• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

איך איכות השינה שלכם?

Smile

משתמש רגיל
הצטרף ב
25/1/15
הודעות
89
דירוג
129
אתם חושבים שיש קשר בעיסוק בנושא כספים, כלכלה, פיתוח אישי וכל יתר הנושאים שדנים עליהם כאן, לבין איכות השינה שלכם?

מרגיש לי שהעיסוק בנושאים האלה תמיד גורם למוח להיות בפעולה, במחשבה. קצת יותר מהרגיל.

אם לאדם רגיל יש את החשיבה של לקום מחר לעבודה, לחזור, ילדים, וכולי.
לאדם שמתעסק באיך להיות "סולידי", לפרוש בעוד מספר שנים, לפתח את עצמו, מרגיש לי שיש לאדם כזה יותר דאגות ולחצים.

מכאן אני שואל אם זה משליך לכם על איכות השינה שלכם.

איך אתם ישנים בלילה? יש לכם נדודי שינה? לוקח לכם הרבה זמן להירדם?
 
לי נראה שמי שבוחר להתעסק בשאלות כמו איך להיות סולידי או לפרוש או לפתח את עצמו, הוא אדם כזה שמלכתחילה לא באמת יכול לחשוב רק על לקום מחר לעבודה ועל הילדים שלו, כך שבכל מקרה הוא היה מוצא משהו אחר לחשוב עליו. לגבי דאגות ולחצים - אני ישנה הרבה יותר טוב בלילה כשאני מרגישה שהעתיד שלי תלוי בי יותר מאשר בבוס שלי מאשר להפך.
 
לאדם שמתעסק באיך להיות "סולידי", לפרוש בעוד מספר שנים, לפתח את עצמו, מרגיש לי שיש לאדם כזה יותר דאגות ולחצים.
אולי, אבל עם הזמן כשזה הופך לאורח חיים (way of life) זה ממש לא אמור להדיר שינה כי החיים רצים על אוטו-פיילוט.
 
אני יושן בדרך כלל 7 שעות ביממה, בדרך כלל אני נרדם לאחר שאני רואה הרצאה ב Ted (זה גורם לי לחשוב על הנושא ואז אני ממשיך לחשוב על ההרצאה עד שאני נרדם).
 
למען האמת, אני ישן טוב יותר כשאני מרגיש שהחיים שלי על המסלול (או לפחות בדרך ללהיות על המסלול), ואני יותר מוטרד כשאני יודע שעניינים שכאלו (כמו כסף) אינם סדורים ולא חשבתי עליהם עדיין.
מצד שני גם אימנתי את עצמי במשך שנים להשכיב לישון מחשבות כשהן צצות בזמן לא רלוונטי.
 
אני מאלה שאוהבים להיות ערים בלילה וזה הזמן הכי פרודוקטיבי שלי. מאז ומעולם היה לי מאד קשה להרדם לפני אחד שתיים.
זה ישמע קצת הזוי אבל עד לאחרונה שגיליתי עד כמה קפה בבוקר יכול לעזור לי הייתי נמנעת מהמון דברים שאפשר לעשות רק בבוקר כולל בבחירת עבודה ועכשיו בזכות הקפה אני יכולה לעבוד משמרת בוקר קבוע וזה מסדר לי את היום.
מצד שני, השעות המוקדמות של הבוקר הן מדהימות והייתי רוצה להיות מסוגלת ללכת לישון מוקדם ולקום מוקדם.
 
