• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הלוואות עמית לעמית בארץ

האם אתם מרוצים מהלוואות p2p

  • השקעתי ב eloan וכן

    הצבעות: 1 0.3%
  • השקעתי ב eloan ולא

    הצבעות: 27 8.3%
  • השקעתי בטריאה וכן

    הצבעות: 33 10.2%
  • השקעתי בטריאה ולא

    הצבעות: 15 4.6%
  • השקעתי בבלנדר וכן

    הצבעות: 10 3.1%
  • השקעתי בבלנדר ולא

    הצבעות: 13 4.0%
  • השקעתי ב btb וכן

    הצבעות: 22 6.8%
  • השקעתי ב btb ולא

    הצבעות: 12 3.7%
  • השקעתי באחר וכן

    הצבעות: 4 1.2%
  • השקעתי באחר ולא

    הצבעות: 0 0.0%
  • לא השקעתי ושוקל בחיוב

    הצבעות: 70 21.5%
  • לא השקעתי ולא מתכנן

    הצבעות: 153 47.1%

  • סך הכל מצביעים
    325

Sinister

משתמש בכיר
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
1,230
דירוג
1,778
שלום לכל הסולידיות והסולידים ותודה על פתיחת הפורום!

בשנה האחרונה פרץ תחום הלואות עמית לעמית בארץ, אשמח אם באשכול זה נוכל לנהל דיון על היתרונות והחסרונות באפיק זה, כיצד להעריך את התוחלת (תשואה) וסטיית התקן (סיכון) שלו ביחס לאפיקים אחרים וכו'.
 
לאחרונה התחלתי לבדוק ולהשוות כאפיק השקעה.
יש אי בהירות והבדלים במודל ההשקעה מחברה לחברה וחמור מכך באופן גביית המס על הרווח.
חלק מאפשרים ככל הנראה צבירת החזרים בהשקעה חוזרת ( reinvestment) ללא אירוע מס, וכך לצבור ריבית דריבית באופן אפקטיבי.
עם זאת, חלק לא מאפשרים (אסור להם?), חלק מציגים כי המס הוא 15% נומינלי כמו באג"ח, חלק 25% ריאלי כמו במניות.

אני חייב לציין שהריביות המובטחות נראות טוב, אבל אין לי איך לכמת את הסיכון ביחס לנכסים אחרים.
 
  • אהבתי
Reactions: Mau
אדבר על מה שאני מכיר, ואשמח לשמוע על שאר הפלטפורמות

באילואן eloan כל החזר של ריבית הינו אירוע מס, והאתר מנכה את המס, כך שלמרות ההשקעה החוזרת, את המס משלמים כל הזמן, המס הוא 25% נראה לי על החלק הריאלי (ההלוואות צמודות מדד). במקרה שאתה מפסיד (כתוצאה מהלוואה שלא הוחזרה), אתה לא מקבל 'מגן מס' אוטומאטית. אני חושב שמי שמתאמץ יכול איכהשו לדווח על ההפסדים אבל לא מבין בזה.

אפשר לאמר שהריביות מובטחות, אבל חשוב לשים לב שהן לוקחות בחשבון השקעה חוזרת, לפי נוסחת שפיצר. למרות זאת, קשה לחשב את התשואה בפועל משום שהלוואות שסרחו מורידות אותה.

חבר בנה סימולציה של כל העניין אבל נשאלת השאלה מה היכולת של אנשי האתר להעריך את אחוז ההלוואות שאינן חוזרות...
אני משתמש בכלל אצבע של להוריד 1-2% מהתשואה החזויה בכדי להעריך את התשואה בפועל, נכון, לא נכון, לא יודע.

בקיצור הלוואות עמית לעמית הן משהו בין אג"ח מדינה לאג"ח זבל.

עובדה נחמדה הינה שההלוואות צמודות מדד מכיוון אחד...כלומר שאם יש אינפלציה אתה מרוויח ואם יש דפלציה אתה לא מפסיד.
 
