• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הלוואות עמית לעמית בארץ

האם אתם מרוצים מהלוואות p2p

  • השקעתי ב eloan וכן

    הצבעות: 1 0.3%
  • השקעתי ב eloan ולא

    הצבעות: 27 8.3%
  • השקעתי בטריאה וכן

    הצבעות: 33 10.2%
  • השקעתי בטריאה ולא

    הצבעות: 15 4.6%
  • השקעתי בבלנדר וכן

    הצבעות: 10 3.1%
  • השקעתי בבלנדר ולא

    הצבעות: 13 4.0%
  • השקעתי ב btb וכן

    הצבעות: 22 6.8%
  • השקעתי ב btb ולא

    הצבעות: 12 3.7%
  • השקעתי באחר וכן

    הצבעות: 4 1.2%
  • השקעתי באחר ולא

    הצבעות: 0 0.0%
  • לא השקעתי ושוקל בחיוב

    הצבעות: 70 21.5%
  • לא השקעתי ולא מתכנן

    הצבעות: 153 47.1%

  • סך הכל מצביעים
    325
מי אמר שאג"ח קונצרני צריך להחזיק ישירות, מה מפריע לי לרכוש קרן שמרכזת בתוכה מספר אג"ח קונצרניות. הנה למשל קרן אג"ח מדורג (!) FOREST . בצורה כזו אני לוקח סכום יחסית קטן ומפזר אותו בין המון קונצרנים ככה שגם אם אחד מהם יחליט להתספר אני לא ממש ארגיש את זה. את היבט הפיזור כיסינו אלא אם יש לך השגות שאני מפספס.

נשאר נושא טיב הלווים, מדובר באנשים שהגיעו ל-P2P לא כי הם "ריקי כהן" אלא כי הבנקים החליטו שהם לווים מסוכנים מדי ותמחרו אותם בהתאם במקרה הטוב או אמרו להם לא במקרה הרע. משמע לא רק שמדובר פה באג"ח קונצרני אלא מדובר פה באג"ח קונצרני בדירוג נמוך.

מעבר לזה אני באמת מאחלה בהצלחה למודל ה-P2P כי הרעיון סך הכל חיובי.
 
@Tin177an, דווקא לריקי מחדרה, הבנקים לא ששים לתת הלוואה בתנאים שהם נותנים לטייקונים.
 
תודה רבה.
אני חושב שעם הזמן יתברר (מה שקורה בפועל גם היום) שלווים שבוחרים ב P2P לאו דווקא מסורבי אשראי בבנקים אלא בוחרים בהליך פשוט שקוף וברור, ידידותי יותר למשתמש ומכבד יותר. אנו רואים בעולם (וגם אצלנו) יותר ויותר צעירים (בעיקר דור ה Y) שבוחרים לבחון את האלטרנטיבות בהן כל המידע זמין ועומד בפניהם במועד ההחלטה לקחת הלוואה (בדיוק כמו שבבחירת טיסה\מלון הרב לא בוחנים גם אפשרות אצל סוכן).
אני יכול להעיד כי ב TARYA ישנם גם לווים מאוד איכותיים שאני משוכנע שיכלו להשיג הלוואה בתנאים טובים יותר במוסדות המסורתיים אך בחרו מתוך הבנה ונוחות במסלול זה.

לסיכום, אין לי ספק שלא ניתן לשכנע בשלב כ"כ ראשוני שמתחוללת בתחום מהפכה אמיתית. שינוי זה לא יושלם בשנתיים שלוש אך אני מקווה שהמגמה המבטיחה בעולם ובארץ תמשיך לצבור תאוצה. לטובת כולנו.

אייל
 
@Tin177an

אני לא חושב שההשוואה לאג"ח קונצרני רלוונטית. מי שמערבב בין אג"ח קונצרני למניות עלול ליצור לעצמו אשליה של פיזור, למרות שהוא מושקע אך ורק בחברות שונות. אני גם לא חושב שהשוואה לאג"ח ממשלתי מתאימה, משום שהוא תנודתי פחות, רווחי פחות ויש ממנו היצע גדול יותר.