אני כרנאה חריג בנוף פה - אבל התוודעתי לכל נושא ההשקעה הפאסיבית (עצמאות כלכלית\חסכנות פחות מדבר אליי בשלב זה) ממש לא מזמן ואני עדיין בתהליכים של בניית התיק הפסיבי, בדיקת חלופות וכו'.
לא שזה מדיר שינה מעיניי, אבל זה בהחלט מעסיק אותי יותר משהייתי רוצה - הייתי שמח לזרוק את הכסף באיזה פיקדון שיניב לי 4-5% שנתי :)
 
לא רואה איך זה אמור להיות קשור אחד לשני (הסולידיות ונדודי שינה), מילא אולי בהתחלה אם מישהו ממש במצב רע ונחשף ומבין עד כמה המצב שלו לא משהו ומתחיל לחסוך.. אבל מאותו רגע הוא בעצם רק משתפר ודי מהר הוא כבר יושב על קופת חסכון של שנה מחייה ואז הוא אמור להיות הרבה יותר רגוע בכל מקרה ממה שהוא היה לפני זה כשהוא היה במינוס.
 
שאלה מעניינת, כעקרון ישנה מצוין בלילה. כבכל תהליך למידה אחר, המוח עסוק יותר בעיבוד המידע שלמדתי וניסיון לחבר את כל חלקי הפאזל. אני מוצאת שאני ערה יותר בשעות הלילה המאוחרות ובשעות הבוקר המוקדמות משום שאלו השעות השקטות בבית, לפני שכולם קמים. מצד שני, יכול להיות שאני ישנה מצוין כי בסוף היום אני קרועה מעייפות....
 
היה לי הרבה יותר קשה להירדם לפני שהתחלתי לקחת את הצד הכלכלי בידיים.
 
כבר העדפתי את הת'רד סקר 'האם אתה רוחניים'..
 
אני חייב להתוודות, גם לאחר שהגעתי לעצמאות כלכלית איכות השינה שלי ירודה, יש לי הרבה יותר זמן ויכולת כמשקיע נדל"ן להמשיך ולהגדיל את ההכנסות, כרגע אני בדרך ליעד הבא וזה מאוד מרגש אותי אני מלא באנדרנלין חיובי. הדרך לעצמאות כלכלית היתה קשה ואיטית בתחילתה, כיום עם הידע, הניסיון והרכוש שצברתי זה הרבה יותר קל ומהנה להמשיך קדימה. לאנשים סביבי לא ברור מדוע אני ממשיך, לדעתי יש לכך שני סיבות, הראשונה היא שאני פועל מתוך תשוקה נהנה ומתוגמל מכך, והשניה היא שההתקפה היא ההגנה הטובה ביותר, כלומר ככול שני מגדיל הון והכנסות והון אני מקטין את רמת הסיכון .
 
כתוב בפרקי אבות ש-"מרבה נכסים מרבה דאגה". אני מניח שיש בזה מן האמת במובן מסויים אבל קשה לי להסכים עם האמירה הזאת.
יכול להיות שזה בגלל שאין לי הרבה נכסים עדיין מפאת גילי הצעיר, אבל באמת יש לי תיאוריה קצת שונה.

בעיני לאדם שמתפרנס רק מהנכסים שלו ובשאר הזמן מתעסק רק במה שהוא רוצה יש דווקא חיים הרבה יותר שלווים ונינוחים מאשר לעכבר במירוץ. (אני יודע שאני מראש משתמש ברטוריקה שמצדיקה את הטענה שלי, אבל אין לי פשוט מילים לתאר זאת אחרת)
יש בחור אחד בן 40 שאני מעריץ - הוא כבר פרש והוא מינימליסט. הוא עוסק בתחביבים שלו, עצמאי עם עסקים משלו שהוא גם נהנה מהם כי הוא הקים אותם מתחביבים. בעיני צורת החיים שלו הרבה יותר עליונה מאשר צורת החיים של עכבר בן 40 שצריך להתעסק כל יום עם פוליטיקה במשרד, מפחד לאבד את מקום העבודה שלו, צריך להתעסק עם אנשים שהוא לא אוהב הרבה כי אין לו ברירה...
וגם אותו בחור אומר שהוא מת על צורת החיים שלו. כשהוא עבד בבנקאות הוא השתכר לא רע בכלל - מעל 40,000 - אבל הוא אומר שההתעסקות עם אנשים חולי רוח והחוסר בחיי פנאי לא היו שווים את זה.