התעניינתי בתחום זה הרבה מאד, בעיקר בעקבות החשיפה לחברה המצויינת Lending Club. כיוון שהיא ודומותיה אפשריות רק לתושבי ארה"ב, הפנתי מבטי לעבר החברות הפועלות בארץ, ובהן: eLoan, Blender, Tarya (ויש עוד מיני).
אחרי שחפרתי על שאלות של תשואה, אחוזי חדלות פרעון, מיסוי, עמלות וכיוצא בזה, הגעתי למסקנה שכל אלו אינן השאלות החשובות, או יותר נכון - אינן השאלה החשובה ביותר - והיא: מהו הסיכון בלתת הלוואה קשיחה למספר שנים, כאשר אנחנו נקבל את הכסף חזרה רק אם החברה המגשרת (eLoan, Blender, Tarya) לא תפשוט רגל בעצמה ?

יכול להיות שהלוותם כסף ל-100 לווים קטנים, עם תשואה של 15% ואחוז חדלות פרעון מזערי, אבל באמצע הדרך החברה שדרכה הלוותם את הכסף, שהיא גם החברה שאחרית לגבות את הכסף מ-100 האנשים שחייבים לכם אותו, פשטה רגל. לא רק שחוזית (לפי תנאי השימוש) החברה היא היחידה שרשאית לגבות את הכסף מהלווים, אלא גם שיהיה לכם בהצלחה לרדוף אחרי 100 אנשים שחייבים לכם כל אחד 100 שקל.

בזמן ש-LendingClub היא חברה עצומה עם רווחים אדירים, וכנראה לא תפשוט רגל בזמן שיקח לכם לקבל את הכסף חזרה על ההשקעה, החברות הישראליות הן צעירות נורא (נוסדו ב-2013-2014 לפי הבדיקה שלי), ואינן רווחיות. מעבר לזה, בשוק הישראלי הקטן, פוטנציאל הרווחיות שלהם מוגבל מראש, והתחרות העזה בין חברות זהות לחלוטין מגדילה את הסיכוי שאחת מהן או יותר תדחק מהשוק יחד עם כספי המשקיעים.
לדוגמא: eLoan מדווחים (נכון לרגע כתיבת פוסט זה) שהם נתנו הלוואות בסך ₪6,493,066. העמלה שלהם היא 0.5% על כל ההחזרים (קרן וריבית), כלומר על הכסף שהם הלוו עד כה הם יקבלו הכנסות ברוטו בסך 32,465 שח, וגם זה רק לאחר שכל ההלוואות יוחזרו. הם פועלים מתחילת 2014 בערך.
לפי האתר שלהם הם גייסו הון (לא מפורט כמה) תמורת 25% ממניות החברה. בהנחה שהם גייסו כ-2 מיליון דולר (הנחה שרירותית), החברה צריכה להגיע לשווי של כ-80 מיליון דולר ע"מ שהמשקיע יראה תשואה של פי 10 (הנחה שרירותית נוספת, אך סבירה למשקיעי הון סיכון), עבור כך הכנסות החברה צריכות להיות כ-8 מיליון דולר בשנה (הנחה שרירותית נוספת, אך סבירה לסטארטאפים בגודל הזה), שהם כ-32 מיליון שח היום.
כלומר - עבור 2014 eLoan יקבלו (בעוד מספר שנים) 32,465 שח הכנסות, אך הם צריכים להגדיל את ההכנסות השנתיות פי 1000 (!) בשביל להיות חברה שתחשב למוצלחת עבור המשקיעים בה. זה מתפרש ל-6 מיליארד שח בהלוואות בשנה שהחברה הזאת בלבד צריכה לגשר בשוק הישראלי.

האם זה אפשרי ? אולי.
האם יתכן שעד שהחברה תגיע לרווחיות כזאת יגמרו לה המזומנים בקופה \ היא לא תצליח לגייס עוד הון \ חברה אחרת תנצח אותה בתחרות ? אולי.

לדעתי - בשוק הישראלי המצומצם שלנו, זוהי השקעה בסיכון אדיר שלא מצדיקה שום תשואה ריאלית על הכסף.
 
אדם, זו נקודה מאוד מעניינת שלא חשבתי עליה.

הכסף באתר הוא בחשבון נאמנות על שמך כך שהוא לא חשוף לנפילה של האתר. השאלה היא איך תתבצע הגבייה...

