• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

סיפור על 3 אגורות שכמעט עלו לי 460 ש"ח

Rahash

משתמש בכיר
הצטרף ב
13/12/17
הודעות
1,293
דירוג
844
רציתי לשתף בסיפור קצת מצחיק וקצת עצוב שקרה לי עם קרן הפנסיה שלי.

ברשותי קרן פנסיה במיטב-דש. אני מתגורר בחו"ל ולא הפקדתי לקרן כבר מספר שנים טובות, כך שהסטטוס שלה הוא לא פעיל. אני לא מכוסה בביטוח אכ"ע, לא נגבים ממני כספים על ביטוחים ואני משלם רק דמי ניהול.

בתחילת השנה (ובעקבות קריאה מעמיקה כאן בבלוג ופורום) ביקשתי מהקרן להעביר את הכספים ממסלול ברירת המחדל למסלול מניות פאסיבי. הם ביקשו כל מני טפסים ואישורים (בעיקר כדי להעביר גם את כספי הפיצויים) ובסוף העבירו הכל לבקשתי.

בדוח הרבעוני גיליתי להפתעתי שבוצעה כביכול הפקדה של 0 ש"ח על ידי המעסיק האחרון שהיה לי בארץ, זה הפך את קרן הפנסיה לפעילה ועל כן נגבו ממני כספים על מרכיבי הביטוח של הקרן.
בשירות הלקוחות טענו בהתחלה שהמעסיק באמת העביר שלוש אגורות, המעסיק כמובן אמר שלא העביר כלום ובסוף הודו בשירות הלקוחות שמדובר בריבית פיגורים שעברה באיחור (whatever that means) ולכן הפכה את הסטטוס לפעיל. הנה השיחה הפנטסטית שהיתה לי בצ'אט עם נציגת שירות הלקוחות:

-------------------------------------------------------
[13:24] *נציגת שירות* :
אנסה להסביר

[13:26] *נציגת שירות* :
נכנס לך זיכוי עקב עיכוב בהעברה בין מסלולים--הזיכוי מבחינת המערכת מזוהה כהפקדה שעליה שילמת את הביטוח

[13:26] *אני* :
*נציגת שירות*, לפני שאת מסבירה, אנסה להסביר בעצמי: הסטטוס שלי בקרן הפנסיה אינו פעיל. אני לא מבוטח, ולא מעוניין להיות מבוטח. העברה בין מסלולי השקעה לא קשורה לסטטוס הפעיל או לא פעיל של הקופה. גם ריביות לא קשורות לכך. מכאן שכל גביה של דמי ביטוח הינה לא סבירה ומגיע לי שיחזירו לי את הכספים הללו
אם המערכת זיהתה את הזיכוי כהפקדה הרי שמדובר בטעות
טעות שלכם - לא שלי

[13:28] *נציגת שירות* :
הזיכוי מוגדר כתנועה אך הפך את הקרן פעילה ולכן נגבה הביטוח

[13:29] *אני* :
אבל ברור לך שזו לא אשמתי. אני רק העברתי כספים בין מסלולים, אין לזה קשר לביטוח או להיותה של הקרן פעילה או לא

[13:38] *נציגת שירות* :
זה לא עניין של אשמה -ריבית פיגורים נחשבת כתנועה ששומרת על הקרן כפעילה ולכן נגבה ממך הביטוח
וזה כבר מבטח אותך אם חלילה קורה משהו אתה יכול לתבוע אותנו על כך

[13:39] *אני* :
כמובן שזה עניין של אשמה. נגבו ממני 160 ש"ח בלי שביצעתי הפקדה באופן אקטיבי. מעבר בין מסלולים לא נחשב להפקדה.

[13:40] *נציגת שירות* :
המעבר עצמו לא, אבל הזיכוי של הריבית פיגורים כן

[13:40] *אני* :
הזיכוי לא רלוונטי. אני ביקשתי להעביר את כל הכספים ממסלול אחד למסלול שני. כל השאר זה פרוצדורה פנימית שלכם - איך, מתי, ריביות וכו

[13:41] *נציגת שירות* :
ברגע שיש איחור בהעברות עלינו לפצות על האיחור וזה נחשב כתנועה

[13:41] *אני* :
אבל אתם גרמתם לאיחור הזה
אתם יוצרים תנועה באופן מלאכותי ואז מרשים לעצמכם לגבות עליה דמי ביטוח - זה לא נראה לך אבסורדי?