אם אג"ח ממשלתי נוטה למתן את התנודיות בשוק המניות בגלל חוסר (ויש אומרים אנטי-) קורלציה, זו שאלה מעניינת היכן הקורלציה בשוק הלוואות עמית לעמית. אם יהיה מיתון והמניות ייפלו, יכול להיות שיותר אנשים יירצו ללוות, ויכול להיות שיותר אנשים יפוטרו ולא יוכלו להחזיר.

לטעמי תחום הלוואות עמית לעמית, ככל הנוגע למשקיע הקטן, הוא 'חיה' חדשה, לטוב ולרע.

גילוי נאות: מושקע קצת באילואן, וטיפה בבלנדר.
 
@c881 , אתה טעון שריקי כהן, מעמד הביניים של ישראל, זו שמרוויחה בסביבות ה-10K בחודש תקבל ריבית טובה יותר ב-P2P מאשר בבנק, בהלוואה של כמה אלפי שקלים?

@אלחיאני אייל , אני באמת אשמח אם תסביר לי איזה חוסר שקיפות או חוסר נוחות יש בלקחית הלוואה בבנק (רמז גם להם יש ממשק באינטרנט ולוח סילוקין). מה שמעניין את מי שלוקח מימון זה ההחזר החודשי שהוא ישלם. הסיבה שאני מזמין טיסה\מלון\רכב באינטרנט היא כי לסוכן אין ערך מוסף והמחיר יוצא זול יותר, בדגש על המחיר. אם הסוכן שלי יספק לי אופציה זולה יותר אני אסגור אצלו.

@Sinister , זה שמדובר ב"חיה חדשה" לא אומר שאי אפשר לנתח אותה ( ואם אי אפשר אז מאוד מסוכן להשקיע בדבר שלא מבינים איך הוא עובד). מדובר בהלוואה תחת ריבית, משמע אג"ח. יש אג"ח ממשלתי ויש אג"ח לגופים פרטים (מכל הסוגים והגודל). מבחינת הסולידיות P2P קרוב הרבה יותר לקונצרני מאשר לאג"ח מדינה. בגלל שהאג"ח עצמו מפוזר בין הרבה מאוד לווים אז ההשואה הכי טובה היא לקרן אג"ח קונצרני.

את דעתי כבר כתבתי, מי שמחפש תשואה עודפת על אג"ח מדינה שיחפש אותה במניות ולא באג"ח קונצרני. אם אני משוואה בין קרן שמחזיקה מספר רב של אג"ח קונצרנית ל-P2P אז עדיף קרן אג"ח כי אתה יודע בדיוק למי אתה מלוואה ויכול לבדוק את טיב החברות והיסטוריית האשראי שלהם.
 
@Tin177an, אני לא יודע איזו ריבית "ריקי כהן" תקבל ב-P2P, אני מניח שזה תלוי סכום שתבקש, לכמה זמן רוצה לפרוס וכו'.

אני יכול להעיד שיש הרבה אנשים שפונים לאתר הבנק שלהם לבקש "הלוואה ברגע", זה נוח/זמין/קל... פעם אחת לחצתי לבדיקה, קיבלתי תשובה של P+12.5%.
יש את מי שמקבל טלפון מהסניף לקבלת הלוואה לכסות מינוס.
המינוס הוא כרגע ב-16% שנתי, ההלוואה היא ב-P+8%.

אם תבקש הלוואה לרכישת רכב ותמשכן אותו לבנק, לשיפוץ דירה וכו', תגיע לסניף ותחתום מול מישהו שאתה מכיר, הריבית תרד...
כי יש נכס למשכן מול ההלוואה, כי בסניף שלך מכירים אותך וכו'.

חברה יכולה לעשות תספורת - איכשהו לבעל ההון יש מספיק חברים וקשרים לפרסם סיפורים במדיה שאם הוא יפול, אם יוציאו אותו מהחברה, מה יקרה לעובדים המסכנים...

פעם מישהו אמר -
אם אתה חייב לבנק מליון, אתה לא ישן בלילה.
אם אתה חייב לבנק 2.5 מליארד, הבנקאי לא ישן בלילה.
 