בקשר לפוטנציאל הגדילה של האתר, שוק ההלוואות החוץ בנקאיות בארץ הוא מאות מיליארדים. האתרים הגדולים בארצות הברית ובריטניה מחזיקים בנתח משמעותי מהשווקים שלהן.

השאלה האמיתית הינה כמה הם גייסו, הנחת 2 מיליון דולר, אני משער שזה משהו שאפשר לבדוק.
 
אשמח לדעת כמה הם גייסו, אבל לא מצאתי את המידע הזה ברשת.

הכסף אצל הנאמן, נכון, אבל במפורש מצויין בתנאי השימוש שהנאמן איננו אחראי על גביית הכסף מהלווים. במקרה של פשיטת רגל, תקבל בחזרה את מה שנמצא אצל הנאמן אבל לא את מה שהלווים עדיין חייבים לך.
 
אני אוסיף - שאם בעוד מספר שנים אחת החברות הללו תגיע לרווחיות ויהיה בסיס סולידי ( P: ) להאמין שהיא לא תפשוט רגל בטווח הזמן שלוקח לקבל את הכסף חזרה על ההלוואות, הייתי שוקל מחדש בחיוב את האפשרות להשקיע באפיק זה סכום סמלי מהתיק.
אבל לא הייתי לוקח סיכון אישי על לבדוק את חברה ספציפית תגיע לשם או לא מנק' המוצא שלהם היום.
 
adamshalev - אני מסכים לחלוטין שהשאלה שהצגת הינה אכן השאלה החשובה ביותר בהקשר של השקעות מהסוג הזה.
למעשה זהו סוג של סיכון מנפיק, כפי שהסולידית מציגה מדי פעם בבלוג שלה בהקשר של תעודות סל.
השקעתי כסף בeloan.
לכאורה אני אמור לחפש הלוואות בסיכון שתואם את רמת הסיכון שאני מעוניין בה, ולפזר את ההשקעה על מספר רב של הלוואות, אבל בפועל אני מוצא את עצמי מחפש בעיקר הלוואות קצרות (עד שנתיים) על מנת למזער ככל האפשר את הסיכון הנ"ל.
ונכון לעכשיו אני לא מזרים לשם כסף נוסף בעיקר בגלל החשש הזה.
 
הי יאנוש ותודה על התשובה, כמו שבטח שמת לב, הסיכוי לתפוס הלוואות קצרות קטן.

הנה תהייה, לא נראה לי יקר להחזיק את הפלטפורמה, אני משער שרוב ההשקעה של האתר הינה בפרסום ובמפגש עם לווים. אם האתר ייקלע לקשיים לא סבר להניח שישאירו אותו באוויר בצורה מינימאלי רק עד שההלואות הנוכחיות יחזרו?

נראה לי אתקשר לשאול אותם מה התכניות שלהם בהקשר לתרחישי יום הדין ואכתוב פה את התשובה.
 
תוספת קטנה לדיון התאורטי לגבי שרידות החברה
eloan לוקחים גם בין 0.9% ל-3.3% עמלה מהלווים
גם אני מנסה לדוג בעיקר את ההלוואות לטווח קצר אז שיהיה לנו בהצלחה
 
סולידים וסולידיות שלום רב,
שמחנו לגלות כי מתנהל דיון כה ער בנושא ה p2p ואנו שמחים להענות לאתגר ולהשיב על שאלותיכם. להלן התייחסותנו למס סוגיות עקרוניות אשר עלו בפורום עד כה.
התשובות מטה מובאות בהתייחסות לפלפורמת TARYA, ואין להשליך מהן לפלטפורמות אחרות.


[Sinister]
1. תשואת (עבר) – תשואת תיק נמדדת בדיוק כמו בכל אפיק השקעה אחר – הסכום בו התיק גדל בתקופה נתונה.

[Tal]
2. מיסוי – מיסוי פקדונות שאינם צמודי מדד הינו 15%.
a. הנושא מתואם ומוסדר מול רשויות המס.
b. הכסף מההחזר עומד לרשות המלווה – ולכן גביית המס הינה בכל החזר (כפי שנעשה בפלטפורמות P2P אחרות).
c. בעתיד ייתכן כי נבחן מודלים נוספים. חשוב לזכור כי P2P הינו מודל חדש כשלעצמו בארץ הקודש.

