיעה בעיקר במניות אמריקאיות, הטיית תיק ה-IB תהיה בעיקר למדדים מחוץ לארה"ב בשביל פיזור גדול יותר (אבל דרך קרנות אמריקאיות בלבד).


השאלות הגדולות והדברים שאני עוד צריכה ללמוד:

1. האם קרנות השתלמות אכן ממוסות כ-PFIC? אני רואה דעות סותרות, אבל לא רוצה לקחת סיכון שכן במידה ואין תשובה ודאית.

2. תוך כמה זמן ניתן להנזיל קופ"ג להשקעה? האם אכן יכולה לשמש אותי כקרן חירום (ונניח אשתמש בכרטיס אשראי לכסות את העלויות upfront?) אני לא רוצה לאבד את תנאי ה"חבר" עם סגירת הקופה.

3. ללמוד את נושא ההשקעה באג"חים ולהבין אם היא עדיפה מבחינת בטחון+ תשואה, מלסגור את הכסף בפקדון בנקאי מנומנם.

4. אם אג"חים- אמריקאיות או ישראליות?

5. מס ירושה אמריקאי- מה ההשלכות עליי?

בכל מקרה לפני ביצוע, קבעתי כבר פגישה עם יועץ מיסוי אמריקאי שיעבור איתי ויוודא שאני לא עושה שטויות יותר מדי גדולות.


תודה לכולם, אשמח להערות והתייחסויות.
 
Back
למעלה