והשינה שלי מצויינת.
אם כבר הדברים שהכי הקשו לי על השינה בחיים היו דברים רחוקים מעולם ההשקעות והעסקים. הצבא בזמנו הרס לי את השינה למשך שנתיים עד כדי כך שכשהמצב היה בשיא השפל חשבתי לתבוע את משרד הביטחון על נזק בריאותי שהשינה שלי נהרסה. וגם בעבודות מזדמנות כאלה ואחרות אני לא מצאתי שלישון טוב בלילה זה מובן מאליו.
 
מרבה נכסים מרבה דאגה
אני מפרשת את הביטוי הזה כך: בדרך כלל מי שיש לו הרבה נכסים גם חי ברמת חיים גבוהה שמסתמכת על הקיום של הנכסים האלו. לכן הוא חושש מאיבוד הנכסים. ה"סולידיות" אמורה למנוע את זה: ככל שרמת החיים (=הוצאות) נמוכה יותר יחסית לכמות הנכסים, אפשר יותר לישון בשקט.
 
כשל תינוק יונק.
מתעורר אחת ל-X שעות.
אם ההפרש בין הפעם האחרונה קטן מ-60 דקות משעת הקימה המתוכננת נשאר ער.
 
אני חייב להתוודות, גם לאחר שהגעתי לעצמאות כלכלית איכות השינה שלי ירודה, יש לי הרבה יותר זמן ויכולת כמשקיע נדל"ן להמשיך ולהגדיל את ההכנסות, כרגע אני בדרך ליעד הבא וזה מאוד מרגש אותי אני מלא באנדרנלין חיובי. הדרך לעצמאות כלכלית היתה קשה ואיטית בתחילתה, כיום עם הידע, הניסיון והרכוש שצברתי זה הרבה יותר קל ומהנה להמשיך קדימה. לאנשים סביבי לא ברור מדוע אני ממשיך, לדעתי יש לכך שני סיבות, הראשונה היא שאני פועל מתוך תשוקה נהנה ומתוגמל מכך, והשניה היא שההתקפה היא ההגנה הטובה ביותר, כלומר ככול שני מגדיל הון והכנסות והון אני מקטין את רמת הסיכון .

שימשיך להיות בהצלחה רוני. אהבתי.

יש פה קצת סתירה בנושא שפתחתי.
הרוב לא יהיו כנים כמוך. זו גם הסיבה שהתגובה שלך תפסה אותי.
זה כמו לפתוח נושא ולשאול "למי רע בחיים? למי יש חיי נישואין אומללים?" אנשים לא אוהבים להודות בדברים שכאלה.
שזה טוב. זה לא דבר רע. אין צורך להתבכיין ולכתוב כמה רע לך.
אבל הייתי צריך לחשוב על זה כשפתחתי את הנושא. יותר נכון היה לפתוח נושא לטיפים ועצות לשינה טובה מאשר לשאול אנשים איך איכות השינה שלהם.
 
אני בדרך כלל מסתפקת ב-4-5 שעות שינה, ואוהבת לקום מוקדם (בסביבות 4-5 בבוקר).
מה שמאד עוזר להירדם בערב ולישון טוב (שינה טובה היא לא בהכרח שינה ארוכה, אלא איכותית):
1) מדיטציה
2) ספורט
3) כיבוי מסכים לפחות שעה לפני השינה, כלומר: לא לגלוש במחשב, ובמיוחד - לא לגלוש בסמארטפון במיטה!
4) כיבוי מוחלט של אורות ומכשירים חשמליים בחדר, במיוחד מחשב. אני גיליתי, שאני מאד (!) רגישה לאור בחדר בזמן השינה, או לזימזום של מחשב בחדר בלילה. לחילופין, אם אני לא רוצה להירדם חזק ולהרבה זמן, אני משאירה אור ליד המיטה ומחשב דלוק (זה אומר שלא אשן טוב, אבל מה לעשות - לכל דבר יש מחיר).
5) אני בדרך כלל אוכלת פעם אחרונה ב-17:00 בערב משהו מאד קל, גם אם אני יודעת שאלך לישון ב-2:00. מאד משפר את איכות השינה שלי.
 