[adamshalev]
3. תשואה עתידית – תשואה עתידית הינה מונח הצופה פני עתיד ואינו קביל במערכת הפיננסית. (גם בנק ישראל אגב מסרב בתחזיותיו לדבר על תשואות עתידיות) לפיכך אנו מעודדים את לקוחותינו לפעול בזהירות המתאימה תוך כדי פיזור סיכונים.
a. עם זאת, כדאי לשאול ולבדוק כיצד הפלטפורמה מסננת את הלווים שלה.
b. כדי להקטין את הסיכון ולאפשר הלוואות חברתיות באמת, ב TARYA קיים מנגנון ייחודי המאפשר הלוואות בשיתוף עם המעסיק (או ארגון אחר) לדוגמא: כ-TARYA 50% מהלווים מגיעים דרך הארגון בו הם מועסקים, מזוהים דרכו ומשלמים את ההחזר באמצעות השכר.
c. יתר הלווים נבדקים אל מול יכולת ההחזר שלהם והתנהלותם הפיננסית ומצויים במעקב מתמיד של מנהל המערכת. דירוג האשראי של הלווה נקבע ע"י כ- 8 פרמטרים שונים המאפיינים את יכולת ההחזר שלו כמו גם התנהגותו החברתית והצרכנית. באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ומנועים סטטיסטיים ייחודיים, אנו מצליחים להגיע למידע רב המסייע בבחינת כל לווה בזמן קצר.
d. אנו פועלים בזהירות בהכנסת לווים חדשים מסוג זה. לראייה, אין מקרים של פיגור בתשלומים והלווים מתנהלים באופן מופתי.

4. שרידות החברה
a. לחברת TARYA גב כלכלי, וצוות הניהול שלה כולל מומחים ואנשי כספים מן השורה הראשונה וביניהם: היועצת המשפטית של בנק ישראל, לשעבר, מנהל הכספים של קבוצת אריסון ועוד. בימים אלה אנו שוקדים על סבב גיוס נוסף.
b. כיום הכנסות הפלטפורמה אינן רק מעמלות מלווים וכאמור אנו בוחנים מכשירי השקעה נוספים עבור קהלים חדשים ושונים אותם נציג בהמשך.
d. כפי שכתבתי - אנו בוחנים מכשירי השקעה נוספים עבור קהלים חדשים ושונים אותם נציג בהמשך.

5. אי הצלחת החברה
a. הנאמן מקבל באופן תדיר דיווחים פיננסיים ובמקרה של פירוק החברה הנאמן ימשיך בגביית החזרים החודשיים / פרעון/ גביה.

6. לסיכום
a. לעיונכם מצ"ב מאמר בנושא באתר ה-NASDAQ, קישור http://www.nasdaq.com/article/is-peertopeer-lending-safe-cm358911
b. בסיכום המאמר נכתב - P2P lending can be as safe as you make it.
c. תחום ה P2P מפותח ומשגשג בעולם בעיקר בארה"ב ובאנגליה שם היקף ההלוואות בשנת 2014 עלה על 5 מילארד פאונד. בישראל מדובר בתחום חדש יחסית אולם הוא הולך וגדל ומונה כיום ארבע חברות להן מאות לווים ומלווים.
d. לכל פלטפורמה שיטות הבדיקה וסינון משלה – ולכן חשוב להתנסות ולנהל את התהליך באופן איש.

אנו עומדים לרשותכם בכל שאלה או הבהרה נוספת ומזמינים אתכם להתחיל לפעול באמצעותנו. אנו מאמינים בלב שלם כי פלטפורמות אלו הינן אבולוציה טבעית של המערכת הבנקאית. שקיפות ואמינות לטובת משתמשי המערכת הינן העקרונות על פיהם אנו פועלים בתקווה לחולל מהפך אמיתי גם בארץ בדומה לזרעים הקיימים כבר במדינות שונות בעולם.

