• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הרצון ליציאה לפנסיה יורד עם הגיל. הרוב לא רוצים לפרוש

רועי10

משתמש רשום
הצטרף ב
27/4/15
הודעות
15
דירוג
26
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001098623#fromelement=hp_folders_3266

מעניין שככל שמתבגרים, כך רוצים לפרוש פחות.
אנראה שבגיל 60, שכבר לא צעירים, אין ילדים שתלויים בך, אין את האנרגיות של אדם צעיר לטייל כל יום לצאת ו"לכבוש" את העולם. סתם להשאר בבית נראה משעמם ואנשים רוצים לעבוד מתוך רצון להיות חלק ממשהו.
 
סתם להשאר בבית נראה משעמם ואנשים רוצים לעבוד מתוך רצון להיות חלק ממשהו.
רוב האנשים שאני מכירה בגילי ויותר, מיובשים כמו צנוניות. זה מה שעושה עבודה יומיומית במשך שנים רבות כל-כך לנפש האדם. אז מה הפלא שאתה לא רוצה לבלות בחברת עצמך?
 
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001098623#fromelement=hp_folders_3266
אנראה שבגיל 60, שכבר לא צעירים, אין ילדים שתלויים בך, אין את האנרגיות של אדם צעיר לטייל כל יום לצאת ו"לכבוש" את העולם. סתם להשאר בבית נראה משעמם ואנשים רוצים לעבוד מתוך רצון להיות חלק ממשהו.

נראה לי דוקא הפוך. חלק ניכר מבני ה- 60 פלוס שאני מכירה הם בכושר שיא. ספורט יומיומי, בלי ילדים ובשיא הקריירה שלהם ובשיא התנאים הסוציאלים. אני מכירה כמה וכמה, כולל בתפקידים סופר בכירים, שיוצאים לחודש חופש בשנה (תמיד על החגים, אבל בכל זאת..) כובשים יעדים אקזוטיים וגם עושים המון בארץ. אפילו אם עוזרים עם הנכדים, מהר מאד הנכדים גדלו והם מצטרפים לטיולים עם הסבים בחו"ל. אפילו שמעתי על מישהו שהצטרף לטיול תרמילאים של נכדו... יש להם ימי חופש במספר שיא, הם כבר לא פוחדים מפיטורים וגם לא מ"מה יגידו", לא חושבים על קידום ובגדול, כבר התברגו לעבודה שמעניינת אותם. אלה ממש לא כוכבי/עבדי ההייטק של גילאי העשרים והשלושים. בין אלה שאני מכירה, יש כאלה שבן הזוג אולץ לפרוש, מבלה ו"כובש את העולם" ואילו הם רוצים להשאר בעבודה אפילו באופן חלקי.
כמובן, שזה בעיקר נכון לעובדי צווארון לבן במשרות יחסית בכירות. במשרות הפחות בכירות, יש גם משמעות כלכלית עמוקה להחלטה להמשיך לעבוד, מה שגם צוין בכתבה.
@בת העמק , אני דוקא רואה מכל הסוגים. כנראה שאת במקום הלא נכון או בחברה הלא נכונה... בבנין שלי, זוג חמוד, התחילו לרקוד טנגו בגיל 60+. הגבר בכלל נראה בן 50, התפלאתי לשמוע שהוא בפנסיה. הוא עושה ספורט כל בוקר, אז שאלתי אם זה לא מפריע לעבודה... אנשים כל כך פעילים בגילאים האלה, שאני מרגישה מיובשת בעצמי D:
 
אני לא בטוח aאפשר להסביר את העליה ברצון לפרישה מאוחרת בארה"ב רק בגלל העדפת ההרגל של לעבוד או "שיעמום", גם הצטמקות החסכונות עקב משבר 2008 והחששות לגבי השווקים דוחפים אנשים להמשיך לרצות לעבוד ולחסוך (אני ראיתי כתבות על זה לפי מספר שנים)
לא ברור כמובן מה הגורם הדומיננטי , אם יש גורם אחד .
 
נערך לאחרונה ב:
@Lali נכון, אלה לא כוכבי/עבדי ההי-טק אלא פרזיטי המגזר הציבורי - מה שאת מתארת...
 