@c881, אפשר לדבר מנסיון, למזרחי טפחות, בפעם האחרונה שבקתי הייתה הלוואה של עד 30K למשך 36 תשלומים ללא ריבית כלל למי שמעביר לשם משכורת של לפחות 6K בחודש. אני מחר בכל מקרה בבנק שלי ואשאל מה הריבית הרגילה שלהם.

*אני לא מכיר תנאים מיוחדים לשיפוץ בית, זה מוגדר כהלוואה לכל מטרה. מעניין באמת אם ב-P2P אפשר למשכן דברים.

חברה בפירוש יכולה לעשות תספורת אבל אם רוכשים חלק מקרן שמחזיקה ב-60 אג"ח קונצרניות אז מקבלים את אותו הפיזור שיש ב-P2P
 
לרוב הבנקים אם לא לכולם יש הצעה מפתה של "קח הלוואה בלי ריבית בהעברת משכורת".
במזרחי בזמנו לקחתי אותה גם כן, כי החלטתי לקחת כסף בלי ריבית ולהניח אותו באגח, שיצבור ריבית בשבילי.
ביום שתפסיק להכניס משכורת, הבנק יודיע לך שהריבית מגיעה..
 
נשמע לי די הוגן (ביחוד שבפירוש רשומה כמות מינימלית של משכורות שיש להעביר בשביל התנאים), אתה מתחייב לעשות X והבנק מתחייב לתת לך Y, אם אתה מפסיק להעביר לשם משכורת אז לגיטימי לגמרי שהבנק ירצה לעשות review להסכם בניכם.
 
בכל מקרה, יש אנשים שלא אוהבים לקפוץ בין הבנקים השונים, הם כבר 25 שנה בסניף שלהם, מכירים את דנה ורינה והן מכירות את הילדים...
אמרתי, אני מדבר מפוזיציה של 0.5% מהתיק ב-"הלוואות P2P".
לא מזה אתעשר ולא מזה אתרושש.
 
הם לא אוהבים לקפוץ מבנק לבנק אבל הם בדיוק מסוג האנשים שיפתחו חשבון בחברה באינטרנט שמספקת הלוואות P2P...

זה לא משנה אם יש לך פוזיציה או אין. השאלה מה הטיעונים שלך, למשל הטיעונים בסגנון "ריקי כהן והטיקונים" או "לווים שבוחרים ב P2P לאו דווקא מסורבי אשראי בבנקים אלא בוחרים בהליך פשוט שקוף וברור, ידידותי יותר למשתמש ומכבד יותר" הם לא יותר ממסר שיווקי, אין בהם תוכן אמיתי.

השקעה צריכה להכניס כמה שיותר כסף ברמת סיכון שמוכנים לקחת, מהבחינה הזו אני לא רואה יתרונות מיוחדים ל-P2P מול האלטרנטיבות לא בסיכון ולא בתשואה.
 
אני חושב שפשוט יותר זה להתייחס לנתונים שמפרסם בנק ישראל מעת לעת.
הריבית הממוצעת לאשראי קמעונאי בבנקים הינה כ 8% (שיערוך נוכחי בהתאם לפריים במהלך 2013). הריבית הממוצעת על המינוס עומדת על כ 12.3% (חריגה ממסגרת - כ 15.5%).
הריבית הממוצעת בהלוואות בכרטיסי אשראי עומדת על כ 12%. אם מדובר בקרדיט אזי עלול להגיע גם ל 19%!!

לראיה, רב ההלוואות אצלנו הן למטרת מיחזור הלוואה אחרת כדי לשלם פחות!.
הרווח האמיתי והמשמעותי ביותר של הבנקים הוא הריביות למשקי הבית (עניין העמלות זהו מיסוך כדי לא להעלות את הבעיה האמיתית)
בהחלט יכול להיות שאתה ואולי גם אני נזכה להלוואה נוחה יותר בבנק אבל לא ניתן להקיש מזה על הכלל. כשאני מדבר על הכלל אני מתייחס לאוכלוסיה ממוצעת ומעלה שאינה נמנית על אוכלוסיה מנועת אשראי.
כ 60% מהעשירונית 6-9% בישראל נמצאים במינוס במהלך השנה. מעבר לכך שמדובר בריביות מטורפות שהבנקים וכרטיסי האשראי גובים כדי לממן את ההוצאות העצומות שלהם ואת חוסר היעילות בתפקודם - יעיד כל מי שביקר בבנק בשנים האחרונות), הם גובים עמלת הקצאת אשראי בגובה 18 ש"ח לרבעון (לא משנה אם אתה מנצל את האשראי או לא..)
 