אין שום סיבה אמיתי שלא נבצע אופטימיזציה של החסכונות שלנו בדיוק כפי שאנו עושים בבחינת טיסות לחו"ל, הזמנת חדר במלון או רכישות באינטרנט.
הטכנולוגיה והמידע הנגיש מאפשרים אלטרנטיבה אטרקטיבית ובגובה העיניים ללא בזבוז הרווחים בעמלות ניהול שונות ולא ברורות לגופים הבנקאיים\מוסדיים המסורתיים.

גילוי נאות - הכותב הינו מנכ"ל אתר www.tarya.co.il
 
נערך לאחרונה ב:
יש לי 2 חשבונות קטנים בשני אתרים כאלה: 1. eLoan ו-2. BTBisrael, לא סכומים רציניים אלא משהו ככה מהצד כדי לראות איך זה עובד.
הראשון זה מול לווים פרטיים, השני זה מול עסקים.
בראשון אני בוחר את הלווים כשיש אפשרות למערכת אוטומטית, בשני זה מתבצע ע"י האתר.
הראשון צמוד למדד בין 1-5 שנים ולכן הלווים משלמים בהוראת קבע, השני לא צמוד ולכן הלווים נותנים מראש צ'קים שווים ל-3 שנים.
בראשון גובים עמלה ואז מורידים 25% מס במקור, בשני התשואה הכתובה היא אחרי עמלה אז זה שקוף מבחינתי והמס הוא 15% כי זו הלוואה לא צמודה.
יש עוד כמה חברות כאלה וכמו בכל תחום חדש שפתאום צצים להם הרבה מתחרים, אני מניח שמה שיקרה בהמשך זה שכמה חברות יתמזגו ביניהן או יירכשו ע"י חברות גדולות אחרות ויהיה תהליך אבולוציוני שבסופו יהיה מעט חברות גדולות וחזקות במקום הרבה חברות קטנות.
 
דבר נוסף שלי הוא חשוב מאד, שירות לקוחות. ואני לא קשור לשום חברה.

ב eloan בכל פעם ששלחתי אי מייל עם שאלה או בקשה להבהרה, ושלחתי כבר קרוב לעשרה, קיבלתי מענה עוד באותו יום.
אי מייל ששלחתי ל lender לפני כחמישה ימים עדיין לא קיבלתי מענה.

יחליט כל אחד מה זה אומר.
 
שלום לכולם,

מה המינימום השקעה בחברות שתוארו כאן בפוסט?
אני שוקל להתחיל עם סכום כספי קטן ולראות איך העניין מתקדם.
 
אני ברשותכם אתייחס רק ל TARYA כך שהתשובות תהיינה 100% מהימנות.
הסכום המינימלי להשקעה הינו 5,000 ש"ח. אם כי בהנחה שהמשקיע מעדכן שהוא מעוניין לחסוך באמצעות הפלטפורמה (כלומר להפריש ברמה חודשית לפחות לשנה) ניתן להתחיל גם מ 1,000 ש"ח ובכל הפרשה מינימום של 100 ש"ח.
דרך אגב, כל הלווים הינם לווים פרטיים כך שהפיזור גדול מאוד ובסכומים קטנים (החל מ 50 ש"ח להלוואה). אצלינו המערכת מפזרת באופן אוטומטי ע"פ העדפות השקעה שהמשקיע בוחר בתהליך ההרשמה (ניתן לעדכן מעת לעת). ההלוואות אינן צמודות ולכן המס הוא 15% (ולא 25%). בשלב זה העמלה שהפלטפורמה גובה עומד על 0.5% מכל החזר (בעתיד זה עשוי לעלות עד ל 1%)

אייל,
מנכ"ל TARYA
 
לדוגמא: eLoan מדווחים (נכון לרגע כתיבת פוסט זה) שהם נתנו הלוואות בסך ₪6,493,066. העמלה שלהם היא 0.5% על כל ההחזרים (קרן וריבית), כלומר על הכסף שהם הלוו עד כה הם יקבלו הכנסות ברוטו בסך 32,465 שח, וגם זה רק לאחר שכל ההלוואות יוחזרו.
לפי העמוד הזה - https://www.eloan.co.il/doc/borrower-price-list
הם גובים עמלה מהלווה.
כלומר במקרה של הלוואות A1, הם גובים 0.5% מהמלווה + 0.9 מהלווה.
במקרה של E5, זה 0.5% מהמלווה + 3.3% מהלווה.