מובן, שזה בעיקר נכון לעובדי צווארון לבן במשרות יחסית בכירות. במשרות הפחות בכירות, יש גם משמעות כלכלית עמוקה להחלטה להמשיך לעבוד, מה שגם צוין בכתבה.
@בת העמק , אני דוקא רואה מכל הסוגים. כנראה שאת במקום הלא נכון או בחברה הלא נכונה...
אני אמנם לא שייכת לצווארון הלבן אבל (לצערי) חלק גדול מחבריי כן. אולי כשאת *מסתכלת* עליהם, זה נראה לך מלא חיים ואפילו מעורר קנאה אבל הם די משועממים ומשעממים בסה"כ. גם התחביבים שלהם בדרך כלל לא יוצאים מחוץ לגדרות הטרנדי-קונבנציונאלי.
פורשת שמפתחת בלוג חינוכי כתחביב ומתנדבת אצל קשישים ולומדת (ניחוש, מחשבים) זה משהו שקשה לי לדמיין אצל חובבי "להתנהג כמו צעיר" המזדקנים.
 
@Lali נכון, אלה לא כוכבי/עבדי ההי-טק אלא פרזיטי המגזר הציבורי - מה שאת מתארת...
ממש לא נכון. חלקם עובדים במקומות עבודה ציבוריים אבל חלקם לא. בכל מקרה, לא כל מי שעובד במגזר הציבורי הוא פרזיט, בעיני, אבל נראה לי שלא נסכים על כך.
@בת העמק לא יודעת :) מי אמר שטרנדי קונבנציונלי זה בהכרח משעמם? בכל מקרה, אחת דוקא פעילה במאגמה צלנג'. זה קונבנציונלי? אחרת פרשה ונסעה פעמיים לאנטרקטיקה (טענה שפעם אחת לא מספיקה כדי להפנים). אחר למד סקי, נוסע לעשות סקי קבוע עכשיו. זוג אחר נסע לפטגוניה לעשות טרקים. אחד בכלל הפך למדריך טיולים בחו"ל. יש כמובן גם כאלה שסתם יש להם מינוי לסינמטק, פינו לעצמם זמן לאמנות ותחביבים דומים (ואפילו פתחו בלוג חינוכי בנושא הזה...), מתנדבים במרכזים לקשישים (כלומר בערך עשרים שנים מבוגרים מהם). חלק לומדים ידיעת הארץ והיסטוריה ויש להם חוג מטיילים ומבלים. מישהו השלים תואר ראשון במדעי הרוח בנוסף למקצוע הראשי שלו. אז יכול להיות שהם משועממים ומשעממים בעיניך, אבל בעיניהם הם חיים טוב, וזה מה שקובע, לא? בכל מקרה, מכיוון שהשאלה המקורית היתה מדוע לאנשים להמשיך לעבוד, אז לדעתי, אם לאנשים יש עבודה שמעניינת אותם, למה להם להפסיק? גם תחביב וגם מקבלים כסף, לא?

וכדי להוסיף, אני ממש מקווה שאת טועה, אחרת מה שמחכה לי הוא עגום ביותר. :'(
 
בכל מקרה, מכיוון שהשאלה המקורית היתה מדוע לאנשים להמשיך לעבוד, אז לדעתי, אם לאנשים יש עבודה שמעניינת אותם, למה להם להפסיק? גם תחביב וגם מקבלים כסף, לא?
אם זה המצב, אני לגמרי מסכימה איתך. לגבי התחביבים שסיפרת כאן, אני לא טוענת שהם משעממים. אני אומרת שרוב חבריי המבוגרים משעממים ומשועממים. כולל אלה שנוסעים 5 פעמים בשנה לחו"ל ואלה שרצים מרתונים. זה נראה לי לפעמים שהם מפחדים שאם רק ישבו קצת בשקט אז המוות יתקרב אליהם מהר יותר.
 
. אני אומרת שרוב חבריי המבוגרים משעממים ומשועממים.
איך את רואה את זה בא לידי ביטוי? האם הם מבטאים את ההרגשות שלהם? או שאת מבינה את זה מתוך ההתנהגות שלהם? או משהו אחר?
 