[13:46] *נציגת שירות* :
שוב זאת לא תנועה באופן מלאכותי --היה איחור בהעברת המסלול ולכן זיכינו אותך הזיכוי החזיר את הקרן להיות פעילה ולכן אתה משלם את הביטוח אשר מבטח אותך

[13:47] *אני* :
כמובן שזו תנועה מלאכותית. כמו שאמרת לא הייתה הפקדה אקטיבית לתיק. כל דבר שהוא לא הפקדה אקטיבית הוא תנועה מלאכותית, בהגדרה

[13:47] *נציגת שירות* :
אנחנו איחרנו בהעברה ולכן אתה קיבלת זיכוי על העברה והיא נחשב כתנועה אשר מבטחת אותך

[13:48] *אני* :
אתם איחרתם, אתם זיכיתם, אתם חייבתם. איך זה הגיוני שבגלל טעות (איחור) שלכם אני נאלץ לשלם 160 ש"ח? באמת

[13:49] *נציגת שירות* :
זה זיכוי שנכנס לך לקרן הפנסיה שהחזיר את קרן הפנסיה להיות פעילה ולכן אתה משלם ביטוח

[13:49] *אני* :
אבל זה זיכוי שנגרם עקב טעות שלכם - איחור בהעברת הכספים. זוהי תנועה מלאכותית, בהגדרה

[13:49] *נציגת שירות* :
זאת לא תנועה מלאכותית בהגדרה זה כסף שנכנס לך לתוך קרן הפנסיה
ובסופו של דבר מבטח אותך

[13:50] *אני* :
זה כסף שהיה צריך להיות שם כבר קודם, אם לא הייתם מאחרים בהעברה שלו
*נציגת שירות*, אל תסובבי את זה כאילו זה לטובתי. אני לא מעוניין בביטוח.

[13:52] *נציגת שירות* :
זה אכן גם לטובתך , לצורך העניין אם חלילה יקרה לך מקרה ביטוחי על החודשים ששילמת ביטוח אתה תקבל
לכן אתה משלם ביטוח

[13:52] *אני* :
אני לא שילמתי ביטוח. אתם גביתם דמי ביטוח בגלל טעות בהעברת הכספים. אני מוכן לחתום על מסמך שמצהיר שאני מוותר על הכיסוי הביטוחי שהענקתם לי בניגוד לרצוני, בתמורה להחזרת הכספים שגביתם

[13:53] *נציגת שירות* :
גביית ביטוח נעשית אוטמטית -זאת גם התכלית של קרן פנסיה מקיפה
ברגע שיש תנועה ונכנסים כספים זה מבטח אותך

[13:54] *אני* :
*נציגת שירות*, אני מרגיש שאני חוזר על עצמי. אתם יצרתם תנועה מלאכותית. איחרתם בהעברת הכספים - העברתם אותם באיחור, ובכך יצרתם תנועה שאינה הפקדה. אתם לא רשאים לגבות ממני כספים על כך. רשות שוק ההון תסכים איתי, וגם בית המשפט יסכים איתי

[14:05] *נציגת שירות* :
אני רוצה לחזור אלייך עד מחר -יש לך מספר טלפון גם של חו"ל שאפשר להתקשר אליו?

[14:06] *אני* :
כן. 0*******
אני מקווה שאת רואה את האבסורד בכל הסיפור הזה. אם התשובה להחזר הכספים עדיין שלילית אני מבקש שיחזור אלי נציג/ה בכיר/ה

[14:10] *נציגת שירות* :
אני אבדוק ואראה מה אפשר לעשות -כעיקרון הפעולה נחשב כהפקדה שעליה אתה חזרת להיות עמית פעיל ולכן אתה משלם את הביטוח

[14:12] *אני* :
אחכה לראות מה תהיה התשובה. אבל לא אוותר על הכספים, וכמו שכתבתי במייל, אם לא תחזירו אותם אפנה לארכעות גבוהות יותר וגם אעביר את קרן הפנסיה לגוף אחר.