@DiverGirl תמיד קינאתי באנשים שיש להם יותר זמן בחיים כי הם זקוקים לפחות שינה. האם תמיד היית זקוקה לפחות שינה או שזה הרגל שסיגלת לעצמך? האם את חושבת שאם היית ישנה יותר שעות זה היה מועיל לך באיזושהי צורה, ואת מוותרת על כך בשביל דברים אחרים, או שזה ממש מיותר בשבילך?
 
@מרק עוגיות , בגדול, אני תמיד הסתפקתי ביחסית מעט שעות שינה. אבל היו תקופות שישנתי הממממון (הסבר במהמשך), עכשיו אני לשמחתי לא צריכה הרבה. פעם בשבוע אני יכולה להרביץ איזה 7 שעות שינה (נניח בשבת), אבל בשבילי זה המון ואני לא מרגישה צורך לישון ככה כל יום. זה סתם פינוק, כמו לאכול מדי פעם במסעדה :).

מספר שעות ואיכות השינה הינן פונקציה של הרבה גורמים. אבל בגדול, לדעתי, רוב האנשים (חוץ מאולי פועלי בניין שעובדים 12 שעות ביממה, או ספורטאים מקצועיים) לא באמת זקוקים ל-8-9 שעות, כפי שהרופאים ממליצים. כמובן, שהדבר הכי נכון הוא לא להשוות בין שני אנשים, אלא להשוות את אדם לעצמו ולראות איך משתנה אצלו משהו כפונקציה של שינויים באורך חיים. דוגמה לאפקט מיידי - אנשים שאני מכירה (כולל את עצמי) שהפסיקו לאכול ארוחת ערב במובן המקובל של המילה (כלומר, ממש ארוחה בסביבות 19:00 - 20:00 בערב) הרגישו שהם ישנים הרבה יותר טוב ומתעוררים יותר רעננים אחרי פחות שעות שינה.