איך את רואה את זה בא לידי ביטוי? האם הם מבטאים את ההרגשות שלהם? או שאת מבינה את זה מתוך ההתנהגות שלהם? או משהו אחר?
הם חברים שלי. אני שותפה לשיחות אז אני יודעת על מה בוחרים לדבר ומה מעניין אותם. בעיקר אני מזהה הרבה פחדים: מעוני, פיטורין, מחלות, מוות.
זה, לדעתי, מוביל לחיים פחדנים.
 
הם חברים שלי. אני שותפה לשיחות אז אני יודעת על מה בוחרים לדבר ומה מעניין אותם. בעיקר אני מזהה הרבה פחדים: מעוני, פיטורין, מחלות, מוות.
זה, לדעתי, מוביל לחיים פחדנים.

את יכולה לפרט יותר למה הכוונה בעינייך, ב'חיים פחדניים'?
איך נופלים למוקש הזה? איך יוצאים ממנו? מה מאפיין אנשים שחיים בפחד? למה כדאי לתת דגש אם רוצים להיגמל מהפחד הזה?

אם אני לא טועה, @בת העמק הבטחת פעם שתשתפי אותנו איך למדתם לחיות חיים נטולי פחד, בשונה ממרבית בני גילך. אולי הגיע הזמן?

מקווה שאני לא מסיטה את הנושא. אם את חושבת שכן, אפשר כמובן לענות בשירשור נפרד...
 
מעניין שככל שמתבגרים, כך רוצים לפרוש פחות.
זה לא מה שכתוב שם. כתוב "ממשיכים לעבוד" ולא "רוצים לעבוד". כתוב "אומרים שלא יפרשו בגיל 65" ולא כתוב אם זה מרצון או אילוץ..

**עריכה**: @עש לילה הקדים אותי.
 
בעיקר אני מזהה הרבה פחדים: מעוני, פיטורין, מחלות, מוות.
זה, לדעתי, מוביל לחיים פחדנים.

יש כאלה שהפחד גורם להם להשאר באזור הנוחות ויש אנשים שפשוט אין להם חלומות יוצאי דופן.

רק אתמול עובדת שבחופשת מחלה ארוכה אמרה למנהל כמה משעמם לה ושבא לה לחזור לעבודה כאילו זה מושא גאווה...
 
העניין הוא אחר, הקטע הוא שכולם רקובים וכולם מלפפונים חמוצים (כן, גם אם הם טסו לאנטרטיקה או מתנדבים בבית אבות, או שיש להם תחביב ממש מקורי נוסף). הקטע הוא שככל שמזדקנים רוב האנשים כבר לא מתלהבים באמת, לא מחייכים באמת, כלואים בבית הסוהר המחשבתי של עצמם ללא שום השראה או יצירתיות. אבל דבר אחד נשאר נחוץ - להרגיש חשובים, בינם לבין עצמם ובינם לבין הסביבה. אז אנשים מפתחים זהות בין ה'אני' לבין העיסוק. במיוחד בכירים. אני מנהל, אני מניע מהלכים, אני מחליט, יש מלא כפופים לי, אני מוכשר לאללה בתחומי וכן הלאה. אם יזנחו את כל זה ישאר רק המלפפון החמוץ. עם המעמד לפחות יש יוקרה חברתית, ישאלו אותך שאלות בשיחות סלון ואתה תענה ברוב חשיבות והדר תשובות נורא חכמות ותרגיש חשוב. זה מגניב להם כי לא נשאר הרבה זולת הזיוף. ממרומי גיל 60 פתאום מרגישים נורא מחוברים לאדם הנורמטיבי, העובד, החכם, השקול והמחושב שלדידם הפכו להיות, הם כבר שכחו את הילד שרוצה רק לחיות באמת, כי אין להם את היכולת הזו כבר.
 
הם חברים שלי. אני שותפה לשיחות אז אני יודעת על מה בוחרים לדבר
אוקיי, תודה רבה.

ויש אנשים שפשוט אין להם חלומות יוצאי דופן.
אני חושבת שכשמדובר בחברים שלך את יכולה להבדיל בין מרוצים מחיים בינוניים (שאגב אין בזה רע לדעתי) לבין שעמום, שבדרך כלל מסתיר מתחתיו איזה חוסר נוחות משולב בחוסר רצון להתעמת ולנסות לפתור אותו. כך לפחות זה אצלי כשאני משועממת, ואני רואה הרבה אחרים שאצלם זה גם כך.
 