דיברתי עם אילואן, ההלוואות הן בהוראת קבע, במקרה שהחברה מתנדפת, הוראת הקבע לא משתנה ולא יצאו הלוואות חדשות. אם לאחר שהחברה נסגרה ישנה הלוואה בפיגור, הנאמן אחראי לרדוף אחריו (או להעביר אותה להוצאה לפועל). זה כתוב גם באתר שלהם.
 
ההשוואה לאג"ח קונצרני רלוונטית רק אם יש באפשרותך להשקיע סכומים קטנים בכל אג"ח (דבר לא סביר). היתרון הגדול של מערכות P2P הינו האפשרות לפיזור בסכומים קטנים מאוד (50 ש"ח ומעלה) לכל הלוואה\לווה. עצם העובדה שמדובר גם בהלוואות זעירות ההשפעה של השוק מהווה פקטור קטן יותר בסיכון אי ההחזר. אני בהחלט חושב (בהנחה שהפלטפורמה מסוגלת לדרג נכון את הלווים) שפלטפורמות ה P2P הינן בטוחות יותר מאג"ח קונצרני הן בהיבט הפיזור והן בהיבט יכולת מנפיק האג"ח לתספורת. בקיצור נראה לי בטוח יותר לפזר השקעה בין הרבה ריקי כהן מחדרה ודומיה ולא טייקון אחד או שניים. ללא ספק ביום הגבייה קל וזול יותר לגבות החזר בכלים חוקיים משפטיים מאדם פרטי מאשר לנהל הליך מול קונצרן שמתקשה בהחזר.
אייל

אני השקעתי סכום מסוים בהלוואות עמית. סכומים מכסימליים (גם מעבר לסכום שהפלטפורמה מאפשרת בדיפולט) ופיזור על כ-100 הלוואות.
באופן עקרוני הלוואות עמית אכן דומות לאג"ח אבל הנקודה הבעייתית בהלוואות עמית היא שהן לא סחירות נכון להיום.
אשמח לשמוע אם יש כוונות כאלה בעתיד (לאפשר סחירות בין מלווים).
 
אני לא בטוח, אבל אני חושב שבלנדר מאפשרים סחירה בהלוואות בין מלווים.

שאלה מעניינת היא למה שוק הלוואות קורלטיבי
 
שבוע טוב,
@ארגמן - Tarya מאפשר העברת הלוואות (Liquidity) אבל לא מסחר מלא בהלוואות. כלומר מחיר ההלוואה אינו משתנה ונקסע ע"פ הערך המוצג באתר. אפשרות להעברה רק של הלוואות תקינות (היסטוריית החזרים מושלמת)
@Sinister - למה בדיוק אתה מתכוון באפשרות צבירה?

אייל
 
כמו ש @Tal ציין, הכוונה לצבירת החזרים בהשקעה חוזרת ( reinvestment) ללא אירוע מס

בעיה רצינית עם הלוואות עמית לעמית הינה תשלום המס בכל החזר. בהנחה שאני רוצה להשקיע לטווח ארוך (reinvest), זה נשמע כמו משהו שאפשר להתגבר עליו.

ברוב הפלטפורמות יש כבר אפשרות של הלוואה אוטומאטית, כך שהחזרי ההלוואה מושקעים מחדש. מכאן נראה לי שהדרך קצרה לכך שנוכל להשקיע ב'קרן' שנותנת הלוואות ונשלם את המס רק בפדיון של הקרן. כך תתאפשר דחייה של תשלום המס עד למועד שבו 'באמת' נמשוך את הכסף.
 