לי אישית היו תקופות שישנתי המון ובכל זאת והייתי עייפה כל הזמן. זה נבע מחוסר בויטמין B12 ו/או חוסר פעילות גופנית ו/או מצב בריאותי לא טוב. נכון לעכשיו, אחרי שטיפלתי בכל הבעיות הנ"ל, חזרתי לישון מעט וזה מאד משמח אותי :).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
T הגדלת הוצאות לשיפור איכות החיים התפתחות אישית 36
S דברים קטנים ופשוטים שאפשר לעשות כדי לשפר את איכות החיים ולהאריך אותם אוף טופיק 81
yanosh34 איכות מעקב S&P500 בקופות - בדיקה אמפירית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 178
DiverGirl פיקוח על איכות הבנייה נדל"ן 7
נ דברים קטנים (וגדולים) שאפשר לעשות למען איכות הסביבה אוף טופיק 71
P מדד איכות חיים 2020 (למ"ס) - שביעות רצון כלכלית אוף טופיק 0
B קרנות סל ישראליות - איכות עקיבה שוק ההון 11
F איך להעריך את "איכות" המניה\אגח\תעודת-סל\ETF ? שוק ההון 5
T עד כמה אמין מדד איכות השירות ע״פ רשות שוק ההון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
A השפעת קרבה לבית ספר על איכות חיים ושווי הנכס נדל"ן 9
Ben Dover כיסא למשרד - איכות לטווח ארוך מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
H בדיקת איכות מים ביתית - מישהו מבין בנושא? אוף טופיק 2
Stardust איכות השירות של חברות אשראי צרכנות פיננסית 31
yossik איך למכור קרח לאסקימוסים (איכות המים בארץ) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 321
לאץ' "פקטור השינה הערבה" מחוץ לעולם ההשקעות. התפתחות אישית 45
P פקטור השינה הערבה: מה אתם עושים כדי לישון טוב? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 32
ת השינה כיום - כמה שעות שינה אתם ישנים, ומתי אתם מתעוררים? אוף טופיק 42
D כמה אחוז מההון שלכם מושקע בביטקוין? השקעות אלטרנטיביות 185
I אופציות - מה האסטרטגיה שלכם לחיסכון/השקעת סכום המימוש? שוק ההון 5
א התוספים שלכם לגלישה בטוחה ושמירה על הפרטיות? אוף טופיק 4
ל לזוג שמתחיל את החיים שלו - מה ההמלצות שלכם? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
littleSeal מה התחביבים שלכם? התפתחות אישית 21
guesto מה עשה התיק שלכם בשנת 2023? שוק ההון 25
ש מה הסיבה שלכם להשאר לגור בארץ אוף טופיק 2
ב איך אתם עוקבים אחרי התיק שלכם? שוק ההון 17
TheOneTech כל כמה זמו אתם שולחים קריאות מונה לספקית גז שלכם? פוסטים מאיכות נמוכה 0
N איך אתם עוקבים אחר ההשקעות שלכם ב-2023? שוק ההון 15
אוליביה פילפלאז' איך נראה המינימליזם שלכם? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 41
A [סקר] איפה נמצא תיק ההשקעות הממוסה שלכם? שוק ההון 34
איש ירח מי צריך ללמד את הילדים שלכם על כסף דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 65
guesto סקר: עד כמה פסיבי התיק שלכם? שוק ההון 28
yossik מה עשה התיק שלכם בשנת 2022? שוק ההון 57
I לאור מעבר דירה- מהו חבילת האינטרנט שלכם? (ספק+תשתית) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 9
C אם הייתם מהגרים למדינה עם 0% מס רווחי הון האם הייתם משנים את תמהיל ואופי תיק ההשקעות שלכם? מיסים 8
C איך אתם מתמחרים את שווי הנכס שלכם בתוך הפרוטפוליו השקעות? נדל"ן 11
E בעלי דירות בחו"ל, יוצרים קשר ישיר עם השוכרים שלכם? נדל"ן 13
deussex איך ההורים שלכם (דור הפנסיה) שומר על ערך הקניה של הכסף שלהם בבנק ? שוק ההון 16
T טכניקת או אסטרטגיית המסחר שלכם בבורסות מסחר למטבעות וירטואליים השקעות אלטרנטיביות 7
איש ירח כמה עשה התיק שלכם בשנת 2021 שוק ההון 27
S מהי אסטרטגיית איזון התיק שלכם? שוק ההון 11
Tsachi01 האם המס החדש על המשקאות הקלים ישנה את הצריכה שלכם? פוסטים מאיכות נמוכה 51
נ איך הייתם משקיעים את כספיכם שלכם בשנת 1900? אוף טופיק 21
N אחוז השכירות מההכנסות שלכם אוף טופיק 21
A תשואה משכר דירה או פוטנציאל עליית הערך - כיצד אתם מתעדפים את ההשקעה שלכם? נדל"ן 15
twister לאחר סגירת הלמן אלדובי, לאן העברתם את הפנסיה שלכם? שוק ההון 21
Gambit אז… איך אתם עוקבים אחרי תיק ההשקעות שלכם? שוק ההון 32
ה מה השיקול העיקרי שלכם בהצבעה? אוף טופיק 146
השקעה לא מזל איך אתם מתארים את סדר היום שלכם בפרישה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 92
Shekel Shtaim כמה אחוז מהתיק שלכם זה "הימור" ? שוק ההון 34
dorian סולידים ובני/בנות זוג - הסיפור שלכם אוף טופיק 4

נושאים דומים

Back
למעלה