ככל שמזדקנים רוב האנשים כבר לא מתלהבים באמת, לא מחייכים באמת, כלואים בבית הסוהר המחשבתי של עצמם ללא שום השראה או יצירתיות
לא בקטע דתי, אני פשוט לא מוצא מילים טובות משלו:
עַד אֲשֶׁר לֹא יָבֹאוּ יְמֵי הָרָעָה וְהִגִּיעוּ שָׁנִים אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵין לִי בָהֶם חֵפֶץ. עַד אֲשֶׁר לֹא תֶחְשַׁךְ הַשֶּׁמֶשׁ וְהָאוֹר וְהַיָּרֵחַ וְהַכּוֹכָבִים וְשָׁבוּ הֶעָבִים אַחַר הַגָּשֶׁם. בַּיּוֹם שֶׁיָּזֻעוּ שֹׁמְרֵי הַבַּיִת וְהִתְעַוְּתוּ אַנְשֵׁי הֶחָיִל וּבָטְלוּ הַטֹּחֲנוֹת כִּי מִעֵטוּ וְחָשְׁכוּ הָרֹאוֹת בָּאֲרֻבּוֹת. וְסֻגְּרוּ דְלָתַיִם בַּשּׁוּק בִּשְׁפַל קוֹל הַטַּחֲנָה וְיָקוּם לְקוֹל הַצִּפּוֹר וְיִשַּׁחוּ כָּל בְּנוֹת הַשִּׁיר. גַּם מִגָּבֹהַּ יִרָאוּ וְחַתְחַתִּים בַּדֶּרֶךְ וְיָנֵאץ הַשָּׁקֵד וְיִסְתַּבֵּל הֶחָגָב וְתָפֵר הָאֲבִיּוֹנָה כִּי הֹלֵךְ הָאָדָם אֶל בֵּית עוֹלָמוֹ וְסָבְבוּ בַשּׁוּק הַסֹּפְדִים. עַד אֲשֶׁר לֹא יֵרָתֵק חֶבֶל הַכֶּסֶף וְתָרֻץ גֻּלַּת הַזָּהָב וְתִשָּׁבֶר כַּד עַל הַמַּבּוּעַ וְנָרֹץ הַגַּלְגַּל אֶל הַבּוֹר. וְיָשֹׁב הֶעָפָר עַל הָאָרֶץ כְּשֶׁהָיָה וְהָרוּחַ תָּשׁוּב אֶל הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נְתָנָהּ.
 
@בת העמק גם אני אשמח לשמוע תובנות שלך, גם אם לא תורה שלמה וסדורה..

@Rachel בתור פחדנית מלידה, שאוהבת שגרה, פוחדת מסיכונים, ומתמהמהת מאוד עם שינויים,
אני יכולה לדבר ספציפית על הפחד מפיטורין ומעוני, שהיו אצלי קבוע בעבר (כחלק ממגוון פחדים..) שנעלמו לגמרי כתוצאת לוואי של מעבר לחיים פשוטים.
בכל עבודה בשכר מינימום אפשרי לי לקיים חיים טובים כמו היום ועוד לחסוך קצת..
לא שזה הופך את החיים למושלמים, כי עולים רגשות אחרים למשל של חוסר סיפוק, שלפני כן לא היה להם מקום.. בכל אופן, נעים להשתחרר מכמה פחדים, ועוד ככה במקרה.
 
חייבים לטייל בעולם ולעשות באנג'י כדי להיות מעניינים?
אפשר גם להמשיך לעבוד כי זה נחמד וכי הבית ריק וכי וטוב לראות אנשים ולהפעיל את המוח.
למה לא? נתחיל לשפוט את הריקנות שיש או אין לאחרים? את תחושת הסיפוק שלהם? את הפחד מהמחר?