[14:13] *נציגת שירות* :
בלי כל קשר אני רוצה לבדוק ולתת לך הסברים לך אשמח שתיתן לך את ההזדמנות לחזור אלייך

[14:13] *אני* :
כמובן
-------------------------------------------------------

בנקודת הזמן הזו הגשתי כבר תלונה לרשות שוק ההון, לאחר כשבוע מיטב דש חזרו אלי והודיעו לי שהם מזכים אותי במלוא הסכום שהם גבו (אני מציין בצ'אט 160 ש"ח אך למעשה הם המשיכו לגבות ממני כספים גם בחודשים שלאחר הדוח הרבעוני, סה"כ 460 ש"ח, בגלל תנועה של שלוש אגורות).
 
לגבי הטעות שקרתה זה באמת אבסורד
אבל העניין האמיתי פה הוא התשובות של שרות הלקוחות שמתווכח איתך, הלקוח, במקום לנסות להקשיב ולרדת לשורש העניין, אולי לפנות למישהו/י שמבין/ה יותר. להתווכח עם הלקוח זה תמצית הישראליות בשבילי...
 
משעמם להם שם בשירות הצ'אט
 
ישר כח על שעמדת על שלך
זה לא היה מפסיק ב460 אילו לא היה עומד על שלו (אאלט לוקח שנה עד שחשבון נחשב לא פעיל).

לגבי הנציגה זה מאוד מוזר, כאילו היא אישית צריכה להחזיר את הכסף.
 
זה לא היה מפסיק ב460 אילו לא היה עומד על שלו (אאלט לוקח שנה עד שחשבון נחשב לא פעיל).

לגבי הנציגה זה מאוד מוזר, כאילו היא אישית צריכה להחזיר את הכסף.
יותר כמו שהיא ניסתה להתנער ממנו כדי שלא ייצר לה עוד עבודה.
 
יותר כמו שהיא ניסתה להתנער ממנו כדי שלא ייצר לה עוד עבודה.
ואז זה יצר לו עוד יותר עבודה. עכשיו היא צריכה לברר עם ממונה. ואז בכל מקרה הוא יגיד לה להחזיר את הכסף.
 
ואז זה יצר לו עוד יותר עבודה. עכשיו היא צריכה לברר עם ממונה. ואז בכל מקרה הוא יגיד לה להחזיר את הכסף.
אתה באמת חושב שיש לה סמכות להחזיר כסף בלי אישור של ממונה?
הרי "המחשב אמר" שצריך לגבות את הכסף, ולנציג זוטר (והרבה פעמים גם לבכירים יותר) אין סמכות להתווכח עם "המחשב"
 
נערך לאחרונה ב:
בלי קשר לשרות, נראה לי באג של המחשוב שלהם שרואה בריבית פיגורים הפקדה שהופכת את החשבון לפעיל.
מישהו רואה מצב שבו זה נכון?
 
בלי קשר לשרות, נראה לי באג של המחשוב שלהם שרואה בריבית פיגורים הפקדה שהופכת את החשבון לפעיל.
מישהו רואה מצב שבו זה נכון?
כשמצופה מנותני השירות לא להפעיל שיקול דעת, אין מי שיבחין בין פיצ'ר לבאג.
 
בנקודת הזמן הזו הגשתי כבר תלונה לרשות שוק ההון, לאחר כשבוע מיטב דש חזרו אלי והודיעו לי שהם מזכים אותי במלוא הסכום שהם גבו (אני מציין בצ'אט 160 ש"ח אך למעשה הם המשיכו לגבות ממני כספים גם בחודשים שלאחר הדוח הרבעוני, סה"כ 460 ש"ח, בגלל תנועה של שלוש אגורות).
סחתיין שפנית לרשות שוק ההון. כל הכבוד.