  • אהבתי
Reactions: Tal
כמה תשובות שקיבלתי בנושא:

קרדיט פלייס
1. אילו עמלות/דמי ניהול קיימים?
2. האם יש סכום מינימום להשקעה כוללת ופר הלוואה?
3. האם מנוכה מס במקור על רווחים וכמה?
4. האם יש אפשרות לצבירת הרווחים והשקעה מחדש אוטומטית, טרם תשלום מס (auto reinvest )?

1. קרדיטפלייס גובה 10% (+מע"מ) על הריבית הנגבית בפועל. אין עמלות נוספות.
2. סכום השקעה מינימלי הוא 10,000 ש"ח.
3. יש נכוי מס במקור כחוק - במידה והמשקיע אדם פרטי - 15% על הרווחים. במידה וחברה - בהתאם לאישור מס הכנסה (בדרך כלל פטור).
4. באופן כללי, ההשקעות הן בעסקאות קצרות טווח (עד 120 יום). בעת פרעון עסקה, המשקיע יכול להחליט אם להשקיע בעסקה אחרת או לקבל את הכסף חזרה. ניכוי המס נעשה בעת החזרת הכסף.

בלנדר
1. אילו עמלות/דמי ניהול קיימים?
2. האם יש סכום מינימום להשקעה כוללת ופר הלוואה?
3. האם מנוכה מס במקור על רווחים וכמה?
4. האם יש אפשרות לצבירת הרווחים והשקעה מחדש אוטומטית, טרם תשלום מס (auto reinvest)?


העמלה של בלנדר הינה 1% מכל החזר של קרן וריבית שמתקבלים בגין תיק ההלוואות.
סכום המינימום להפקדה הוא 5,000 ש"ח. ליחידים מנוכה במקור מס בגובה 15% לפי חוק.
קיים מסלול פרמיום שמאפשר השקעה מחדש של כספים שמתקבלים, אך בניכוי מס על הריבית.

נשמח לענות על שאלות נוספות בטלפון, אנא שלח לנו את פרטיך ונשמח לעמוד עימך בקשר.

eloan
1. האם יש סכום מינימום להשקעה כוללת ופר הלוואה?
2. האם מנוכה מס במקור על רווחים וכמה?
3. האם יש אפשרות לצבירת הרווחים והשקעה מחדש אוטומטית, טרם תשלום מס (auto reinvest)?