הנקודה שתמיד חוזרים אליה היא הבחירה. כל עוד מתבצעת בחירה מושכלת ולא מרוץ אחר הצריך והמה יגידו - סבבה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה הון עצמי נמוך אל מול הרצון להשקיע שוק ההון 5
ג תרחישים ליציאה ממשבר הקורונה, והשלכות לשוק ההון אוף טופיק 13
T האם מס על הפקדות גבוהות לפנסיה של המעסיק אמור להיות מחושב בצורה שנתית או חודשית? מיסים 7
N הפקדה עצמאית לפנסיה ממלגת דוקטורט פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
T כדאיות העברת כספים מקופת גמל לפנסיה כללית? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 22
צ עצמאי האם להפקיד לפנסיה את המינימום ושאר הסכום בגמל להשקעה או רעיון אחר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
מ מיסוי - הפקדות לפנסיה מול הפקדה לקופת ג בניהול אישי מיסים 1
L מנורה כגוף מבטח לפנסיה, גמל והשתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
N פיצול לפנסיה פעילה ולא פעילה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
M תשלום מעביד לביטוח אובדן כושר עבודה - האם אפשרי גם חלק השכר שמופנה לפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
Z האם ניתן לקבל הטבות מס בשל הפקדות לפנסיה מהמס ששולם על רווח הון בשוק ההון? מיסים 14
Z זיכוי וניכוי מרווח הון בשל הפקדה לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
T פרישה מוקדמת - האם להמשיך להפקיד עצמאית לפנסיה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 39
ttmoon הפסקת ביטוח מנהלים ומעבר לפנסיה משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 24
נ כמה כסף צריך חוסך לפנסיה בהתאם לגילו פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
K כיצד להתייחס לפנסיה תקציבית בתיק השקעות שוק ההון 35
ס קיזוז רווח הון כנגד הפקדה עצמאית לפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
I למה הייטקיסט צריך להפקיד לפנסיה בגיל בוגר יותר ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 28
X אבא שלי יוצא לפנסיה התפתחות אישית 7
א למכור RSU עכשיו או לחכות לפנסיה ולחסוך מס שוק ההון 3
J התלבטות בנוגע למשיכת כספי פנסיה בצורה חד פעמית לפורש לפנסיה עקב הכנסות אחרות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 27
B תשלום מס הכנסה על הפרשות לפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
D שאלות בנוגע לפנסיה וביטוח לאומי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
AbuNafha השלמת הכנסה מביטוח לאומי לאחר פרישה לפנסיה, והורשת קרן הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 39
ו כיצד מחשבים את מספר הקסם להפרשה לפנסיה כעוסק פטור? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ס בן 27 שמתחיל לחסוך לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ח גובה שכר להפרשה לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
י הפרשה מקסימלית לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
י הטבות מס בהפקדות לפנסיה שמעל המינימום פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
L למה לא? הפרשה גדולה מוקדמת לפנסיה אוף טופיק 12
ש חובת הפרשה לפנסיה מעל התקרה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
C הפקדה לפנסיה וקה"ש בחופשת לידה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
deussex אחוז הפקדה 7% לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ב היי שלום,אני בן 57,מעוניין להפקיד סכום הוני,בכדי ליצור לי קיצבה לפנסיה מגיל 60. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 23
י החזר מס בגין הפקדות לפנסיה מיסים 6
M אופטימיזציה של הפרשות לפנסיה - עוד פוסט עם טוויסט? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
ג הפקדות רטרואקטיביות לפנסיה - מי מממן את הפרשי התשואה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
A שכיר: כדאיות הפרשה לפנסיה על בונוס ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ו טופס "סוכן זר" בהקשר לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
P אכ"א בתקופה שמעסיק לא הפקיד לפנסיה חודשים רבים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
תפוזינה האם כדאי להפריש לפנסיה בשביל קצבת שארים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
A יציאה לפנסיה בגיל פרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
F אפיקי השקעה נוספים עבור חיסכון לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
Homer המשך הפרשה לפנסיה גם לאחר עצמאות כלכלית פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 16
O יציאה לפנסיה לפני גיל 67 - מספר שאלות מטופשות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
T הפרשה מעבר לתקרה לפנסיה משלימה או לגמל ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
ד האם להגדיל הפרשות לפנסיה ולקה"ש? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
I הפרשה מעל התקרה לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
M התייעצות לבחירת מסלול מעל תקרת הפקדה לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
Homer ישראלי תושב חוץ מפקיד לפנסיה בארץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0

נושאים דומים

Back
למעלה