אבל העניין האמיתי פה הוא התשובות של שרות הלקוחות שמתווכח איתך, הלקוח, במקום לנסות להקשיב ולרדת לשורש העניין, אולי לפנות למישהו/י שמבין/ה יותר. להתווכח עם הלקוח זה תמצית הישראליות בשבילי...
זה ממש לא קשור לדעתי האישית, והטרוניה הזו על "שירות גרוע" ממש חסרת בשר.
עם כל הכבוד לשירות לקוחות בתור תחום עשייה/מקצוע באופן כללי, זו התכתבות בצ'אט. זה הפאקינג חארטה אאוריקה של דור האייפון המסומם.
למה בדיוק אתה מצפה?...
אני לא מצפה.
מה הלאה?... האם גם שירות ב- SMSים או בוואטסאפ נחשב שירות? אנחנו בטלגראס?
האם גם שירות בטוויטר עם עד 40 תווים כי לדור האינטרנט אין סבלנות לקרוא יותר תווים מזה, גם ייחשב שירות?
בשביל שירות אמיתי ורציני מדברים עם בנאדם. שומעים את הקול שלו, את היחס, את המקצועיות, את טון הדיבור והסבלנות, שומעים באזניים האם מדובר במישהו עם שכל וחדות מחשבה, תבונה ורגישות או שמדובר באהבל חסר סבלנות עובד סף מינימום ממורמר. ואם רואים שהוא לא העיפרון הכי חד בקלמר בטלפון, אז מבקשים ממנו להעביר לנו את המנהל שלו... ואם רוצים תיעוד מסודר אז לפחות מיילים.
שירות רציני הוא משחק של 2 צדדים - גם האדם שמבקש את השירות צריך לקחת את קבלת השירות ברצינות. לדעתי צ'אט זה לא רציני. אבל זה אולי כי אני זקן טרחן... להתכתב בצ'אט עם בובה על חוט-מקלדת לא נקרא בעיניי לקבל שירות ולכן גם אם התגובות של הבוט האנושי הן גרועות לא הייתי זוקף זאת לחיוב כשרות גרוע של "החברה" או של הנציגות האנושית בכלל.
וזה לא שאני מגן על כבודה של מיטב דש האדישה שעדיין לא הכניסה לי 6 הפקדות שלמות שחונות איפשהוא בקרן הפנסיה, שביצעתי ב- 09.09.2018, תאמין לי שאם כבר האינטרס שלי הוא להתלונן עליהם גם.

כשמצופה מנותני השירות לא להפעיל שיקול דעת, אין מי שיבחין בין פיצ'ר לבאג.
בול.
כל פעם שנכבדי הפורום פה מתלוננים על שירות, אני מתפלא שהם לא יודעים שמי שעובד כנותן שירות בחברות הפיננסיות זה אנשים רגילים מתחת לממוצע או ממש על הממוצע, שלא מגדילים ראש כמעט אף פעם ושכנראה שלא מוצאים עבודה טובה יותר... עם כל הכבוד. אני מכיר 2 נותני שירות כאלו באופן אישי (אחת בביטוח ישיר, ממוצעת מאוד ומטה, והשני במיטב דש טרייד שמת לברוח משם ועושה את המוטל עליו בצורה מאוד לא שירותית ולא 1 קלוריה יותר).
 
נערך לאחרונה ב:
@ביולוג ירושלמי לגבי טלפון/צ׳אט/מייל:
בגלל שאני גר בחול זה לא כל כך פשוט בשבילי להתקשר לארץ, ובתכלס, הנציגים בצ׳אט עונים תוך כמה שניות ובטלפון קרה שחיכיתי עשר דקות או יותר. מייל פשוט מסורבל מדי. אני שולח, ואז אחרי יומיים שלושה מקבל תשובה, שולח תשובה שלי ומחכה עוד יומיים שלושה (תאר לך רגע כמה זמן היה לוקח לנהל את כל ההתכתבות הזו במיילים).
 
בגלל שאני גר בחול זה לא כל כך פשוט בשבילי להתקשר לארץ, ובתכלס, הנציגים בצ׳אט עונים תוך כמה שניות ובטלפון קרה שחיכיתי עשר דקות או יותר. מייל פשוט מסורבל מדי. אני שולח, ואז אחרי יומיים שלושה מקבל תשובה, שולח תשובה שלי ומחכה עוד יומיים שלושה (תאר לך רגע כמה זמן היה לוקח לנהל את כל ההתכתבות הזו במיילים).
האמת, שבמצב כזה שירות בצ'אט הוא מעולה בשבילך! זו דוגמא מעולה מדוע טוב שיש שירות כזה.
אגב, תודה על ההסבר, אבל אני לא הערתי לך על למה השתמשת בו... אני רק הערתי שבטח (בפועל, לא מה אידיאלי או אופטימאלי) אי אפשר לצפות משירות בפלטפורמה שכזו להרבה.
בעצמך הדבקת לנו שיחה שאני לא חושב שהיא משהו שונה ואחר לחלוטין מרמת השירות שם.
וזה לא יעזור אם מישהו יכתוב עכשיו שוואנגרד נותנים בצ'אט שירות מדהים, מעולה, סקסי ויעיל.
 