עכשיו רק לך תדע איך מתפצלות ההלוואות שהם נותנים.
מניח שאפשר לחשב גאוס.
בחישוב גס נלך על חיתוך 2/(0.9+3.3) = 2.1% על זה מוסיפים 0.5% של המלווה > 2.6% על הכסף שיש אצלהם.
כלומר - 162,326 שח.
לגבי ELOAN - כל ההלוואות הן צמודות מדד ולכן המס הוא 25%.

גילוי נאות - יש לי כ-0.5% מנכסי ב-ELOAN.
 
שלום לכולם
ראיתי.. קראתי.. אני, אישית, לא רגוע עם זה...
 
ב TARYA ניתנו עד כה כ 2 מליון ש"ח הלוואות. קיימנו תקופת פיילוט ארוכה עם מספר הלוואות מצומצם. בשלושת החודשים האחרונים היקף ההלוואות במערכת עומד על כ 1.6 מליון ש"ח (בקצב עולה אקספוננציאלית כמעט). הלווים ב TARYA נבררים בקפידה באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים וסף הכניסה לבקשת הלוואה גבוה מאוד (מעל ל 60% מהפניות מסוננות-נדחות). מעל 55% מההלוואות ב TARYA עד כה הינן ב 2 הדירוגים הגבוהים (AA, A) מתוך 4 דירוגים קיימים כעת. כאמור, עד כה 100% החזרים בזמן.

המשך יום טוב,
אייל
 
  • אהבתי
Reactions: Mau
אפשר להסתכל על זה מנקודת מבט של הקצאת נכסים. הלואות P2P נופלת תחת הגדרה של אג"ח. כמו ש @הסולידית כתבה באחד הפוסטים שלה, אג"ח לא מיועד להביא תשואה גבוה, זה מראש לא התפקיד שלו, הוא אמור להיות סולידי. להשקיע ב-P2P זה בערך כמו להשקיע באג"ח קונצרני , זה מביס את המטרה של האג"ח. תשואה עודפת מתקבלת מהגדלת פלח המניות בתיק ולא מאג"ח.