1. להשקעה כוללת אין מגבלות באפשרותך לבנות את גובה הפורט פוליו שלך לפי רצונך, פר הלוואה מדובר בטווח השקעה שנע בין 100-1000 ש"ח במטרה לאלץ אותך לפיזור סיכונים וביזור תיק השקעותיך, ככל שהמשתנה פיזור יהיה גבוה יותר כך מידת הסיכון תפחת וכפועל יוצא מהפעולה תמצא קרוב לעקומת התמורה ותיק השקעותיך יניב תשואות ממוצעות של 8% לשנה.
2. מכל החזר מנוכה מס על הלוואות צמודות מדד בגובה 25%, אנו מנכים אותו במקור, כל חודש.
3. בהחלט ניתנת האפשרות להשקיע את הכספים מחדש אך אלו כוללים עסקאות חדשות ומותאמות ללוח הסילוקין מסוג שפיצר, לצערנו אין אפשרות להמנע מהקמת אירועי מס. אף על פי כן הדבר מאפשר להשקיע את הכספים בהלוואות חדשות מידי חודש ובכך להגדיל את הפיזור והתשואות כך שקיימת קומפנסציה יפה בנושא, על אחת כמה וכמה אם כוללים את ההצמדה למדד שבשנים כתיקונן באפשרותו להוסיף 1%-3% שנתי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
nicepo1 הלוואות עמית לעמית בחול - לנדינג קלאב שוק ההון 79
ו הלוואות למדינה בריבית 6% פוסטים מאיכות נמוכה 9
משה גל האם 'וואן זירו' נותנים באמת הלוואות ב-5% ריבית? צרכנות פיננסית 9
A הלוואות אישיות שוק ההון 0
ע הלוואות בנקאיות בדיגיטל צרכנות פיננסית 3
H שאלה האם כדאי למחזר הלוואות שיש לי עקב עליית הריבית? צרכנות פיננסית 3
ט החזרי הלוואות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
ItayG אפליקציית מעקב שווי נכסים/השקעות/הלוואות ונתונים חסכון והוצאות צרכנות פיננסית 18
F נטילת הלוואות לצרכי השקעה - תלוי סביבת אינפלציה שוק ההון 69
A כמה סוגיות בנושא הלוואות \ מחזור הלוואות בתקופת פריים עולה נדל"ן 3
C הלוואות צרכנות פיננסית 4
ל הלוואות חברתיות פוסטים מאיכות נמוכה 2
W מינוף ע''י הלוואות פריים בתקופת אינפלציה וריבית עולה אוף טופיק 1
I החזר מס על הלוואות חברתיות השקעות אלטרנטיביות 2
A התייעצות לגבי מסלול תשלום לקבלן - חלק מההון קיים בנכס אחר שהוא ללא משכון \ הלוואות נדל"ן 8
mudale222 האם פחות שווה להחזיר הלוואות ככל שעובר הזמן? צרכנות פיננסית 10
The Stoic הלוואות ללא ריבית - למה לא כולכם עושים את זה כל הזמן? צרכנות פיננסית 44
ישראלית הלוואות בריבית אפסית צרכנות פיננסית 14
ה הלוואות ללא ריבית צרכנות פיננסית 7
י הלוואות מפנסיה/גמל - אפשרות למינוף פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
P הלוואות Margin ב IB - על מה להסתכל כדי להמנע מ margin call ? שוק ההון 5
א ריביות על הלוואות שונות לדיור נדל"ן 1
Wonko הורדת מינוף וסדר סגירת הלוואות צרכנות פיננסית 27
stamEhad הלוואות P2P, כמה גדול הסיכון? השקעות אלטרנטיביות 2
ל הלוואות לא יומיות מהברוקר - יש חיה כזאת? שוק ההון 6
H שאלה לגבי הלוואות בשני חשבונות בבנקים שונים צרכנות פיננסית 8
T למה בנקים לא רוצים לתת הלוואות לדיור? נדל"ן 29
A הלוואות מקרנות פנסיה / השתלמות מנייתיות. צרכנות פיננסית 2
זריקת תבונה מסע יציאה מבור כלכלי - חיסול הלוואות בגובה 90 אש"ח תוך שנה וקצת יומני מסע אישיים 28
א הלוואות מקרן השתלמות\קופות גמל. הקפאה עד להודעה חדשה? צרכנות פיננסית 31
L הלוואות של securities שוק ההון 3
O אחוז החזר הלוואות (מינוף, לא צריכה) מסך ההכנסות שוק ההון 4
I הלוואות זהב BTB שוק ההון 9
מ הלוואות מקרן השתלמות IRA צרכנות פיננסית 4
A מיטב ד״ש - סגירת הלוואות בזמן הקורונה צרכנות פיננסית 6
ב קיזוז הלוואות על חשבון קרן השתלמות צרכנות פיננסית 4
O הלוואות IB שוק ההון 43
O לא %100 מניות, יש הלוואות כדאית? שוק ההון 9
ERE בלי ה E הלוואות לשיפוץ נדל"ן -MPL – Market Place Lending נדל"ן 3
hommie אלטשולר שחם - הלוואות ע"ח קרן השתלמות שוק ההון 61
ImCarryGG הלוואות מבנקים לפי דירוג אשראי צרכנות פיננסית 18
נ כתבה שמסבירה על הלוואות ולא מעודדת לקיחה שלהם מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
Y מיצוי הלוואות-משכנתא מול הלוואה על חשבון פנסיה או הלוואה מהבנק נדל"ן 19
E הלוואות P2P צרכנות פיננסית 1
A הלוואות מגופים מוסדיים - שאלת תם שוק ההון 2
סול הלוואות לחברות שוק ההון 10
B שאלות בנושא הלוואות ליזמי נדל"ן בחו"ל נדל"ן 4
always.smile הלוואות במט״ח צרכנות פיננסית 3
always.smile אחוז החיסכון כשלוקחים הלוואות צרכנות פיננסית 16
א כלי להשוואת הלוואות (משכנתא) נדל"ן 5

נושאים דומים

Back
למעלה