אני רק הערתי שבטח (בפועל, לא מה אידיאלי או אופטימאלי) אי אפשר לצפות משירות בפלטפורמה שכזו להרבה.
אני לא חושב שבטלפון תקבל שרות טוב יותר מאשר בצ'ט.
בסופו של דבר זה אותם אנשים (או אותו סוג של אנשים). לפחות עבור מי שעובד בצ'ט יש דרישת סף של ידיעת קרוא וכתוב.

ואם אתם חושבים ששרות לקוחות בארץ הוא גרוע, תנסו פעם לקבל שרות מחברה אמריקאית.
לפחות בארץ יש מידי פעם איזה פקיד שמסוגל לחשוב בעצמו. בארה"ב אפילו המנכ"ל לא תמיד יכול לעשות משהו ש"המחשב" לא מאשר.
 
לא מצפה שהנציג ישלוט בכל החומר (אידיאלית כן, אבל מעשית לא) אבל למה להתווכח בלי סוף עם הלקוח ?
אז שהנציגה לא תתווכח :lol:
מה אתה יכול לעשות? מה אתה יכול לשנות? מה ההצעה האופרטיבית שלך?...

אני לא מצדיק את הנציגה המעיקה והגרועה, ואני גם לא מצדיק את החברה שמעסיקה כאלו אנשים.
אני טוען שלפחות מבחינתי שירות צ'אטי-אינטרנטי שכזה לא מעיד ולו במאום על החברה שמספקת אותו כי הפלטפורמה מסורסת מלכתחילה. החברה שמספקת שירות שכזה מגיבה תפעולית ללקוחות שמצפים שיהיה שירות מסורס שכזה כי הוא נפוץ ולכולם פתאום יש, ושירות בצ'אט זה מגניב וטכנולוגי ומא-דהים והצעירים עפים על זה כי הם שכחו איך לדבר בכלאפון אלא רק וואטצאפ כל היום, וזה מה שהם הלקוחות רוצים שיהיה ורוצים לקבל, ולכן הוא שם... אפילו אם שירות צ'אטי הוא מעצמו ברמה נמוכה מאוד, אפילו אם לא בוגרי תואר שני במימון וכלכלה מאונ' ת"א יושבים מעבר למסך באיזה חדר אפל בטירת הכרמל או משרד פלואורסנטי ביקנעם (אני לא בטוח שמרכזי השירות הללו נמצאים באיזור המרכז), העיקר שההשירות המסורס הזה יהיה שם, אפילו שהוא גרוע מלכתחילה, וזה לבקשת הלקוח כי האמריקאים החליטו שהלקוח תמיד צודק (הוא לא! אין דבר כזה תמיד!).
אני לא הייתי פוסל את מיטב דש וגם אף אחברה אחרת על שירות צ'אטי שכזה מנציגה מתוסבכת עם עצמה שלא בטוחה איך לענות כי המחשב לא עולה לה, ואין לה מה לעשות עם השורות שהבנאדם מקליד לה על המסך.
אני פשוט מסתכל למציאות בעיניים, אחד על אחד, וסבור שאנשים סבירים ומעלה יודעים שקבלת שירות מעולה וממצה בפלטפורמת הצ'אט לבעיה סבוכה מעבר להקלדת שם הלקוח בשורת הצ'אט זה משהו שכנראה יהיה היוצא מן הכלל ולא הכלל.
אני עתיק וטרחן. כזה אני, זה הכל. מאלו שכשהם לא מתעלמים או לא מדחיקים אז מנסים להשתדל להסתכל למציאות בעיניים, לא יותר... אם מישהו חושב אחרת, הוא מוזמן לפנות לקבלת שירות רק דרך צ'אטים, SMSים, או טוויטר.
אין פה וויכוח, אלא רק דעה אישית, שבעקבותיה אני טוען שאין למה לצפות יותר מדי במקרה הזה ואחרים, ולכן ההתלוננות היא במקומה, אך היא בסופו של דבר רק פריקת לחץ ולא משהו מעשי שניתן לשפעל אותו לכדי פעולה... ובגלל שזו רק התלוננות לפריקת לחץ, אז אני טוען חד משמעית שעדיף לכל מי שבאמת רוצה שירות שידע גם איך לקבל אותו ויכוונן לשוחח בטלפון אם רוצים משהו מעבר לשורות מקלדת מתחמקות מאיזה נציג שיושב מול צ'אט, לא שומע ולא רואה את הבנאדם שאותו הוא אמור לשרת, ועל הדרך רואה איזה משהו גם בכלאפון תוך כדי.
פסקה שלמה על למה לדעתי שירות צ'אטי הוא חארטה גמורה מלכתחילה ולמה הוא שם רק כי לקוחות שלא מבינים כלום בקבלת שירות דורשים שהוא יהיה שם בעולם המודרני שהטכנולוגיה אנסה לו את התאים האפורים (מלבד מקרים כמו לקוחות שגרים בחו"ל ומעדיפים שלא לקבל שירות במיילים).
 