מעבר לזה אני בינתיים לא רואה שום אספקט שבו אג"ח P2P מתעלה על אג"ח קונצרני
 
ההשוואה לאג"ח קונצרני רלוונטית רק אם יש באפשרותך להשקיע סכומים קטנים בכל אג"ח (דבר לא סביר). היתרון הגדול של מערכות P2P הינו האפשרות לפיזור בסכומים קטנים מאוד (50 ש"ח ומעלה) לכל הלוואה\לווה. עצם העובדה שמדובר גם בהלוואות זעירות ההשפעה של השוק מהווה פקטור קטן יותר בסיכון אי ההחזר. אני בהחלט חושב (בהנחה שהפלטפורמה מסוגלת לדרג נכון את הלווים) שפלטפורמות ה P2P הינן בטוחות יותר מאג"ח קונצרני הן בהיבט הפיזור והן בהיבט יכולת מנפיק האג"ח לתספורת. בקיצור נראה לי בטוח יותר לפזר השקעה בין הרבה ריקי כהן מחדרה ודומיה ולא טייקון אחד או שניים. ללא ספק ביום הגבייה קל וזול יותר לגבות החזר בכלים חוקיים משפטיים מאדם פרטי מאשר לנהל הליך מול קונצרן שמתקשה בהחזר.
אייל
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
nicepo1 הלוואות עמית לעמית בחול - לנדינג קלאב שוק ההון 79
ו הלוואות למדינה בריבית 6% פוסטים מאיכות נמוכה 9
משה גל האם 'וואן זירו' נותנים באמת הלוואות ב-5% ריבית? צרכנות פיננסית 9
A הלוואות אישיות שוק ההון 0
ע הלוואות בנקאיות בדיגיטל צרכנות פיננסית 3
H שאלה האם כדאי למחזר הלוואות שיש לי עקב עליית הריבית? צרכנות פיננסית 3
ט החזרי הלוואות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
ItayG אפליקציית מעקב שווי נכסים/השקעות/הלוואות ונתונים חסכון והוצאות צרכנות פיננסית 18
F נטילת הלוואות לצרכי השקעה - תלוי סביבת אינפלציה שוק ההון 69
A כמה סוגיות בנושא הלוואות \ מחזור הלוואות בתקופת פריים עולה נדל"ן 3
C הלוואות צרכנות פיננסית 4
ל הלוואות חברתיות פוסטים מאיכות נמוכה 2
W מינוף ע''י הלוואות פריים בתקופת אינפלציה וריבית עולה אוף טופיק 1
I החזר מס על הלוואות חברתיות השקעות אלטרנטיביות 2
A התייעצות לגבי מסלול תשלום לקבלן - חלק מההון קיים בנכס אחר שהוא ללא משכון \ הלוואות נדל"ן 8
mudale222 האם פחות שווה להחזיר הלוואות ככל שעובר הזמן? צרכנות פיננסית 10
The Stoic הלוואות ללא ריבית - למה לא כולכם עושים את זה כל הזמן? צרכנות פיננסית 44
ישראלית הלוואות בריבית אפסית צרכנות פיננסית 14
ה הלוואות ללא ריבית צרכנות פיננסית 7
י הלוואות מפנסיה/גמל - אפשרות למינוף פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
P הלוואות Margin ב IB - על מה להסתכל כדי להמנע מ margin call ? שוק ההון 5
א ריביות על הלוואות שונות לדיור נדל"ן 1
Wonko הורדת מינוף וסדר סגירת הלוואות צרכנות פיננסית 27
stamEhad הלוואות P2P, כמה גדול הסיכון? השקעות אלטרנטיביות 2
ל הלוואות לא יומיות מהברוקר - יש חיה כזאת? שוק ההון 6
H שאלה לגבי הלוואות בשני חשבונות בבנקים שונים צרכנות פיננסית 8
T למה בנקים לא רוצים לתת הלוואות לדיור? נדל"ן 29
A הלוואות מקרנות פנסיה / השתלמות מנייתיות. צרכנות פיננסית 2
זריקת תבונה מסע יציאה מבור כלכלי - חיסול הלוואות בגובה 90 אש"ח תוך שנה וקצת יומני מסע אישיים 28
א הלוואות מקרן השתלמות\קופות גמל. הקפאה עד להודעה חדשה? צרכנות פיננסית 31
L הלוואות של securities שוק ההון 3
O אחוז החזר הלוואות (מינוף, לא צריכה) מסך ההכנסות שוק ההון 4
I הלוואות זהב BTB שוק ההון 9
מ הלוואות מקרן השתלמות IRA צרכנות פיננסית 4
A מיטב ד״ש - סגירת הלוואות בזמן הקורונה צרכנות פיננסית 6
ב קיזוז הלוואות על חשבון קרן השתלמות צרכנות פיננסית 4
O הלוואות IB שוק ההון 43
O לא %100 מניות, יש הלוואות כדאית? שוק ההון 9
ERE בלי ה E הלוואות לשיפוץ נדל"ן -MPL – Market Place Lending נדל"ן 3
hommie אלטשולר שחם - הלוואות ע"ח קרן השתלמות שוק ההון 61
ImCarryGG הלוואות מבנקים לפי דירוג אשראי צרכנות פיננסית 18
נ כתבה שמסבירה על הלוואות ולא מעודדת לקיחה שלהם מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
Y מיצוי הלוואות-משכנתא מול הלוואה על חשבון פנסיה או הלוואה מהבנק נדל"ן 19
E הלוואות P2P צרכנות פיננסית 1
A הלוואות מגופים מוסדיים - שאלת תם שוק ההון 2
סול הלוואות לחברות שוק ההון 10
B שאלות בנושא הלוואות ליזמי נדל"ן בחו"ל נדל"ן 4
always.smile הלוואות במט״ח צרכנות פיננסית 3
always.smile אחוז החיסכון כשלוקחים הלוואות צרכנות פיננסית 16
א כלי להשוואת הלוואות (משכנתא) נדל"ן 5

נושאים דומים

Back
למעלה