• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

גלגלים עבים באופניים חשמליים

yonibe

משתמש רשום
הצטרף ב
16/7/15
הודעות
6
דירוג
3
הבן שלי רוכב על אופניים חשמליים רגילים. הוא ביקש ממני עכשיו שאקנה לו ליום הולדת אופניים עם גלגלים רחבים, שהוא אומר שהם יותר בטיחותיים. חיפשתי באינטרנט ומצאתי באתר הזה http://www.matzman-merutz.co.il/raleigh-fat-bike אופני RALIEGH FAT BIKE שיש להם גלגלים עבים. הם נראים איכותיים, אבל אני לא בטוח אם הם באמת בטיחותיים יותר. מישהו יכול להסביר לי איך הגלגלים העבים הופכים את זה לבטיחותי יותר? זה עניין של אחיזת כביש? אשמח להמלצה על הדגם הזה ממי שמכיר או על דגם אחר.
 
הבן שלי רוכב על אופניים חשמליים רגילים. הוא ביקש ממני עכשיו שאקנה לו ליום הולדת אופניים עם גלגלים רחבים, שהוא אומר שהם יותר בטיחותיים. חיפשתי באינטרנט ומצאתי באתר הזה http://www.matzman-merutz.co.il/raleigh-fat-bike אופני RALIEGH FAT BIKE שיש להם גלגלים עבים. הם נראים איכותיים, אבל אני לא בטוח אם הם באמת בטיחותיים יותר. מישהו יכול להסביר לי איך הגלגלים העבים הופכים את זה לבטיחותי יותר? זה עניין של אחיזת כביש? אשמח להמלצה על הדגם הזה ממי שמכיר או על דגם אחר.

אכן הם בטיחותיים יותר

הסיבה פשוטה, שטח המגע של הצמיג העבה עם הכביש גדול יותר, וכתוצאה אחיזת הכביש יותר טובה

זה מפחית הסיכון להחלקה בסיטואציות שונות

עם זאת, יש לצמיגים עבים גם צד שלילי וזה בזבוז האנרגיה, יש יותר חיכוך וכתוצאה צריך להשקיע יותר אנרגיה בהסעת האופניים (לכן הטווח של האופניים עם צמיגים עבים יקטן לבטריה נתונה)
 
יש יותר חיכוך וכתוצאה צריך להשקיע יותר אנרגיה בהסעת האופניים
החיכוך עם הכביש מפחית את האנרגיה שנדרשת להסעה. החיכוך המבוזבז הוא עם ציר הגלגל ועם האויר, או מבלימות.
 
החיכוך עם הכביש מפחית את האנרגיה שנדרשת להסעה. החיכוך המבוזבז הוא עם ציר הגלגל ועם האויר, או מבלימות.

זו שאלה שמסקרנת אותי.

ידוע לי שכאשר רוצים להפחית צריכת דלק של רכב, משתמשים בצמיגים צרים יותר, למה? האם זה בגלל שאז ציר הגלגל יהיה בהכרח צר יותר?
 
החיכוך עם הכביש מפחית את האנרגיה שנדרשת להסעה. החיכוך המבוזבז הוא עם ציר הגלגל ועם האויר, או מבלימות.
אתה מתעלם מהתנגדות הגלגול של הצמיג.
 

כדי לספק את ה OCD שלי :) , חפרתי עוד קצת ומצאתי את הקטע למטה, מסתבר שהחיכוך הוא גם חיכוך פנימי בגומי שנמתח ומתכווץ:

Most rolling resistance is caused by internal friction of the rubber as the rubber moves through the footprint area. You can measure this in the form of heat generation, but that is difficult to accurately quantify this. For this reason, special test fixtures are used - a Dynamometer, similar to the ones used during the EPA fuel economy test - that measure the energy consumed as a tire rotates.
...
The more the material in a tire - especially in the tread area - the more the rolling resistance.

מקור:
http://www.barrystiretech.com/rrandfe.html
 
כדי לספק את ה OCD שלי :) , חפרתי עוד קצת ומצאתי את הקטע למטה, מסתבר שהחיכוך הוא גם חיכוך פנימי בגומי שנמתח ומתכווץ:

Most rolling resistance is caused by internal friction of the rubber as the rubber moves through the footprint area. You can measure this in the form of heat generation, but that is difficult to accurately quantify this. For this reason, special test fixtures are used - a Dynamometer, similar to the ones used during the EPA fuel economy test - that measure the energy consumed as a tire rotates.
...
The more the material in a tire - especially in the tread area - the more the rolling resistance.

מקור:
http://www.barrystiretech.com/rrandfe.html
ההשוואה בין צמיגים רחבים לצרים היא מאוד מורכבת... יש לחצי ניפוח, כל מיני עומסים, בפניה, בהאצה, הדבקה, התנגדות אוויר, התנגדות גלגול, משקל הצמיג, תנאי השטח, וכו' וכד'

בגדול, על כביש במהירויות גבוהות, עם פניות עדיף צמיגים צרים (טור דה פראנס).
במהירויות נמוכות, או על משטח בעייתי, עדיף צמיגים רחבים.
 
זה סתם וואסח. אם הוא לא רוכב בשטח אין עדיפות לצמיגים עבים אלא להיפך (תראה באיזה מהירות אופני כביש לוקחים פניה על צמיגים ברוחב של ס"מ)
 
@yonibe מעניין לשמוע מה היו הממצאים בסופו של דבר ואיזה אופניים קנית?
 
Back
למעלה