שירות צ'אטי הוא חארטה גמורה
בחודש האחרון יצא לי לעשות הרבה סידורים וכל פעם שהתאפשר לי - השתמשתי בשירותי צ'אט.
זה יעיל, זמין, מהיר ונדיר שיש זמן המתנה.
כמו כן ניתן לעשות דברים אחרים במחשב בזמן הזה כך שזה לא זמן מת שאתה חייב להיות דבוק לסלולרי ולהקשיב למוסיקה גרועה.
הדבר נכון כפליים כאשר אתה צריך שירות מגופים בחו"ל שאינם דוברי עברית ושהשיחה אליהם עולה כסף.
 
בחודש האחרון יצא לי לעשות הרבה סידורים וכל פעם שהתאפשר לי - השתמשתי בשירותי צ'אט.
זה יעיל, זמין, מהיר ונדיר שיש זמן המתנה.
נפלא! טוב לשמוע ואני שמח שיש את האפשרות הזו. ברצינות. אני ממש ממש לא נגד זה אם כך משתמע ממה שאני כותב.
שירות צ'אטי מגופים מחו"ל זו כבר אופרה אחרת. לא נערבב לרגע בשר וחלב.
השתמשת בשירותי צ'אט בארץ?
אתה מרוצה?
האם הבעיות שלך קלילות יחסית ואדמינסטרטיביות או סבוכות וכאלו שמצריכות טיפול מעבר לאגבי?
 
השתמשת בשירותי צ'אט בארץ?
כן, חבל שיש מעט כאלו.

אתה מרוצה?
כן

האם הבעיות שלך קלילות יחסית ואדמינסטרטיביות או סבוכות וכאלו שמצריכות טיפול מעבר לאגבי?
בעיה די קלה, גם בוט היה יכול לעשות את העבודה ולכן אני שמח שלא הייתי צריך לשרוף 10-30 דקות בהמתנה בשביל שאלה פשוטה.
בכל פעם שהבעיה הייתה מסובכת, השתמשתי בטלפון, גם לחו"ל, אז אני מבין על מה אתה מדבר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
O סיפור על דירת עמידר נדל"ן 6
י סיפור חיינו יומני מסע אישיים 52
איליה סיפור על משיכת רצף פיצויים או הדיסוננס בין האנשים במערכת למערכת עצמה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 19
נ אי שם במזרח אירופה - סיפור בדיוני בהמשכים פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 24
S סיפור על מכירת בית נדל"ן 34
מ סיפור הכניסה שלי להייטק (ואיך הכפלתי משכורת פי 5 בשנתיים) יומני מסע אישיים 61
מ סיפור חיים יומני מסע אישיים 54
A התייעצות על סיפור הזוי שקרה לי שוק ההון 9
S סיפור תאורטי על אדם שהלך לאיבוד בים המידע שוק ההון 15
Rahash סיפור שמח שכמעט היה עצוב מאוד שוק ההון 4
מ סיפור קטן ואופייני על 278.61 ש"ח צרכנות פיננסית 20
ב סיפור שאינו נגמר עם אי.בי.אי - הלמן אלדובי צרכנות פיננסית 9
amit סיפור מטורף על השקעה באופציות שוק ההון 3
ranv הפקדות לקהש רגילה וההעברת צבירה פעם ב ל ira או קניה חודשית (+סיפור ) צרכנות פיננסית 1
H סיפור העברת מניות ל Interactive Brokers צרכנות פיננסית 8
ה סיפור המסע של המתמיד יומני מסע אישיים 53
F הסבר בבקשה על פער בין 1159193 שנסחרת ב7310 אגורות לבין IUIT שנסחרת ב-20.99 דולר? שוק ההון 2
yossik חידוש פנסי רכב ב 5 אגורות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 13
1337justme טיפול לרכב שכמעט ולא נוסע מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 34

נושאים דומים

Back
למעלה